سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع انقلاب اسلامی؛ مقدمه‌ی اسلام جهانی

✳️ محورهای اصلی سخنرانی استاد حسن عباسی در چهارم اردیبهشت ۹۷، شهرستان #رودسر با موضوع: « #انقلاب_اسلامی، مقدمه اسلام جهانی» به شرح زیر است:

?کارآمدی هر ایدئولوژی به انسان‌سازی آن ایدئولوژی است. بزرگترین نشانه‌ی کارآمدی و زنده بودن اسلام، پرورش مردمانی‌ست که می‌توانند شهید بشوند و یا شهید بپرورانند. کارآمدی ۴۰ ساله‌ی جمهوری اسلامی، به پرورش انسان‌های بزرگی‌ است که طی این چهل سال به درجه‌ی شهادت نائل شدند و هیچ یک از دیگر ایدئولوژی‌ها هرگز نتوانستند انسانی به قدر ناخن کوچک شهدای اسلام و انقلاب بسازد.

?تفکر و تمدنی که همه‌چیز را در عالم کالا گرفته و طبعاً برای آن برچسب قیمت می‌زند، #کپیتالیسم است؛ بدبختی و مصیبتی که حتی خدا و عشق و محبت و سلامت و… را هم کالا برمی‌شمارد. اقتصاد در اسلام و قرآن بر این مؤلفه‌ی مهم است که بسیاری از مناسبات و پدیده‌ها #قیمت ندارند، بلکه #بهاء دارند. امواج این بدبختی به کشور ما هم رسیده است؛ کسانی که برای شرف و ناموس خود هم قیمت می‌گذارند، می‌گفتند مدافعان حرم برای پول می‌روند.

?اولین ویژگی فطرت انسان، #خودفروشی است. سه گونه خودفروشی داریم:

1. انسان خودپسندی که خودش را به خودش می‌فروشد!

2. فروش خود به دیگران به ثمن بخس
3. خودفروشی به خدا

? #راز_دهر در این است که ما انسان‌ها بدانیم قیمت نداریم، بهاء داریم و خون‌بهای ما خود خداست. ما را فقط خدا باید بخرد. «إِنَّ اللَّهَ اشترَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسهُمْ وَ أَمْوَلهَُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ…» شهدا با عشوه‌گری خود کاری کردند که خدا عاشقشان شد و خریدارشان. و با سر بردیه خریدارشان شد. محصول و خروجی اسلام، موشک و انرژی هسته‌ای و… نیست. تربیت یک چنین گل‌هایی است که هیچ ایدئولوژی و فرهنگی انسانی چنین نمی‌تواند بپروراند.

?ناکارآمدی‌های نظام مدیریتی (که توسط برخی مدیران، با تئوری‌هایی که از بیرون اسلام آورده شده و به نام اسلام به مردم حقنه کرده‌اند،) را به اسم اسلام انبیا، ائمه و ولایت فقیه گذاشتن، #ظلم بزرگی است.

?انقلاب اسلامی، بستر انقلاب جهانی حضرت است و عقبه #تمدن_نوین_اسلامی، ریشه در #نهضت انبیا و ائمه(ع) دارد. تاریخ از نگاه شیعه، یک حرکت خطی صفر تا صد است که ابتدای آن با آدم (ص) شروع می‌شود تا میانه‌ی راه که با نبوت ختم می‌شود؛ و در غدیر با علی(ع) قطعه دوم تاریخ با امامت شروع می‌شود تا آخرالزمان استمرار دارند. انقلاب اسلامی در متن این حرکت رقم خورده است.

?ملت ایران، رکورددار تاریخ است؛ هیچ‌یک از انبیا و امامان معصوم(ع) امکان تحقق حکومت دینی دراز مدت نداشتند. اولین بار در تاریخ بشر است که ۴۰ سال یک حکومت دینی با هدایت دو عبد صالح خدا با پشتیبانی گسترده‌ی یک ملت عظیم دوام آورده. #نظامی که تمامی گردنکشان و شیاطین عالم در مقابل او ایستادند اما ۴۰ سال دوام آورده است.

?نقصان در اشتغال، صنعت و… به کسانی بازمی‌گردد که نمی‌گذارند نور اسلام به این وجوه اجتماعی بتابد.
?مدیری که در جمهوری اسلامی چنین مردمی را که هیچ پیامبری نداشته است را دچار فقر و مصیبت و فساد اداری و… می‌کند، او در مقام مخالفت با جمهوری اسلامی جایگاه به مراتب بدتری از آمریکا و اسرائیل دارد.

?#امام_مهدی، بین ماست، جایی نرفته که بازگردند؛ همین جا نهضت را مدیریت می‌کنند؛ ایشان ۶۱ تن نایب خود را از زمان غیبت تاکنون شکل داده و سامان بخشیده‌اند؛ و امروز ما در #زعامت نفر شصت و یکم (امام خامنه‌ای) هستیم. دغدغه‌ی #زعیم شصت و یکم، تثبیت وضع موجود و سپس تحقق تمدن نوین اسلامی‌ست.

?بدنه‌ی ملت‌ها تا وسط آفریقا با انقلاب اسلامی است. تربیت نسل جدید رهبرانی چون سید حسن نصرالله، رهبر انصارالله یمن، ابراهیم زکزاکی، سران الحشدالشعبی و… #شاهکار انقلاب اسلامی‌ست. امکان عظیمی که با تکیه بر خدا و بر وجود امام عصر که صحنه را مدیریت و هدایت می‌کنند، فراهم آمده است.

?روزی در خرمشهر و آبادان می‌جنگیدیم، امروز در حلب و موصل می‌جنگیم؛ دامنه‌ی انقلاب اسلامی گسترش یافته و به سواحل #مدیترانه رسیده است. ایادی استکبار زمزمه می‌کنند: «ما که خودمان بدبخت و بیچاره داریم، چه کار به سوریه و لبنان و… داریم!» بدبخت، بیچاره، فقیر، ریزگرد، اشتغال و… متولی‌ای به نام دولت دارد که ۹۱ درصد بودجه و امکانات کشور در دست آنان است. تنها درصد بسیار معدودی از امکانات کشور در اختیار کسانی است که در سوریه و عراق می‌جنگند، داخل کشور هم تمام زیرساخت‌ها را آن‌ها می‌سازند. همچنین حرکت اصلی فرهنگ، رسانه، علم و… نیز پای خودشان است.

?این مسیر و این سلسله #‌سنت الهی‌ست. اگر کوتاهی کنیم، خداوند کسان دیگری را می‌فرستند تا حرکت ادامه یابد و تنها این خود ما هستیم که دچار #خسران می‌شویم.

?هرچه دولت کار نمی‌کند، ارتش و سپاه به جای آن‌ها کار می‌کند. سازندگی در تمام کشور را عهده می‌گیرد، امنیت را در به بهترین نحو تأمین می‌کنند. بودجه‌شان که پرداخت نمی‌شود، فحش هم می‌شنوند و در نهایت نیز خلاف قانون حرف از ادغام‌شان می‌زنند!

?سرداری به آغوش دشمن رفتن و برگشتن نیست؛ سرداری به «سر به داری» است. در تنه‌ی همه‌ی مدعیان هم‌فکر خود ( #اصلاح_طلب ها) گلی چون شهدا نشان دهید. #سردار_دیپلماسی

?ابطال تئوری‌های غربی در دانشگاه‌های غرب، روی کار آمدن مردک دیوانه و جنون‌زده‌ای چون #ترامپ در جامعه‌ی آرمانی #لیبرالیسم است. اما در مقابل، خودفروشانی که فقط خود را به خدا فروختند و بس، بزرگترین نشانه‌ی کارآمدی اسلام است.

?هرکس در هر کسوت و موقعیت (امام جمعه، پاسدار، استاد دانشگاه، مدیرا، معاون، فرمانده، قاضی، وزیر و…) حرکت انبیا و ائمه و زعما را مدنظر نگیرد تا بداند که چند هزار سال چه رنج و دردی بر اینان رفت تا انقلاب اسلامی پدید آمد؛ و آن گاه برای منافع شخصی خود بگذارد تا ناکارآمدی، رخوت، کم کاری و ضعف بر مدیریت جامعه حاکم شود، بر خون و آرمان شهدا و انقلاب و #مهدویت خیانت کرده است. این، درد و مسأله‌ی جناحی نیست. متوجه باشید که در چه حکومتی بر پست ریاست تکیه زده‌اید! انبیا و ائمه، صلحا و شهدا برای ثانیه به ثانیه‌ی انقلاب اسلامی زحمت کشیده و متحمل رنج‌ها شده‌اند.

?این مردم برگزیده‌اند چون توان پروراندن انسان‌هایی در تراز کربلا در دامان خود را دارند پس لایق زندگانی به مراتب بهتر از این هستند. #تبعیض، از فقر بدتر است. حق این مردم فقر و تبعیض و فساد نیست.

پایان

کانال مرجع نشر سخنرانی‌های استاد حسن عباسی
? @dr_abbasi

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

یک دیدگاه

  1. سایتتون زیادی ضعیفه همه مطالبش هم قدیمیه