سخنرانی استاد حسن عباسی در یادواره شهدای مدافع حرم شهرستان محلات

استاد حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین سه‌شنبه‌شب – ۲۸ دی ۹۵ – در یادواره شهدای مدافع حرم شهرستان محلات گفت: به تعبیر امام راحل، امت اسلامی امروز مردمانی را دارد که در طول تاریخ انبیاء الهی و به خصوص در زمان حیات پیامبر اکرم نیز چنین مردمی را نداشته‌ است.

وی ادامه داد: رسانه‌های بیگانه شهدای مدافع حرم را شهید راه دیکتاتوری اسد و علت شرکت آنها در جنگ سوریه را دریافت پول معرفی می‌کنند و این تهمتی است که در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز به رزمندگان زده می‌شد زیرا دنیای مادی غرب همه چیز را با پول مقایسه می‌کند.

عباسی با اشاره به شلیک پدافند هوایی تهران در روزهای گذشته و خبر ساز شدن آن گفت: چند شلیک کوتاه غیر منتظره پدافند هوایی در تهران موجی از نگرانی را به راه انداخت و این نگرانی‌ها به خاطر امنیت خاص کشور ایران در منطقه است و الا شنیدن چنین صداهایی در سوریه و دیگر کشورهای جنگ زده منطقه اصلا اتفاق غیر منتظره و خاصی نیست.

رئیس اندیشکده یقین همچنین بیان کرد: در کنار اندیشه مادی دنیای غرب که همه چیز را دارای قیمت معرفی کرده است، در اصلی ترین تلقی اسلام و قرآن بها بالاتر از قیمت است، کالا می‌تواند قیمت داشته باشد ولی آن چیزی که بها پیدا کرد قابل خرید و فروش نیست و کسی که در جنگ در راه خدا به شهادت می‌رسد بها پیدا می‌کند چرا که با هیچ کالا و مبلغی قابل جبران نیست.

شکستن آقایی و سروری دلار هم‌تراز با شکست حصر آبادان در زمان جنگ است

وی با اشاره به درخواست رهبری برای شکستن جادوی پولی و مالی دشمن و آقایی و سروری دلار بیان کرد: در جهان مادی کنونی همه چیز با پول بدون پشتوانه خرید و فروش می‌شود و شکست آقایی و سروری دلار هم‌تراز با شکست حصر آبادان در زمان جنگ است.

تفکر عاشورایی مسلمانان زمینه ساز نا امنی آمریکاست

عباسی با اشاره به سخنان اوباما که اعلام کرده بود با تصویب برجام و کاهش قدرت هسته‌ای ایران، امنیت آمریکا و رژیم صهیونیستی تامین شده است اظهار کرد: ایران بدون سلاح هسته‌ای در جنگ‌های سوریه، هشت روزه غزه، ۳۳ روزه لبنان و ۵۱ روزه غزه پیروز شده است و آمریکا و غرب باید از تفکر عاشورایی مسلمانان در یمن، سوریه، غزه و فلسطین هراس داشته باشد چرا که این تفکر قابل خرید و فروش نیست.

رئیس اندیشکده یقین همچنین اظهار کرد:‌ طبق نظر کارشناسان، در افزایش قیمت چند روز اخیر قیمت دلار و برگشت آن به حالت قبل، شاهد کاهش ۱۹ درصدی ارزش ریال بودیم و این میزان کاهش ارزش پول ملی در سالهای قبل تا ۴۰ درصد نیز برآورد شده بود و خطرناک ترین جنگ امروز جنگ پولی و مالی است و در سال‌های آینده دشمنی همانند صدام و یا داعش در مقابل ما نخواهد بود و آخرین حربه دشمنان نابودی پول ملت‌ها و کشورها با دلار بدون پشتوانه است و این قطعا یکی از خطرناک ترین جنگ‌ها خواهد بود.

چاپ دلار بدون پشتوانه زمینه ساز نابودی اقتصاد جهانی ست

رئیس اندیشکده یقین ربای موجود در سیستم اقتصادی را در حال گسترش در سطح جهان معرفی و بیان کرد: ربای امروز همان ربای مدل سنتی بیان شده در قرآن و روایات نیست بلکه امروز چاپ دلار بدون پشتوانه که موجب ایجاد خلل در سیستم اقتصاد بسیاری از کشورهای دنیا شده است، امروز مبنایی برای اقتصاد ما قرار می‌گیرد و این ربای مدل امروزی است که به تعبیر قرآن جنگ با خداست.

عباسی همچنین تصریح کرد: اگر در روزی جوانان انقلابی این کشور به فرمان امام(ره) لبیک گفتند و برای شکستن حصر آبادان به پا خواستند و وارد میدان شدند امروز نیز جوانان انقلابی ما باید با لبیک گفتن به ندای رهبر انقلاب برای شکست سروری دلار که در حال نابودی پول ملی ماست به پا خیزند.

شکستن هیمنه دلار اقتصاد جهانی را از فروپاشی نجات خواهد داد

وی راهکار نجات اقتصاد کشور را حذف دلار از معادلات اقتصادی کشور عنوان و بیان کرد: دولت‌ها در جمهوری اسلامی طی ۳۰ سال گذشته به خاطر تامین اعتبار و بودجه خود حاضر به حذف دلار نشدند و با استفاده از اختلاف قیمت دلار و ریال تلاش کردند بخشی از کسری بودجه و اعتبارات مورد نیاز خود را جبران کنند.

عباسی همچنین عنوان کرد: مبارزه امروز باید اقتصادی باشد و با شکستن دلار و هیمنه جهانی آن نه تنها اقتصاد ایران بلکه اقتصاد جهانی نیز از فروپاشی نجات پیدا خواهد کرد.

رئیس اندیشکده یقین علت اصلی عدم درک شهید را تبدیل شدن گفتمان دینی به گفتمان پولی عنوان کرد و افزود: اگر جامعه مبنای خود را پول و قیمت قرار دهد، نمی‌تواند درک صحیحی از شهید و شهادت داشته باشد چرا که شهید بها دارد نه قیمت و ذهن‌های مادی تنها قیمت، پول و خرید و فروش را درک می‌کند.

وی بیان کرد: دسته‌ای از انسان‌ها خود را به خودشان می‌فروشند، دسته دوم خود را به بهای ناچیز دنیایی می‌فروشند و برای به دست آوردن قیمت و پول از هیچ کاری کوتاهی نمی‌کنند و دسته سوم خود را به خدا می‌فروشند و با جان، مال و ناموس در راه خدا و برای رسیدن به خشنودی خداوند تلاش می‌کنند و این یعنی رسیدن به فوز عظیم الهی، چرا که بهای انسان خود خداوند است و فروختن خود به غیر خدا یعنی ضرر.

درگیری‌های امروز جامعه جهانی تقابل حق و باطل است

عباسی با اشاره به تقابل حق و باطل از ابتدای خلقت و مسلمان کشی از صدر اسلام بیان کرد: در تقویم ایران این روز‌ها روز غزه و سالروز شهادت نواب صفوی و فدائیان اسلام است و در چند روز گذشته نیز شاهد اعدام سه جوان شیعه بحرینی به دست آل خلیفه بودیم و همه مردم باید بدانند بحث جنگ‌های امروز جهانی بحث یمن، سوریه، عراق و دیگر کشورهای مسلمان نیست بلکه بحث تقابل جبهه حق و باطل است چرا که برای اولین بار در طول تاریخ شیعه در حکومت اسلامی به قدرت رسیده و این نیز از خون بهای شیعیان در طول تاریخ بوده است.

رئیس اندیشکده یقین همچنین اظهار کرد:‌ انقلاب اسلامی و حکومت شیعی ایران نشان داد مدلی برای اداره جامعه وجود دارد و دشمنان با ترس از گسترش این فرهنگ وارد عرصه شده اند چرا که انقلاب اسلامی در ۲۰ سال اول در داخل مرزهای کشور بود، در ۲۰ سال دوم که در حال سپری کردن آن هستیم در حال گسترش در منطقه و جهان است و در ۲۰ سال سوم دوران تثبیت خود در پهنه جهانی را در پیش خواهد داشت و دشمنان باید برای جلوگیری از این رخداد دست و پا بزنند.

برجام هشتمین مرحله بد عهدی آمریکا در مذاکرات مستقیم بود

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز اجرای برجام گفت: امروز در سالروز برجام همه معتقدند بدعهدی‌های آمریکا پایان ناپذیر است و در طول تاریخ انقلاب اسلامی این هشتمین مرتبه است که با آمریکا مذاکره کرده‌ایم و در هر هشت مرحله نیز از آمریکا رو دست خورده ایم.

وی با اشاره به اظهارات برخی مبنی بر اطلاع رهبری از جزئیات مذاکرات بیان کرد: وقتی راه درمان همه مشکلات را مذاکره عنوان و موجی از تبلیغات و جنگ روانی در این خصوص به راه می‌اندازند، رهبر نیز به اجبار مذاکرات را قبول می‌کند و به گفته خود مقام معظم رهبری با وجود عدم خوش بینی و عدم اطمینان به غرب اجازه مذاکره البته در چهار چوبی خاص صادر می‌شود. طبق قانون اساسی رهبری قانونا نمی‌تواند در جزئیات دخالت کند و خود رهبری نیز بارها در سخنرانی‌های خود اعلام کرده در جزئیات هیچ دخالت نکرده است و امروز نیز شاهد هستیم در موضوعات خاص رهبری تنها سیاست‌های کلی را ابلاغ می‌کند.

عباسی با اشاره به آغاز ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا طی روزهای اخیر گفت: ترامپ سابقه حکومت ندارد و وحشی‌ترین جمهوری خواهان آمریکایی را که سابقا پیشنهادهای خطرناکی برای مقابله با ایران نیز داشتند را به عنوان وزرای اصلی و حساس خود برگزیده است و ترامپ قطعا به دنبال بهره‌برداری ابزاری از برجام برای فشار بر ایران است و با روی کار آمدن ترامپ مردم در پایان سال دوم برجام نیز شاهد خواهند بود که برجام هیچ دستاوردی نداشته است.

وی رخداد‌های کنونی در کشور از جمله اجاره هواپیما را نمایشی عنوان و افزود: تمامی این اقدامات قابل برگشت است چرا که قطعا جمهوری اسلامی با ترامپ دچار مشکلات اساسی خواهد شد چرا که ترامپ به صورت مستقیم رو در روی ایران خواهد ایستاد و دیگر از ژست‌های تبلیغاتی اوباما خبری نیست.

استقرار ترامپ در کاخ سفید و انتخابات‌های فرانسه و ایران؛ سه رخداد مهم بین المللی در آینده است

رئیس اندیشکده یقین استقرار ترامپ در کاخ سفید، انتخابات آتی فرانسه و انتخابات سال آینده ریاست جمهوری در ایران را سه رخداد مهم در حوزه بین الملل معرفی و بیان کرد: در روزهای آتی و در زمان استقرار ترامپ در کاخ سفید شاهد تظاهرات‌ گسترده در تعدادی از شهرهای آمریکا خواهیم بود و با توجه به برنامه‌ریزی فرانسه برای خروج از حوزه پولی یورو بسیاری از کشورهای اروپایی به دنبال تاثیر گذاری بر انتخابات فرانسه با هدف جلوگیری از این رخداد هستند.

در انتخابات آتی ایران چیزی به نام اصلاح طلب و اصول گرا وجود ندارد

وی با اشاره به انتخابات سال آینده ریاست جمهوری در ایران گفت: در انتخابات آتی چیزی به نام اصلاح طلب و اصول گرا وجود ندارد بلکه شاهد تقابل لیبرالیسم و انقلاب خواهیم بود چرا که امام گفته بود تا زنده هستم نخواهیم گذاشت کشور به دست لیبرال‌ها بیافتد ولی امروز شاهد هستیم لیبرالیسم در بدنه اصلاحات و بدنه اصول گرایی رخنه کرده است و باید بین اصول گرایی و انقلابی فاصله گذاشت.

عباسی با اشاره به فراگیر شدن تفکرات لیبرالی در سیاست، فرهنگ و اقتصاد گفت: در حالی که در آمریکا بیش از ۱۴۰۰ جلد کتاب در خصوص اقتصاد منحط لیبرالی منتشر شده و از همه جهان درخواست کمک کرده‌اند، ایران به دنبال پیاده سازی اقتصاد لیبرال است و در طول ۳۰ سال گذشته نیز تمام کسانی که به دولت دست پیدا کردند زمینه ساز اقتصاد لیبرالی در کشور شدند.

رئیس اندیشکده یقین نیاز امروز کشور را رئیس جمهوری با سیستم اقتصادی بدون وابستگی به اقتصاد ربوی و لیبرال دنیا دانست و بیان کرد: اگر قرار باشد در جمهوری اسلامی از روش‌های غربی در مباحث اقتصادی، سیاسی و فرهنگی استفاده کنیم این به نوعی تبعیت از کفار است که در اسلام رد شده است.

اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری مشکل معیشت و بیکاری در جامعه را حل خواهد کرد

وی مسئله اصلی امروز جامعه را معیشت و بیکاری معرفی کرد و افزود: دشمن به دنبال ناکار آمد معرفی کردن نظام جمهوری اسلامی در حل مشکلات خود و تبدیل مشکلات اجتماعی به بحران‌های اجتماعی است و آمار بالای بیکاری و تعطیلی روزانه صنایع زمینه ساز نقشه‌های دشمنان است.

رئیس اندیشکده یقین در خاتمه راهکار برون رفت از مشکلات امروز جامعه را پیاده سازی اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری عنوان و خاطر نشان کرد: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری، تولید کننده باید در صدر باشد و مردم نیز باید از محصولات داخلی که با وجدان کاری تولیدکنندگان تولید شده است خرید کنند تا با این قیام اقتصادی و خرید محصولات داخلی، شغل پایدار و ایمن برای مردم فراهم شود.

منبع: صبح محلات

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.