سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع اقتصاد مقاومتی و انتخاب دوازدهم

استاد حسن عباسی، کارشناس مسائل سیاسی و رئیس اندیشکده یقین روز سه‌شنبه – ۱۹ اردیبهشت ۹۶ – در همایش اقتصاد مقاومتی و انتخاب دوازدهم در مسجد الزهرا(س) اراک با بررسی ریشه های لیبرالیسم گفت: مسئولان دولتی ما باید دغدغه دین داشته باشند و چرا که دین دغدغه و درد مردم را برای برقراری قسط و عدالت در خود دارد.

عباسی در ابتدا با بیان اینکه در هیچ کجای تاریخ بعد از اسلام سراغ نداریم که حکومت اسلامی به مانند جمهوری اسلامی ایران تشکیل شود، گفت: ما همه باید بدانیم که امام عصر(عج) امروز در بین مردم حضور دارند و از انوار الهی ایشان همه ما در حال بهره مندی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در نظام توحیدی باید قسط تقویت و ظلم تضعیف شود، اظهار کرد: انبیاء مبعوث شدند که هر کدام در هر کجا هستند قسط را به پا دارند و خواص جامعه که مسئولیت ها به آنها سپرده شده است باید برای برپایی قسط از هیچ کوششی دریغ نکنند.

 رئیس اندیشکده یقین گفت: یک سوالی که مطرح می شود این است که چرا هر کسی در جمهوری اسلامی مسئولیت بزرگی را قبول می کند، بعد از چند وقت زمین می خورد. جوانان انقلابی باید بدانند که وقتی فردی که خود را نساخته و ظرفیت جمهوری اسلامی را ندارد اگر به عنوان یک مسئول برگزیده شود، بی تردید پس زده خواهد شد.

عباسی با انتقاد از صحبتهای برخی مسئولان که عنوان می کنند ما وظیفه بردن مردم به بهشت را نداریم، اظهار کرد: در سال گذشته ۶۱ بار مراجع تقلید ما نسبت به خطرات مخرب ربا در اقتصاد کشور هشدار دادند ولی ای کاش آقایانی که به دروغ عنوان می کنند که ما سایه جنگ را از سر مردم برداشتیم یک بار تلاش می کردند سایه جنگ با خدا را برطرف کنند.

وی در ادامه افزود: قرآن می گوید که ربا جنگ با خداست و اسلام شناسان عصر ما نیز بارها برای برطرف شدن این مشکل فریاد زده اند، اما این مسئولان چون درد دین ندارند فقط به دنبال نسخه های غربی برای حل مشکلات خود هستند.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به وضعیتی که آقایان از پسابرجام توصیف می کنند، گفت: دختر وزیر از اروپا برگشته است و لباس فلان برند خارجی را وارد کشور می کند و به نظر می رسد که فضای پسابرجام که مد نظر این آقایان بوده همین واردات است و همه بدانید دولتی که فرزندان اکثر وزیران آن در کشورهای خارجی در حال تحصیل هستند نمی تواند روحیه استکبارستیزی داشته باشد.

عباسی با بیان اینکه آقایان بعد از ۴ سال نگاه غربگرایانه، از کاخ اشرافی گری پیاده شدند و بین کارگران رفتند، گفت: این جریان سیاسی خیلی دیر مردم واقعی و مستضعف را شناختند و دیدند که با چه سختی هایی زندگی می کنند. امروز با دولتی روبرو هستیم که فقط درد اشراف را دارد و برای مستضعفین در تصمیمات خود جایگاهی را ندیده است.

وی در ادامه افزود: معلوم است دولتی که وزرای آن مسکن های میلیاردی دارند، طرحی مانند مسکن مهر را مزخرف اعلام می کنند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه قرار نبود در حکومت دینی برای اطرافیان و آشنایان مسئولان، پست و جایگاه ایجاد شود، گفت: این آقایانی که امروز ادعا می کنند که در دولت قبل برای ما ویرانی به جا مانده است آیا همین افراد بعد از انقلاب، بیست سال سطوح عالی مدیریتی کشور در اختیارشان نبوده است؟

عباسی با بیان اینکه این جریان به دنبال آن است که «ما نمی توانیم» را در کشور نهادینه کند، اظهارکرد: این آقایان اکنون سه راهبرد دارند، اولاً به مردم بگویند که «نمی توانیم» و الگوهای غربی باید ما را نجات بدهند، ثانیاً در این ۴سالی که گذشت ما مشغول آوار برداری بوده ایم و در نهایت برای ادامه مسیر باید از ارزش های خودمان دست بکشیم.

وی با بیان اینکه همین دولت صنعت نوپای هواپیماسازی ما را به بهانه های غیرمنطقی در کشور تعطیل کرد، گفت: این تفکر حاکم بر دولت به بهانه اینکه هواپیماهای داخل کارایی ندارد و باید برویم هواپیمای خوب وارد کنیم، به جای اعتماد به توانمندی جوانان ایرانی به فرانسه و آمریکا برای خریدن هواپیما التماس کرد.

رئیس اندیشکده یقین در ادامه افزود: این دولت وابستگی را برای خود یک اصل قرار داده است و برجام را در پیش گرفت تا اثبات کند که هم می تواند چرخ سانتریفیوژها را از گردش باز دارد و هم می تواند چرخ اقتصاد مردم را نابود کند. همین شد که در نهایت کارگران بر سر رئیس جمهور هوار می شوند.

عباسی با اشاره به سند ۲۰۳۰ که دولت زیر آن را امضا کرده است، اظهار کرد: اگر در سال ۱۳۴۲ امام خمینی(ره) در برابر کاپیتولاسیون سیاسی هشدار داد و ۱۵ سال تبعید شد امروز رهبر معظم انقلاب در برابر کاپیتولاسیون فرهنگی ۲۰۳۰ ایستاد و باید به خاطر داشتن رهبری اینچنین آگاه و هوشیار خدا را شکر کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان ما درصدد آن هستند که با اقداماتی از قبیل همین سند ۲۰۳۰ غیرت را از جامعه ی ما از بین ببرند، گفت: دشمن اکنون حسرت غیرت مردان ایرانی را می خورد و بدانید اگر امروز رگ غیرت جوانان ما برای حفظ حریم خانواده اینگونه بیرون می زند اگر همین غیرت وارد اقتصاد شود چه نتیجه ی خارق‌العاده ای را به جای خواهد گذاشت.

عباسی با بیان اینکه برجام نتوانسته است تحریم هایی را که منجر به ورود تکنولوژی به کشور می شود را برطرف کند، گفت: تحریم داماتو همچنان پابرجاست و بعد از تصویب برجام نیز داماتو برای بیست سال دیگر تمدید شد و طبق همین داماتو هیچ شرکت و کشوری حق ندارد سرمایه گذاری بالای بیست میلیون دلاری در ایران داشته باشد.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به صحبت های دیروز حسن روحانی که گفته بود من اینها را می شناسم ، اظهار کرد: آقای روحانی طبق خاطرات خودتان، شما حجاب را اجباری کردید و بسیاری از دوستان و طرفداران شما مانند اکبر گنجی معروف به اکبر پونز در خیابان های تهران با موتور می چرخیدند و به پیشانی زنانی که حجابشان کامل نبود پونز می کوبیدند و برخی دیگر از همفکران شما نظیر صادق زیبا کلام و سروش، اساتیدی که صورتشان را از ته می تراشیدند و کراواتی بودند را به اتهام فراماسونر بودن از دانشگاه اخراج می کردند، حال شما را چه شده است که با آن تفکر ژست روشنفکری می گیرید؟

وی در ادامه افزود: از مردم می خواهم بررسی کنند که ایشان در زمان قتل های زنجیره ای آقای حسام الدین آشنا کجابود و چه می کرد.

عباسی با بیان اینکه با آدرس های غلط مردم را از جنگ نترسانید، خاطر نشان کرد: آقای روحانی غارتگرانی مانند کرباسچی و فتنه گرانی مانند تاج زاده پست سر شما چه می خواهند و چرا برای شما شهر به شهر تبلیغ می کنند؟ آیا با وجود افرادی با این سابقه هنوزهم شعار اعتدال سر می دهید؟

منبع: نسل فردا

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.