سخنرانی استاد حسن عباسی در دومین نشست از سلسله جلسات نخبگانی چهل‌چراغ

استاد حسن عباسی، روز یک‌شنبه – ۲۸ بهمن ۹۷ – در دومین نشست نخبگانی چهل‌چراغ انقلاب اسلامی در اهواز، به بیان لزوم تشکیل جنبش‌های اجتماعی و تأثیر تشکل‌های فرهنگی در این روند پرداخت.

رئیس اندیشکده یقین، در ابتدا به نقل از ریچارد واتسون، نظریه‌پرداز غربی، گفت: سیستم‌عامل و تفکر حاکم بر دنیای امروز، لیبرالیسم است، اما ناکارآمدی این سیستم عامل تا سال ۲۰۳۵ بر همگان اثبات خواهد شد و در آن هنگام است که دنیا نیازمند نرم افزار و تفکر جدید برای اداره جهان خواهد بود، از سوی دیگر سازمان ملل متحد اعلام کرد در سال ۲۰۵۰ میلادی ایران مبدل به یک ابرقدرت و مدل حکومتی خواهد شد که چارچوب این مدل را حضرت امام و رهبر انقلاب از منابع و مبانی دینی پایه ریزی کرده اند؛ این ظرفیت انقلاب اسلامی است و وظیفه ماست که آن را به جهانیان عرضه کنیم‌.

وی با تشبیه تشکیل نهضت‌ها در جوامع، بیان کرد: جنبش‌ها اندک‌اندک جریان‌های اجتماعی را ساماندهی می‌کنند و این جریان‌ها هستند که به نهضت ختم می‌شوند.

رئیس اندیشکده یقین، در ادامه گفت: انقلاب اسلامی یک نهضت با تعداد بسیار زیادی جریان درونی دارد و این جریان‌ها تأثیرپذیر از جنبش‌ها هستند.

عباسی با بیان اینکه نقش جنبش‌های اجتماعی درجایی مشخص می‌شود که قادر باشند جریان‌ها را تحت تأثیر خود قرار دهند، اظهارداشت: تفکرها تا زمانی که به جنبش اجتماعی تبدیل نشوند، نمی‌توانند تأثیرگذار باشند! مانند موج آب که تا بستر رود خیس و آماده نشود آب در آن بستر جریان پیدا نمی‌کند.

وی در ادامه افزود: رهبر انقلاب اسلامی فرمودند کاری کنید که جامعه «قرآن مجسم» شود! این حرف و این فرمان تا زمانی که تعاریف و مفاهیم قرآنی، تبدیل به جنبش اجتماعی نشود و در میان مردم مبدل به یک مطالبه عمومی نگردد، تحقق نخواهد یافت.

دستاورد اصلی انقلاب، تربیت انسان‌های تراز اسلام است

عباسی همچنین بیان داشت: دست آورد اصلی انقلاب اسلامی پیشرفت، توسعه و حتی پیشرفت‌های نظامی و علمی نیست! بلکه دست آورد و کارنامه جمهوری اسلامی «انسان‌های تراز اسلام» است.

وی، انسان تراز اسلام را «شهدای مدافع حرم»، تراز کمونیسم «چه گوارا» و انسان تراز لیبرالیسم را سلبریتی های این دوران معرفی کرد.

مخالفت با کودک همسری جریان پنهان اجرای توافق ۲۰۳۰ است

رئیس اندیشکده یقین، با بیان اینکه تمدن نوین غرب، در حال افول است، بیان داشت: زندگی و تمدن منحط غربی که سرشار از مشکلات عدیده است، به گفته کارشناسان غربی در آینده‌ای نه چندان دور ناکارآمدی آن بر همگان اثبات خواهد شد.

عباسی، در واکنش به بحث اخیر کودک همسری، بیان داشت: این صحبت‌ها در راستای اجرای پنهانی سند ۲۰۳۰ است! مادر شهیدی در سن ۱۲ سالگی ازدواج کرده و امروز دارای چهار فرزند شهید است! مطابق کدام نظریه های علم روانشناسی و پزشکی مدرن شدنی است!؟ اما می بینیم چه فرزندانی را برای اسلام و انقلاب تربیت کرده و خود به چه بانوی باکرامتی تبدیل شده است.

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: تمدن نکبت و انسان ستیز غرب، امروز به وزارت تنهایی، ساعتی ۵۰ پوند اختصاص داده است! تا زنان صرفا برای یک شب در آغوش مردان بخوابند!.

لزوم تبدیل مفاهیم قرآن و ائمه به جنبش‌های اجتماعی

وی در ادامه با بیان اینکه ما می توانیم با نگاهی مبتنی بر اسلام، انسان سازی کنیم، گفت: چرا تا به حال آن گونه که باید این عمل انجام نشده؟! چون تک تک مفاهیم و تعاریف تولید شده از قرآن و معارف ائمه را به جنبش اجتماعی تبدیل نکرده ایم.

عباسی گفت: جهت گیری در کار تشکیلاتی باید همان جنبش اجتماعی و تأثیر بر افکار عمومی جامعه باشد.

هدف اصلی ۲۰۳۰ به راه انداختن تمدن همجنس گرایی در ایران است

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: برای مقابله با سند ۲۰۳۰، باید جنبش حلال‌زادگی را برقرار کرد، چراکه هدف ۲۰۳۰ و برنامه‌های قبل و بعد از آن، همگی تمدن همجنس گرایی بوده و ریشه آن نیز در از بین بردن حیا و عفت عمومی است.

وی گفت: ترویج حیا، عفت، غیرت و حلال‌زادگی، لازمه مبارزه با فرهنگ غرب بوده و همگی اینها مستلزم ایجاد جنبش‌های اجتماعی توسط تشکل‌های فرهنگی است.

نقش جنبش‌های اجتماعی برای مقابله با گزاره های تمدن غربی

 عباسی در پایان با اشاره به مثالی از نقش جنبش‌های اجتماعی برای مقابله با گزاره های تمدن غربی، اظهارداشت: امام خمینی(ره) فرمودند اگر در بانک ما ربا بماند، جمهوری ما «اسلامی» نیست! این جمله امام را باید به جنبشی اجتماعی و حرکتی گسترده در مقابله با رباخواری تبدیل کرد؛ بدین صورت که اول جنبشی تحت عنوان «ربا جنگ با خداست» در سلب و نفی اقتصاد ربوی راه انداخت و پس از آن تفکر جایگزین، یعنی «اقتصاد اسلامی» را برای مردم تبیین کرد.

منبع: حوزه نیوز

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.