سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع تبیین اولویت های فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی

استاد حسن عباسی رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال روز دوشنبه – ۱۱ بهمن ۹۵ – در دهمین اجلاس استانی اصحاب عشق استان گلستان با بیان اینکه براساس نظریه مستندسازان آمریکایی چنانچه مبنای پول کشورهای دیگر دلار نباشد و تورم آمریکا به خاک خود برگردد این کشور در مدت یک هفته متلاشی می‌شود، اظهار داشت: دشمن در حال شعبده‌بازی است و کاغذ بی‌ارزش را به طلا و اساس حرکت خود در جهان تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما اکنون اسیر جادوی پولی و مالی دشمن، سیستم اقتصاد ربوی ایالت متحده و نظام دلار است، گفت: چندین سال است که دولتها سر کار می‌آیند و هرچقدر مردم و رهبری یکسان سازی و تک نرخی شدن قیمت ارز را مطالبه می‌کنند انجام نمی‌شود زیرا برخی از این ممکلت سود زیادی را کسب می‌کنند.

مبنای علوم انسانی در غرب غیر توحیدی است

عباسی با اشاره به تدریس علوم انسانی غربی در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: اکنون اساتید علوم انسانی، علومی را در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند‌ که مبانی آن غیرالهی است. همچنین اینکه متدولوژی را از یک علم دیگر بگیریم و به سراغ مبانی اسلامی برویم، التقاط است و امام خمینی(ره) در خصوص التقاطی فکر کردن هشدار داده بودند.

وی ادامه داد: در دانشگاه‌های کشورمان نگاه تثلیثی به دانشجویان تزریق می‌شود چرا که مبانی علوم انسانی غربی، مبانی تثلیثی است. برخی در ظاهر موحد هستند، اما در ذهنشان بسیاری از مباحث شرک‌آلود همچون تثلیث به خاطر علوم انسانی غربی شکل گرفته است.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: در زندگی با دوتایی‌هایی مواجه هستیم که یکی حق و دیگری باطل است، وقتی حق و باطل وجود دارد، باید باطل را بزنیم، بین دو تایی حق و باطل حد وسط وجود ندارد و باید باطل زده شود.

عباسی با بیان اینکه پس از دفاع مقدس، روی کار آمدن تحصیلکردگان اروپا و آمریکا مشکلات بسیاری برای کشور ایجاد کردند اظهار داشت: این گروه در نظام آموزشی لیبرال تئوری‌های غربی را آموخته‌اند و این تربیت‌شدگان مکتب غربی بر روی نور قرآن سایه می‌اندازند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری خطر این موضوع را بارها گوشزد کرده و فرموده‌اند که مبنای علوم انسانی غربی، مادی و غیرتوحیدی است و تحصیلکردگان در این مکتب به‌دنبال پیاده‌سازی تئوری‌های غربی هستند و ناکارآمدی این تئوری‌ها را در بخشهای مختلف کشور به اسلام ربط می‌دهند.

رئیس اندیشکده یقین افزود: اختلاف نظری که در این زمینه میان رئیس جمهور و برخی کارشناسان علوم اسلامی وجود دارد، اختلاف نظر جامعه است. کارشناسان علوم اسلامی مبنای علوم انسانی را غیرتوحیدی می دانند، در حالیکه حرف صریح رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که مگر علوم انسانی مبانی اسلامی، یهودی و مسیحی دارند و از اینجاست که اختلاف شروع می شود؛ در حوزه ها نیز خیلی معتقدند که علوم مبنای اسلامی، یهودی و مسیحی ندارد.

عباسی با بیان اینکه این اختلاف نظر موجود در سطح کلان کشور جدی و استراتژیکی است گفت: همین مشکل را در سطح دانشگاه ها و حوزه ها نیز داریم. این موضوع در سطح کشور لاینحل است.

سیستم بانکی کشور ربوی است

وی با تاکید بر اینکه تمام مبنای علوم اقتصادی کشور ما برگرفته از علوم غربی است، گفت: سیستم های بانکی، بورس و نظام مالی اقتصادی کشور توسط فارغ التحصیلان در علوم غرب مدیریت می شود. تمامی مراجع تقلید نیز به این مسئله که سیستم بانکی کشور ربوی است، نیز اذعان دارند.

حسن عباسی تصریح کرد: علم اقتصادی که مدیران نظام مالی کشور در آن تحصیل کرده اند، امروز در همان جوامع اروپا و آمریکا سقوط کرده است. متاسفانه مدیران ما اقتصاد سقوط کرده غرب را مطالعه کرده و بانک ربوی را مدیریت می کنند که هر روز در آن شاهد اختلاس هستیم آن وقت می گویند این بِرود دیگری بیاید سیستم درست می شود؛ خیر، ذات این سیستم ربوی است.

ارزش و آقایی دلار، همانند حصر آبادان باید شکسته شود

وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مردم و مسئولان، اقتصاد مقاومتی را محقق سازند و کشور را از جادوی مالی و پولی دشمن رها کنند، عنوان کرد: آمریکا یک منشأ قدرت دارد و آن قدرت چاپ پول است و مبنای اقتصاد جهان دلار آمریکا است.

عباسی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر لزوم حذف وابستگی به دلار در مبادلات تجاری بین‌المللی تصریح کرد: اگر روزی امام خمینی(ره) فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود، امروز نیز نائب امام مسلمین امر فرموده اند: اگر مسئولان و مردم بتوانند اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی محقق و کشور را از جادوی مالی و پولی دشمن خلاص کنند و ارزش و آقایی دلار را در زندگی اقتصادی بشکنند، کشورهای دیگر را نیز نجات داده‌اند و برای آن‌ها الگو خواهند شد.

یک سوم بدهی جهان متعلق به آمریکاست

رئیس اندیشکده یقین، جهان امروز را اسیر دلار دانست و عنوان کرد: هویت امریکایی، هویت اصالت پول است. امروز بشر از کاغذ اسکناسی تهیه می‌کند که می‌شود با آن طلا خرید. چاپ پول بدون پشتوانه خلق بدهی است و این بدهی مطلق روزهای اخیر به ۶۰ هزار میلیارد دلار رسیده است و یک سوم بدهی جهان متعلق به آمریکاست.

عباسی با اشاره به انزجار مردم از اختلاس‌ها و حقوق‌های نجومی برخی مدیران گفت: هرکس علم بیشتری دارد باید خدمت بیشتری کند و اگر گفتیم وحدت تلاش‌ها در جامعه برای کسب پول بیشتر و خرید عناصر دیگر قدرت است؛ انسانیت نزول می‌کند و این در هویت آمریکایی متبلور شده است.

وی بیان کرد: جمله معروف امام(ره) مبنی بر اینکه تا من زنده هستم اجازه نمی‌دهم کشور به دست لیبرالها بیفتد نشان دهنده این است که لیبرالها پدیده‌های نجسی هستند.

عباسی با اشاره به اینکه آمریکای مبتنی بر لیبرالیسم زنا را حرام نمی‌‌داند، عنوان کرد: براساس گزارش، آمریکا 500 میلیون پیج پورن دارد و براساس گزارش سازمان ملل 89 درصد کابران خود آنها هستند و لیبرالیسم سبب آن شده است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه براساس گزارشی بالاترین تعداد کودکان زنازاده مربوط به کشور کلمبیا با بیش از 83 درصد است، گفت: برزیل با 66 درصد رتبه سوم و فرانسه در اروپا 56 درصد رتبه بعدی را به خود اختصاص داده است و براساس گزارش سازمان ملل بولیوی، برزیل، فرانسه بالاترین نرخ زنازادگی و سوئد با 55 درصد و آمریکا و انگلیس با 49 و 41 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

عباسی با بیان اینکه اسلامی کردن بانک و بورس شعار است زیرا نمی توان ربا و قمار را اسلامی کرد، اظهار کرد: فاصله بین دی ماه 92 تا مرداد 94 به مدت 20 ماه 180 هزار میلیارد تومان از موجودی بورس معادل 60 برابر اختلاس سه هزار میلیاردی از بین رفت.

وی افزود: بعد از اینکه این مبلغ به این اندازه بزرگ شد نامه‌ای در یک ماه بعد توسط چهار وزیر برای رئیس جمهور امضا شد که توسط خبرگزاریها لو رفت که در آن قید شده بود که صندوق بیمه بازنشستگی و بودجه وزارتی در بورس سرمایه گذاری و اکنون در قمار بورس از بین رفته است.

عباسی با بیان اینکه قمار سازمان یافته موجود در وال‌استریت مبنای چیزی است که در کشور ما بورس اطلاق می‌شود، گفت: همانطوری که این حکومت و نظام بنی صدر و منتظری لیبرال را تحمل نکرد امروز و فردا نیز هیچ فرد و جریان لیبرالی را تحمل نمی‌کند.

امام خمینی(ره) به حکمت حضور دست یافته بود

عباسی با انتقاد از گروهی که امام را تحت تاثیر فلسفه ملاصدرا و انقلاب را یک حرکت صدرایی می دانند، گفت: نه فلسفه ملاصدرا نه هایدگر و نه حتی تفکرات افرادی چون مطهری و آوینی امکان ارائه مدل‌های مناسب برای هنر، اقتصاد، سیاست و مانند اینها را ندارند که اگر داشتند تا به حال ارائه می‌شد. اما امام به حکمتی دست یافته بود که می توان از آن به عنوان حکمت حضور یاد کرد.

وی تشریح کرد: در این حالت شما باید قادر به درک حضور، حفظ حضور،‌ درک حدود و حفظ حدود باشید و این نگاه قابلیت ارائه مدل دارد.

وی افزود: این مسئله در طول زندگی امام خمینی (ره) با عنوان ادب حضور یاد شده است. به عنوان مثال جمله “عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنید”‌ خود به تنهایی می تواند در همه عرصه‌های فرهنگ، هنر،‌سیاست و اقتصاد مدل سازی کند.

عباسی با اشاره به راه رسیدن به تمدن اسلامی اظهار کرد: تهاجم فرهنگی این است که بحث فردگرایی در جامعه رواج پیدا کند، درمان این مسئله استفاده از کتاب سر الصلاة امام خمینی(ره) است.

وی ادامه داد: باید ادبیات عرفانی امام راحل را به ادبیات تمدن‌ساز تبدیل کنیم، چنین ادبیاتی می‌تواند تمدن‌ساز باشد، همچنین علوم انسانی موجود در جامعه، تثلیثی و غیرتوحیدی است و باید جامعه را به سوی معرفت توحیدی سوق بدهیم تا نماز مردم در آن جامعه اثر اجتماعی داشته باشد.

دیگر اصلاح‌طلب و اصولگرا در کشور نداریم

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال خاطرنشان کرد: اکنون دیگر اصلاح‌طلب و اصولگرا در کشور نداریم، اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان گذشته اکنون به صراحت می‌گویند که لیبرال هستند و راه توسعه را در پیروی از لیبرالیسم می‌بینند، عده‌ای هم خود را اصولگرا می‌نامند، اما در واقع از لحاظ فکری به لیبرال‌ها نزدیک هستند.

عباسی با اشاره به صحنه سیاسی امروز ایران گفت: اکنون با از بین رفتن تفکرات اصلاح‌طلبانه و اصولگرایانه در کشور، دو جریان لیبرال و انقلابی در صحنه سیاسی ایران حضور دارند، رهبر معظم انقلاب فرمودند هر کجا که انقلابی عمل کردیم، موفق شدیم و امنیت و ثبات سیاسی کنونی کشورمان دستاورد انقلابی بودن است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در پایان خاطرنشان کرد: در انیمیشن‌ها و فیلم‌های غربی‌ ایمان به ملائکه، ایمان به انبیاء و ایمان به غیب مورد هدف قرار گرفته است و برای مقابله با این مسئله باید یک کار عمیق را در این زمینه انجام دهیم.

منبع: گلستان 24

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

یک دیدگاه

  1. سلام خداخیرتون بده شما که اینقدر زحمت میکشید متن سخنرانی رو مینویسید خب همین فایل صوتی رو بزارید بخدا ما الان میایم حرف های دکتر که به روز زده میشه یک هفته بعد گوش کنیم و یادداشت برداری کنیم یعنی ما یک هفته ده روز نسبت به مسائل روز عقبیم
    بازم دمتون گرم اجرشما با حضرت زینب(س) که امشب شب میلاد ایشون هست