سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع نفوذ و روشنگری

استاد حسن عباسی شامگاه جمعه – ۸ بهمن ۹۵ – در یادواره شهدای انقلاب اسلامی شهرستان ورامین در مسجد صاحب الزمان(عج) با تجلیل از نقش مردم این خطه در پاسداری از ارزش های نظام اسلامی اظهار  داشت: مردم ورامین ۳۸ سال همراه انقلاب، امام و رهبری بوده اند که این یک توفیق بزرگ به حساب می آید. باید به مردم این خطه تبریک گفت که در طول ۳۸ سال گذشته، لحظه ای از ولایت و رهبری دست برنداشتند و این موضوع یکی از نقاط قوت ورامین به حساب می آید.

رییس اندیشکده یقین با اشاره به تجلیل همیشگی امام راحل از هوشیاری ملت ایران ادامه داد: پس از گذشت ۳۸ سال می توان به جرأت اذعان داشت که هیچ پیامبر و امام معصومی، دارای چنین مردمی نبوده است.

ورامین یکی از پایگاه‌های مهم انقلاب اسلامی بوده است

وی بیان داشت: رسالت همه مردم در این زمینه بسیار سنگین و خطیر است و باید این انقلاب متصل به انقلاب حضرت مهدی(عج) شود.

رییس اندیشکده یقین با تأکید بر این نکته که باید نقش حضور مردم در انقلاب اسلامی به خوبی تبیین شود، متذکر شد: باید نقش و جایگاه مردم در انقلاب اسلامی برای اقشار مختلف مردم بویژه جوانانی که دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را درک نکردند، تبیین شود.

ورامین در دفاع از حریم اهل بیت خوش درخشیده است

کارشناس مسایل سیاسی بیان داشت: ورامین و مناطق همجوار آن نظیر پاکدشت، قرچک و پیشوا از جمله پایگاه های انقلاب اسلامی ایران بوده است و هیچ‌گاه حماسه مردم ورامین در ۱۵ خرداد سال ۴۲ و دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فراموش نمی شود.

وی تأکید کرد: مردم ورامین در مواجهه با فتنه های مختلف بویژه فتنه سال ۸۸ نیز در صحنه و میدان حضور داشته و به وظیفه خود عمل کردند.

عباسی با اشاره به نقش آفرینی مردم ورامین در دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت گفت: شهرستان ورامین در دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت نیز خوش درخشیده است، به طوری که پس از شهر مشهد، بیشترین تعداد شهدا را دارد.

برخی تلاش دارند تا فرهنگ غربی را جایگزین فرهنگ انقلابی کنند

وی متذکر شد: تقدیم شهدای مدافع حرم توسط مردم این خطه نشان دهنده آن است که همچنان روحیه ایثار و شهادت در میان مردم ورامین ساری و جاری بوده و این یک توفیق عظیم است.

عباسی ادامه داد: برخی تلاش دارند تا فرهنگ غربی را جایگزین فرهنگ انقلابی کرده و آن را مبنای رشد و توسعه قرار دهند که هر بار این تلاش ها شکست خورده است. باید قبول داشته باشیم که ملت ایران می تواند با اتکا به خدا به اهداف خود برسد.

رییس اندیشکده یقین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: باید یادو خاطره شهدای انقلاب اسلامی از ۱۵ خرداد سال ۴۲ تا هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را گرامی داشت.

وی تأکید کرد: بر اساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران، هزار شهید از این سرزمین در راه دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت به شهادت رسیده است.

عباسی با اشاره به این نکته که جمهوری اسلامی ایران به دنبال تشکیل امپراتوری نیست، گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تحقق تمدن نوین اسلامی است.

رییس اندیشکده یقین با تأکید بر این نکته که نباید مشکلات کشور به نام اسلام گذاشته شود، ادامه داد: ضعف مدیریت و ضعف مشکلات معیشتی در کشور ربطی به نیروهای انقلابی و اسلام ندارد، چرا که اسلام در تقابل جدی با فسق و فساد بوده و این ناکارآمدی مربوط به نفوذی ها و انقلابی های خسته و غیره است.

منبع: خبرگزاری مهر

استاد حسن عباسی در جمع مردم ورامین اظهار داشت: ورامین و شهرهای اطراف آن یکی از پایگاه‌های اصلی انقلاب است و هیچگاه انقلابیون این مرکز اصلی را فراموش نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: ورامین در زمینه شهدای مدافع حرم یکی از بیشترین تعداد شهدا را دارد و همین امر نشان از آن دارد که روحیه انقلابی هنوز در این شهرستان به همان قدرت وجود دارد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال اضافه کرد: رئیس جمهور آمریکا به محض آغاز فعالیت خود مرزهای کشورش را بست که یکی از این اقدامات، کشیدن دیوار بین آمریکا و مکزیک است تا با کشیدن چند هزار متر دیوار مانع ورود اتباع به کشورش شود. آمریکا سیاست درونی اقتصادی خود را اینگونه شروع کرد که برخی هزینه‌هایی مانند هزینه همجنس‌بازها و کمک به گروه‌های تحت امر خود در خاورمیانه را قطع کرد؛ از سوی دیگر در شعارهای خود نیز اعلام کرده بود که شغل فقط شغل آمریکایی و کار هم فقط برای آمریکا است.

وی بیان کرد: در حال حاضر چیزی به عنوان نماد اسلامی – اقتصادی در کشور نداریم، اما اگر مردم و مسؤولان بتوانند اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند، آن زمان است که جادوگری در زمینه اقتصاد انجام دهیم.

رئیس اندیشکده یقین متذکر شد: در جنگ‌های نرم و سخت شکست نخورده‌ایم، اما در زمینه جنگ نیمه سخت که جنگ اقتصادی است نتوانسته‌ایم رزمنده‌های این میدان را پرورش دهیم.

وی تشریح کرد: در هر زمینه‌ای مانند خودروسازی یا هواپیماسازی که نتوانسته‌ایم انقلابی عمل کنیم با مشکلات مختلف و متعددی روبرو شده‌ایم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: هرچند که در زمینه جنگ نرم نگرانی‌هایی داریم، اما با گذشت چند سال از تأکیدات مقام معظم رهبری به یاری خدا شاهد جهش‌های خوبی از سوی جوانان بوده‌ایم.

عباسی با بیان اینکه نگرانی ما در جنگ نرم زیاد نیست، چراکه هوشیار شده‌ایم، مطرح کرد: جنگ نیمه سخت که همان جنگ اقتصادی است و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بوده است، یک جنگ تمام عیار است.

وی با بیان اینکه ما به یاری خدا علم اقتصاد مقاومتی را نیز رقم خواهیم زد، تبیین کرد: اینکه می‌گوییم در داخل کشور نیازهای خودمان را تأمین کنیم، می‌شود اقتصاد مقاومتی، و همگان باید از این سیاست حمایت کنیم.

رئیس اندیشکده یقین توضیح داد: قبل از انقلاب اسلامی بهترین هواپیماها را داشتیم، اما آنها را به ما می‌فروختند نه اینکه علم آن را به ما بدهند، اما بعد از انقلاب اسلامی تلاش کردیم که جنگنده‌ها، تانک‌ها و دیگر ادوات را بسازیم و این را ثابت کرده‌ایم.

عباسی با بیان اینکه تا زمانی که مستقل از دلار آمریکا نشویم وضع معیشت مردم همین است، بیان کرد: تا زمانی که درب‌های کشور به سوی بیگانگان باز باشد سیاست اقتصاد مقاومتی شکست خواهد خورد؛ همانگونه که این سیاست در کشورهایی مانند چین شکست خورده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: بی‌عملی زمینه ظهور نیست، بلکه عمل به دستورات ولی زمان، آماده‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) است.

عباسی گفت: شهدای 15 خرداد، انقلاب اسلامی، مدافعان حرم و جنگ تحمیلی قیمت ندارند، بلکه بها دارند، اما غربی‌ها این قیام را برای رسیدن به مال دنیا می‌بینند و آن را با ارزش مادی می‌شناسند.

رئیس اندیشکده یقین افزود: سانحه پلاسکو ثابت کرد که همان روحیه ایثار و شهادت هم در بین آتش‌نشانانی که وارد ساختمان شده بودند و هم افرادی که بعد از ریخته شدن ساختمان اقدام کرده بودند، وجود داشت؛ تا جایی که توانستیم رکورد جمع‌آوری آوار را در جهان بزنیم، اما متأسفانه این را نیز باید بگوییم که این روحیه در زمینه‌هایی مانند کشاورزی، صنعت و … وجود ندارد.

عباسی در پایان با بیان اینکه باید شیرینی اسلام به کام مردم چشانده شود، متذکر شد: پیام همه انبیاء و به خصوص اسلام این است که باید این دین را قوام دهیم.

منبع: خبرگزاری فارس

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.