سخنرانی استاد حسن عباسی در جمع فعالان فرهنگی قم

استاد حسن عباسی در جمع فعالان فرهنگی قم – ۴ بهمن ۹۵ – اظهار داشت: استمرار حرکت انقلاب به وجود هسته های فکری، فرهنگی و انقلابی وابسته است و حضور مداوم آن ها زمینه حرکت پیوسته انقلاب محسوب می شود.

وی ضمن تبریک ایام بهمن و ورود به سی و هشتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و حرکت به سمت انتهای دهه چهارم، گفت: امیدواریم هسته های فرهنگی و مجموعه فکری، فرهنگی انقلاب در همه شهرستان ها نقش و جایگاه خود را برای انتقال به مرحله سوم انقلاب مشخص کنند.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال با بیان مراحل طی شده انقلاب، افزود: مرحله اول همان بیست سال اول انقلاب بود که در درون مرزهای جمهوری اسلامی زیست انقلابی داشتیم که یک بخش آن دفاع مقدس و بخش دیگر ، مسائل سازندگی بود.

وی اضافه کرد: بیست سال دوم که اکنون 18 سال از آن گذشته است مرحله ای است که از مرزها فراتر قرار گرفتیم و در 20 تا 30 کشور بسط حرکت انقلابی را به نتیجه رساندیم و در سطح جهان اسلام جنبش انقلابی و محور انقلاب مطرح شد و حرکت بیداری اسلام در متن 20 سال دوم رقم خورد تا مشخص شود کدام اسلام قادر به انجام کار است.

عباسی ادامه داد: مرحله سوم فراتر از جهان اسلام می باشد و اقدامی است که تمدن نوین اسلامی در حرکت پیشتاز خودش برای شکل دهی به جنبش جهانی بیرون از مرزها باید این ساز و کار را دنبال کند.

وی با مطرح کردن اتفاقات عجیبی که در آمریکا رخ می دهد مانند مسئله فروپاشی نظام اقتصادی، اجتماعی و شکستن هیمنه سیاسی آمریکا، افزود: اگر ما بتوانیم خودباوری را به جامعه تزریق کنیم کار در فاز سوم حرکت انقلاب اسلامی در درون جمهوری اسلامی به نتیجه خواهد رسید.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تقابل جریان “ما می توانیم” با جریان “ما نمی توانیم” و “از اول اشتباه کردیم” ، می تواند باعث آزاد شدن انرژی های زیادی شود که در راستای آن دلایل ناکارآمدی ها و ناکامی های سیاسی،اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه مشخص می شود.

وی با اشاره به این که دو دهه آینده بسیار حساس خواهد بود و جهت گیری هسته های انقلابی مبتنی بر مسیر قطب نمایی است که رهبر معظم انقلاب نشان می دهند، افزود: ممکن است انقلاب اسلامی در دهه چهارم پوست اندازی کند و آن جریان اصلی انقلاب در مقابل جریانات منفعلی که به تعبیر مقام معظم رهبری انقلابی های فرسوده و پشیمان و خسته شدگان هستند ، نقش خود را ایفا کنند.

عباسی با بیان مؤلفه هایی که در افق 2035 یعنی 19 سال دیگر تعریف شده است، ابراز داشت: یکی از مؤلفه ها حذف رژیم صهیونیستی از منطقه و حذف شش خانواده آل سعود، آل خلیفه و …که در قطر ، امارات، کویت، اردن، عربستان و بحرین حضور دارند، می باشد.

وی با اشاره به اینکه تجزیه اهالی ایالات متحده، کانادا، انگلیس و فروپاشی اتحادیه اروپا یک مؤلفه دیگر در افق 2035 است، افزود: اتفاقات عجیبی در 20 سال آینده پیش بینی شده است که در حال وقوع می باشد و از آن جا که 10 سال از خشکسالی می گذرد پیش بینی شده که این خشکسالی در 2 یا 3 سال آینده هم ادامه خواهد داشت و جنگ آبی خیلی جدی در پیش است.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال گفت: افق پیش بینی شده در دو دهه آینده ، افقی شفاف و آرام بخش نخواهد بود و بیشتر کارشناسان مربوطه معتقدند که جهان با یک انقلاب جهانی یا یک جنگ جهانی روبرو است.

وی بیان کرد: خوش بینی های مفرطی در جامعه وجود داشت و یا ممکن است هنوز در بخشی از جامعه باشد بر این اساس که خود و مردم را نگران نکنیم، کار و اشتغال خواهد آمد، باید گفت: از این خبرها نیست،خام و خراب کردن ذهن ها همان اثر مواد مخدر بر روی ذهن انسان است و امروز حرکت رسانه ای آن تخدیر را صورت می دهد و رسانه و القاء اینکه همه چیز مثبت و مناسب است نقش دین در برانگیختگی و نگران کردن را جدی تر کرده است.

عباسی با اشاره به این که حرکت انبیاء بیشتر جنبه انذار داشته است تا وجه بشارت، افزود: ضرب آهنگ انذار بسیار جدی تر است و معلمی که همان شغل انبیاست در هسته های انقلابی ، حرکت ناظر بر انذارهایی است که در افق می بینیم.

وی گفت: سه جریان اصلی آینده شناسی غرب، 13 روند را برای سال 2065 مشخص کرده اند و تقریبأ افق های آن با اندک تغییراتی که دارند حدود 80 درصد مشترک است و همه آن ها معتقدند که افق، رو به بهبودی نخواهد بود.

کارشناس مسائل سیاسی اضطراب آینده بشر را یک مسئله جدی دانست و افزود: پیری جمعیت، شهر نشینی مفرط، روستازدایی، تغییرات زیست محیطی به واسطه وضعیت آب و هوایی بد و خشکسالی، دیجیتالی شدن و وابستگی فرد به تجهیزاتی که در دست دارند از جمله مواردی است که در آینده راه درمان مناسبی نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: جریان انقلابی باید به جای اینکه سرگرم کشمکش ها و زد و خوردهای سیاسی و اجتماعی در داخل جامعه و منتظر وقت و فرصت باشد به فکر پیاده کردن نقش فعال جریان انقلابی در داخل کشور و سطح جهانی باشند و به صورت فعال، مقاصد دشمن را شناسایی و نقش خود را در این ساز و کار تعریف کنند.

عباسی افزود: بیشترین مسئله و دغدغه امروز رأس محورهایی است که مقام معظم رهبری در طول سال های اخیر بیان کرده اند که مسئله نوین اسلامی، شکستن آقایی و سروری دلار، خلاص کردن و شکستن کشور و ملت های دیگر از جادوی پولی و مالی دشمن از این موارد است.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال در پایان بیان داشت: موارد فوق و دغدغه‌های امروز، پاشنه‌های آشیل نظام امپراطوری سلطه محسوب می شوند و فهم، مطالعه و باور این موارد، برنامه ریزی برای اقدام در این حوزه ها و جهت گیری های کلیدی جریان انقلابی است که باید پیگیری شوند.

منبع: زنان قم

 

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

3 دیدگاه

  1. چه سخنرانی جالب و مهمی
    کاش فایل صوتی اون هم روی سایت و کانال تلگرامی در دسترس بود
    حیف استاد تشریف آوردند قم و من متوجه نشدم
    موفق به شرکت توی جلسه نبودم

  2. امیر رضا خلدی

    دوستان عزیز سلام
    یک سوال برایم مطرح است .
    اگر ما دارای قدرت و از موضع قدرت همه جانبه باشیم . با توجه به اینکه آمریکا کشور غصب شده است آیا ما میتوانیم در آنجا سهمی احراض نماییم مثلا ملک بخریم . یا در اقتصاد آنجا سهم داشته باشیم.؟
    من برای گرفتن جواب منتظر میمانم.