سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع جنگ ارزی ورویکرد آخرالزمانی یهودیت صهیونیستی

مقدمه

طی چند ماه گذشته بعد از انتخابات ریایست جمهوری ایران در خرداد ماه و بعد از انتخاب حسن روحانی به عنوان ششمین رئیس‌جمهور، تحولات قابل توجهی در شرایط اقتصادی کشور عموماً و در بازار ارز خصوصاً رخ داده است. افزایش قیمت ارز که بعد از پایان دوره‌ی نخست ریاست حسن روحانی بر دولت همچنان ادامه داشت، در ماه‌های اخیر شدت بیشتری به خود گرفت و باعث شد وعده‌ی انتخاباتی وی مبتنی بر کاهش و یا ثابت نگه داشتن قیمت ارز جامه عمل نپوشد. این افزایش قیمت آن‌چنان با شتاب بود که باری دیگر نظریه «جنگ ارزی» و دخالت عامل بیگانه علاوه بر نقش عوامل داخلی در بی‌ارزش کردن پول ملی را بر سر زبان‌ها انداخت و این موضوع بهانه‌ای شد تا «استاد حسن عباسی» در یک سخنرانی با عنوان «جنگ ارزی و رویکرد آخرالزمانی یهودیت صهیونیستی علیه جهان مستضعفان» که با هماهنگی و پشتیبانی موسسه موعود صورت می‌گرفت به بررسی ابعاد آن بپردازند.

با توجه به اهمیت این موضوع در سطح خواص و عوام جامعه بر آن شدیم تا گزارشی از این برنامه تهیه کرده و در اختیار همراهان جنبش مقاومت در جنگ ارزی قرار دهیم. این گزارش در ۵ بخش زیر تقدیم حضور می‌گردد:

  • در باب اهمیت جنگ ارزی
  • تاریخچه شکل‌گیری قدرت مالی توسط یهود
  • تفکیک پول از کارنسی
  • آینده پول و ارزهای دیجیتال
  • صحبت‌های پایانی

در باب اهمیت جنگ ارزی

استاد حسن عباسی بعد ورود و خوش‌آمدگویی مجری به روی جایگاه دعوت شدند تا کتاب جدید موسسه موعود را رونمایی کرده و به ایراد سخنرانی بپردازند.

استاد بعد از رونمایی کتاب به پشت میز نشستند و سخنرانی خود را آغاز نمودند. در ابتدای سخنرانی ضمن عرض تسلیت بابت فرارسیدن ایام فاطمیه از رئیس موسسه موعود جناب آقای شفیعی سربستانی تشکر کردند و ویژگی بارز ایشان را استمرار و پشتکار در کار دانستند. همچنین، جوانان حاضر در جلسه را خطاب قرار دادند و گفتند یکی از مواردی که نسل جوان باید مدنظر قرار دهد این است که در حوزه‌ی کار انقلابی خود تا به نتیجه رسیدن آن دست از تلاش برندارند.

سخنرانی استاد حسن عباسی

بعد از نکات مقدماتی، استاد وارد مبحث اصلی شدند و مسائل مهمی را در باب اهمیت پدیده جنگ ارزی مطرح کردند. ابراز تأسف کردند از این‌که اهمیت پول قدرتمند که در کلام رهبری مورد تاکید بوده نادیده گرفته شده و دغدغه مسئولین اقتصادی کشور مسائل دیگری است.

«در زمینه‌ی اقتصادی. خب یکی از ارکان اقتدار کشور، اقتدار اقتصادی است و در اقتدار اقتصادی، یکی از عناصر تشکیل‌دهنده‌ی عمده عبارت است از #قدرت_پول_ملی؛ یعنی پول ملّی بایستی قدرت خرید داشته باشد و برای شهروندان، برای دارندگان آن پول، ثروت ایجاد بکند. اگر چنانچه ما بر اساس سیاست‌های اجرایی غلط، تصمیم‌گیری‌های نادرست، بی‌مبالاتی‌های گوناگون، به وضعی رسیدیم که پول ملّی همین‌طور روزبه‌روز تنزّل کرد و پایین رفت، این عقب‌رفت است، این پس‌رفت است. باید این را مشخّص کنیم و بر اساس این، مطالبه تنظیم کنیم، مطالبه تعریف کنیم. این مطالبه می‌تواند مثلاً از دولت باشد، می‌تواند از مجلس باشد؛ و به همین ترتیب…»

بیانات در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری (۳۰ شهریور ۱۳۹۶)

استاد عباسی با اشاره به جمله لنین[۱] مطرح کردند اهمیت پول قدرتمند این است که اقتدار اقتصادی محقق نمی‌شود مگر از راه ریال پرقدرت و این ریال پولی است که دارای ارزشی ثابت باشد تا هم ذخیره ثروت در بین مردم باشد و هم قدرت خرید را کاهش ندهد.

استاد تاکید کردند که در حوزه موشکی جزو شش کشور نخست دنیا هستیم؛ اما در قدرت مالی مطرح نیستیم و علت آن این است که قدرت نظامی دست انقلابیونی مانند حسن طهرانی مقدم بود که با آرمان شخم زدن اسرائیل موشک‌ها را طراحی کردند؛ اما اقتصاد ما دست کسانی است که تربیت‌یافتگان شرق و غرب هستند و به فرموده امام، درست است که از دست رضاخان و پسرش نجات پیدا کردیم اما از دست تربیت‌یافتگان شرق و غرب به این زودی خلاص نخواهیم شد.

استاد این‌گونه ادامه دادند که من در ساختار مالی و بانکی کشور انسان انقلابی نمی‌شناسم در صورتی که این میدان، میدان کار انقلابی است و از لیبرال‌های بانکی کاری ساخته نیست. جمله حضرت آقا مبتنی بر این که باید ارزش و آقایی دلار شکسته شود در دیدار با فرماندهان سپاه بود که انقلابی ترین نهاد کشور است چرا که رهبر انقلاب به دانش‌آموختگانی غربی امیدی ندارند.

استاد عباسی ابراز ناراحتی کردند از این که فرمان رهبر انقلاب بر شکستن ارزش و آقایی دلار در حیاط مادی در رسانه ملی انعکاسی نداشت و هیچ برنامه گفتگو محور، فیلم، مستند و سریالی در این مورد ساخته و پرداخته نشد. سپس این جمله معترضه را مطرح کردند که: اگر رسانه ملی محل تبیین سخنان رهبر انقلاب برای جامعه نیست، پس جای چه چیزیست؟

استراتژیست ارشد کشور بیان کرد که جنگ اقتصادی جنگ نیمه‌سخت است و مابین جنگ نرم و جنگ سخت تعریف می‌شود. در واقع در جنگ نیمه‌سخت قدرت نیمه‌سخت مطرح است که سنگر فتح نشده نیروی‌های انقلاب است. در جنگ نظامی امثال قاسم سلیمانی‌ها را داریم اما همچنان در جنگ نیمه‌سخت در ضعف هستیم.

شکستن ارش و آقایی دلار

حوزه قدرت مالی در جمهوری اسلامی تبدیل به نقطه ضعف نظام شده است و دشمن این نقطه را با قوی‌ترین ضربه خود مورد اصابت قرار می‌دهد. در ورزش‌های رزمی به ورزشکار آموزش می‌دهند که قوی‌ترین ضربه‌ی خود را به ضعیف‌ترین نقطه بدن حریف بزند. اگر از من بپرسید که «ضعیف‌ترین نقطه پیکره جمهوری اسلامی کجاست؟» من در پاسخ به شما خواهم گفت «پول». پول ضعیف‌ترین نقطه است و دشمن این موضوع را خوب می‌داند و مدام این بخش را با تمام قوا مورد هجوم قرار می‌دهد. در جنگ اقتصادی مهم‌ترین بخش، جنگ اشتغال است و جنگ اشتغال همان جنگ پول است زیرا کشورها سعی می‌کنند ارزش پول خود را به صورت مصنوعی کاهش دهند تا کالای صادراتی آن‌ها در کشورد وارد کننده ارزان شود و محصولات دیگر آن کشور، قدرت رقابت با آن را نداشته باشند. این کار باعث ایجاد شغل در کشور صادر کننده می‌شود.

تاریخچه شکل‌گیری قدرت مالی توسط یهود

در این بخش استاد سعی می‌کنند تاریخچه مختصری از چگونگی شکل‌گیری نظام مالی در جهان و نقش یهود در آن را شرح دهند. این بخش را استاد با این نکته آغاز می‌کنند که یهود مبتکر پول نبوده است ولی شناخت پول، تکنیک استفاده از آن و مدیرت آن در جهان امروز در دست یهود و صهیونیسم است. پول و قدرت مالی نزدیک به ۳۰۰۰ سال است که در ید قدرت یهود است و با آن بر مناسبات دیگر قدرت در جهان نفوذ دارد.

خانواده مدیچی

پول در جهان باستان شکل گرفت اما در ادامه حیاط خود به دست یهود افتاد و از هنگامی که آن‌ها در اورشلیم مستقر شدند شروع به رواج ربا کردند. در دوران حضرت سلیمان نیز آن‌ها به این کار ادامه دادند و دست نکشیدند.

سپس در جریان جنگ‌های صلیبی مسیحت را تحریک کردند که به جهان اسلام لشکرکشی کنند تا بتوانند فلسطین را پس بگیرند. بعد از پایان این جنگ‌ها و از هم‌پاشیدگی امپراطوری روم شرقی در ایتالیا، در شهر ونیز مستقر شدند. بر روی نیمکت‌هایی می‌نشستند و ربا می‌داند که «بنک»[۲] نام داشت و در ادامه نام مراکز مالی خود را از آن گرفتند.

بعد از شکل‌گیری بانک و شیوع نظام مالی ربوی در ونیز، یهودیان تمرکز خود را در شهر فلورانس[۳] گذاشتند. سردمدار اصلی نظام مالی در این شهر خانواده‌ی یهودی «مدیچی» بودند. بعد از قدرت گرفتن مدیچی‌ها در فلورانس تمام اروپا را از بانک‌های خود پر کردند و سیطره قدرت مالی خود را در پهنای قاره‌ی سبز گسترش دادند.

در طول مدتی که خانواده مدیچی در فلورانس مستقر بود و سعی می‌کرد خود را به‌عنوان قدرت اصلی مالی شهر و سپس اروپا معرفی کند، تمرکز خود را بر روی پاپ و نفوذ بر کلیسا گذاشتند. با نفوذ در کلیسا موفق شدند مدیریت مالی کلیسا را برعهده بگیرند و به نوعی خزانه‌دار پاپ شدند. در واقع سه کار اصلی یهود در فلورانس به ترتیب این بود:

  1. تأسیس بانک
  2. نفوذ در کلیسا و پاپ
  3. شیوع ربا برای کسب ثروت

استاد در این قسمت سخن، این نوع رفتار یهود را روش همیشگی آن‌ها دانستند و به بحث‌های مطرح شده حول نفوذ یهود در آستان قدس و به تصاحب درآوردن مسئولیت مالی آن‌جا در حدود ۱۵۰ سال پیش اشاره کردند.

بعد از پیروزی مدیچی‌ها در فلورانس و نفوذ کامل آن‌ها بر کلیسا، دو نفر از نوه‌های مدیچی بزرگ در واتیکان به مقام پاپی برگذیده می‌شوند. خیلی عجیب است که دو فرد یهودی با نفوذ در مسیحیت، تبدیل به بزرگ‌ترین مقام مذهبی، یعنی پاپ کلیسای واتیکان می‌شوند. این نفوذ در بعد سیاسی نیز آن‌قدر گسترده می‌شود که سه نفر از دختر‌های این خانواده به‌عنوان ملکه وارد دربار فرانسه شده و «کاترین دومدیچی» زمینه‌ی جنگ مذهبی ۳۰ ساله را ایجاد می‌کند.[۴]

مدیچی

با این اقدام سه تز اساسی خود را در اروپا جامه‌ی عمل می‌پوشانند که این سه عبارتست از:

  1. جدای دین از معیشت
  2. جدایی دین از فرهنگ
  3. جدایی دین از سیاست

استاد حسن عباسی تأکید کردند که مرجعیت شیعه بر خلاف پاپ در اروپا متوجه خطر یهود و نظام مالی صهیونیستی شده است و بارها مخالفت خود را با شیوع ربا اعلام کرده است. تا حدی که سال گذشته بیش از ۶۰ مرتبه ۷ تن از مراجع عظام تقلید نسبت به ربوی بودن نظام بانکی واکنش شدید نشان دادند.

نظر امام خمینی درباره ربا

اما عده‌ای سعی دارند اهمیت این هشدارهای مراجع را زیر سوال ببرند که این اقدامات اکثرا از سوی نظام مالی و رسانه‌ای در کشور است و بسیار مشکوک می‌باشد. در جمهوری اسلامی نمی‌توانند جدایی دین از سیاست را محقق کنند مگر آنکه ابتدا جدایی دین از فرهنگ و قبل از آن جدایی دین از معیشت را رقم بزنند. لذا تمرکز خود را روی مقوله نخست گذاشتند و کمر همت بستند که نگذارند معیشت اسلامی محقق شود. اخیراً یکی از مسئولان نظام بانکی در واکنش به فتواهای مراجع گفته بود که مراجع تحت القائات عوام هستند. این فردی که این حرف را زده سرباز یهود در ایران است و دست کمی از صهیونست خارجی ندارد.

ازجمله خانواده‌های یهودی دیگری که در پدید آمدن قدرت مالی یهود نقش داشتند خانواه روتشیلدها[۵] هستند که به مدت ۲۰۰ سال مدیریت مالی امپراطوری بریتانیای کبیر را تصاحب کرده بودند.

علاوه بر مدیچی‌ها و روتشیلدها می‌توان به مورگان‌ها[۶] و راکفلرها[۷] نیز اشاره کرد. این خانواده‌ها سیطره مالی خود را از اروپا خارج کردند، بر سایر نقاط جهان گسترش دادند. در این رابطه آیا می‌دانستید که بانک مرکزی آمریکا یک بانک خصوصی است؟! سهام فدرال‌رزرو در آمریکا متعلق به چهارده بانک‌دار از جمله مورگان و راکفلر است.

تفکیک پول از کارنسی

استاد کم‌کم از موضوع تاریخچه خارج می‌شدند و اشاراتی به ماجرای دکترین ایگنوتوس و قطع ارتباط دلار با طلا توسط ریچارد نیکسون داشتند. بعد از جدا شدن ارتباط دلار با طلا، آمریکا به سمت چاپ پول بدون پشتوانه روی آورد و تورم زیادی ایجاد کرد؛ اما چون دلار آمریکا مبنای ذخیره ارزی در تمام کشورهای جهان بود، این نقدینگی از آمریکا خارج شد و تورم آمریکا که به گفته‌ی مایک ملونی ۴۰۰ درصد است، در داخل آمریکا دیگر نمودی نداشت (برای مطالعه‌ی کامل این مبحث می‌توانید به بخش امپراطوری دلار در وب‌سایت جنگ ارزی مراجعه کنید.)

چاپ عظیم پول توسط آمریکا کشورهای دیگر جهان را هم به این سمت سوق داد و باعث شد این حرکت به یک اصل غلط در بانک‌های جهان از جمله ایران تبدیل شود. این اصل غلط امروز بدهی ۶۳ تریلیون دلاری را برای اقتصاد جهان در پی داشته و ما را در ماه‌ها و سال‌های آینده درگیر انقلاب جهانی و یا یک جنگ جهانی عظیم خواهد کرد.

http://www.economist.com/content/global_debt_clock

کورتن در کتاب خود که در ایران هم با نام «سرمایه‌داری فردا» چاپ شده است، به این موضوع اشاره می‌کند که «خلق پول، خلق ثروت نیست». در واقع «خلق پول» همان چاپ پول بدون پشتوانه است و کارنسی نام دارد. کارنسی روزبه‌روز از ارزشش کاسته می‌شود و قابل ذخیره نیست. غرب، از مانی به کارنسی رسیده و این موضوع اقتصادان‌های غربی را نگران کرده است و ما هم در اقتصاد به دنباله غرب حرکت کردیم که مصیبت‌های زیادی را برای ما در پی داشته است.

فرق مانی از کارنسی

درست در شرایطی که کشورهای جهان درگیر بدهی‌های داخلی ناشی از چاپ پول بدون پشتوانه‌ی طلا هستند، دلار آمریکا و سلطه جهانیش بر دوش دولت‌ها، سنگینی می‌کند و آن‌ها سعی می‌کنند که خود را از زیر یوق دلار بیرون بکشند. آمریکا نیز با تمام قوا سعی می‌کند جلوی این موضوع را بگیرد.

بر سر همین موضوع و راه‌اندازی پیمان بریکس، آمریکا و چین در تابستان پارسال درگیر یک جنگ ارزی شدند که اخبار مبسوطی از آن در خبرگزاری‌های داخلی و خارجی منتشر شد و نخست‌وزیر چین در پایان سال اعلام کرد که ۴۰ درصد از ثروت ملی در این جنگ ارزی از بین رفته است (گزارش بلندپروازانه دولت چین به کنگره خلق).

آینده پول و ارزهای دیجیتال

استاد حسن عباسی بعد از توضیجاتی در مورد اهمیت جنگ ارزی و نفوذ خانواده‌ی یهودی مدیچی در نظام مالی جهان، توضیحاتی در مورد آینده پول و ارز‌های دیجیتال ارائه کردند.

خارج شدن کشور های جهان از استعمار دلار اجتناب‌ناپذیر است و این موضوع آمریکا را دچار نگرانی بزرگی کرده است. طرح جایگزین آمریکا برای دلار و نجات از بحران آتی با حمایت سازمان NSA صورت می‌گیرد و آن عرضه «بیت‌کوین»[۸] و «کریپتوکارنسی»[۹] به جای دلار در جهان است. ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی، طرح آمریکا برای هدایت نظام مالی جهان از نظام کاغذی به داخل ارز دیجیتال است. کشورهایی مثل روسیه و چین ابتدا گمان می‌کردند که بیت‌کوین طرح مناسبی است، اما در ادامه متوجه خطر این طرح شدند و رسماً استفاده از آن را ممنوع اعلام کردند. بازی در زمین ارز دیجیتال بازی در زمین آمریکا و آژانس امنیت ملی است.

صحبت‌های پایانی

هنگامی که به پایان سخنرانی نزدیک شدیم استاد چشم‌انداز مطلوب نظام پولی کشور را از حیث «باید» ترسیم کردند و مأموریتی نانوشته برای نسل جدید و تازه نفس نیروهای انقلابی مشخص کنند.

استاد حسن عباسی فرمودند که حرف اسلام در مورد پول مشخص است و سه ویژگی دارد:

  1. باید ذخیره ارزش باشد.
  2. نباید کار کند.
  3. معیار ثابتی داشته باشد و خود نیز ثابت باشد.

سپس تأکید کردند باید به سمتی برویم که اهمیت پول در نظام کاسته شود و در واقع معیارهای یک جامعه کپیتالیستی مبنای ارزش‌گذاری پول جامعه اسلامی نباشد. «بهامندی» باید جایگزین «قیمت‌مندی» شود؛ چراکه روی خیلی از پدیده‌های عالم نمی‌توان قیمت گذاشت و این پدیده‌ها در دیده‌گاه اسلامی نزد خداوند «بهاء» دارند. خیلی از پدیده‌ها در نگاه اسلامی برخلاف نگاه کپیتالیستی[۱۰] کالا نیستند مانند شرف، عزت، مهر مادری، معلمی، ایثار و….

استاد اینگونه ادامه دادند که زمانی امام فرمدند «باید حصر آبادان شکسته شود» و جوانان انقلابی چون حسن باقری این امر را محقق کردند و امروز امام جامعه می‌فرماید «جادوی پولی و مالی دشمن شکسته شود» که جوانان انقلابی می‌خواهد که این حصر را بشکنند و الا از تربیت‌یافتگان شرق و غرب در نظام مالی کاری ساخته نیست. لذا دو مأموریت نسل خود را این‌گونه تعریف کنید:

  1. قطع ارتباط اقتصاد ایران با دلار
  2. عدم چاپ پول بدون پشتوانه در حکومت اسلامی

در پایان استاد اضافه کردند که ما نیاز به پول قدرتمندی داریم که در جایگاه پول جامعه مهدوی باشد و با این دعا سخنرانی را به اتمام رساندند که «خداوندا ریال ایران را از یک ارز ضعیف به ارزی قدرتمند و در طراز پول مهدوی برسان.»

إن شاء الله

والسلام


[۱]  لنین: موثرترین راه نابودی یک جامعه از بین بردن ارزش پول آن جامعه است.

[۲] bank

[۳]  فلورانس مابین روم و ونیز قرار دارد.

[۴]  در پایان توضیح این بخش استاد عباسی تماشای سریال مدیچی را برای آشنایی با تاریخچه اقدام یهود در تصرف قدرت مالی توصیه کردند.

[۵] Rothschild

[۶] Morgan

[۷] Rockefeller

[۸] Bitcoin

[۹] Crypto-Currency

[۱۰]  کپیتالیسم: هر پدیده‌ای کالاست و هرچه که کالا باشد قیمت دارد.

 منبع: جنبش مردمی مقاومت در جنگ ارزی

استاد حسن عباسی در روز پنج‌شنبه – ۲۶ بهمن ۹۶ – در نشستی در حوزه هنری با موضوع «جنگ ارزی ورویکرد آخرالزمانی یهودیت صهیونیستی» با اشاره به گران شدن قیمت دلار، به سخن مقام رهبری اشاره کرد که بیان داشتند: «ما به پولی قدرتمند احتیاج داریم.» ایشان در دیدار با فرماندهان سپاه در سال 1395 بیان کردند: «اگر مسئولان و مردم بتوانند اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی محقق و کشور را از جادوی مالی و پولی دشمن خلاص کنند و ارزش و آقایی دلار را در زندگی اقتصادی بشکنند، کشورهای دیگر را نیز نجات داده و برای آنها الگو خواهند شد.»

دکتر عباسی جادوی پولی و مالی دلار را اینگونه شرح داد که بین جنگ سخت و جنگ نرم (فرهنگی و فکری)، جنگ اقتصادی وجود دارد و مهم ترین جنگ اقتصادی، جنگ بیکاری است. استراتژیست‌های جنگ اقتصادی در دنیا بر این نظر استوارند که برای از بین بردن یک کشور، کافی است پول این کشور را ضعیف کنید و از بین ببرید. از آنجایی که «ایران» در عرصه‌ی جنگ سخت قوی عمل می‌کند، دشمنان تصمیم گرفتند که ضعیف ترین قسمت ایران که همان پول اوست را بزنند.
وی تاکید کرد: تصمیم گیران نظام مالی ایران غالبا فراورده‌های دانشگاه‌های خارج از مرزها و حاصل و نتایج دانش آنان را مد نظر قرار می دهند و نیروی انقلابی، نتوانسته است روش جدید و نوینی را برای نظام ما پیش بینی کند؛ بنابراین این مسئله به ضعف کشور بدل شده است.

بانک، نقشه 3000 ساله یهودیان

عباسی ابراز کرد: تکتیک استفاده و فهم پول در دست یهود و به ویژه صهیونیسم است.

وی با ابراز نگرانی درباره اینکه در سال 95 مراجع بیش از 60 بار درباره ربوی بودن بانک‌های ایران هشدار دادند امّا هرگز پاسخی از سوی مسئولان دریافت نکردند، بیان کرد: چگونه در طی این چندین و چند قرن، نظام ربوی به سرزمین اسلامی راه یافته است؟

رئیس اندیشکده‌ی «یقین» پس از این به بیان تاریخچه‌ی تشکیل بانک پرداخت و بیان کرد: چگونه یهودیان در «ونیز» بر صندلی‌هایی می نشستند و به مردم ربا می‌دادند. به این میزهای مخصوص، «بانک» می‌گفتند. کم کم با افزایش سرمایه یهودیان علی الخصوص خاندان «مدیچی»، میزها به ساختمان‌ها تبدیل می‌شود و آنگاه از شهر ونیز به «فلورانس» می‌روند و در سرتاسر اروپا شعبه‌های بانک ایجاد کردند و در نهایت خزانه دار پاپ شدند.

استراتژیست سیاسی کشورمان با توضیح مشروحی درباره خاندان مدیچی و به قدرت رسیدن آنها و پس از آن، تصریح کرد: آنان پس از ۳۰ سال جنگ مذهبی در اروپا، پس از این جنگ‌ها، خود را مسیحی جا زدند و پس از ایجاد نظام ربوی در جامعه مسیحیت، شروع به نفوذ در دین کردند و به جایی رسیدند که می‌توانستند در انتخاب پاپ دخالت کنند. نفوذ آنان به جایی می‌رسد که  دو نفر از نوادگان مدیچی یهودی، پاپ و پس از نفوذ به پاپ، به حاکمان ایتالیا مبدل می‌شوند. در همان زمان دستور می‌دهند که «ماکیاولی» کتابی درباره حاکمیت و سیاست جدا از دین بنویسند و بدین ترتیب ماکیاولیسم نیز ایجاد شد.

دکتر عباسی تمام این جریانات تاریخی را برای رسیدن به تز «جدایی دین از اقتصاد و معیشت» دانست و گفت:‌ تئوری «جدایی دین از سیاست» برنامه آینده یهودیان برای تمامی سرزمین‌های اسلامی و دین مدار است.

خلق پول، خلق ثروت نیست

دکتر عباسی در توضیح نحوه آلوده شدن ایران به نظام پولی و مالی ربوی یهودی، سخن امام خمینی(ره) را سررشته کار مومنان دانست که فرمودند: «اگر ربا در بانک ما بماند، جمهوری ما اسلامی نخواهد بود.»

وی با بیان اینکه آغاز جنگ ارزی به سال 1971م. باز می گردد، ابراز کرد: در سال 1971م. ارتباط بین دلار و طلا توسط مهمترین سخنرانی اقتصادی جهان که توسط نیکسون انجام شد، قطع می‌شود. تورم آمریکا در سال 2013م.، 400% بوده است و اقتصاددانان آمریکا از جمله مایک ملونی، اعلام می‌کنند که هر کشوری که دلار آمریکا را مبنای معاملات خود قرار دهد، مقداری از این تورم را جذب می‌کند و در نتیجه تورم آمریکا یک رقمی می‌شود. بدین ترتیب در صورتی که مبنابودنِ دلار در معاملات در جهان حذف شود، آمریکا حتما سقوط می‌کند.

وی ادامه داد: حال باید پرسید در حالی که مقام معظم رهبری تاکید دارند که «سروری و آقایی دلار» را از بین ببرند، چرا مسئولان ما نمی گذارند مبنای معاملات تغییر یابد؟

دکتر عباسی بیان کرد: از 1971م. تا الان پول پشتوانه طلا ندارد و اسکناس چاپ کردن بدون پشتوانه، که ظاهرا برای آمریکا سود آور بود، الگوی دیگر کشورها شد و همه جا در جهان شروع کردند به تبعیت از آمریکا پول چاپ کردند. با چاپ بدون پشتوانه، (خلق پول) تورم افزایش می‌یابد و بدهی ها، بر دوش ملت ها بار می‌شود. تا جایی که بانک جهان و صندوق بین المللی اعلام کرد که کشورها 63 تریلون دلار بدهی دارند. جالب است که ریچارد واتسون، استاد اقتصاد می‌گوید که راه حلّ از بین رفتن این بدهی بسیار زیاد در جهان، «نظام مالی اسلامی» است.

بانک ربوی و نظام اسلامی؟!

دکتر عباسی با بیان دو ترجمه انگلیسی از «پول» بیان کرد: پول در ترجمه انگلیسی هم به money تعبیر می‌شود (و در نظر اسلام پول واقعی همین است) و هم currency. کارنسی، پولی است اعتباری که ارزش آن ثابت نیست. جنگ کارنسی، جنگ شغل است. برای مثال چین کالایی می‌خواهد صادر کند، قیمت پولش را پایین می‌آورد تا بتواند کالایش را خوب بفروشد و در برابرش آمریکا هم که می‌خواهد کالایش را صادر کند، قیمتش را پایین می‌آورد. در نهایت به جایی می‌رسد که یکی قیمت پولش را پایین نمی آورد.

وی همچنین درباره نظر اسلام درباره‌ی پول تأکید کرد: اسلام می‌فرماید پول باید ذخیره ارزش باشد و پول نباید کار کند. از نظر اسلام یک سکه طلا یک پول واقعی است ولی اسکناس، بهای واقعی ندارد و بهایش به طلای پشتوانه‌ی آن وابسته است. حال می‌بینیم که هم چاپ اسکناس بدون پشتوانه مشکل دارد و هم کار کردن پول.

دکتر عباسی در جریان جنگ ارزی بین چین و آمریکا به پیمان «بریکس» اشاره کرد و ادامه داد: این جنگ برای بریده شدن پنج کشور از دلار و قرار دادن طلا به عنوان مبنای معاملات بین المللی بود. در جریان این جنگ، چین بسیار خسارت مالی دید و از همان زمان روسیه، که اوضاع جهان را اینگونه دید، شروع به خرید طلا در بازارهای جهانی کرد.

رئیس اندیشکده یقین تاکید کرد: در جنگ ارزی علیه ایران، تیمی متشکل از یهودیان تصمیم بر آن گرفته اند که ساختار پولی و مالی ایران را در دست بگیرند و آن را به مسیری که بخواهند هدایت کنند و در برابر این برنامه ریزی، ایرانیان هیچ نقشه و استراتژی ای برای آینده ندارند.

برنامه آینده آمریکا برای اقتصاد جهان چیست؟

استاد عباسی هشدار داد: بعد از تضعیف دلار و با فراگیر شدن پیمان دوجانبه پولی بین کشورها، استراتژیست‌های آمریکا «بیت کوین» (پول دیجیتالی) را تأیید کردند. هر چند بسیاری از کشورها مانع ورود این سکه‌های مجازی به کشورشان شدند، امّا اگر آمریکا این طرح را توسعه بدهد، برای چندین دوره دوباره اقتصاد جهان را به دست می‌گیرد.

وی در انتهای سخنرانی خود نخبه‌های مسلمان و انقلابی را به در دست گرفتن وضعیت اقتصادی جهان و پی‌ریزی تفکری نوین و اسلامی برای نجات مؤمنان از چنگال فتنه بانک ربوی و نظام مالی یهودی دعوت و بیان کرد: هر کس که می‌خواهد جانش از این بلا در آخرالزّمان مصون بماند باید گوشش به اسلام باشد. پول می‌بایست اثرش در معاملات روزانه و بین المللی کم شود. در نظر اسلام، هر چیزی کالا نیست؛ بلکه انگاره‌های پولی قیمت دارند؛ امّا بسیاری از خدمات، محبت‌ها و… کالا نیست و قیمت ندارد. بلکه «بها» دارد. امروز که حرکت نظام سلطه با زمین خوردن دلار، به سکته‌ای در عملکرد خود رسیده است، موعودگرایان می‌بایست این فرصت ضیق را غنیمت بشمرند و در درجه‌ی اوّل ارتباط مبنای کشور را در معاملات با دلار قطع کند و در ثانی نبایستی مسئولان، پول بدون پشتوانه چاپ کنند.

منبع: سایت موعود

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

6 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید
    صوت یا فیلم این سخنرانی رو چجوری میتونم دریافت کنم؟

  2. چقدرپخته و حکیمانه ؛
    باشد که بتوانیم آنقدر روشنگری نمائیم که مطالبه مردم عوام و خواص هم بشود،علی الخصوص عوام

  3. با سلام و خداقوت , خواستم از زحمات شما تشکر و قدردانی کرده باشم .

  4. انشالله قدر دکتر را بدانیم?