اقتصاد آدام اسمیتی، اسب تروای براندازی جمهوری اسلامی

✳️ دست نامرئی بازار و یدالله
✳️ دست نامرئی بازار و یدالله

✳️ رهبر انقلاب مهر ماه سال ۹۰ پس از بیان مقدمه‌ای از مراحل پنج‌گانه‌ی انقلاب اسلامی – نظام اسلامی – دولت اسلامی – جامعه اسلامی تا تشکیل تمدن اسلامی به ساخت یکی از زیرنظام‌ها یعنی اقتصاد پرداختند و با به زبان آوردن اصطلاحِ « #اقتصاد_آدام_اسمیتی» در واقع تمام پارادایم اقتصادی امروز را به چالش کشیدند.

?ساخت یک تمدن، منوط به تشکیل جامعه اسلامی و آن نیز مشروط به ایجاد دست‌کم ۱۴۰ زیرنظام بومی اسلامی-ایرانی‌ست که یکی از این صد و چهل زیرنظام، زیرساخت معیشت یک جامعه است. تا زیر سایه چنین جامعه‌ای، مردم به نهایت کمال انسانی یعنی عبدالله شدن زیر سایه معرفت کامل خدا دست یابند.

⭕️ مؤلفه‌ی مهم اقتصاد آدام اسمیت چیست؟

امروز ۱۷ ماه جولای، سال‌مرگ « #آدام_اسمیت» است. (۱۷۲۳ – ۱۷۹۰م)

?آدام اسمیت، بنیان‌گذار #علم_اقتصاد و یکی از پدران #لیبرالیسم است که می‌گوید عرضه و تقاضا را «دست نامرئی بازار» متعادل می‌سازد. #دست_نامرئی_بازار، شامل دو وجه بالا و پایین است؛ یک وجه، دست تبلیغات است و دیگری دست پول. تبلیغات، ذائقه سازی می‌کند تا تقاضا ایجاد ‌شود. متقاضی برای خرید، نیاز به پول دارد. پول کنترل می‌شود. در این چرخه، کسی که تبلیغات و پول را کنترل کند، عرضه و تقاضا را مدیریت کرده است؛ عرضه کننده نیز، همان اداره کننده‌ی پول و تبلیغات است.

✅ قرآن کریم در مقابل دست نامرئی بازار (چرخه‌ی اقتصاد لیبرالی) دست مرئی خدا را می‌نمایاند. «يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ» دست مرئی خدا ۴ مؤلفه دارد:

? #رزق. مبنای معیشت در نظر انسان موحد، عنصر رزاق است -که فرموده « یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن یَشَاءُ وَیَقْدِرُ». درحالی‌که در اقتصاد سکیولار غرب، خدا و شریعت و دین گم شده است.

?#بیع. اقتصاد قرآنی مطابق آیه ۱۱۱ سوره توبه، فروش محور است. « إِنَّ اللّهَ اشْتَرى مِنَ الْمُؤْمِنینَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ …. فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذی بایَعْتُمْ » بشارت باد بر شما با این فروشی که کردید. اما اقتصاد خرید محور لیبرالی، می‌گوید: بخر! حتی اگر پولی برای خرید نداری، وام بگیر و بخر. ربا، از همین جا نهادینه می‌شود.

?بیع، شامل #انفاق، زکات و صدقه، قرض‌الحسنه، خمس است.

? #برکت. اگر انفاق، زکات، قرض‌الحسنه و خمس به درستی رقم بخورد ، پس در بیع مال و نفس خود به خوبی عمل نمودیم؛ در نتیجه مشتری بیع ما، خداست؛ و او «برکت» معیشت را تضمین نموده است.

▫️ #یدالله
▫️ #دست_نامرئی_بازار
▫️ #مقصر_وضع_موجود_اقتصاد
▫️ #اقتصاد_آدام_اسمیتی
▫️ #امان_از_لیبرالها ▫️ #چرا_ساکتید

? جلسه ۴۷۹ #کرسی_نظریه_پردازی #کلبه_کرامت با موضوع «دست نامرئی بازار و یدالله» (در دی ۹۲) را ببینید:

? kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/395

کانال رسمی استاد حسن عباسی
? @Hasanabbasi_ir

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

3 دیدگاه

  1. درود به شرف و روحیه خستگی ناپذیر شجاع وسلحشورت استاد عباسی عزیز. اینکه تنها و یک تنه به جنگ ناعدالتی رفتید واقعا بهتون افتخار میکنیم و بدانید بقول شما اگر ما دختران و پسران شما هستیم هرگز پدر عزیزمان رو تنها نخواهیم گذاشت

  2. خدا قوت سردار فرهنگ روشنگری

  3. عجب دکتری!!!!