سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع … و اینک توحید جعفری (ع)

استاد حسن عباسی کارشناس مسائل سیاسی شامگاه شنبه – ۲۷ آذر ۹۵ – در نشست بصیرتی که در مسجد امام خمینی(ره) شهرستان خمین برگزار شد، معرفت توحیدی را ضرورتی برای مسئولین و جامعه خواند و گفت: باید توحید را به گفتمانی در جامعه و در دانشگاه‌ها تبدیل کرد تا بتوان در مقابل اندیشه لیبرالی ایستادگی کرد.

ناکارآمدی مسئولین، ناشی از نداشتن معرفت توحیدی است

وی افزود: یکی از عواملی که باعث ناکارآمدی مسئولین در مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر مسائل شده است، نداشتن معرفت توحیدی و پیروی از اندیشه لیبرالی است.

عباسی ادامه داد: اندیشه غربی با نفوذ فکری و جریانی در کشور، باعث شده تا مسئولان نتوانند در برابر دشمنان به درستی عمل کنند.

وی بیان کرد: هر زمان که اسلام و معرفت توحیدی را پیروی کردیم توانستیم موفق عمل کنیم، از جمله این مصداق می‌توان به  آزادی حلب اشاره کرد که با خون شهدای جبهه مقاومت به ثمر نشست و مقابل دشمنان پیروز شدند.

امام با معرفت توحیدی در برابر دشمنان پیروز شد

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به حرکت امام خمینی(ره) گفت: امام چون معرفت توحیدی را برای خود تفسیر کرده و آن را فهمیده بودند، توانست در برابر دشمنان ایستادگی کند و کاخ سفید را به لرزه درآورد.

عباسی تصریح کرد: حضرت امام با همین اعتقاد فرمودند که آمریکا، استکبار جهانی، شیطان بزرگ، تروریست بالذات و ام الفساد قرن است.

وی افزود: تمام ناکارآمدی و بدبختی‌هایی که در کشور ما بوجود می‌آید از همین اندیشه لیبرالی، فارغ‌التحصیلان در انگلیس است چرا که آنها آمریکا و انگلیس و غرب را لکه سیاه نمی دانند.

عباسی افزود: ناپدید شدن ۱۸۰ هزار میلیارد دلار در بورس، اختلاس ۳ هزار میلیاردی، ناکارآمدی برجام و دیگر مسائل نتیجه همین اندیشه است که در کشور نفوذ کرده است؛ به گفته امام، ما از شر رضاخان و محمدرضا شاه خلاص شدیم، لکن از شر تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودی ها نجات نخواهیم یافت.

وی افزود: بارها مقام معظم رهبری تذکر دادند که به مذاکرات خوش‌بین نیستم و آمریکا بدعهدی می‌کند. در بحث برجام مسائلی را هم منتقدین بیان کردند اما این اندیشه غربی باعث شد تا آنها به آمریکا خوش‌بین باشند.

منتقدین بارها مورد توهین و شکایت قرار گرفته اند

عباسی ادامه داد: منتقدین بارها تذکر دادند که اقتصاد آمریکا متلاشی شده است و نمی توان به آن امید بست و برجام، تنها ۵ درصد از مشکلات اقتصادی کشور را حل می‌کند اما در این مدت ۴۹ بار به منتقدین توهین کردند. به حرف منتقدین گوش نکردند و به آمریکا اعتماد کردند. هر جایی هم که منتقدین اعتراض کردند از آنها شکایت شد.

وی ادامه داد: این ناکارآمدی مسئولان در قضیه برجام نتیجه این است که آنها معرفت دینی ندارند و اندیشه لیبرالی و نسبی گرایی دارند و آمریکا را دشمن واقعی ندانسته و به آن اعتماد کردند.

قانون داماتو مرگ برجام را رقم زد

عباسی گفت: تصویب قانون داماتو مرگ برجام را رقم زد و همه چیز را از بین برد. از آنجا که ایران قطعنامه را امضاء کرده است برجام به اهرم فشاری علیه ایران تبدیل شده است. شروع فعالیت های هسته‌ای نیز یعنی نقض قطعنامه و این امر می‌طلبد تا با حرکت انقلابی فعالیت‌‌های هسته‌ای را از سر بگیریم.

این کارشناس مسائل سیاسی راه نجات کشور را اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اقتصاد جهان متلاشی شده است و نمی توان به آن امید بست پس باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار قرار دهیم و آن را به کار ببندیم.

عباسی افزود: این نیروهای انقلابی کشور بودند که توانستند کماندوهای آمریکایی را در مقابل ایران به زانو در بیاورند و همین طور امثالی چون شهید شهریاری و احمدی‌روشن توانستند انرژی هسته‌ای را راه اندازی کنند اما چرا خودروسازان ایرانی نمی‌توانند، خودروی ملی تولید کنند؟ این امر به خاطر این است که آنها منافع خود را در نظر دارند و واردات منبع درآمدی برای آنها شده است و همین‌طور در دیگر مسائل کشور.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید کاری کنیم که آقایی دلار در دولت‌ها شکسته شود و این کار را باید جوانان انقلابی همین مرز و بوم انجام دهند تا برای دولت‌های دیگر نیز اتفاق بیفتد.

منبع: خمین نیوز

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.