آیا دولت می‌تواند مدعی باشد که هیچ ارتباطی با فتنه ندارد؟

آقای روحانی! به عنوان یک شهروند می‌پرسم؛ چطور ممکن است افرادی در 37 سال گذشته وزیر بوده‌ باشند و با حقوق خود، ثروتی 8 هزار میلیاردی دست و پا کنند؟ اگر ما رانت در درون حکومت نداشتیم، چطور وزیر صنعت و معدن و تجارت و وزیر راه و شهرسازی می‌توانستند به چنین ثروت‌های افسانه‌ای دست یابند؟

این ابهام باید روشن شود. مسأله‌ی ما تنها فیش‌های نجومی نیست؛ رانت‌ها و برخورداری‌های نجومی نیز هست. از دل همین ثروت‌های آنچنانی‌ست که کسانی فتنه‌گری می‌کنند و سپس به نمایندگی از ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی به دیدار رهبری رفته و با وقاحت به رهبری می‌گویند انتخابات را باطل کن!

آقای آخوندی که در آن نشست رهبری با نمایندگان هر چهار کاندیدای سال 88 به عنوان نماینده‌ی ستاد میرحسین موسوی حاضر شد، امروز در دولت یازدهم وزیر است. آقای روحانی! آیا دولت می‌تواند مدعی باشد که هیچ ارتباطی با فتنه ندارد؟ چند تن از اعضای کابینه‌ی شما، عضو فتنه بوده‌اند؟ چطور می‌توانید از فتنه اعلام برائت کنید؟

قرار این نبود که در جمهوری اسلامی وزرا ثروت‌های آنچنانی داشته باشند. به تعبیر شهید بهشتی، مگر قرار بر این نبود که وقتی مسئولیتی برعهده گرفتیم، همچون امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری با حداقل‌ها زیست کنیم؟

وقتی مقام مسئولی همچون وزرای این دولت در دوره‌های مدیریتی گذشته‌شان در اثر مناسبات و رانت‌خواری به چنین ثروت و حشمتی رسیدند و امروز مسکن مهر را مزخرف می‌دانند، باید به ایشان گفت: آقای محترم! شما و سیره و مشی و سازوکاری که شما با آن به این ثروت رسیدید، مزخرف است.

امام راحل(ره) در مقابل بنی‌صدر لیبرال، بازرگان لیبرال ایستاد و به منتظری که لیبرالیسم در دفترش ریشه دوانده بود، فرمود: «بعد از من کشور را به دست لیبرال‌ها می‌سپارید…. تا من هستم نخواهم گذاشت این مملکت به‌دست لیبرال‌ها بیفتد.»
امام راحل! بیا و ببین عباس آخوندی، وزیر هشت هزار میلیاردی حکومت در سخنرانی خود علناً می‌گوید: «اگر می‌خواهیم به توسعه برسیم، باید لیبرالیسم را پیاده کنیم.» …خیلی بیخود کردی آقای آخوندی!

استاد حسن عباسی
مشهد، 5 دی 95

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.