سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع علوم اقتدارآفرین و صلح فعال

استاد حسن عباسی سه‌شنبه‌ شب در همایش «علوم اقتدار آفرین و صلح فعال» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان به دنبال تخریب چهره اصل اسلام هستند و این مسئله را ورای شیعه و سنی پی می‌گیرند و می‌خواهند اسلامی نماند تا نسل‌های آینده کشورهای مسلمان نتوانند روی پای خود ایستاده و نظام‌سازی فکری و تمدنی کنند.

وی افزود: امروز باید مبانی نظری به نام اسلام و قرآن را مطرح کنیم نه اینکه گروهی ما را سرگرم مذاکرات و مباحث حاشیه‌ای دیگر کنند که ما بارها هشدار دادیم این مسائل اصل نیست چراکه رفع تحریم‌ها تنها پنج درصد در اقتصاد ما مؤثر است و باید به مسائل اساسی بپردازیم.

عباسی با بیان اینکه جوهره اقتصاد غرب بر مبنای ربا و در تضاد با تفکر توحیدی است، ادامه داد: امثال «بابک زنجانی» محصول اسلام نیستند، بلکه او مشابه دست‌پروردگان وال استریت، بورس بازی و سبک زندگی آمریکایی است.

این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی اضافه کرد: بابک زنجانی محصول تفکر لیبرالی است که از دوره سازندگی شروع شد نه اینکه محصول اسلام و تفکر انقلابی باشد.

مراقب باشیم برنامه ششم با تفکر لیبرالی تدوین نشود

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر چشم باز نکنیم برنامه ششم نیز برگرفته از تفکر نولیبرال نوشته می‌شود درحالی‌که این نوع تفکر دیگر در خود غرب نیز مورد تشکیک است.

این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی یادآور شد: اگر نیروهای متعهد و دلسوز امروز ما 25 سال پیش می‌دانستند که راه کارگزاران، اصلاح‌طلبان و عدالت‌محورها درنهایت به اقتصاد غیراسلامی منتهی می‌شود اجازه نمی‌دادند که کشور به این روز گرفتار شود و بعد از گذشت 25 سال از دفاع مقدس اینجا نبودیم.

این تحلیلگر امور استراتژیک تصریح کرد: 25 سال به اسم اسلام اما به کام لیبرالیسم سخن گفتند و کار کردند امروز هم از اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این مورد سخن می‌گویند اما در برنامه‌های اقتصادی خود به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که از همان نقاط قبل گزیده خواهیم شد.

عباسی با بیان اینکه نسل چهارم انقلاب باید بزرگ‌تر از این بیندیشد و نظام‌سازی فکری را هدف خود قرار دهد، افزود: میراث‌داران تفکر اهل‌بیت عصمت و طهارت باید بتوانند به برکت همین نور ائمه، از ساختارهای تار عنکبوتی اندیشه‌های التقاطی بیرون آمده، نظام نظری ایران اسلامی را در اقتصاد، طب، مهندسی، ریاضی و… پایه‌ریزی کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی اضافه کرد: بخش نخست در تمدن‌سازی دولت‌سازی است و پس از آن نوبت به ملت‌سازی و در مرحله سوم پیوند بین دولت و ملت به معنای نظام‌سازی است.

این محقق ابراز داشت: ایران اسلامی اکنون باید به سراغ نظام‌سازی و بنا نهادن ساخت‌های بومی در ساحت‌های مختلف مبتنی بر نظریه‌های درون‌زا برود و اجرای نتایج آن را با اتکا به قدرت ملت و درایت دولت به پیش برد.

عباسی ایجاد فاصله بین دولت و ملت را از آسیب‌های جدی در این مرحله برشمرد و ادامه داد: چرا سعی می‌کنیم به ملت دروغ بگوییم و این‌گونه وانمود کنیم که تمام مشکلات ما از نداشتن رابطه با آمریکا و تحریم است.

این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی یادآور شد: سال 92 بارها مطرح کردم که اگر تحریم‌ها به‌طور کامل برداشته شود تنها پنج درصد از مشکلات اقتصادی رفع می‌شود اما برخی حتی آب خوردن را به تحریم‌ها متصل کردند و اکنون همان سخنان ما را تکرار می‌کنند که با برداشته شدن تحریم زمان می‌برد تا بسیاری مسائل اصلاح شود درحالی‌که به‌جای تمام این سخنان در ابتدا و میانه و انتها باید با اتکا به توان درونی و به میدان آوردن ملت به‌پیش رفت.

وی تصریح کرد: مشکل ما تحریم نیست بلکه نداشتن خودباوری در برخی از افراد است که همواره به دنبال کمک دیگران هستند درحالی‌که آمریکا خود با مشکلات بزرگ اقتصادی مواجه است.

آمریکا از مذاکرات به دنبال حل مشکلات اقتصادی خود است

عباسی افزود: اگر قرار بود آمریکا مشکلی را برای کسی حل کند خودش گرفتار مشکلات نمی‌شد نه اینکه 22 ماه به ملت بگوییم دست بر روی دست بگذارند تا تحریم‌ها برداشته شود.

این کارشناس مسائل سیاسی متذکر شد: منابع و نیروی کار متخصص بسیار داریم اما مدیریت لایق نیاز داریم هرچند که برخی از وزرا می‌گویند مدیر هم باید از خارج وارد کنیم درحالی‌که ما دانشمندان و مدیران بزرگی داریم.

وی تصریح کرد: شهید علی‌محمدی و شهید شهریاری با دست‌خالی و در همان اوج تحریم‌ها افتخارآفرینی کردند اما شما همه‌چیز را به گردن تحریم‌ها می‌اندازید چراکه خودباوری ندارید.

عباسی با بیان اینکه فقط اسلام است که می‌تواند در جهان حرف برای گفتن داشته باشد، عنوان کرد: ملتی که امکان این را داشته باشد که افق‌های دور را ببیند و نسبت امروز خود را با آینده تعیین و گام‌ها را با شناخت بردارد در طی این مسیر اعوجاج نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: امروز ما به برکت خون شهدا و پایداری مردم این امکان را داریم که طرح‌های درازمدت و افق‌های بلند داشته باشیم که همین موضوع در بسیاری از کشورهای اطراف ما به سبب ناامنی و عدم ثبات جامعه امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمن برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام خاطرنشان کرد: فرصت تنگ است و اگر نتوانیم نسل بعد را صاحب افق چشم‌انداز دقیق کنیم قافیه را باخته‌ایم که دوران آزمون‌وخطا دیگر به سر آمده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه وجود داعش و امثال آن باعث ضربه خوردن چهره راستین اسلام خواهد شد، تصریح کرد: وقتی که یک کودک با چشمان خود قتل‌عام خانواده و دوستان خود را می‌بیند و در رسانه‌ها صحنه‌های خشنی از اعمال به‌ اصطلاح مسلمانان نشان می‌دهند و این موضوع را به اسم اسلام به مردم معرفی می‌کنند کودکی که بزرگ می‌شود در بزرگسالی سراغی از اسلام نمی‌گیرد و اسلام متناسب با نقشه دشمنان از درون جامعه اسلامی متلاشی می‌شود.

وی در پایان گفت: برای تمام این توطئه‌ها باید برنامه داشته باشیم و هوشیارانه فعالیت‌های دشمن را رصد کرده و با اقتدار گام‌های تحقق نظام‌سازی و تمدن درخشان اسلامی را برداریم.

منبع: خبرگزاری فارس

استاد حسن عباسی سه شنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز گفت: دشمنان به‌دنبال خراب کردن چهره اصل اسلام هستند و کاری به شیعه و سنی ها ندارند چرا که اگر اسلام بماند نسل امروز ما در آینده بر روی پای خودش خواهد ایستاد و به طور حتم اسلام در آن زمان جایگاه بسیار رفیع تری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: امروز باید مبانی نظری به‌نام اسلام و قرآن را مطرح کنیم نه اینکه گروهی ما را سرگرم مذاکرات و مباحث دیگر کنند و هر چقدر هم من داد زدم که رفع تحریم ها تنها ۵ درصد در اقتصاد ما موثر است اهمیت ندهند.

این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی یادآور شد: سال ۹۲ بارها مطرح کردم که اگر تحریم ها به طور کامل برداشته شود تنها ۵ درصد از مشکلات اقتصادی رفع می شود اما آنها حتی آب خوردن را به تحریم ها متصل کردند اما امروز به حرف دو سال پیش من رسیدند.

وی تاکید کرد: ایران خودرو و سایپا شهید تهرانی مقدم را می خواست تا از مشکلات رهایی یابد نه اینکه حتی برای ساخت بالابر شیشه نیز محتاج بیگانگان باشیم.

وی تاکید کرد: مشکل ما تحریم نیست بلکه نداشتن خودباوری در برخی از افراد است که همواره به‌دنبال کمک از دیگران هستند در حالی که آمریکا هم اکنون نیز با مشکلات بزرگ اقتصادی مواجه است.

عباسی ادامه داد: چرا سعی می کنیم به مردم دروغ بگوییم  و گروهی نیز به گونه ای وانمود می کنند که تمام مشکلات ما از نداشتن رابطه با آمریکا، داشتن حجاب و … است.

وی افزود: اگر قرار بود آمریکا مشکلی را برای کسی حل کند خودش گرفتار مشکلات نمی شد نه اینکه ۲۲ ماه به ملت بگوییم دست بر روی دست بگذارند تا تحریم ها برداشته شود.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: منابع و نیروی کار متخصص بسیار داریم اما مدیریت لایق می خواهیم هر چند که برخی از وزرا می گویند مدیر هم باید از خارج وارد کنیم در حالی که ما دانشمندان و مدیران بزرگی داریم.

وی تصریح کرد: شهید علیمحمدی و شهید شهریاری با دست خالی و در همان اوج تحریم ها افتخارآفرینی کردند اما شما همه چیز را به گردن تحریم ها بیاندازید چرا که خودباوری ندارید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امثال بابک زنجانی محصول اسلام نیستند، گفت: بابک زنجانی محصول اسلام نیست بلکه مدل او همانند فیلم هایی است که آمریکایی‌ها از بورس و نگاههای خود درست می کنند.

عباسی تاکید کرد: بابک زنجانی محصول تفکر لیبرالی است که از دوره سازندگی شروع شد نه اینکه محصول اسلام و تفکر انقلابی باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر چشم باز نکنیم برنامه ششم نیز برگرفته از تفکر نولیبرال نوشته می شود در حالی که این نوع تفکر در جهان مورد تایید نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی یادآور شد: اگر نسل امروز ما ۲۵ سال پیش می دانست که کارگزاران، اصلاحات و عدالت محورها کارشناسی آنها بر اساس این نوع نگاه است هیچگاه اجازه نمی دادند که کشور به این روز گرفتار شود و بعد از گذشت ۲۵ سال از دفاع مقدس اینجا نبودیم.

وی افزود: ۲۵ سال به اسم اسلام، به کام لیبرالیزم حرف زدند امروز هم داد از اقتصاد مقاومتی و مقام معظم رهبری می زنند اما در برنامه های اقتصادی خود به گونه ای رفتار می کنند که از جاهای قبل گزیده خواهیم شد و این جای تاسف است در حالی که دشمنان ما بدنبال نابود کردن اصل اسلام هستند اینان این گونه رفتار می کنند.

عباسی ادامه داد: جای تاسف است که امروز در مقابل دانشگاه شیراز باید شاهد حضور یگان ویژه با تجهیزات باشیم در حالی که نوع نگاهها، رفتار و سخنان نباید منجر به این موارد شود.

وی با بیان اینکه فقط اسلام است که می تواند در جهان حرف برای گفتن داشته باشد تاکید کرد: خود آنها به این باور رسیده اند که تنها نظام مالی اسلامی است که می تواند نجات دهنده آنها باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه وجود داعش و امثال آن باعث از بین رفتن اسلام خواهد شد، تصریح کرد: غربی ها زمانی از دین کنار کشیدند که به جان هم افتادند و امروز هم آنان برای مسلمانان چنین نقشه ای دارند که چهره اسلام را خراب کنند.

عباسی افزود: وقتی که یک کودک با چشمان خود قتل عام خانواده و دوستان را می بیند و این موضوع را به اسم اسلام به او معرفی می کنند چندین سال بعد دیگر سراغی از اسلام نمی گیرد و اسلام متناسب با نقشه دشمنان از درون جامعه اسلامی متلاشی می شود.

عباسی اظهار داشت: طی چندصد سال گذشته ۲۰۰ انقلاب انجام شد تا اینکه تمدن ساخته شود که یکی از این انقلاب ها سیاسی، ۵ انقلاب هنری و ۹ انقلاب اقتصادی بود در حالی که اگر ما می خواهیم تمدن اسلامی داشته باشیم باید تمامی این انقلاب ها اسلامی باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

3 دیدگاه

  1. سلام بی صبرانه منتظر اپلود صوت یا تصویر این مراسم هم چون دو سه سخنرانی جدید استاد هستیم. با تشکر فراوان