بخوان خدای خودت را

✅ بخوان خدای خودت را

?از جنس تو، کسانی هدف خلقت بوده‌اند پس تو نیز می‌توانی به آن درجه‌ها نزدیک شوی…
?با خدا دوست باش؛ خواسته‌ی خودت را صادقانه با او در میان بگذار. او که می‌داند در قلب تو چه می‌گذرد، فقط منتظر است به زبان بیاوریش. خودش فرموده «ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ»

✴️ بگذارید طلب کردن از خدا برای شما یک سنت بشود. در دعا کردن، هیچ گره‌ی فکری نداشته باشید؛ نگویید «خجالت می‌کشیم هر چیزی را از خدا بخواهیم؛ سر سجاده باید از او درخواست درست و حسابی داشت.» اگر این‌طور فکر کنید، خودتان را محروم کردید. با خدای خود راحت باشید. از ریزترین تا پیچیده‌ترین مسائل، از دست‌یافتنی‌ترین‌ها تا محال‌ترین‌ها، از طلب همسر خوب، زندگی خوب، شغل خوب، خانه‌ی خوب، ماشین، طلب امامِ خوب برای جامعه و… را با او در میان بگذارید. لزوماً هر دعایی آن طور که می‌خواهید اجابت نمی‌شود؛ چرا که شرایط استجابت دعا گسترده و متنوع است، اما نگران نباشید، شما دعایتان را بکنید، او تدبیر می‌کند.

?« #درک_حضور» در دعا زود شدنی می‌شود…
تا زمانی‌که دعا نمی‌کنیم ممکن است بیاد خدا نباشیم؛ اما وقتی دعا می‌کنیم، در قبال #قادر متعال، احساس #عجز می‌کنیم. پس از خود بیرون آمده و در محضر او قرار می‌گیریم… لحظه‌ای که دعا می‌کنیم و خالصانه از ته وجودمان از او طلب می‌کنیم گرمای حضور خدا را در قلب خود حس می‌کنیم و آرام می‌شویم که «أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ القُلُوبُ»

✅ برای جامعه‌ی اهل دعا، که دارای قلبِ مُنیب است و زود می‌گرید، افسردگی معنا ندارد.
#لیلة_الرغائب
? llink.ir/7yo3

❇️ برشی از سرفصل «سبک زندگی» #کرسی_نظریه_پردازی #کلبه_کرامت :
? llink.ir/7yo4

#اختصاصی
کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
? @hasanabbasi_students

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.