سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع عصر سیاست درهای بسته برای استقلال اقتصادی

استاد حسن عباسی روز یک‌شنبه – ۸ اسفند ۹۵ – در مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره افسران جوان جنگ نرم که در سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: سیره فاطمی باید مبنای زندگی عمومی در جامعه قرار گیرد.

وی با اشاره به سخنان روز گذشته ترامپ در رابطه با بدهی‌های آمریکا و دو برابر شدن میزان آن، اضافه کرد: یک‌سوم بدهی جهان متعلق به آمریکا است.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه بدهی جهانی از مرز ۶۰ تریلیون دلار عبور کرده است، گفت: این موضوع به معنی ورشکست شدن اقتصاد جهانی است.

عباسی با اشاره به اینکه در دنیای امروز بر روی بدهی‌ها نیز معامله می‌شود، افزود: برخلاف سیاست‌های جهانی شدن که ادعای برداشته شدن مرزها را داشت، طی یک سال گذشته سه کشور چین، آمریکا و انگلیس به سوی سیاست درهای بسته حرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هر تلاشی که امروز برای کنار گذاشتن دلار از معاملات جهانی انجام شود، برای آمریکا حکم جنگ اتمی را دارد، اظهار کرد: این کشور این موضوع را تحمل نخواهد کرد.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه جنگ ارزی بدتر از جنگ اتمی بوده و پیچیده‌ترین جنگ‌ها است، تصریح کرد: این جنگ ارزی در حال حاضر بر علیه چین و همچنین بر علیه ایران صورت گرفته است.

عباسی با اشاره به اینکه کشور چین در حدود یک سال است که به سوی سیاست‌ درهای بسته رفته است، گفت: انگلیس نیز با خروج از اتحادیه اروپا این سیاست را در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه شعار ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا، کار برای آمریکایی است، ، اظهار کرد: بحران سه کشور چین، انگلیس و آمریکا اشتغال بوده و به همین دلیل به سوی سیاست درهای بسته رفته‌اند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه جنگ ارزی و پولی تنها به دلیل ایجاد اشتغال است، ابراز کرد: سیاست درهای بسته در راستای استقلال اقتصادی صورت می‌گیرد.

عباسی در ادامه با تاکید بر اینکه هر نوع ادعای استقلال به معنای انزوا نیست، خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار خود با فرمانده‌هان سپاه در ۲۸ شهریورماه سال‌جاری فرمودند که اگر مردم و مسؤولان اقتصاد مقاومتی را به نحوه احسن اجرا و کشور را از شر جادوی مالی و پولی دشمن خلاص کنند و آقایی و سروری دلار را در زندگی مردم بشکنند، کشور را نجات داده و برای دیگران نیز الگو می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دلار در اقتصاد امروز کشور سرور بوده و مبنای اقتصادی قرار گرفته است، بیان کرد: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی تنها در وجه سیاسی عملی شده و در بخش اقتصادی به آن عمل نشده است.

وی با تاکید بر اینکه جنگ نرم جنگ تسخیر ذهن‌ها و قلب‌ها است، بیان کرد: موضوع شکستن سروری و آقایی دلار پیش از اقتصادی بودن آن فرهنگی است و این موضوع به افسران جوان جنگ نرم ارتباط دارد.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه مسیری که رهبری برای آرامش و رفاه اقتصادی کشور نشان داده‌اند مسیر دیگری است، اما مسیر مدیریت دولت در این راستا چیز دیگری است، اظهار کرد: سیاست درهای بسته امروز در ایران یعنی بستن درها به روی هژمونی دلار است.

عباسی با تاکید بر اینکه در سیاست در‌های بسته به دنبال انزوای کشور نیستیم، اضافه کرد: ریال امروز در کشور ما ضعیف و یتیم بوده در حالیکه که باید گردن کلفت‌تر از دلار شود.

وی با اشاره به اینکه طی 30 سال گذشته در ساخت گلوله کلاشینکف ناتوان بودیم، بیان کرد: اما امروز موشک‌های بالستیک با برد ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر تولید کرده‌ایم.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر لزوم تقویت خودباوری چون شهیدان حسن طهرانی مقدم و مجید شهریاری‌ها، تصریح کرد: بانک‌ها امروز در کشور خلق نقدینگی می‌کنند که این موضوع را آمریکا باب کرده است.

عباسی ادامه داد: مراجع هر قدر که در رابطه با ربا صحبت می‌کنند، کسی گوش نمی‌کند و این یعنی ما با جنگ نرم روبه‌رو هستیم.

وی با تأکید بر اینکه جادوی پولی و مالی دنیا، بشر را نابود کرده است، افزود: افسران جوان جنگ نرم کسانی هستند که به قواعد تعریف شده جهانی شک می‌کنند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه۱۸۰ هزار میلیارد تومان در بورس تهران از دی‌ماه سال ۱۳۹۲ تا مرداد ۱۳۹۴ نابود شد، اظهار کرد: بعد از ارسال نامه چهار وزیر به رئیس جمهور دیگر خبری از این موضوع نشد.

عباسی با بیان اینکه جهاد کبیر در قرآن یعنی عدم پیروی از کفار، گفت: زمانی که ما قرآن را  روی زمین گذاشته و از کفار تبعیت می‌کنیم، یعنی نفی جهاد کبیر انجام شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

استاد حسن عباسی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی افسران جنگ نرم با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)،اظهار داشت: اگر سیره فاطمی و 14 معصوم (ع) به عنوان کسانی که استیصال شکن و بن بست شکن هستند،در زندگی ما تاثیرگذار باشد،آن زندگی رنگ و بوی الهی می گیرد.

وی با بیان اینکه وجود حضرت زهرا (س) از این حیث برای ما اهمیت دارد که در بین 14 معصوم بانویی به عنوان الگو برای بانوان جامعه است و سیره زندگی نباید به ایام شهادت و میلاد خلاصه شود.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه بدهی ایالات متحده در هشت ساله اخیر به 23 تریلیون دلار رسیده است،افزود: در حال حاضر یک سوم بدهی جهان مربوط به آمریکا است.

عباسی با بیان اینکه اقتصاد کره زمین ورشکسته شده و نظام بورس و مالی بر روی بدهی معامله می کنند، افزود: این اقدام  از عجیب ترین کارهای بشر محسوب می شود.

وی گفت: این مسیر رو به گرداب برخلاف سیاست جهانی شدن که درهم تنیدگی را ادعا می کرد،به سیاست درهای بسته ختم شده است و در یک سال گذشته سه کشور چین،انگلیس و آمریکا به سیاست درهای بسته در اقتصاد روی آورده اند.

این کارشناس با بیان اینکه تلاش امروز در کره زمین کنار گذاشتن دلار آمریکا از چرخه معاملات جهانی است، ادامه داد: این اقدام به این منظور انجام می شود تا زمینه برای فعالیت کشورهای دیگر در این مورد انجام شود که این امر حکم جنگ اتمی علیه آمریکا را دارد.

پیچیده ترین جنگ، جنگ ارزی است

رئیس اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: پیچیده ترین جنگ، جنگ ارزی است که علیه کشورهایی همچون چین و ایران صورت می گیرد تا ارزش پول این کشورها کاهش یابد.

عباسی با اشاره به اینکه آمریکا در حال حاضر سیاست درهای بسته را با روی کار آمدن ترامپ دنبال می کند، افزود: چین نخستین کشوری بود که این کار را انجام داد.

وی گفت: در حالی کشورهایی همچون چین، انگلیس و آمریکا این سیاست را آغاز کرده و از اتحادیه اروپا خارج می شوند، برخی کشورها در تلاش برای ورود به اتحادیه اروپا هستند.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: در فرانسه جریان هایی که برای انتخابات تلاش می کنند ترجیح می دهند فرانک را کنار گذاشت و یورو را بپذیرند.

عباسی با بیان اینکه ترامپ نیز سیاست درهای بسته را آغاز کرده است و برای ادامه ساخت دیوار بین مکزیک و ایالات متحده تلاش می کند، خاطرنشان کرد: طرح سه ماهه برای جلوگیری از ورود ایرانی ها و شش کشور دیگر به این منظور ارائه شده است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه ترامپ معتقد است وقتی خودمان می توانیم تولید کنیم، نباید اجازه دهیم کالا از خارج وارد شود، خاطرنشان کرد: جنگ ارزی همواره بر سر اشتغال است و روند شکل گیری بحران های بعدی جهان است و در این زمینه پیچیدگی عجیبی ایجاد شده است که ضرور و زیان بسیاری را متوجه ایران کرده است.

عباسی یادآور شد:حرف ترامپ این است که شغل ابتدا برای آمریکایی است و در صورت تولید اضافه صادر می شود تا دیگران ضرر کنند و این سیاست ضربتی و اضطراری از سوی دولت آمریکا در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه در حالی که برای استقلال اقتصادی، سیاست درهای بسته از سوی خیلی کشورها پیگیری می شود، بعضی ها در داخل این موضوع را مطرح می کنند که ما نمی توانیم در مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دیوار بکشیم، گفت: این در حالی است که سیاست درهای بسته برای حفظ استقلال اقتصادی اجرایی می شود.

هر نوع ادعای استقلال به معنای انزوا نیست

این کارشناس ادامه داد: هر نوع ادعای استقلال به معنای انزوا نیست،ملتی و مردمی که حریم دارند تلاش می کنند تا استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی خود را حفظ کنند.

رئیس اندیشکده یقین  با بیان اینکه زمانی که نسبت به ورود واردات حساسیت داشته باشیم یعنی مقاوم سازی اقتصاد انجام داده ایم، ادامه داد: در بحث سیاست باز نیز کشورها به دنبال وابستگی به سایر کشورهای جهان هستند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در 28 شهریور ماه سال جاری در بین فرماندهان سپاه، گفت:مقام معظم رهبری فرمودند: اگر مردم و مسئولان اقتصاد مقاومتی را اجرا کرده و ازجادوی پولی و مالی دشمن خلاص شده و آقایی دلار را بشکنند، کشور را نجات داده و برای مردم کشورهای دیگر الگو می شوند.

این کارشناس ادامه داد: این بیان مقام معظم رهبری نشان می دهد که ما استقلال، آزادی،جمهوری اسلامی را در وجه سیاسی انجام داده ایم اما در بخش اقتصاد عملی نکرده ایم.

عباسی با اشاره به اینکه جنگ نرم  تسخیر ذهن ها و قلب ها است در این نبرد ذهن ها با شک و یقین و قلب ها با حب و بغض محاصره می شود، افزود: مفهوم استقلال با زرق و برق جهانی شدن زیر سئوال رفته است.

وی با اشاره به بی توجهی بخش اقتصادی کلان جامعه،دولت و مجلس به این جمله فوق استراتژیک رهبری، افزود: هنگامی مقام معظم رهبری این سخنان را در بین فرماندهان دفاع مقدس بیان میکنند، پیامی برای افسران جنگ نرم دارد، یعنی اینکه این موضوع قبل از اینکه اقتصادی باشد، مقوله جنگ نرم است و باید ذهن انسان ها را از تسخیر این باورها رها ساخت.

وی با بیان اینکه همانگونه که دیروز در جبهه حق علیه باطل و در جنگ سخت امام خمینی (ره) فرمودند حصر خرمشهر باید شکسته شود، گفت: امروز فرمان رهبری شکستن سروری دلار در جنگ نیمه سخت است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه بدهی 23 تریلیون دلار آمریکا از سوی ترامپ یک فاجعه است، افزود: این در حالی است که بدهی از سوی برخی متخصصان اقتصادی خوب است.

عباسی با بیان اینکه در حالی که مقام معظم رهبری راه فلاح جامعه را نشان می دهند،اساتید دانشگاهی مسیر دیگری را پیشنهاد می کنند، افزود: نقش افسران جنگ نرم در این میان مشخص کردن مسیر درست است.

وی گفت: افسران جنگ نرم آنهایی هستند که جنگ را ندیده طراح آزاد سازی خرمشهر می شوند و امروز مقام معظم رهبری معتقدند فرماندهان جنگ نرم باید سروری دلار بشکنند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه هیچ دولتی نمی تواند الگوی مصرف غلطی که در کشور راه اندازی شده است را درست کند، بیان داشت: با چنین الگوی مصرفی که در کشور وجود دارد نمی توان زمینه اشتغال ایجاد کرد.

عباسی با اشاره به کاهش ارزش ریال در کشور، گفت: دیروز تنها چند فشنگ برای مبارزه داشتیم امروز موشک های بالستیک ما امتحان پس داده اند، گفت: پس این موضوع نشان می دهد که ارزش ریال هم می تواند به ارزش دلار برسد.

وی گفت: به شرطی خود را باور کنیم همانگونه که تهرانی مقدم و شهریاری ها باور کردند و با توکل به خداوند متعال مسیر را درست رفتند،می توانیم موفق شویم.

این کارشناس جادوی مالی را چاپ پول بدون پشتوانه و خلق ربا عنوان کرد و گفت: بانک ربوی، مورد انتقاد علما عظام است.

وی بر ضرورت تغییر باورهای مردم برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: با عوض شدن جناح ها مشکلات حل نمی شود، اقتصاد مقاومتی زمانی اتفاق می افتد که بگوئیم بانک مشکل دارد.

این کارشناس تصریح کرد: در حال حاضر لیبرالسیم قلب ها و ذهن های اساتید دانشگاهی و مدیریت ها را تسخیر کرده است،با وجود 70 هزار استاد دانشگاهی مصلح کم داریم.

وی با اشاره به نامه چهار وزیر به دولت و کم شدن 180 هزار میلیارد دلار از بورس تهران، گفت: پس از آن هیچ کس صحبتی نکرد در حالی که این 180 هزار میلیاردی به کاخ های سلطنتی و پروشه سوارها و شکاف طبقاتی تبدیل شد.

این کارشناس با اشاره به کارکرد اسلام، گفت:کارکرد اسلام ایجاد قسط در جامعه است و هر جا قسط اقامه شود اسلام پیاده شده است.

عباسی با اشاره به اینکه خواص باید قوام به قسط باشند و مشکل امروز جامعه ما هم این است که خواص جامعه قوام به قسط نیستند، بیان داشت: اگر تریبون دارها و اساتید در طلب قسط کوتاهی کنند، چنان فسادی جامعه را در برمی گیرد که حسین بن علی سرش را به تیغ می سپارد.

وی ادامه داد: جنگ نرم و جهاد کبیر از آنجا آغاز می شود و اطاعت از کفار در مفهوم به نام فایده گرایی تعبیر می شود و قال صادق و قال باقر و قال قرآن ها فراموش شده و  آدام اسمیت و فرگوسن ها  در جامعه اولویت می شوند.

این کارشناس ادامه داد: باید امروز درهای اقتصاد را به دلار آمریکا بسته و جهاد علمی و عملی علیه دلار آمریکا به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه بقای آمریکا به دلار وابسته است، گفت:باید آقایی دلار را بشکنیم اگر چه از دیدگاه برخی ها مسیری نامشخص است اما باید هدف گذاری کرد و کشور را از جادوی مالی و پولی دشمن خلاص کنیم و حیات اقتصادی را از دست انداز دور کنیم.

استاد حسن عباسی در مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ملی افسران جوان جنگ نرم، افزود: ادعای استقلال در هر کشوری به معنای رفتن آن کشور به سمت انزوا نیست، بلکه منافع کشور در مواقعی چنین ایجاب می کند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه سیاست های جهانی ادعای ضروری بودن برداشته شدن مرزها را دارد، افزود: سه کشور آمریکا، چین و انگلیس از سال گذشته سیاست درهای بسته اقتصادی را در کشور شان اجرا کرده اند. این سیاست به معنی ممنوعیت حداکثری واردات، توجه به تولید داخلی و اشتغال داخلی کشور، به علت شرایط خاص اقتصاد جهان است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری آمریکا در روزهای گذشته میزان بدهی این دولت را 23 تریلیون دلار اعلام کرد، گفت: بدهی جهانی نیز به مرز 60 تریلیون دلار رسیده است و این یعنی اقتصاد جهانی ورشکست شده است.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اهمیت گسترش اقتصاد مبتنی بر دلار، برای دولت آمریکا، گفت: امروزه این دولت تلاش هر دولتی برای جایگزینی دلار را به مثابه جنگ اتمی با خود تلقی کرده و واکنش نشان می دهد، چرا که تورم تقسیم شده آمریکا در کشورهای جهان، به داخل کشورش بازخواهد گشت.

عباسی با تبیین شرایط و بحران های موجود در اقتصاد کشورهای اقتصادی جهان، خاطرنشان کرد: اشتغال، مهمترین بحران سه کشور آمریکا، چین و انگلیس به شمار می رود و به همین علت این کشورها به سمت سیاست درهای بسته سوق پیدا کرده اند.

وی با اشاره به جنگ ارزی در بین کشورهای جهان، گفت: این جنگ بدتر و پیچیده‌تر از جنگ اتمی است، در حال حاضر این شیوه علیه هفت کشور از جمله چین و ایران اجرا می شود.

منبع: ایرنا

استاد حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی افسران جوان جنگ نرم اظهار کرد: اگر زندگی بشریت رنگ و بوی سبک زندگی فاطمی بدهد، جامعه رنگ و بوی الهی به خود می گیرد.

وی با اشاره به اینکه زندگی حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) الگوی بشریت است، ادامه داد: نباید ائمه معصومین و سیره ایشان را تنها به ایام شهادت و میلاد خلاصه کنیم.

این مقام مسوول در ادامه به وضعیت آمریکا و بدهی 23 تریلیون دلاری این کشور اشاره کرد و ادامه داد: اقتصاد کره زمین ورشکسته شده است.

عباسی با بیان اینکه سیاست جهانی شدن به سیاست درهای بسته ختم شده است، خاطرنشان کرد: امروز اقتصاد جهانی تلاش می کند تا دلار آمریکا را از چرخه معاملات جهانی کنار بگذارد.

به گفته این کارشناس جنگ ارزی، پیچیده ترین جنگی است که علیه ایران و چین آغاز شده است تا ارزش پول این کشورها پایین بیاید.

رئیس اندیشکده یقین به برخی از اقدامات کشورها برای تغییر سیاست های اقتصادی‌شان اشاره کرد و گفت: جنگ های ارزی بر سر اشتغال است و بحران های بعدی جهان را سبب می شود.

عباسی با بیان اینکه سیاست درهای بسته برای استقلال اقتصادی از سوی برخی از کشورها دنبال می شود، افزود: استقلال در اقتصاد به معنای انزوا نیست چرا که این کشورها تلاش می کنند تا استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خود را حفظ کنند.

این مقام مسوول به فرمایشات مقام معظم رهبری در بین فرماندهان سپاه اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند«اگر مردم و مسئولان اقتصاد مقاومتی را اجرا کرده و از جادوی پولی و مالی دشمن خلاص شده و آقایی دلار را بشکنند، کشور را نجات داده و برای مردم کشورهای دیگر الگو می شوند».

به گفته عباسی این بیانات نشان دهنده استقلال و آزادی جمهوری اسلامی در وجه سیاسی است ولی در بخش اقتصادی عملی انجام نداده ایم.

وی به جنگ نرم و تلاش دشمن برای تسخیر اذهان و قلوب انسان ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این جنگ مفهوم استقلال با زرق و برق جهانی زیر سوال رفته است.

این کارشناس با اشاره به اینکه در فرمایشات رهبری جنگ نرم قبل از مساله اقتصاد مطرح شده است، خاطرنشان کرد: امروز رهبری فرمان شکستن سروری دلار در جنگ نیمه سخت را صادر کرده است.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه افسران جنگ نرم علیرغم اینکه جنگ را ندیده اند ولی طراح آزادسازی خرمشهر می شوند، اظهار کرد: فرماندهان جنگ نرم باید سروری دلار را بشکند.

این مقام مسوول تغییر باورهای مردم را لازمه رسیدن به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: امروز باید درهای اقتصاد را به دلار آمریکا بسته و جهاد علمی و عملی علیه دلار آمریکا به کار گیریم.

منبع: خبرگزاری شبستان

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

4 دیدگاه

  1. امیر رضا خلدی

    به این وسیله مجاز میدانم متنی را که ارسال نموده ام را آنگونه که مقتضی است مواردی را که صلاح ندانستید حذف نمایید .
    با تشکر از زحمات همه دست اندرکاران سایت استاد دکتر عباسی.

  2. امیر رضا خلدی

    ای کاش این دغدغه ها حس میشد.
    آقای روحانی کلیدی را نشان دادند تا مردم به کلیدهای در دست خودشان توجه نکنند . کلید های راهگشا در تحول صنعتی . ملتی که نفت را خام میفروشد مایل به شنیدن طرح های انقلابی در زمینه سنتز مواد نیست .
    وقتی صحبت از آلودگی تهران ، خوزستان و…. محیط زیست توسط صنعت و غیره می شود مسئولین با شدت بیشتر نخبگان واقعی را میکوبند و مورد بی مهری قرار میدهند و در عوض پخمگان نخبه نما را که با معیارهای مسخره سوا کرده اند مورد عنایت و لطف قرار میدهند .
    مخالفین سخنرانی استاد دکتر عباسی مخالفین امثال شهید حسن تهرانی مقدم نیز هستند .
    امید است که همه دست اندر کاران تروریست دولتی گام به گام شناسایی شوند . به راستی چرا راجع به خلع صلاحیت آقای روحانی صحبت به میان نمی آید.

  3. امیر رضا خلدی

    ای کاش این دغدغه ها حس میشد.
    آقای روحانی کلیدی را نشان دادند تا مردم به کلیدهای در دست خودشان توجه نکنند . کلید های راهگشا در تحول صنعتی . ملتی که نفت را خام میفروشد مایل به شنیدن طرح های انقلابی در زمینه سنتز مواد نیست .
    وقتی صحبت از آلودگی تهران ، خوزستان و…. محیط زیست توسط صنعت و غیره می شود مسئولین با شدت بیشتر نخبگان واقعی را میکوبند و مورد بی مهری قرار میدهند و در عوض پخمگان نخبه نما را که با معیارهای مسخره سوا کرده اند مورد عنایت و لطف قرار میدهند .
    مخالفین سخنرانی استاد دکتر عباسی مخالفین امثال شهید حسن تهرانی مقدم نیز هستند .
    امید است که همه دست اندر کاران تروریست دولتی گام به گام شناسایی شوند .

  4. سلام
    برای امثال بنده که شاید فرصت گوش دادن به سخنرانی استاد رو ندارن این متن خیلی کارگشا بود
    اگر هر فردی یک نفر رو تشویق به عضویت کنه جمعیتمون دو چندان میشه
    تلاش شما قابل تقدیره ولی خیلی کمه
    نمیدونم چرا انگیزه ای برای یارگیری نمی بینم؟!

    ممنون