نتیجه حرام‌زادگی معاویه، محاربه با ائمه معصومین -ع- و جبهه حق است!

? #نتیجه_حرام_زادگی معاویه، محاربه با ائمه معصومین -علیهم‌السلام- و جبهه حق است!

? به مناسبت دهم فروردین برابر با دوازدهم رجب سال‌روز مرگ معاویه در سال ۶۰ هجری در ۷۸ سالگی است.

❌ معاویة بن ابوسفیان فرزند حرب بن امیه و او فرزند خوانده‌ی عبدالشمس است. معاویه از نسل بنی‌امیه است، امیه خود یک غلام یهودی و از بلاد روم بود که عبدالشمس در مسافرت شام او را خریداری کرد و پس از مدت طولانی او را آزاد کرده و فرزند خوانده خویش کرد. به‌همین علت امیه، عرب اصیل و از نسل بنی‌هاشم نبود و در سخنی از حضرت علی -علیه‌السلام- در نهج البلاغه وارد شده است که حضرت فرمودند:

? «…لیس امیه کهاشم ولاحرب کعبدالمطلب ولاابوسفیان کابی‌طالب ولا مهاجر کالطلیق ولاالصریح کاللصیق و…[۱]

? هرگز جدّ شما امیه مانند جدّ ما هاشم و حرب همانند عبدالمطلب و ابوسفیان مانند ابوطالب نخواهد بود، هرگز ارزش مهاجران هم‌چون اسیران آزاد شده، نیست و حلال‌زاده مانند حرام‌زاده نیست و…».

? در سخن حضرت علی -علیه‌السلام- نکات قابل تأملی به چشم می‌خورد، خصوصاً این نکته که فرمودند: «لیس امیّه کهاشم» امیّه مانند هاشم نیست، چرا که امیّه برده و غلام رومی بوده ولی هاشم از بزرگان و معتمدین و از رجال و شخصیت‌های برجسته تاریخی مکه و شبه جزیره عربستان بود، و نکته بعدی که حضرت فرمودند: «ولاالصّریح کاللصیق» حلال‌زاده مانند حرام‌زاده نیست، اشاره به حرام‌زاده بودن معاویه و برخوردار نبودن از شرافت والای خانوادگی و نسب وی دارد.

? “هند بنت عتبه” ، از فاحشه‌هاى مشهور مكه در زمان جاهليت و همسر ابوسفيان بود. فرزند هند معاويه در كتب تاريخ به ٤ نفر به غير از ابوسفيان نسبت داده شده. همچنين نقل است: اين زن هنگامى كه از وحشى خواست حمزه، عموى پيامبر را به قتل برساند علاوه بر طلا و جواهرات خود که به آن غلام حبشى داد، سه شب با وحشى زنا كرد!

? بزرگان اهل سنت هم به این موارد اعتراف دارند، مانند زمخشری در کتاب ربیع الابرار پس از بیان مشروح و مفصّل جریانات نامشروع هند مادر معاویه و ارتباط این زن با افراد مختلف و کسانی را که معاویه به آن‌ها منسوب بود، را چنین معرفی می‌کند:
۱. مسافربن عمرو،
۲. عماره بن ولید،
۳. صباح غلام عماره،
۴. و…

? و هم‌چنین عالم دیگر اهل سنت محمد عبده در شرح نهج البلاغه خویش هم ذیل دو کلمه (صریح و لصیق) می‌نویسد: صریح کسی را گویند که صحیح النسب باشد و لصیق به کسی گویند که بیگانه باشد و او را به فامیل و قبیله چسبانده باشند.[۲]

? پس نتیجه این‌که شجره و نسب خانوادگی معاویه به اصطلاح -خال المؤمنین- به دور از اصالت و اعتبار است و نتیجه‌ی زنازادگیِ معاویه و خاندان ابوسفیان، چیزی جز محاربه با ائمه معصومین -علیهم‌السلام- و مقابله با جبهه حق نبوده و اسناد متعدد آن در منابع شیعه و اهل سنّت آن‌قدر زیاد است که قابل انکار نیست!

? منابع:
۱. نهج البلاغه، سید رضی، چاپ فرهنگ، تهران، (۱۳۶۶ش)، فیض الاسلام، نامه۱۷.

۲. شرح نهج البلاغه، محمد عبده، مطبعه الاستقامه، بیروت، لبنان، تحقیق عبدالحمید محبی الدین، ص۸۷.

منابع اهل تسنن:

زمخشری در کتاب ربیع الابرار

محمد عبده در شرح نهج البلاغه

تاریخ طبری

و…

? شرح زناکار بودن هند، مادر معاویه را در لینک زیر دنبال کنید: ↙️
http://yon.ir/1DwcP

✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها

? @HalalZadeha

?جنگ ناتمام…

? #جنگ_ناتمام، جنگ بین حق و باطل است که از ابتدا بوده و تا انتها نیز ادامه خواهد داشت. اما بحران آن جاست که #نفاق به میان آمده و جبهه بندی را مخدوش می‌کند؛ دوست و دشمن را مخلوط کرده و فتنه‌ها ایجاد می‌کند. آن‌قدر دو ریل #حق و #باطل باهم آمیخته شده بودند که معاویه و یزید در آن جامعه امیرالمؤمنین شدند و امویان و عباسیان که هیچ اعتقادی به اسلام نداشتند، در زمان ائمه(ع) حاکم و خلیفه بودند.

جنگ ناتمام
جنگ ناتمام

? بنی‌امیه که قائل به اسلام نبودند، به اکراه و اجبار اسلام آوردند؛ این منافقانی که غالباً هم زنازاده بودند، جناح #قاسطین را رهبری ‌کردند. مادران معاویه و استراتژیست او یعنی عمروعاص بدکاره بوده و برای هریک پنج مرد مدعی بودند پدرشان هستند❗️ معاویه در صدر اسلام در جنگ‌های مشرکان علیه پیامبر(ص) شرکت داشت و در سال هشتم هجری که مکه به دست سپاهیان اسلام فتح شد، او همانند سایر مشرکان به ظاهر به اسلام گروید. از این زمان تا مرگش در سال شصتم هجری یعنی در طول ۵۲ سال از عمر اسلام، معاویه به مدت ۴۲ سال حاکم یا خلیفه بوده است‼️

☑️ از این رو شناخت #نفاق در جامعه اسلامی و زدودن آن یک اصل اساسی به شمار می‌آید. امام خمینی(ره) می‌فرمودند: «منافقینند که از کفار بدترند.» در سال‌های بعد از ۱۳۶۱ خط نفاق جدیدی در اسلام شکل گرفت که بروز آن در فتنه سال ۸۸ دیده شد. همان مصیبتی که در صدر اسلام بر سر اسلام پدید آمد (یعنی مماشات و تعارفاتی که نزدیکان پیامبر(ص) با برخی موارد داشتند و سبب شد تا خط #نفاق تا امروز مانده، ریشه دوانده و به اسلام ضربه بزند،) در انقلاب اسلامی نیز تکرار شد.

?نظام اسلامی در طول هزار و چهارصد سال گذشته، نه از بیرون که همواره از درون خود لطمه خورده است. امروز که گاهی در مورد برخی افراد و جریانات حرف‌هایی می‌زنیم، از سوی متدینین و حتی انقلابیون متهم به تندی می‌شویم، در صدر اسلام هم که در مورد اطرافیان پیامبر(ص) گفته می‌شد، آنها را متهم به تندی می‌کردند. در حالی که امروز قضاوت ما در این باره روشن است و حتی می‌گوییم باید بسیار شدیدتر برخورد می‌کردند.

✅ استاد حسن عباسی در جلسه #۵۷۴ #کرسی_نظریه_پردازی #کلبه_کرامت با موضوع «جنگ ناتمام(۳) – #قاسطین» (در ۹۴/۲/۳) به شرح ابعاد #نفاق و جنگ صفین پرداخته‌اند. این جلسه را ملاحظه نمایید:

 yon.ir/YwNz9
 yon.ir/9ehwm

———–

? جنگ ما جنگ حق و باطل بود و تمام شدنی نیست…
این جنگ از آدم تا ختم زندگی وجود دارد!

https://t.me/dr_abbasi/3781

? #جنگ_ناتمام

▫️برنامه عصر – شهریور ۹۵
 dr-abbasi.ir/12318

#اختصاصی
کانال رسمی استاد حسن عباسی
? @dr_abbasi

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.