سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع فتنه‌های عصر فاطمی و فتنه‌های عصر ما

استاد حسن عباسی رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال، سه‌شنبه شب در – ۳ اسفند ۹۵ – در همایش «فتنه‌های عصر فاطمی و فتنه‌های عصر ما» که در حسینیه فاطمیون شهرستان ماهشهر برگزار شد، اظهار کرد: واقعه دلخراشی که در خوزستان رخ داده، مضاف بر مشکلات اقتصادی، اشتغال و … نشان می‌دهد که با بن‌بست‌هایی مواجه هستیم و برای خروج از این بن‌بست‌ها هیچ راهی غیر از تأسی به سیره ائمه اطهار (ع) وجود ندارد.

عباسی با بیان اینکه فتنه‌ها همواره در تمام دوران وجود داشته، تصریح کرد: همه فتنه‌ها آزمون‌های الهی هستند که برای تشخیص افراد خوب و بابصیرت و آگاه از افراد غیر مؤمن و نااهل است. امروزه جمهوری اسلامی نیز از آنجا که یک ملت بیرقی را بلند کرده 38 سال است در معرض انواع فتنه‌ها قرار دارد. جنگ، تحریم‌های اقتصادی، فتنه سال 60 و عزل بنی‌صدر، فتنه 78 و فتنه 88 همه از جنس این آزمون‌های الهی است. خوشبختانه ایران اسلامی علاوه بر پشت سرگذاشتن موفق این فتنه‌ها، برای نجات دیگر ملت‌ها نیز تلاش کرده و به فکر مظلومان عالم بوده است.

عباسی تبیین کرد: در نیجریه، بحرین، سوریه، لبنان و … نیز فتنه‌های بسیاری شکل گرفته و اینکه علمای اسلام در این کشورها در زندان، محدودیت و مورد تهدید قرار دارند نشان دهنده این است که حرکت‌های اسلامی در این کشورها برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

وی، تمام این حرکت‌ها را ناشی از یک مدیریت ویژه و الهی دانست و افزود: باید تعریف خود را از ظهور تغییر دهیم. باید برای انتظار ظهور تحرک داشته باشیم و فتنه‌های موجود باید باعث بالا رفتن سطح آگاهی و بینش و بصیرت ما شود.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد:‌ امروز صحنه صفین است، باید مشخص کنیم جایگاه ما نسبت به علی زمان چیست؛ باید بدانیم که در عصر امروز مالک اشتر، عمار، اشعث بین قیس، ابوموسی اشعری و علی زمان چه کسانی هستند.

وی با بیان اینکه هیچ گریزی از فتنه‌ها نداریم، گفت: اصل نگاه توحیدی این است که به فرقان و تشخیص حق از باطل برسیم و امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی کشور اظهار کرد:‌ امروز در معرض سه فتنه جهانی، منطقه‌ای و درونی هستیم. امروز معیشت مردم در خطر است و برکت از زندگی مردم در دنیا رفته است. فتنه دلار امروز راه‌اندازی شده است.

عباسی ادامه داد: سال‌های زیادی است که جنگ مالی و پولی علیه ایران آغاز شده و این جادوی مالی و پولی است. کاهش ارزش پول کشور و قدرت مالی و قدرت خرید مردم به دلیل همین موضوع است و رمز و راز عجیبی پشت آن است.

وی اظهار کرد: جوانان به دنبال حل یک معمای مهم باشند، معمایی به نام معمای پول. اگر این معما و جادوی پولی کشف و حل شود مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد. معما و جادویی که اقتصاد چین را نابود کرد.

این کارشناس مسائل استراتژیک یادآور شد: اجرای سیاست درهای بسته توسط ترامپ و دیگر کشورها از ترس همین فتنه‌های مالی است؛ یک سوم بدهی جهانی متعلق به آمریکا است و اگر همین منوال ادامه پیدا کند این کشور از لحاظ اقتصادی نابود خواهد شد.

عباسی گفت: یک فتنه بزرگ در راه است. فتنه مالی متکی به دلار؛ همه دولت‌ها و ملت‌ها در گرداب فتنه مالی دلار افتاده‌اند. بنا به گفته خود آمریکایی‌ها تنها راه نجات اقتصاد دنیا سیاست‌های اقتصاد اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: روزی خواهد رسید که ریال بدبخت و ضعیف به واحد پول قدرتمند جهانی زمان ظهور، تبدیل خواهد شد. روزی ما توان ساخت یک فشنگ کلاشینکف را نداشتیم اما امروز به توانایی ساخت موشک‌های سجیل و عماد رسیده‌ایم و این مسأله در یک فاصله زمانی 25 ساله اتفاق افتاد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: کشورهایی که قرار بود در پسابرجام اقتصاد ایران را نجات دهند امروز خود گرفتار بدترین مشکلات اقتصادی هستند و اقتصاد آنها در حال فروپاشی است.

عباسی تشریح کرد: گورباچف رئیس جمهور شوروی سابق چند روز پیش مصاحبه کرد و گفت که جهان دارد به سوی یک جنگ جهانی پیش می‌رود. تدبیر رهبر معظم انقلاب در این ارتباط شکستن آقایی و سروری دلار در دنیا است.

وی ادامه داد: در بحث فتنه منطقه‌ای نیز جنگ مذهبی 30 ساله به راه افتاده است. جنگ‌های مذهبی که توسط داعش، النصره و … در کشورهایی همچون عراق و سوریه به راه افتاده، از همین دست فتنه است.

این کارشناس مسائل سیاسی کشور اظهار کرد: نیت اصلی گروهک تروریستی داعش مشهد، قم و مکه است. در چنین شرایطی تئوریسین‌ بی‌سوادی همچون تاج‌زاده دلیل حضور مدافعان حرم را دفاع از شخصی به نام اسد عنوان می‌کند.

عباسی متذکر شد: فتنه سوم نیز فتنه داخلی است. برخی اعتقاد دارند لیبرالیسم باید جایگزین حکومت اسلامی شود. جریان لبیرال مقابل دوربین می‌ایستد و می‌گوید سلول سلول بدن ما لیبرال است.

وی افزود: فتنه درونی امروز کشور، لیبرالیسم است. مسأله‌ای که امام راحل با قاطعیت با آن برخورد کرد. جریان بنی‌صدر، آیت‌الله منتظری و برخورد امام با آنها به دلیل منش‌های لیبرالی این افراد بود.

این کارشناس مسائل استراتژیک عنوان کرد: جریان لیبرال بداند که با سینه ستبر جوانان انقلابی این کشور مواجه خواهد شد و هرگز به آرزوی شوم خود نخواهد رسید.

عباسی با بیان اینکه لیبرالیسم قصد ترویج ربا و زنا را دارد، مطرح کرد: امروز کشورهایی نظیر آمریکا و کشورهای اروپایی نظیر سوئد و … مبتلا به آمار بالای زنازادگی هستند و درصد زیادی از متولدین این کشورها زنازاده هستند.

وی در پایان با بیان اینکه فتنه‌ها باعث بالندگی کشور خواهد شد، خاطرنشان کرد: اینکه حکومت ایران اسلامی 38 سال است پابرجاست و میلیون‌ها نفر در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به خیابان‌ها می‌آیند، نشان‌دهنده این است که از نطفه پاک هستند و شیر پاک خورده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.