سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع ما و دکترین اقتصادی

استاد حسن عباسی در همایشی که در آستانه فرا رسیدن 13 آبان در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه یزد با حضور دانشجویان از طیف‌ها و تشکل‌های مختلف برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی کشورهای غربی در فرهنگ ما ام‌افساد نامیده می‌شوند، اظهار داشت: منظور از ام‌الفساد، کشوری است که اساس آن بر اقدامات تروریستی است.

وی عنوان کرد: همچنین کشوری که اهل و درگیر ربا باشد و اقتصاد ربوی، پایه و اساس آن را تشکیل داده باشد، از آنجا که اساس کار اقتصادی او دشمنی با خداست، آن کشور از نظر اقتصادی نیز ام‌الفساد است.

رئیس اندیشکده یقین بیان کرد: مسئله مخالفت مردم ایران با ایالات متحده نیز مخالفت با علم و تکنولوژی نیست بلکه مخالفت با جنگ است زیرا آمریکا در تاریخ کشور خود، یک روز بدون جنگ نداشته است.

وی در مورد مسائل اقتصادی در دنیا به ویژه آمریکا نیز خاطر نشان کرد: بارها عنوان شده که مثلا آمریکا 19 تریلیون دلار بدهکار است اما مشخص نیست این بدهی به چه کسی است و واقعیت این است که این کشور دلار بدون پشتوانه چاپ کرده است.

عباسی بیان کرد: بزرگان علم اقتصاد غرب اعتراف کرده‌اند که علم اقتصاد دنیا سقوط آزاد کرده و دیگر نمی‌تواند برای مردم چاره‌ساز باشد ضمن اینکه پایه و اساس زندگی اجتماعی نیز بر اساس اقتصاد گذاشته شده و این امر آینده زندگی اجتماعی را با مشکل مواجه می‌کند و لازم است در علوم انسانی برای این مشکل الگو و طرح داشته باشیم و برخی روش‌های منسوخ و قدیمی را کنار بگذاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور انقلاب اسلامی عنوان کرد: برای تحول در حوزه علوم انسانی باید از ورود و نفوذ فرهنگ و تمدن آمریکایی به انقلاب اسلامی جلوگیری کنیم و در حوزه اقتصاد نیز گزینه‌های اقتصاد اسلامی را جایگزین و احیا کنیم.

عباسی با اشاره به اینکه در کشور اسلامی ما برای اینکه بتوانیم صدور موفق انقلاب را داشته باشیم، باید اصل و اساس اقتصاد را نیز اصلاح کنیم، تصریح کرد: اساس و ساز و کار بانک در کشور ما غلط است و بر اساس ربا و سودخواری یهودیان شکل گرفته و اساس زندگی مردم را آلوده کرده است.

وی با اذعان به اینکه اساس بورس نیز بر قمار گذاشته شده است، عنوان کرد: بور‌س‌بازها در وال‌استریت و بسیاری مناطق دیگر، خود را گمبر یا قمارباز می‌خوانند.

این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی با بیان اینکه چهار وزیر نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتند و اعلام کردند که در 20 ماه، 180 هزار میلیارد تومان در قماری به اسم بورس از جیب مردم پرید، بیان کرد: باید پایه‌های دانشکده‌های علوم اقتصادی به لرزه در بیاید که 180 هزار میلیارد تومان از پول این مردم در بورس دود شد و به هوا رفت اما می‌بینیم که کسی به تئوری‌های اقتصادی و بورس ایرادی نمی‌گیرد و همه تقصیر را بر گردن دیگری می‌اندازند.

وی با بیان اینکه تئوری‌های لیبرال‌های غرب، پدر کشور را درآورده است، عنوان کرد: از بین رفتن 180 هزار میلیارد تومان از پول مردم یعنی 60 برابر 3هزار میلیاردی که اختلاس شد و هیچکدام از اساتید علوم انسانی صدایشان در این واقعه درنیامد و باید پرسید که آیا این پولی که از کیسه مردم در بورس پرید، ربطی به تحریم داشت؟

عباسی خاطر نشان کرد: متاسفانه ما علم منحط اقتصاد غربی مانند بانک، بورس، اوراق قرضه که خود عالمان علم اقتصاد غربی، معترف به افول و سقوط آن هستند را به ایران آورده‌ایم و آن را اجرا کرده‌ایم و امروز مسئله بیمه، تامین اجتماعی، مدیریت مشاع بورس و …. تبدیل به دموکراسی تملک املاک شد و این مدل غلط که در انگلیس، آمریکا و اسپانیا اجرا شد و اقتصاد آنها را به هم ریخت، در کشور ما نیز اجرا شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختلاس‌های بابک زنجانی تصریح کرد: کسی نیست که با بابک زنجانی عکس یادگاری نداشته باشد اما هیچکس از او نپرسید که این فرد طی 10 سال، این درآمد را از کجا آورده و فقط چون آدم پولداری بوده، همه با او عکس یادگاری گرفته و هدایای ویژه و تندیس به او داده‌اند.

عباسی با اشاره به اشکالات بسیاری که به برنامه‌های اقتصادی در کشور ما وارد است، ادامه داد: چرا وقتی قرار است راجع به اقتصاد صحبت کنیم، ارکان دولت به لرزه در می‌آید و از حضور خبرگزاری‌ها و انعکاس مطالب آنها جلوگیری می‌شود و چرا در این دولت، همه تریبون‌ها یک طرفه است.

وی تصریح کرد: فساد موجود در جامعه ما، حاصل تئوری‌های لیبرالی است که به نام اسلام و مردم تمام می‌شود در حالی که اگر بخواهیم الگوی ایرانی اسلامی اقتصاد داشته باشیم و بخواهیم از دستورات قرآنی استفاده کنیم، باید به جای بانک و بورس و بیمه، وزارت زکات ایجاد کنیم.

عباسی تاکید کرد: در حوزه اقتصاد، نباید داشته‌های خود از قرآن و انقلاب را کنار بگذاریم و الگوهای غربی را جایگزین کنیم زیرا این الگوها در غرب شکست خورده‌اند و الگوی شکست‌خورده نباید در کشور ما اجرا شود.

وی تصریح کرد: اگر اجازه دهیم که اقتصاد فعلی با تاثیرگیری از شرایط بین‌المللی کشور به همین شکل فعلی پیش برود، باید منتظر ویرانی معیشت مردم باشیم.

عباسی خاطر نشان کرد: درمان دردهای ما خارج از کشور نیست بلکه در داخل کشور است و این در حالی است که وقتی لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردیم و رابطه دیپلماتیک با آمریکا را از ایران ریشه‌کن کردیم، نتوانستیم ریشه تفکرات و تئوری‌های آمریکا را ریشه‌کن کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

استاد حسن عباسی در جمع دانشجویان دانشگاه یزد در آستانه فرا رسیدن ۱۳ آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با بیان اینکه گرچه سال‌ها پیش، لانه جاسوسی در ایران تسخیر شد و ریشه ارتباط دیپلماتیک با آمریکا را زدیم اما هنوز ریشه تفکرات و تئوری‌های آمریکایی در کشور ما وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز مدل‌های شکست خورده غربی در حوزه اقتصاد در کشور ما اجرا می‌شود، عنوان کرد: نظام بانک از اساس فاسد و ربوی است و کسی نمی تواند اسلامیزه اش کند و رهبری نیز بارها فرمودند که اگر پدیده ربا از بانک‌های ما حذف نشود، انقلاب ما اسلامی نیست.

عباسی با بیان اینکه مدیران برخی بانک‌ها، پول‌های بانک را برداشتند و به کانادا فرار کردند، افزود: فقط اشکال از مدیریت نیست بلکه علم اقتصاد ما از اساس مشکل دارد و باید پایه‌های دانشکده ‌های علوم اقتصادی به لرزه در بیاید که ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از پول این مردم در بورس دود شد و به هوا رفت اما کسی به تئوری‌های اقتصادی و بورس ایراد نگرفت.

وی با تاکید بر اینکه اجرای تئوری‌های لیبرال‌های غربی در زمینه اقتصاد، کشور را با بحران مواجه کرده است، خاطرنشان کرد: عالم علم اقتصاد در کشورهای غربی، خود معترف به افول و سقوط آزاد اقتصاد خود هستند اما ما همین تئوری‌ها را به کشور خود آورده‌ایم و در حال اجرای آن هستیم.

این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی، اختلاس‌ها و سیستم بانک و بورس و بیمه ما، همه برگرفته از تئوری‌های غلط غربی است، تصریح کرد: دانشگاه و حوزه باید به این مسائل پاسخگو باشند زیرا آنها نیز در این زمینه مسئولیت دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مقایسه اقتصاد غربی و اقتصاد قرآنی عنوان کرد: تبلیغات و عرضه یکی از دست‌های نامرئی بازار است که برای انجام آن نیاز به پول است و در واقع دست نامرئی بازار این دو بخش را کنترل می‌کند اما در اقتصاد قرآنی و خدامحور، خدا رزق و روزی را به ما می‌رساند و زکات و صدقه و انفاق، مال را مانند حبه‌ای که تبدیل به خوشه می‌شود، تکثیر می‌کند.

عباسی تاکید کرد: خدا از برکت ربا می‌کاهد و آن را ذوب می‌کند و ما که تا چند روز پیش به سر و سینه می‌زدیم و مراسم عزاداری امام حسین (ع) را برگزار می‌کردیم، امروز با اجرای تئوری‌های ربوی اقتصاد آمریکا و با نظریه‌های علم اقتصاد آدام اسمیت، زندگی خود را به ربا آلوده می‌کنیم.

وی افزود: ما اگر بخواهیم الگوی ایرانی و اسلامی معیشت را انجام داده و از دستورات قرآنی پیروی کنیم، به جای بانک و بورس و بیمه باید وزارت زکات داشته باشیم.

عباسی تصریح کرد: ما نباید آنچه در قرآن و انقلاب و فرهنگ اسلامی خود داریم، کنار بگذاریم و الگوهای غرب را جایگزین کنیم زیرا این الگوها در غرب شکست‌خورده هستند و اگر اجازه دهیم اقتصاد فعلی با تاثیرپذیری از شرایط بین‌المللی کشور به همین روال فعلی به پیش برود، باید منتظر ویرانی معیشت مردم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: حتی بزرگان علم اقتصاد غرب اعتراف دارند که علم اقتصاد دنیا سقوط آزاد کرده و دیگر نمی‌تواند برای مردم چاره ساز باشد.

منبع:خبرگزاری مهر

همایش «ما و دکترین اقتصادی» با حضور استاد حسن عباسی، رئیس مرکز بررسی های دکترینال شب گذشته با حضور پرشور دانشجویان به همت جامعه اسلامی دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد برگزار شد.

حسن عباسی در این مراسم گفت: یکی از فسادهای عظیم در دنیا این سود خواری عظیمی است که در سیستم ربوی آمریکا وجود دارد و محصول تعداد 9 انقلاب اقتصادی است؛ اما متاسفانه امروز دانشگاه های ما نیز در سیر تحول در علوم انسانی به آن استناد کرده اند.

آمریکا ام الفساد قرن است

وی افزود: ام الفساد قرن امروز، کشوری است که انسان را پست نشان داده و تمامی فسادها را به صورت یکجا در خود جای داده است.

کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: مخالفت ایران با آمریکا مخالفت با پیشرفت نیست؛ بلکه این مخالفت با جوهره ای است که فساد را رقم می زند که در این راستا نیز آمریکا یک روز بدون جنگ را در خود ندارد و خون ریزی یکی از ساز و کارهای آن هاست.

عباسی تصریح کرد: امروز جهان مربوط به اقتصاد است که فروپاشی عظیم اقتصادی را در خود دارد و آمارها حکایت از این است که 57 تریلیون دلار جهان بدهی دارد و کشورهایی مانند آمریکا و کانادا و مکزیک و برزیل و اتحادیه اروپا و هند و چین و استرالیا با وجود این که اقتصادهای برتر نامیده می شوند اما بیشترین بدهی و رکود اقتصادی را دارند.

وی ادامه داد: افق این بدهی، افق نامیمون است و متوسط سالی سه تریلیون دلار به آن اضافه می شود که این بسیار نامبارک است و دنیا را دچار مشکلات خواهد کرد.

کارشناس مسائل استراتژیک بیان کرد: امروز دنیا اذعان کرده است که راه رهایی و درمان اقتصاد جهان مبنی بر اقتصاد اسلامی است.

عباسی تصریح کرد: امروز اقتصاد بدهی زمین به چاپ اسکناس بدون پشتوانه است که این ساختار فروپاشی عظیم است که بیش از ۱۰۰۰ جلد کتاب برای آن نوشته شده و در این راستا نیز خلق پول همان خلق بدهی است و به سرعت اقتصاد جهان را به سمت متلاشی شدن می برد.

وی افزود: اولین تحول در علوم انسانی باید ارائه مدل جدید در اقتصاد باشد و برای اینکه نسل جوان بتواند خود اتکا باشد انتظار زیادی از این نسل نیست؛ اما باید توجه داشته باشیم که جوانانی داشتیم که در اوج جوانی خود با وجود اینکه آشنایی با جنگ نداشتند؛ به نحوی عمل کردند که خرمشهر را فتح کردند و امروز نیز حتما جوانانی هستند که می توانند به این نحو عمل کنند.

تمدن سازی نیازمند بیش از 200 انقلاب است

کارشناس مسائل استراتژیک بیان کرد: ما انقلابی سیاسی به نام جمهوری اسلامی داشتیم که بخشی از آن با وجود مخالفت ها صادر شد؛ اما باید توجه داشت که تمدن‌سازی با یک انقلاب نمی شود و هر تمدنی بیش از 200 انقلاب می خواهد و اگر می خواهیم تمدنی را پایه ریزی کنیم، باید بیش از 200 انقلاب را رقم بزنیم که انقلاب هنری، صنعتی، سیاسی، اجتماعی، علمی از جمله این انقلاب هاست.

عباسی تصریح کرد: ما بیشتر از اینکه صدور انقلاب داشته باشیم، بیشتر ورود انقلاب داشته ایم و انقلاب ها باید در تک تک حوزه های بانک، بورس، تامین اجتماعی و از جمله این حوزه ها صورت بگیرد.

وی ادامه داد: امروز اساس بانکداری ما اشتباه است و به اسم نظام اجتماعی دینی زیربنای معیشت ما را آلوده کرده است.

کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: انقلاب بانکی، انقلاب بورس، انقلاب اوراق قرضه، انقلاب بیمه، انقلاب تامین اجتماعی، انقلاب بازارمشتقه، انقلاب دموکراسی تملک املاک، انقلاب هچ فاند، انقلاب قراردادهای گزینشی از جمله این انقلاب ها بوده است.

در مدت 20 ماه بیش از 180 میلیارد تومان از مردم در قالب قمار در بورس تهران نابود شد

وی افزود: در مدت 20 ماه بیش از 180 میلیارد تومان از مردم در قالب قمار در بورس تهران نابود شد که این مدل همان ادامه راه وال استریت است که اساس آن بر گوساله سامری است که جنبش ضد وال استریت همان ضد طمع بود و مردم علیه طمع شورش کردند.

عباسی بیان کرد: امروز حکم فقهی امام(ره) در خصوص کار نکردن پول بیان شده است؛ اما متاسفانه همه چیز با پول است و پول کار می کند و قمار بورس نیز توانست در 20 ماه معادل 180 هزار میلیارد تومان از مردم از بین ببرد و 99 درصد از مردم فقیر شدند و یک درصد در شمال تهران ماشین های میلیاردی سوار شدند.

وی افزود: اساس علم اقتصاد ما مشکل دارد و متاسفانه در کشور ما هیچ فردی آن را نقد نمی کند و استادان اقتصاد دانشگاه ها اصلا اقتصاد را نقد نمی کنند.

کارشناس مسائل استراتژیک افزود: باید پایه های دانشکده های علوم اجتماعی ما به لرزه در آید و اگر قرار است ما جوانمان را به بابت اینکه در دانشگاه اسلامی درس می خواند، باید بگوییم که این علمی که به آنها یاد می دهیم توحیدی است.

عباسی تصریح کرد: امنیتی که ما داریم به دلیل حضور جوانانی هستند که به سوریه رفته و در مقابل استکبار خون خود را می دهند؛ اما استادان علم اقتصاد نمیخواهند در این راه عرق بریزند.

وی افزود: 180 هزار میلیارد تومان از کف مردم این کشور رفت؛ اما استادان اقتصاد ما اصلا حرفی نزدند و کسی آن را نقد نکرد و چهار وزیر نامه زدند؛ اما آیا این هم به تحریم ربطی داشت.

کارشناس مسائل استراتژیک بیان کرد: در دانشکده های اقتصاد ما کسی دنبال مبانی نظری نیست؛ اما اینجا آنقدر که مبانی جامعه شناسی مبناست، قرآن مبنا نیست و مردم را به ذلت می کشانیم که با بیگانه مذاکره کنیم با وجود اینکه آن مردم در حال فروپاشی هستند؛ اما باز ما به دنبال مبانی آن ها هستیم.

وی ادامه داد: جای سئوال است که چرا به خورد مردم می دهیم که ملت اشتباه کرده است و  لانه جاسوسی را تسخیر کرده و اقتصاد جهان را گل و بلبل می دانیم.

کارشناس مسائل استراتژیک بیان کرد: استادان ما از افول لیبرالیسم حرفی نمی زنند؛ زیرا برخی از افرادی که از آن سود می برند، قرآن برای آنها مطرح نیست و تئوریهای غرب برای آن ها اصل است.

وی تصریح کرد: ما همچنان در پی این هستیم که اقتصاد خود را با غرب بسازیم؛ اما آن ها اذعان می کنند که اقتصاد اسلامی راه نجات از فروپاشی است.

مقاوم سازی کشور نیازمند توجه به قرآن و معارف آن است

کارشناس مسائل استراتژیک بیان کرد: اگر مقاوم سازی را می خواهیم، باید بنیان های نظری را مقاوم سازی کرده و باید به اقتصادهای نظری شک کنیم و کمتر به حزبها گیر دهیم.

عباسی تصریح کرد: متهم اول امروز در زمینه اقتصاد دانشگاه و حوزه هستند که در این راستا باید تحول در علوم انسانی را پیگیری کرده و از طریق نگاه نقادانه عمل کنند.

وی ادامه داد: الان برنامه ششم کشوری با کتاب مبانی نظری است که سند حکومتی است که در مجمع تشخیص مصلحت نوشته شده و در آن به مبانی نظری غربیها استناد شده است.

80 درصد مردم زندگی خود را از ربا می گذرانند

کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: نفوذ نظری امروز به خوبی در کشور ما نمایان است و هرچه بیشتر جلو می رویم، می بینیم که مردم روز به روز از دین دورتر می شوند؛ زیرا 80 درصد مردم زندگی خود را از ربا می گذرانند.

عباسی تصریح کرد: چرا در دانشگاه های ما در نهضت تولید علم انعکاسی نداریم و استادان اقتصاد ما می گویند که بدهی خوب است؛ اما باید بدانیم که هرگز ما با این استادان پیشرفت نخواهیم کرد.

عباسی تصریح کرد: بابک زنجانی محصول اقتصاد لیبرالی است و فساد موجود در جامعه حاصل اقتصاد لیبرالی است.

وی افزود: انفاق، قرض الحسنه، صدقه و زکات را در مبایعه داریم و زمانی که به آنها عمل کنیم خداوند به مال ما برکت می دهد و اگر این مبنا را در اقتصاد خود به کار ببریم، حتما در اقتصاد غرب فرو نخواهیم رفت.

تنها با قرآن می توانی نظریات غربی را نقد کنیم

این استاد دانشگاه تصریح کرد: شما باید نسبت به علوم غرب بدبین باشید؛ زیرا ما نسبت به آن ها خوشبین بودیم و اشتباه کردیم و اگر در سال های بعد شما هم در مقام اشتباه آمدید بدین دلیل است که کار ما را تکرار کردید.

عباسی تصریح کرد: ما چهار گفتمان بیع، اقتصاد، کدآمایی و اکونومی داریم که باید آن ها را ترویج دهیم. ما باید به خویشتن خویش برگردیم و اقتصادهای اسلامی را بررسی کنیم.

عباسی گفت: جوانان ما باید رویکرد قرآنی داشته باشند تا در مقابل ریشه های غرب بایستند و اندیشه های اسلامی را ترویج دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

 

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

5 دیدگاه

  1. جالبه با اين همه ادعا هنوز نميشود نظر بدن معرفي داد وگروه توي تلگرام ندارين بعد در معادلات جهاني حرف مي زنين

  2. چرا فایل صوتی نمیگزارید نه -واقعا چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. سلام
    خواههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههش می کنم
    MP3 یا MP4 بزارید لطفااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    :((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((