شرح جلسه 322 کلبه کرامت / تاریخ طرح ریزی استراتژیک 9

شرح جلسه 322 کلبه کرامت / تاریخ طرح ریزی استراتژیک 9


همواره در تحلیل مسائل جهانی و در تقابل دشمن، باید نحوه تفکر دشمن و نحوه تفکر او در مورد خودمان را بدانیم. در این راستا سناریوی دانیال نبی (ع)، مطرح شده از طرف یک گروه افراطی مسیحی، مورد اهمیت واقع می شود.

پیرامون حضرت دانیال نبی (ع) در متون یهود بر خلاف متون اسلامی مطالب زیادی وجود دارد. گروهی آمریکایی با تفسیر “کتاب دانیال” از عهد عتیق، کتابی تحت عنوان “دانیال،شاه جنوب” منتشر کردند. این کتاب از سال ۱۹۹۳ تا امروز در حال به روز رسانی ست. براساس این کتاب، مجله “فیلادلفیا ترُمپت”  به اروپا (به قول نویسنده، امپراطوری مقدس روم اروپایی) نام “شاه شمال” و به ایران نام “شاه جنوب” نسبت داده است.  در سناریوی دانیال شاه جنوب و شاه شمال با هم درگیر می شوند. در نتیجه این درگیری، سرزمین مقدس، زیرِ تاخت و تاز قرار می گیرد و بعد از نابودی آن، آرماگدون و ظهور مسیح اتفاق می افتد. این نشریه، بیداری اسلامی و اتفاقات اخیر را در راستای سناریوی دانیال می داند.

مفهومی به نام سرطان ایرانی مطرح می شود که می گوید: ایران با استفاده از حربه ی نفت، ایران های جدید خواهد ساخت که در نهایت باعث نابودی غرب می شود. این نشریه، درگیریِ بین شاه شمال و شاه جنوب را در بحران موازی انقلاب در کشورهای عربی،  اتحاد لیبی و اتیوپی با ایران، تلاش ایران برای دستیابی به بمب اتم، رادیکالیزه شدن سیاست مصر و قطع روابط مصر و آمریکا دنبال می کند که در نتیجه ی آن اسرائیل نابود شده و آرماگدون اتفاق می افتد. لذا در تحلیل مسائل جاری، دشمن با مصادر ه­ی حضرت دانیال نبی و سناریوی دانیال، اقداماتی مثل تحریم نفت ایران از طرف اروپا و تصویب قانون منع نفی کشتار ارامنه علیه ترکیه را برای خنثی کردن فرار عبدا… صالح و نتیجه انتخابات مصر در دستور کار قرار داد.

دشمن این جنگ را باور کرده؛ ما چطور؟

منبع : هفته نامه فرهنگی سایبری رویکرد

درباره امیر (سردبیر پایگاه)

امیر؛ سردبیر پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار فایل‌های جلسات استاد حسن عباسی است. هیچ دسترسی به استاد عباسی ندارم پس لطفا سوالات مهم خود که فقط استاد عباسی در توان پاسخ به آن است را برای ما ارسال نکنید و به سایت اندیشکده مراجعه نمایید و در آن پایگاه بپرسید.

یک دیدگاه

  1. امیر اقا..
    ایا این جلسات رو میتونین تو سایت قرار بدین؟
    من با اندیشکده تماس گرفتم…گویا جلسات اولیه رو ندارند… شما هم که تماس میگیرید و جلسات رو تهیه میکنید , ایا جلسات اولیه قابل تهیه هست؟(منظورم از 1 تا 233 هستش)