لیبرالیسم بدون روتوش – 5

♦️امام راحل نسبت به جریان بازرگان کاملاً قاطع عمل نموده و فرمود: «من بین شما باشم یا نباشم، نگذارید انقلاب به‌دست نااهلان بیفتد.»

?کسی که به مسند وزارت یا وکالت تکیه می‌زند، به جایگاه رسول‌الله (صلی‌الله علیه وآله وسلم) تکیه نموده است. پس او برای تحقق بخشیدن به دین در جامعه، می‌باید اشراف کامل به تفکر #باطل و اشراف به قرآن کریم داشته باشد.

?امروز مسئولین ما در دولت‌های مختلف، در دفاع و پیاده نمودن لیبرالیسم -که در تضاد بنیادین با اسلام است- اِبایی ندارند.

?پس از اتمام کار دولت دهم، هفته‌نامه «تجارت‌فردا» طی یک مصاحبه با جمشید‌پژویان -تئوریسین اقتصادی دولت آقای احمدی‌نژاد- از علت هم‌سو شدن وی به عنوان یک اقتصاددان #لیبرال با دولت متدینین که قائل به اقتصاد اسلامی هستند، می‌پرسد؛ او نیز در پاسخ می‌گوید: «اسلام، اقتصاد ندارد.»

?تئوریسین اقتصادی دولت آقای احمدی‌نژاد معتقد بود، اسلامی که روبروی اندیشه آدام‌اسمیت در دست نامرئی بازار، «یدالله فوق ایدیهم» را دارد؛ و اسلامی که تمام آنچه غربِ امروز، بعد از آزمون و خطای بسیار بدان دست‌یافته -که تمامی مشکلات‌شان از «حرص و طمع و ولع» بشر است- را قرن‌ها پیش بیان نموده، اقتصاد ندارد!

?آیا می‌توان برای این خدا عدالت قائل بود؟! وقتی برای رباخواری و عدم پرداخت خمس و زکات و… سخت مؤاخذه نموده؛ اما در عمل، ساختار اقتصادی برای معیشتِ بدون ربا را معلوم نکرده و در کلام وحی خود، جهت‌گیری کلی یک نظام اقتصادی را معلوم نکرده باشد؟

?اسلام بسیار پیش‌تر از اندیشه‌ی آدام اسمیت -پدر تفکر لیبرالیسم اقتصادی- و دست نامرئی بازار او، «یدالله فوق ایدیهم» را معلوم نموده است.

?چپ و راست، اصولگرا و اصلاح‌طلب، این دولت و دولت دیگر، فرقی برای ما ندارند؛ در جایی‌که به‌نام اسلام، قانون اساسی بنا شده است و دارای مقام ولایت فقیه و معیارهای قرآنی‌ست، هرکسی که روی کار می‌آید چنانچه چیزی غیر از اسلام را در عمل پیاده کند، از دم تیغ نقد ما نمی‌گذرد.
?نگاه ما به این است که هر فردی، معیشت مردم را چگونه رقم می‌زند.

استاد حسن عباسی
قم – 95/2/6

?برای مطالعه بیشتر:
به جلسه (479) دست نامرئي بازار و يدالله و جلسه (481) دكترين بيعت از سلسه جلسات کلبه کرامت رجوع شود.

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.