سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع مرگ تدریجی یک رؤیا

استاد حسن عباسی شنبه شب – ۶ آبان ۹۶ – در برنامه مرگ تدریجی یک رؤیا، پیرامون سبک زندگی آمریکایی و مولفه‌های حیات طیبه در سطح نظام‌سازی در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی که در محل انجمن‌های اسلامی کرمان برگزار شد، اظهار داشت: ما نگران تهدیدهای ایالات متحده و دشمن خارجی نیستیم، زیرا این تهدیدها راه به جایی نمی‌برد و آنچه مهم است تهدید داخلی است.

وی افزود: زمانی که ارشدترین کماندوهای آمریکایی اسیر ایرانیان شدند، جلوی دوربین‌ها گریه و عذرخواهی کردند و حال این موضوع را با اسارت شهید حججی و رفتار محکمی که در برابر دشمن داشت، می‌بینیم.

عباسی گفت: هیچ کدام از انبیاء این امکان برایشان به وجود نیامد که 39 سال حکومت دینی را برقرار کنند و این نخستین‌بار است که دو عبد صالح، حکومت دینی را برقرار کرده‌اند. 39 سالی که از انقلاب اسلامی گذشت، میراث بسیار بزرگی است و مدیران نظام باید بدانند میراث‌دار حرکت انبیاء هستند.

وی اظهار کرد: زمانی که امام به گورباچف نامه زدند، بسیاری از افراد می‌خندیدند و تصور نمی‌کردند این شوروی روزی از هم بپاشد.

عباسی گفت: ترامپ زمانی که می‌خواست رای بیاورد گفت رؤیای آمریکایی مرد و این یعنی لیبرالیسم مرد، هم اکنون اقتصاد جهان 62 تریلیون دلار بدهی دارد و این نتیجه اقتصاد لیبرالیسم است و این کشورها قرار است بیایند اقتصاد ما را متحول کنند. ترامپ نمی‌داند ما در تحریم، جلو رفته‌ایم و ما در تاریخ خود مسائلی همچون شعب ابی‌طالب، جنگ صفین و مسأله کربلا را داشتیم، آمریکایی که رؤیایش مرده چه‌طور می‌تواند اقتصاد ما را متحول کند.

رئیس اندیشکده یقین عنوان کرد: رؤیای شوروی از هم پاشید، رؤیای آمریکایی هم در حال فروپاشی است و خود ترامپ می‌گوید لیبرالیسم مرد، اینکه آمریکا ما را تحریم می‌کند نشان می‌دهد کم آورده است، تحریم‌ها باید ما را قوی‌تر کند و دل‌های ما را به هم نزدیک کند.

عباسی از مرگ رؤیای مارکسیستی و رؤیای لیبرالیسم سخن گفت و افزود: آمریکا اقتصادش پاشیده و یک رشد پفکی دارد.

وی بیان داشت: عامل اصلی که ملت پای انقلابش ایستاده است، به حلال‌زادگی بر می‌گردد، اینکه فردی مثل شهید حججی از همه علائق خود می‌گذرد نشان از لقمه حلالش دارد و این محصول دانشگاه، آموزش و پرورش نیست و محصول پدر و مادری است که لقمه حلال به فرزندشان داده‌اند.

رئیس اندیشکده یقین گفت: رؤیای ایرانی – اسلامی همان مهدویت است و این امید کاذبی نیست، عشق به موعود نیروی محرکه جامعه است، رویای مارکسیستی، لیبرالیسم و وهابی مرده است و فقط رؤیای ایرانی – اسلامی باید تبیین شود.

عباسی گفت: اکنون دهه پنجم عمر جمهوری و دهه اقامه قسط است، یعنی سهم هرکس هرچه است بپردازید و اگر سهمش نبوده از حلقومش بگیرید. فقر، فساد و تبعیض مسأله اعتقادی است و مبارزه با آنها جزئی از عبادت است. ما کشور ثروتمندی هستیم پس چرا باید فساد، تبعیض و فقر در کشور باشد، حق ملت این است که مدافع مشکلات این مردم باشیم و نسبت به مسؤولان آن را مطالبه کنیم، تهدیدهای آمریکا ما را از مسائل داخل غافل نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

استاد حسن عباسی در جمع جوانان کرمانی در سالن شهید قطب‌الدینی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمان اظهار‌ داشت: اسلام همیشه از داخل ضربه دیده و هیچ‌وقت تهدیدات خارجی راه به جایی نبرده است.

وی با اشاره به اینکه اگر ترامپ دستگیری فرماندهان آمریکائی را در سال‌های 82 و 94 در خلیج فارس مرور کند نباید ادعا کند که ایران از ارتش آمریکا می‌ترسد، گفت: ارشد‌ترین کماندوهای آمریکائی توسط سپاه پاسداران ما دستگیر شدند.

این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه فرمانده آمریکایی از ما عذر‌خواهی کرد و فیلم آن نیز پخش شده است افزود: اما شهید حججی با یک صلابت در دست کفار حربی ایستاده بود و وجودش سراسر ایمان قلبی به خدا بود.

عباسی با بیان اینکه ترامپ در زمان انتخابات آمریکا رسما اعلام کرد که رویای آمریکایی مرده است گفت: همیشه در طول تاریخ کفار، اهل حق را تحریم کردند و امروز آمریکا هم با ملت ایران همین کار را کرده است.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه هر ملتی یک افق دور دارد که آن را رویا می‌نامند و رویای اسلامی ایرانی مردم ایران مهدویت است تصریح کرد: عشق به موعود نیروی محرکه جامعه اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه امروز همه ایران باور کردند که با رفتن پای میز مذاکره مشکل ما با آمریکا حل نمی‌شود، گفت: لیبرالیسم در اقتصاد نمی‌تواند مشکلی را حل کند و اگر می‌توانست، اقتصاد بحران‌زده خودش را حل می‌کرد.

عباسی با بیان اینکه حرکت بین حق و باطل “نفاق” است و مسلمانی حد وسط ندارد، گفت: مبارزه با فقر و تبعیض از دستورات دین است و مسئولان کشور ما باید بدانند که این موضوع مطالبه اصلی مردم است؛ مردم در ایران با نظام اسلامی هیچ مشکلی ندارند و پای آرمان‌های شهدا و رهبرشان ایستاده‌اند. دهه پنجم انقلاب اسلامی دهه اقامه قسط و عدل است و نباید سخنان مقام معظم رهبری در این زمینه روی زمین بماند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.