سخنرانی استاد حسن عباسی در طرح ولایت دانشجویی خراسان رضوی

استاد حسن عباسی در طرح ولایت دانشجویی خراسان رضوی که در دشت بهشت شاندیز برگزار شد، با بیان اینکه امروز از جنگ عظیم اقتصادی هفت سال می‌گذرد؛ گفت: غفلتی که مسؤولین در طول این سال‌ها داشتند، امروز در قالب مشکلات معیشتی خود را نشان می‌دهد و ما باید پاسخگوی کاستی‌ها در فضای معرفتی، بصیرتی و اقتصادی باشیم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به‌اینکه از روز دوشنبه قرار است، تحریم‌های هسته‌ای که در سال 92 لغو شدند، برگردد، افزود: اگر تحریم‌های هسته‌ای برگردد به‌سال 92 و قبل از مذاکرات برگشته‌ایم و موج بعدی تحریم‌ها نیز قرار است، در 13 آبان باشد که در این مدت بیشترین فشار اجتماعی، معیشتی و اقتصادی بر مردم می‌آید.

وی خواسته آنها از تحریم‌ها را آمدن ایران به‌میز مذاکره دانست و تصریح کرد: مذاکره مجدد با آنها ظاهر ماجرا است، آنها در باطن می‌خواهند ایران، اسرائیل را به‌رسمیت بشناسد.

عباسی با بیان اینکه این جنگ، جنگ اراده‌ها است؛ تصریح کرد: آنها به‌دنبال این هستند که در این مدت جنگ‌های ترکیبی، خیابانی و آشوب‌های اجتماعی به‌وجود بیاید که گسل قومیتی، جنسیتی، فقیر و غنی تشکیل شود تا ثبات کشور را به‌هم بریزند و کشور را مجبور به‌مذاکره کنند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال متذکر شد: در سال 95، استراتژی رسمی نظام از نظر رهبر اعلام شد که مسؤولان باید کشور را از جادوی پولی و مالی دشمن خلاص کنند و آقایی دلار را بشکنند تا برای همه کشورهای جهان الگو شویم.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها از جنگ سخت نتیجه نگرفته‌اند و در جنگ نرم ما توانمندی لازم را داشتیم، اما بین جنگ نظامی و جنگ فرهنگی، حد وسطی وجود دارد که جنگ اقتصادی و همان تنگ کردن معیشت مردم است.

عباسی با اشاره به‌دو تفکر غربی در مقوله اقتصاد؛ یادآور شد: اول اینکه به‌آنها گفته شده، اگر می‌خواهید جامعه‌ای را نابود کنید، پول آن را نابود و تضعیف کنید، پس هدف استراتژیک آنها نابود کردن پول ما است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال ادامه داد: تفکر دوم این است که اگر می‌خواهید کل دنیا را کنترل کنید، باید پول را کنترل کنید، اما استراتژی نظام اسلامی ما از نظر رهبر این است که آقایی و سروری دلار را بشکنید، بنابراین، ما وسط جنگ اقتصادی هستیم و باید مردم را تک‌تک برای این جنگ آماده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا سالیانه یک تریلیون دلار چاپ می‌کند و همین امر نشان می‌دهد که اقتصاد جهان فرو پاشیده، اقتصاد جهان 67 تریلیون دلار بدهی دارد که 21 تریلیون دلار آن متعلق به‌آمریکا است.

عباسی با بیان اینکه جنگ بین آمریکا و ایران بر سر ارز ریالی است؛ متذکر شد: بعضی از مسؤولین باور ندارند که در جنگ اقتصادی هستیم و کسی که بگوید جنگ نیست، قطعا خائن است، مردم باید آماده شوند، چرا که نتیجه این جنگ، آب شدن سفره‌های معیشت است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به‌اینکه تعریف پول در اسلام چهار ویژگی دارد؛ افزود: پول در اسلام باید ذخیره ارزش باشد، اما پول امروز ذخیره ارزش نیست، طبق حکم امام خرید و فروش پول، حرام است، چراکه از نظر اسلام پول کالا نیست، اما در کاپیتالیسم همه چیز و حتی پول کالا است.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال در اسلام، آموزش و پرورش، طبابت و انسان کالا نیست و قیمت ندارد، بها دارد، یعنی خود آن ارزش دارد، بنابراین، امام راحل گفتند، پول نباید کار کند.

عباسی با بیان اینکه در دو سال گذشته 7 مرجع 110 بار تذکر دادند که سیاست بانکی ربوی است؛ تصریح کرد: دو ویژگی دیگر پول در اسلام این است که پول نباید بستگی به‌گردش مالی داشته باشد و وابسته به‌بزرگی و کوچکی اقتصاد کشور نباشد. جمهوری اسلامی وسط معرکه جنگ اقتصادی است و اگر می‌خواهید سفره مردم آب نشود، باید پولمان این 4 ویژگی را پیدا کند. امروز ریال ما ضعیف است، باید کشور را به‌جایی برسانند که پول قدرت داشته باشد و دشمن نتواند نظام را از بین ببرد.

عباسی با بیان اینکه با مذاکره و رفت‌وآمد با ترامپ مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود و هر کسی این‌گونه فکر کند، خائن است؛ متذکر شد: استراتژی آمریکا این است که از طریق پول دنیا را کنترل کند و هر کشوری که دلار را کنار بزند، آمریکا را تضعیف می‌کند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به‌اینکه ما باید الگوی معیشت اسلامی را معرفی کنیم؛ تصریح کرد: چهار گروه و نیروی عملیاتی برای ساختن این الگو لازم است، اول نیروهای فکری و انقلابی که بتوانند کار مدیریت فکری نظری و تئوری در اقتصاد کنند، گروه دوم کسانی که بتوانند در حوزه مسائل مالی کار عینی و اجرایی کنند.

وی ادامه داد: گروه سوم، جریان ویژه‌ای هستند که بتوانند کار تولیدی کنند و گروه چهارم کسانی هستند که در تجارت فعالیت کنند، با این چهار گروه نیاز داریم که الگوی معیشت اسلامی را ارائه کنیم و شیرینی اسلام زیر زبان مردم بیاید.

عباسی با بیان اینکه سه اتفاق خوب افتاده است؛ گفت: اول اینکه اولویت جامعه مبارزه با فساد و شفافیت شده که بسیار خوب است و نباید بگذاریم این مطالبه فروکش کند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال ادامه داد: مشکل اقتصادی قضائی و امنیتی است، مفسدین اقتصادی تروریست اقتصادی هستند. چرا قوه قضائیه نباید آنها را دار بزند؟ چرا پنج سال با بابک زنجانی مماشات می‌کند، اما او را اعدام نمی‌کند؟

وی اضافه کرد: باید مطالبه با فساد صورت گیرد، اگر مدیران مال حرام زیر پوستشان جمع نشود، باید پاسخگو باشند، باید با جدیت، با مفسدین برخورد صورت گیرد و اکنون که برخورد با مفسدین مطالبه همه مردم و جناح‌ها شده است، جریان انقلابی باید آن را دنبال کند.

عباسی خاطرنشان کرد: موفقیت دیگر این است که جریان لیبرال از چشم مردم افتاده است و مردم باید بدانند این مدیریت ناکارآمد اقتصاد مدیریت نئولیبرال‌ها و ضددین‌ها بوده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال خاطرنشان کرد: پیروزی سوم این است که لیبرال‌ها شکست خوردند و افسردگی سیاسی کف جامعه فرا گرفته، این موضوعات را جوان مومن انقلابی باید در فضای سایبر به‌رخ آنها بکشد.

وی با بیان اینکه تا جشن 40 سالگی انقلاب مراقب باشید، اما پس از اینکه جشن 40 سالگی را شروع کنیم، آرام آرام ثبات اقتصادی شکل می‌گیرد و باید کسانی که وعده‌های تو خالی دادند، استعفا دهند؛ متذکر شد: جنگ اقتصادی، ارزی و تجاری بستری برای این است که از تهدید به‌عنوان فرصت استفاده کنیم و باید عمده این مسئله را برای جامعه روشن کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

3 دیدگاه

  1. هیچی آخرین حرفشون اینه که سخنرانی دراختیارمون قرارنگرفته-خوب بروپیداکن-خوداستادبارهاگفته مسجدبه مسجدمیرم تامردم روآگاه کنم پس اگه پیش استادبری کاری میکنه که فایلهاروسریع بدست بیاری چون قصداستادبیداری مردم

  2. سلام چرا سهنرانی 9 مرداد 97 استاد نیست اشکال خیلی داره سایتدون بابا درستش کنید

  3. چرا فایل صوتی سخنرانی های اخیر را روی سایت نمیذارید؟؟؟؟؟؟؟