استاد حسن عباسی در گفت‌وگو با صبح قزوین؛ انقلاب با حضور “قاسم سلیمانی‌ها” ۴۱سال پابرجامانده است/ اگر میلیون‌ها بار برای حفظ نظام بمیریم و زنده شویم، رواست

استاد حسن عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره جایگاه عظیم شهید سلیمانی اظهار کرد: بزرگانی مثل شهید رجایی همان تاثیری را در دهه‌ی شصت داشتند که امروز شهادت شهید سلیمانی در فضای فرهنگی جامعه دارد و دل‌ها را متوجه خدا کرده است، لذا در هر شهری از ایران عزیز قاسم سلیمانی‌هایی بوده‌اند که این انقلاب 41 سال جلو رفته است.

وی افزود: این فرصت 41 ساله برای هیچ‌ یک از انبیا و ائمه فراهم نشد، زیرا چنین مردمی در آن زمان وجود نداشتند. امام راحل می‌فرمایند پیامبر اسلام هم مردمی چون مردم ما نداشتند، از بین همین مردم شهدایی چون رجایی برخاستند و خون‌های پاک جوشید و به زمین ریخت تا درخت انقلاب اسلامی تناور شد و به اینجا رسید.

رئيس اندیشکده یقین با بیان اینکه حفظ نظام اسلامی از هرچیزی واجب‌تر است، عنوان کرد: امام فرمودند حفظ نظام اوجب واجبات و از نماز و جان افراد مهم‌تر است، ولو اینکه آن فرد امام زمان(عج) باشد. سند این نکته هم حرکت سیدالشهدا (ع) است که جان خود را در راه زنده ماندن دین جدشان فدا کردند.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: اگر میلیون‌ها قاسم سلیمانی و میلیارد‌ها نفر امثال من برای حفظ یک ثانیه‌ی جمهوری اسلامی فدا بشویم، رواست. چون اگر معصومینی چون وجود سیدالشهدا که هدف خلقت هستند برای دین اسلام فدا می‌شوند، امثال ما برای یک ثانیه از عمر نظام اسلامی بارها فدا بشویم و باز زنده شویم و باز فدا شویم، رواست.

خون شهدای ما این انقلاب را تنومند کرده است

عباسی عنوان کرد: دشمنان اگر شیعه را می‌شناختند، می‌فهمیدند که شیعه را نباید کشت، چون با کشتن زنده‌تر می‌شود. امام راحل می‌فرمود بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود. لذا همانطور که محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته، خون شهدای این سالیان نیز درخت نظام اسلامی را تنومند کرده است.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به نزدیک شدن به ایام فاطمیه تاکید کرد: در روایت داریم که امام حسن (ع) و امام حسین (ع) ثمره‌ی فواد حضرت فاطمه (س) هستند، این نکته اساس تحولات اخلاقی و اجتماعی جدی است. اگر حضرت زهرا (س) الگوی مردان و زنان ما هستند و به شیعه‌ بودن افتخار می‌کنیم، این راز تربیتی و الگوی ماست که شهید قاسم سلیمانی هم از دل آن به وجود آمده است.

رئیس اندیشکده یقین ابراز کرد: پسران و دختران جوان ما این چند روز با خود فکر کردند این شهید هنرپیشه نبود که هر روز او را در رسانه‌ها ببینیم، پس چطور شد که اینقدر قلوب مردم از همه‌ی طیف‌ها و گروه‌ها را به خود جلب کرد؟ پاسخ در این سوال است که مادر قاسم سلیمانی چگونه او را پرورش داد و امام حسن و امام حسین (ع) چگونه در بطن مادرشان پرورش یافتند؟

وی بیان کرد: در قرآن کریم وجود انسان و آنچه در فارسی به آن دل می‌گوییم در زبان قرآن چهار لایه و معنی دارد. لایه‌ی رویین وجود انسان در قرآن صدر نام دارد که محل خوشحالی و ناراحتی است. لایه‌ی دوم شغاف است که محل شهوت و غضب، حب و بغض، عشق و نفرت و امور این چنینی است.

بسیاری از مردم چشم دلشان را کور می‌کنند

عباسی در ادامه گفت: لایه‌ی سوم قلب نام دارد که محل انقلاب است، منقلب شدن وجود ما، کفر ایمان و شک و یقین در این لایه اتفاق می‌افتد. یک هسته‌ی مرکزی هم وجود ما دارد که فواد نام دارد، فواد چشم دل ما است و کمتر کسی چشم دلش باز می‌شود.

این کارشناس سیاسی اذعان کرد: خیلی از مردم قبل از اینکه چشم دلشان بیدار شود، آن را کور می‌کنند. اینکه می‌گویند منافقین کوردل؛ یعنی چشم دل و فواد این افراد کور است. رویت حقیقت درون انسان با فواد صورت می‌گیرد و آن لایه‌ای که در خطاب نفس مطمئنه به آرامش نهایی می‌رسد فواد انسان است.

عباسی تصریح کرد: اگر وجود انسان را مثل توپی چند لایه فرض کنیم، انسان‌ها در کودکی بیش‌تر لا‌یه‌ی اول یعنی خوشحالی و نارحتی‌شان فعال است، در دوره‌ی نوجوانی شهوت و غضب، حب و بغض‌ها بروز پیدا می‌کند. لایه‌‌ی سوم وقتی درگیر فکر و عقل و علم و درس می‌شوند بروز پیدا می‌کند و کمتر کسی می‌تواند لایه‌ی عمیق وجودش را فعال کند.

رئیس اندیشکده یقین اظهار کرد: اکنون روایتی که پیشتر گفتیم را متوجه می‌شویم، یعنی حضرت زهرا (س) فرزندانش را از فواد وجودش دارد. مگر زنان دیگر این را ندارند؟ خیر، هریک از خانم‌ها در یکی از لایه‌ها هستند و در همان حد هم نطفه‌ی فرزندش منعقد می‌شود و آن را در وجودش می‌پرورد و یک فرزند محصول مجموعه‌ای از عوامل است.

این تحلیلگر سیاسی گفت: هرکس را که دیدید شهید شده، نطفه‌ و شیر و لقمه‌اش پاک و حلال بوده است. از سوی دیگر مادرش در مرحله‌ی فواد بوده، یعنی اسیر هوای نفس، شهوت و غضب، خوشحالی و ناراحتی‌اش نبوده و فواد آرام و تثبیت شده داشته است.

قاسم سلیمانی، تربیت یافته مکتب روح الله بود

وی تاکید کرد: پس اگر شهدایی چون سلیمانی، بابایی، رجایی، لشکری و مرحوم ابوترابی را می‌بینیم، به دلیل وجود مادرانی است که به تاسی از حضرت زهرا (س) چشم دلشان آنقدر باز بوده که فرزندانشان اینطور از دنیا می‌رود. شهیدی مثل سردار سلیمانی آنقدر وجودش محکم بوده که پس از 62 سال زندگی منحرف نشده و ثابت قدم مانده است.

عباسی ادامه داد: وقتی وارد عزای ایام فاطمیه می‌شویم و مشکی می‌پوشیم، باید توجه کنیم که فرزندان حضرت زهرا (س) ثمره‌ی فواد آن حضرت بودند. اگر پسران و دختران ما به این مرحله برسند، مقصود زندگی آن‌ها چون قاسم سلیمانی و دیگر شهدا خواهد شد.

رئیس اندیشکده یقین عنوان کرد: قاسم سلیمانی که تربیت یافته‌ی مکتب حضرت روح‌الله بود، خود را فدای اسلام کرد و در قرآن کریم آمده است که خداوند از مومنین مال و جانشان را می‌خرد، کسانی هنر می‌کنند که خود را به خدا می‌فروشند. کسی که خود را به غیر خدا می‌فروشد محتاج نگاه دیگران است و هر کاری برای جلب توجه مردم می‌کند.

وی تصریح کرد: مراقب باشید که ارزش شما کمتر از خدا نیست و باید فقط خود را به خدا بفروشید. قاسم سلیمانی خود را به خدا فروخت و ترامپ گمان می‌کند که او را کشته است. در حالی که او شهید شده و شهادت فوز عظیمی است و طبق آیه‌ی قران نباید آنان را کشته بپنداریم. ما به این دلیل آرزوی شهادت می‌کنیم که انسان با شهادت زنده‌تر می‌شود.

منبع: صبج قزوین

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

2 دیدگاه

  1. نظرتون راجب محمود کولاغسی چیه؟

  2. هر جنگی ابر مردانی چون سرداز سلیمانی در عرصه جنگ سخت و در حوضه جنگ نرم و جنگ رسانه ای شیر مردانی چون حسن عباسی میطلبد
    با تشکر از فریاد های مفتخرانه و غیورانه ایشان، امیدواریم تا ظهور حضرت حق سایه حضرت آقا و بزرگوارانی مثل ایشان مستدام باشد