تخریب یا خیرخواهی؟

آیا قضاوت اصلاح‌طلبان دربارۀ سخنرانی حسن عباسی به حق بود؟

سخنراني اخير استاد حسن عباسي در تاريخ 25 فروردين ماه 94 در جمع دانشجويان دانشگاه اميركبير، دستاويز تازه‌اي را براي برخي سايت‌ها و رسانه‌هاي منتقد اصلاح‌طلب فراهم ساخت تا به سنت ديرين به جاي تامل و برخورد منطقي با آن، به تحريف سخن و تخريب شخصيت وي بپردازند.

اين رسانه‌ها با نثار عناويني چون: چهره تندرو، جنجالي و تهمت‌زن و با انتخاب تيترهايي چون: پيدا شدن دوباره سر و كله حسن عباسي، ادعاي خطرناك حسن عباسي عليه رئيس جمهور و … سعي در تخريب وجهه و خفيف ساختن شخصيت وي نمودند. در صورتي كه كليت سخنان ايشان در جهت افشاي شيطنت اسرائيلي‌ها و كمك به رفع ابهام و پيشنهاد پاسخگويي به شيطنت رسانه‌هاي معاند و مغرض اسرائيلي توسط دولت و از طريق انتشار بيانيه و تكذيب اين ادعاها بوده است.

حال اين سؤال مطرح است كه مگر اصل ماجرا و جان كلام چه بوده است كه رسانه‌هاي اصلاح‌طلب را اينگونه برآشفته، تا جايي كه قدرت و دقت تفكر را از آنان سلب كرده و از حريم عدل و انصاف به دور ساخته است؟

اما اصل ماجرا، به قول واضح دكتر عباسي از خباثت و شيطنت اسرائيل براي زمين زدن و مسأله‌دار كردن دولت ما سرچشمه مي‌گيرد. بدين معنا كه روزنامه يديوت آحارانوت با درج مطلبي به زبان انگليسي آنهم پس از گذشت 27 سال از انتشار اوليه آن به زبان عبري، مدعي شده است كه در سال 1365 يعني دو سال مانده به آخر جنگ تحميلي، جلسه‌اي در هتل پاريزيانای پاريس برگزار مي‌شود. در اين جلسه دو نفر ایرانی و يك‌نفر به ظاهر آمريكايي حضور مي‌يابند كه بعدها مشخص مي‌شود كه اين فرد به ظاهر آمريكايي مشاور ضد تروريست نخست وزير اسرائیل بوده است. همچنين بدون آنكه نامي توسط دكتر عباسي به ميان آمده باشد، از كليشه روزنامه اسرائيلي مشخص مي‌شود كه فرد ايراني دكتر حسن روحاني و فردي به نام منوچهر قرباني‌فر از فراريان ايراني پس از انقلاب و از دلالان به نام اسلحه بوده است.

به نوشته اين روزنامه در اين جلسه دكتر روحاني از انعطاف بيش از حد غرب در مقابل امام خميني شكايت مي‌كند.

با اين وجود اين سؤال مطرح مي‌شود كه آيا شايسته‌ترين سخن و اقدام، بيان اصل ماوقع بدون پيش‌داوري و توجه به پيشنهاد منطقي دكتر عباسي نمي‌باشد؟

آيا در چنين شرايطي دستگاه اطلاع‌رساني دولت بخصوص رسانه‌هاي نزديك و وابسته به آن نبايد در اسرع وقت به ابهام‌زدايي و افشاي حقيقت ماجرا دست بزنند؟

آيا مطالبه دكتر عباسي براي صدور بيانيه و تكذيب ادعاهاي رسانه اسرائیلي در جهت تقويت دولت و رئيس جمهور محترم نيست؟

آيا اين سخن دكتر عباسي كه در صورت تكذيب اين ادعا و رفع شبهه، دست دولت را هم مي‌بوسيم، از حسن نيت وي سرچشمه نمي‌گيرد؟

اما آنچه در سخن دكتر عباسي نيامده و بايد بدان پرداخت، يادآوري اين سخن تاريخي امام راحل است كه “اسرائیل آنقدر خبيث است كه اگر به بحر اكبر هم دست بزند نجس مي‌شود”

در حقيقت رسانه اسرائیلي با اين كار خود بار ديگر مهر تاييدي بر اين كلام تاريخي امام راحل زده و اعتراف مي‌كند كه نزديكي و همنشيني هريك از اعضاي پليد اين رژيم جنايتكار با هركس، موجب لكه‌دار ساختن آن فرد مي‌شود.

كاري كه با بسياري از مقامات كشورهاي مرتجع عرب همچون رهبران و مسئولان كشورهاي عربستان سعودی، قطر، تركيه و … صورت گرفته و موجبات خفت و خواري آنان را در پيشگاه خدا و خلق فراهم ساخته است.

بي‌جهت نيست كه در چنين شرايطي و بدون آنكه بيانيه‌اي از سوي دولت در تكذيب ادعاهاي روزنامه يديوت آحارانوت صادر شود، بر نگراني و دغدغه‌هاي مردم كشورمان نسبت به اهداف شوم آمريكا به عنوان حامي اصلي اسرائيل غاصب در مذاكرات هسته‌اي افزوده خواهد شد.

درباره امیر (سردبیر پایگاه)

امیر؛ سردبیر پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار فایل‌های جلسات استاد حسن عباسی است. هیچ دسترسی به استاد عباسی ندارم پس لطفا سوالات مهم خود که فقط استاد عباسی در توان پاسخ به آن است را برای ما ارسال نکنید و به سایت اندیشکده مراجعه نمایید و در آن پایگاه بپرسید.

23 دیدگاه

  1. أین عمّار . . .

  2. هر کسی فکر میکنه ایشون الکی حرف زده میتونه اون سخرانی رو دانلود کنه و بگوشه
    در شمن گذر زمان راستگو و دروغگو رو نشون میده!

  3. سلام :
    پیش فرض : نقشه صهیونیسم خراب کردن دولت است و سند غیر قابل انکاری گذاشته که قبل و بعد ازآن معلوم نیست .
    حال سوال : آیا سنگینی رفع ابهام خارج از توان ایشان است؟ آیا خاکریز های ما جداست ؟ آیا عامل نفوذی داریم ؟
    هرچند نگرانی نداریم ، یک مدل مثل شهید رجایی و یک مدل مثل بنی صدر داریم . حل شدنی است انشاا….

  4. مرتضی حسامی

    باعرض سلام .اگرممکن هست اصل تصویر روزنامه اسرائیلی را در سایت قرار دهید

  5. اگر واقعا حسن روحانی چنین حرفی به طرف اسرائیلی زده باشه واقعا جای پی گیری داره. قوه مجریه مملکتی با دویست و چن هزار شهید نباید بدست افراد ضعیف النفس اداره بشه. چه نهادی مسئول پی گیری این اتفاق هست؟

  6. سلام من موندم دکترعباسی چندساعت مطالعه داره

  7. یقین دارم که تمام حرفهای استاد درست و البته از سر دلسوزی وروشنگری برای ملت و جامعه ایران است
    خداوند حافظ ایشان باشد. آمین
    در ضمن چرا بعضی از سخنرانیها را جهت دانلود ارائه نمی دهید؟ لطفا پاسخ دهید
    باتشکر

  8. سلام
    اصولا نور برای اهل ظلمات کشنده است.اینا هم که میونه ای با نور ندارن.
    طرف فقط قدرتهای جهان رو 1+5 می دونه ؛کلا ایمان که ندار هیچ به اسلامش هم امیدی نیست.
    ایا اهل شبهه هستن دون شبه وجودشون زیر سواله.
    همچون امام(خامنه ای )دارد بی راهه می رود
    باشد بیفتد و بیند سزای خویش

  9. حسن عاشق علی

    با سلام و خدا قوت

    تا نباشد چیزکی , اسرائیل نگوید چیزها .

    خداوند وجود دکتر عباسی را از کلیه ی بلیات ارضی و سماوی محفوظ بدارد انشاء ا . . .

  10. سلام،

    شک ندارم این افراد نو کیسته که فقط آویزون عدالت اسلامی هستن هدفی جز تخریب چهره های اسلامی پویا ندارن البته وقتی کسی دلش به جامعه مدنی و لیبرالیسم و آمریکن دریم گره خورده باشه نمی تونه تحمل کنه حرف حق رو و عقل و منطق رو از خودش سلب میکنه چرا که چنان فشار روانی و نجوای شیطان برش حاکم میشه که از خودبی خود میشن .
    استاد هم خوشبختانه کارنامه روشنی دارن که اینا با پچ پچ اشون نمی تونن تخریبی کنن چرا که هرکسی با منطق و عقل سخنان به نام و نشون استاد رو مطالعه کنه تایید میکنه.
    جنبش ریفورمیست هم که به زباله دان تاریخ پیوسته این ها که موندن منافقین باز مونده از فتنه هستن که ماموریتشون جز سوژه سازی برای منافین اونور خط و ایجاد نا امنی روانی برای جامعه هست البته این رسانه های زنجیره ای همیشه دهنشون بازه و فقط دهنشون بازه .

    در کل جای توجه و مطرح کردنشون نیست امیدوارم استاد در پناه حق تعالی بتونن شگردانشون رو ببینن که چطور فردا در صحنه های جهانی عمل می کنن.

  11. دوستان یه سوال : کلید سازو چه به ریاست جمهوری؟؟؟!!!!!

  12. سلام
    در مورد لغو سخنرانی دکتر حسن عباسی در کرج (7 اردیبهشت) خبری داری؟؟

  13. دکتر جان حالا یه اتفاقی در گذشته رخ داده،اشتباهاتی صورت گرفته دشمن هم در این شرایط به هر حیله ای متوسل میشه شما هم دیگه این زخم کهنه رو باز نمیکردی.

  14. خوشم میاد هیچی از زیر دست دکتر حسن عباسی در نمیره؛ مورو از ماست میکشه
    روزنامه عبری!!!!!

  15. سلام
    اگه میشه فایل تصویری و یا حداقل فایل صوتی سخنرانی دکتر رو بزارین تو سایت .
    با تشکر

  16. خداوند به حق اميرالمؤمنين عليه السلام دكتر حسن عباسي عزيز حفظه الله تعالي و كثر امثاله را طول عمر با عزت و پر بركت عنايت كند و ان شاءالله افراد در هر جناحي كه هستند سعي كنند سخنان عميق، روشنگرانه و حكيمانه آقاي دكتر عباسي عزيز را كه از سر دلسوزي و تكليف بيان مي‌گردد، چراغ راه خويش قرار دهند باشد كه در دنيا و آخرت رو سفيد گردند.

  17. خداوند آخر عاقبت انقلاب و اسلام ما را با دولت روحانی به خیر کند!

  18. سلام علیکم
    اصلاح طلب جماعت همین جوریه دیگه!
    از قدیم گفتند که : کچل چشه؟ عادتشه!

  19. مرگ بر اسرائیل