بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر پیرامون حواشی انتشار کلیپ سخنان دکتر عباسی درباره ارتش بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

((محمد رسول الله و الذین معه اشداء علی الکفار  رحماء بینهم )) فتح 29

چند روز پیش کلیپی چند دقیقه ای از سخنرانی دکتر حسن عباسی در فضای مجازی پخش شد که در آن ادعا شده بود که وی با توهین به ارتش جمهوری اسلامی ایران به دنبال تخریب آن بوده و ارتش را نسبت به پایبندی به ارزش‌های جمهوری اسلامی کم توجه نشان داده است. به دنبال انتشار این کلیپ اعتراضاتی توسط برخی از مقامات بلند پایه ارتش مشاهده شد که در آن حسن عباسی به کم اطلاعی متهم و تهدید به شکایت ارتش از وی شده بود! که این واکنش ها با استقبال و پوشش رسانه های غربی چون رادیو فردا و بی بی سی و… همراه بود.

با توجه به حساسیت موضوع و این که هم ارتش و هم حسن عباسی عضو خانواده انقلاب هستند و اختلاف و تعارض آنان به نفع اصول انقلابی نیست تصمیم گرفتیم تا برخی از موارد را روشنگری کنیم تا مبادا سوء تفاهم ها به تعارض اعضای خانواده انقلاب منجر شود:

1_ ابتدا باید گفت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از افتخارات این نظام محسوب می‌شوند و همگی آنان از سپاه گرفته تا ارتش دوشادوش هم برای ماندگاری و اعتلای این نظام زحمات زیادی کشیده اند. ارتش در این میان اگر افتخارات بیشتری نسبت به نیروهای مسلح دیگر نداشته باشد، افتخارات کمتری هم ندارد. هنوز پایداری ارتشیان به خصوص کلاه سبزها را در جنگ تحمیلی هشت ساله به خصوص دفاع جانانه از خرمشهر از یاد نبرده ایم. اقتدار این نیرو در آب‌های نیلگون خلیج فارس و ایستادگی آنان در برابر اشرار و دزدان دریایی و متجاوزین زبانزد خاص و عام است. حتی اخیرا دلاوری آنان در سوریه بار دیگر به اثبات رسیده است و در یک کلمه باید گفت که ارتش امتحان خود را در دفاع از خاک و ناموس و ارزش های این کشور پس داده است و تخطه آن به هر صورتی قابل قبول نیست و بازی در زمین دشمن محسوب می شود؛ اما این نکته که آیا سخنان حسن عباسی توهین به ارتش محسوب می‌شود یا نه امری قابل تأمل است.

2_ حسن عباسی به عنوان چهره ای شناخته شده حداقل در دانشگاه ها و بین دانشجویان و رزمندگان جبهه جنگ نرم محسوب می شود. وی از اوایل دهه هشتاد شمسی سخنان آتشین خود را در نقد جریان لیبرال و سکولاریته خواه موجود در لایه های سیاسی بالای کشور آغاز نمود و بیشتر از هرکسی به دانشگاه های کشور رفته و سخنرانی کرد و تبدیل به یکی از سرداران جنگ نرم شد و هرکجا که لازم بود و توانش را داشت در دفاع از اصول و ارزش های مقدس جمهوری اسلامی ایران کم نگذاشت!

در دوره ای مانند فتنه 88 امثال عباسی بودند که به ندای ((این عمار)) مقام معظم رهبری لبیک گفته و شروع به روشنگری در دانشگاهای کشور و در بین جامعه کردند آن هم دوره ای که سیاستمداران و اقمار آنان جرأت پا گذاشتن در دانشگاها را نداشتند چه برسد به این که سخنرانی و روشنگری کنند. امثال عباسی ها سیستم اقتصادی ناکارامد را در کشور دیدند و نسبت به نفوذ سیستم ربوی در بانک ها هشدار دادند و البته توجهی نشد که اگر می شد شاید حفره هایی که موجب شدند اقتصاد ایران با تحریم چند کشور غربی به بحران بیفتد پر می شد و وجود نمی داشت و اکنون شاهد بروز دوباره این خلاء های اقتصادی در قالب حقوق های نجومی نبودیم.

امثال عباسی ها با مشاهده تهاجم فرهنگی غرب به کشور هشدار دادند و ابراز نگرانی کردند، از  پدیده دبی رفتن دختران ایرانی گرفته تا استفاده ابزاری از هنرمندان در جهت حمله به ارزش‌های اسلامی. مگر همین فرد نبود که پیش بینی برهنه کردن بازیگر سرشناس سینمایی ایران را در غرب داد و نسبت به عواقب آن هشدار داد؟عواقبی که اکنون با مواردی چون وضعیت  حجاب هنرمندان و بازیگران و یا مهاجرت بازیگران دست چندم سینما به شبکه های خارجی خود را نشان داده و معلوم هم نیست که انتهای این حرکت ها باشد و مسائلی دیگر که از حوصله این نوشته خارج است ولی نشان می دهد که عباسی و عباسی ها برای این انقلاب کم زحمت نکشیده اند.

3_ برخی حسن عباسی را به کم اطلاعی و اظهار نظر درباره همه چیز بدون داشتن توان و سواد آن متهم کرده اند. البته نفس این جمله که هرکس با استناد به دانشی که دارد حرف بزند و با بی اطلاعی سخنی را نگویید کاملا صحیح و قابل دفاع است؛اما آیا این حرف در همه جا و درباره همه کس صادق است؟ مثلا رئیس جمهور آقای روحانی مدعی حقوق دان بودن را داشت؛ اما در مناظرات و یا پس از پیروزی در انتخابات در مورد مسائل مختلف کشور نظر داد و کسی هم ایرادی نگرفت و نباید هم می گرفت. کار یک پژوهشگر هم دقیقا مانند همین موضوع است، یعنی فرد تحقیق می کند و مطالعه می نماید و نتایج اینها را در قالب سخنرانی یا مقاله ارائه می کند و ادعا هم ندارد که این نتایج وحی منزل هستند و عیب و ایرادی ندارند. کار حسن عباسی هم دقیقا مانند همین است. به خصوص که حوزه فعالیت وی استراتژی بوده و بحث های نظام سازی را دنبال می کند که خواه ناخواه با بسیاری از مسائل کشور مرتبط می باشد و باید دایره بررسی ها را گسترده نمود و البته این امر بین استراتژیست های غربی که در اتاق فکر های سیاستگذاران مشغول به فعالیت اند امری عادی و نرمال محسوب میشود.پس نمیتوان صرف این که کسی درباره مسائل مختلف کشور مطلب ارائه داد وی را تخریب کرد. چه بسا کسانی که مدرک کارشناسی انواع رشته ها را داشته باشند ولی دانش و یا قدرت بیان و تفهیم آن را دارا نباشند که اگر داشتند نیازی نبود امثال عباسی آنان را مطرح کنند.

4_ سخنرانی های حسن عباسی در دولت کنونی با فراز و نشیب های بسیاری همراه بوده و گاه شاهد لغو سخنرانی های وی بوده ایم و در تازه ترین مورد شکایت دولتمردان از او جدیدترین چالش وی محسوب می شد که در آن عباسی با استناد به بازنشر مطلبی در یک روزنامه اسرائیلی، خواستار توضیح دولت و در راس آن رئیس جمهور شد که پاسخ آن شکایت دولت بود که گویا عباسی تبرئه شد ولی دامنه شکایت ها با توجه به شنیده‌ها افزایش یافت و وارد فاز جدیدی شد. البته تعجب بر انگیز بود از دولتی که در برابر دشمنان قسم خورده انقلاب سخن از گفتگوی سازنده می زد و از لبخند سخن می گوید، در برابر منتقدین داخلی اینگونه خشن برخورد کند. در هر حال سوال عباسی از دولت بر وی گران تمام شد و شاهد هجمه ها علیه این شخص بودیم و در این هیاهو عده ای که از روشنگری های عباسی زخم خورده بودند با انتشار کلیپی که گویا مال چند سال پیش بود سعی نمودند از آب گل آلود ماهی گرفته و عقده های خود را خالی کنند. این کلیپ که شامل چند دقیقه ای از یک سخنرانی که زمان آن از یک ساعت هم بیشتر بود می شد و باعث شد عده ای از بزرگان ارتش در برابر آن موضع بگیرند و اعتراض کنندکه این ادامه این روند جای نگرانی بسیاری دارد.

5_ درگیری افسران و بزرگان جنگ نرم و جنگ سخت نه تنها به نفع کشور نیست که بازی در زمین دشمن محسوب می‌شود. اگر اختلاف و سوء تفاهمی پیش آمد باید با اخوت و برادری که در اسلام توصیه شده حل شود و بهانه دست دشمنان داده نشود. ایجاد اختلاف بین سپاه و ارتش از همان دوران اول انقلاب و جنگ تحمیلی توسط دشمن دنبال میشد که با ذکاوت بزرگان نظام و امرای ارتش و سپاه به سرانجام نرسیده و هیچ گاه هم به سرانجام نمیرسد چرا که هدف هردوی این نیروها صیانت از جمهوری اسلامی است.

6_ بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر حمایت خود را از حسن عباسی به عنوان پژوهشگر و مجاهد جنگ نرم اعلام می کند ولی نه در برابر ارتش و یا دولت جمهوری اسلامی بلکه در برابر کینه توزانی که هر روز با فکر و ایده ای جدید به دنبال ضربه زدن به نظام بوده و عضو مکتب تفرقه بینداز و حکومت کن هستند. البته ما محتوای همه آنچه عباسی تا کنون گفته را تأیید نمی کنیم ولی منکر سخنان مبتنی بر اصول وی نیز نیستیم و نیز معتقدیم سخنان وی در مورد ارتش مورد سوء استفاده قرار گرفته و باید با تیزهوشی نیروهای مسلح برادرانه حل شود و آنچه دشمن می خواهد حاصل نشود و دیگر شاهد این گونه موارد نباشیم.

همچنین از سخنرانان و محققان تقاضا داریم که با تیزهوشی سخنانی را به زبان نیاورند که حالت دو پهلو داشته و مورد سوء استفاده قرار گیرد و در پایان نسبت به برنامه دشمن برای ترور نرم مجاهدین انقلاب هشدار می دهیم و از کسانی که دامن می‌زنند به این تحرکات ابراز برائت می کنیم و به کسانی که تنها بلدند تا در برابر محققین و مجاهدینی چون عباسی و رائفی پور و پناهیان و غیره قیافه حق به جانب بگیرند و میانه نظام را با آنان شکر آب کنند، توصیه می کنیم، در صورت توان صندلی برداشته و جلوی آنان نشسته و در عمل حرف و سخن ناصواب آنان را مشخص کنند، نه با بریدن فیلم سخنرانی این عزیزان و پخش قسمتی از آن.

ان شاء الله امت حزب‌الله هر روز متحد تر و یکپارچه تر گردد تا دشمنان اسلام بیش از پیش احساس نا امنی و بیچارگی کنند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ملای

درباره ?????? ??????

یکی از اندیشه‌جویان اندیشکده یقین؛ که افتخار همکاری در این پایگاه را دارد.

4 دیدگاه

  1. با تشکر فراوان از دانشجویان با بصیرت دانشگاه ملایر
    “با انتشار کلیپی که گویا مال چند سال پیش بود” ؛ به جای کلمه “مال” بهتر بود از کلمه “مربوط به” استفاده می شد.

  2. نقد عملکرد ارتش و سازمان قضایی نیروهای مسلح در پست زیر:
    تصّرف در عقل ها با عملیّات نرم دشمن درحذف نیروهای انقلابی
    http://mansurevatani.ir/index.aspx?pid=99&articleid=188302

  3. پس چرا ظریف بخاطر اون حرفش بازداشت نمیشه؟!

  4. حسن عاشق علی

    دست بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر درد نکنه .

    ببینیم دانشگاه های دیگر چه می کنند .