آیا حسن روحانی، چمبرلن انگلیس است؟ + دانلود مستند فروشنده

دو  اصطلاح انگلیسی قبل از انقلاب در فرهنگ عمومی مردم ایران مطرح شده بود.

چرچیل و چمبرلن که نام دو سیاست‌مدار انگلیسی است. کسی که اهل زرنگی و زیرکی بود را در اصطلاح به او می‌گفتند چرچیل. اصطلاح بعدی حسین چمبرلن است، از این جهت که در تاریخ کسی به نام شاه سلطان حسین داشتیم که شخصیت واداده‌ای داشت و در عصر صفوی منافع کشور را بر باد داد. وقتی کسی گاف می‌داد، آن حسین را به این چمبرلن گره زده و در اصطلاح به او می‌گفتند حسین چمبرلن.

چمبرلن مدعی بود که با مذاکراتی که ترتیب داد، توانست یک‌تنه انگلیس را از جنگی عجیب نجات دهد! در حالی‌که مدت کوتاهی بعد، جنگ جهانی دوم شروع شد!!

یکی از اسنادی که در کتاب «صد سند از آلمان هیتلری» آورده شده، سند مذاکراتی‌ست که چمبرلن را خام کرد؛ او بعد از این مذاکرات گفت جنگ تمام شد و دیگر جنگی برای انگلیس رخ نمی‌دهد. در حالی که مدتی بعد جنگ جهانی دوم آغاز شد که 52 میلیون کشته روی دست بشر گذاشت.

مستند روشنگر فروشنده به بررسی مذاکره با 5+1 و برجام و دستاورد‌های آن می‌پردازد. این مستند روایتی جدید و ناگفته از واقعیت‌های مذاکرات و آخرین تحولات سیاسی و اقتصادی در آستانه انتخابات است.

سال تولید: 1396

مدت زمان: 105 دقیقه

تامین کننده: فانوس فردا

دانلود نسخه کامل مستند فروشنده (رایگان)

مستند فروشنده را از این لینک دریافت نمایید:(سینمامارکت)
yon.ir/KsBvO

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

3 دیدگاه

  1. ندیدمش ولی بار گذاشتم و می دونم که مثل قبلی ها عالیه,خدا عمارها رو حفظ کنه,ما هم یه عمار کوچکی تو خونوادمون هستیم.درود بر عمار

  2. محمدرضا حسین زاده

    ای کاااااششش 23 میلیون ادم اینو ببینند

  3. دیدمش عاالی بود نفهمیدم کی تموم شد امروز باید مردم ایران با خییلی چیزا اشنا بشن