سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع آخرین آبان قرن چهاردهم

✅ سخنرانی استاد حسن عباسی
? با موضوع: آخرین آبان قرن چهاردهم
? ۱ آبان ۹۹

? در پنج ماه آینده، وارد سال ۱۴۰۰ می‌شویم و وارد قرن ۱۵ هجری شمسی. ۱۴۰۰ سال خورشیدی از هجرت رسول گرامی اسلام می‌گذرد و این ماه‌های پایانی سال ۹۹، ماه‌های پایانی قرن چهاردهم هستند.

? ماه آبان در ۴۲ سال بعد از انقلاب، ماه استکبارستیزی بوده است. در روز ۱۳ آبان ۵۸، سفارت آمریکا که محلی برای جاسوسی و طرح‌های براندازی علیه جمهوری اسلامی بود و مداخلات تجزیه‌طلبانه و اقدامات در راستای ضدیت با حرکت عمومی مردم داشت، توسط دانشجویان پیرو خط امام تسخیر شد و تاکنون آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد.

? ۱۳ آبان، به یک روز جهانی برای مبارزه با استکبار تبدیل شد، سبب شد تا ملت‌های دیگر اعتماد به نفس پیدا کرده و به این برسند که می‌توان روبروی آمریکا ایستاد.

? در چند روز گذشته مردم مظلوم بولیوی در انتخابات شرکت کرده و یک بار دیگر جریان چپ و سوسیالیست‌های طرفدار مورالس را انتخاب کردند.

eitaa.com/StrategicNews_ir/6066
– – –
? کمپانی تسلا با مدیریت ایلان ماسک آمریکایی، بخاطر مواد معدنی که در تکنولوژی استفاده می‌شود و کمپانی تسلا سود سرشاری می‌برد، پول کلانی گذاشت و با کمک سازمان سیا، در یک شب کودتا رقم زدند. با این وجود کار به انتخابات رسید اما بار دیگر مردم به جناح مورالس رای دادند.

eitaa.com/StrategicNews_ir/6084
– – –

? معلوم شد که می‌توان روبروی آمریکا ایستاد و آمریکا دیگر یک کشور یکه تاز پرمدعای ۶۰ سال گذشته نیست و اکنون این فضا تغییر کرده است.

? هرچند لیبرال‌ها و مشخصا اصلاح‌طلبان تا می‌توانند سعی کردند که مقاومت مردم را در مقابل آمریکا به یک دعوای سیاسی فروکاست دهند و روی این مسئله خط بطلان بکشند که آمریکا از روز اول طرح براندازی انقلاب را داشته است.

? خوشبختانه جمهوری اسلامی دست آمریکا را از کشور قطع کرد و ریشه آن‌ها را از لحاظ سیاسی کند. ۴۲ سال ملت ایران نشان داد که در مقابل تحریم، فشار، جنگ، کودتا و منع مراودات اقتصادی و تجاری مقاوم است و کارنامه درخشانی برجای گذاشت.

? گرچه غرب‌گراها و لیبرال ها سعی در این داشتند که موضوع را سخیف کنند و در تریبون‌ها بارها از به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی گفتند.

? تاکنون ۸ بار مذاکرات با آمریکا از سال ۵۹ تا سال‌های اخیر در مسئله برجام توسط جناح خودباخته و سازشکار اصلاح طلب که به وادادگی معروف است، رقم خورد و هربار با خفت و خواری و شکست روبرو شدند.

? بعد از برجام درهای کشور باز شد اما در نهایت چیزی دست‌شان را نگرفت و توتال فرانسه با تشر آمریکا، از ایران رفت و به تعهدات خود عمل نکرد. آمریکا سعی کرد تا شریان‌های حیاتی ایران را ببندد اما جریان انقلابی وارد عمل شد و این حربه را خنثی کرد.

? استکبار واژه‌ای قرآنی و به معنای طلب مقام کبریایی داشتن است. الله اکبر یعنی صحه گذاشتن روی این نکته که خدا فقط تو مقام کبریایی داری و خاص توست. و تو تنها کسی هستی که در این جایگاه قرار داری. اما اگر یک مخلوق که به مشکلات و ناتوانی‌های خود واقف است ادعای مقام کبریایی کرد مانند فرعون، هیتلر، ترامپ و …، باید با او مقابله کرد. این‌ها بر روی زمین علو و برتری می‌جویند و می‌خواهند بر دیگران سیطره داشته و ملت‌ها را در چنگ خود و در ضعف نگه دارند.

? ماه آبان، ماه مبارزه با روحیه استکباری است از وجهه فردی، گروهی، ملی، منطقه ای، جهانی و ما نیاز داریم مدام یادآوری کنیم که مقام کبریایی تنها مختص به خداست.

? انتخابات آمریکا به روش الکترال و ایالت به ایالت برگزار می‌شود. بخشی از ایالت‌ها بطور سنتی مربوط به قرمزها یعنی جمهوری‌خواهان و بخشی به صورت سنتی مربوط به آبی‌ها یعنی دموکرات‌ها است.نماینده حزب جمهوری‌خواه، ترامپ و نماینده حزب دموکرات، جو بایدن است.

➖ افول قدرت آمریکا، در سال ۲۰۲۰ میلادی، تثبیت می‌شود

? عمده اندیشکده ها در جهان، ارزیابی‌شان این است که شیب قدرت یافتن آمریکا نهایتا تا سال ۲۰۲۰ است.

? جهان به دو بخش تقسیم می‌شود: سال ۲۰۲۰ به قبل و سال ۲۰۲۰ به بعد. آمریکا از سال ۲۰۲۰ هر روز که می گذرد ضعیف‌تر شده و دیگر یک کشور برتر جهانی نیست. در حوزه نظامی، سیاسی، فرهنگی، نظامی، اقتصادی، قدرت نرم و قدرت سخت، افول کرده و هر روز مظاهر این افول بیشتر دیده می‌ شود.

? در کشور آمریکا، ۱۲۰ روز است که مردم در خیابان ها هستند و مجسمه های کریستف کلمب، توماس جفرسون، جرج واشنگتن و … را شکستند و دائما پرچم آمریکا توسط خود آمریکایی‌ها لگد مال و آتش زده شد.

? یکی از دلایل افول، همین انتخابات آمریکا است. به قدری مناظره اول بین ترامپ و جو بایدن فاجعه بار بود که ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در توئیتی نوشت: دعا می‌کنم جهان مناظره ترامپ-بایدن را ندیده باشد. اکنون آمریکا دیگر آن آمریکای ابرقدرت، شکست ناپذیر، اکتیو و کنشگر نیست بلکه مضحکه در جهان است. همین یعنی افول قدرت آمریکا.

eitaa.com/StrategicNews_ir/5645
– – –

? دموکراسی که آمریکا از آن دم می‌زد دیگر برای مردم جذابیتی ندارد، چون آنچه از دموکراسی در کتاب های رشته علوم سیاسی نوشته شده است، اجرا و پیاده نمی شود. امروز مردم با دیده تردید به دموکراسی مدنظر آمریکا می نگرند.

? آمریکا مدعی است که دموکراسی یک ارزش است اما چرا به کشورهای دوست خود مانند عربستان، اردن، امارات، کویت، مراکش، بحران، عمان و … صادر نمی کند. مهم‌ترین دوستان آمریکا دموکراسی ندارند.

? ۱۹ سال پیش، بعد از ماجرای ۱۱ سپتامبر و حمله به برج های دوقلو، آمریکا به بهانه مبارزه با طالبان و القاعده و آوردن دموکراسی، وارد پاکستان و افغانستان شد، اما اکنون چیزی به نام دموکراسی در این کشورها مشاهده نمی‌شود.

?‌ برای این که سودان، رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد، نه تنها به او امتیازی ندادند بلکه برای خارج کردن سودان از لیست گروه‌های تروریستی درخواست غرامت کردند. کار به جایی رسید که ولیعهد سعودی، بن سلمان، حاضر شد بدهی آن‌ها را بپردازد.

eitaa.com/StrategicNews_ir/6133

? ابتدا تحقیر و گرفتن غرامت و سپس کشاندن سودان به پای میز مذاکره. آمریکا حتی برای دوستان خود هم هیچ کرامتی قائل نیست و نزدیک ترین دوستان خود را به خفت و خواری می‌کشاند.

? از دید جریان انقلابی، اصلا مهم نیست که چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز خواهد شد، اما دو گروه ایرانی نگران نتیجه انتخابات آمریکا هستند:

۱. اپوزیسیون و ضدانقلاب شامل سازمان منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و گروه‌های خارج از کشور که موافق روی کارآمدن ترامپ از جناح جمهوری‌خواه هستند.

در دور قبل وقتی ترامپ رئیس جمهور شد، یک کارزار فشار حداکثری علیه ایران راه اندازی کرد که تا می‌توانند به ایران فشار آورند، – فشار تهاجم فرهنگی، فشار سیاسی، فشار حقوقی، فشار محاصره اقتصادی – تا ایران به زانو درآید.
اپوزیسیون خارج از کشور در سال‌های اخیر از جناح جمهوری‌خواه پول‌های کلانی گرفتند برای فشار به ایران و لذا برایشان مهم است تا ترامپ رای بیاورد.

۲. گروه دوم اصلاح‌‌طلبان، لیبرال‌های داخلی و اعتدال‌گرایان هستند که موافق روی کارآمدن بایدن از جناح دموکرات هستند.

? انتخابات پیش‌رو در ایران و آمریکا یک پیام بیشتر ندارد: افول استکبار جهانی و افول لیبرال ها در ایران و جهان

? برای بیماری پاندمی کرونا تا امروز، هیچ راه درمانی پیدا نشده و تابحال هیچ کشوری در مهار آن موفق نبوده است. رشد اقتصادی که از سال‌های گذشته کند شده بود، با آمدن کرونا بسیار محدود شد. در شرایطی در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۰ هستیم که معروف شد به سال کرونایی. ضربه شدیدی به اقتصاد جهانی وارد آمد و راندمان و کارایی را پایین آورد. مناسبات اجتماعی را تحت تاثیر قرار داد و جان بسیاری از افراد را گرفت. تبعات این بیماری، یک بی‌ثباتی اجتماعی، اقتصادی، روانی را رقم زد که طبیعتا تا سال آینده (۱۴۰۰ ه.ش) – (۲۰۲۱ میلادی) ادامه خواهد داشت.

❓ نسخه حل مشکل اقتصادی و رفع تحریم چیست؟

۱. در حل مشکل اقتصادی، بپذیریم که مشکلات داخلی است و ربطی به تحریم ندارد. دلایلی از جمله ضعف مدیریت، ضعف در برنامه ریزی و…. وجود دارد که با مقاوم سازی اقتصاد قابل حل می‌باشد.

۲. یک بازار ۸۵ میلیون نفری در داخل ایران داریم که تولید کننده داخلی این توانایی را دارد تا نیاز کشور را تامین کند. در این صورت دیگر نیازی به واردات نیست. تحریم را باید خنثی و بی اثر کرد نه اینکه به پای میز مذاکره رفت.

? بعد از آبان ماه، فضای کشور انتخاباتی خواهد شد و رقابت ها جدی خواهد شد و زمینه برای روی کارآمدن دولت جوان مومن انقلابی فراهم می‌شود.

? امیدواریم سال ۱۴۰۰ هجری شمسی – ورود به قرن ۱۵ هجری شمسی – سال روی کارآمدن دولت جوان مومن انقلابی باشد.

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.