استاد حسن عباسی: ارتقاء سواد رسانه‌ای مردم راه حل استفاده از فضای مجازی/ نهضت سواد مجازی در ایران باید شکل بگیرد

استاد حسن عباسی در گفتگو  با پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر به بررسی حضور در فضای مجازی با توجه به تهدیدات این عرصه پرداخت.

استاد حسن عباسی
استاد حسن عباسی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر

رییس اندیشکده یقین در این رابطه گفت: به اعتقاد بنده اگر ما بتوانیم اینترنت ملی را در کشورمان داشته باشیم که پاسخگوی نیاز ها باشد مسلما اتفاق خوبی خواهد بود. به این مثال توجه داشته باشید که در یک اتاق رادیولوژی دو دسته از افراد اجازه ورود به این مکان را دارند، یکی بیماران نیازمند به رادیولوژی و یکی متخصصین وپزشکان مشغول به فعالیت دراین زمینه هستند ، باتوجه به این مثال ماهم باید بتوانیم مردم و مسئولین این حوزه را قانع کنیم که همانند متخصصین رادیولوژی در زمان ورود به فضای سایبری به نحوی از این فضا استفاده کنند که خودشان آسیب نبینند، در این زمان که اینترنت ملی ما هنوز اجرایی نشده است .

عباسی گفت: اگر ما در فضای سایبر، سواد رسانه ای مردم را ارتقا بدهیم و سطح آگاهی های مردم را به درجه واکسیناسیون برسانیم طبیعتا از میزان آسیب ها و مخاطرات به نحو مطلوبی کاسته می شود.

وی در ادامه گفت: در ورود به فضای سایبری هم باید توجه داشت که افراد وارد شونده چه کسانی هستند و با چه هدفی وارد این فضا میشوند ،آیا این افراد جوانان ونوجوانانی که به صرف کنجکاوی وارد فضای سایبری می شوند، هستند؟  یا کارشناسان و متخصصین این فضا که به دنیال آسیب شناسی و تاثیر گذاری هستند؟ بازهم تاکید میکنم که اگرما در راستای اگاهی بخشی و ارتقاسواد رسانه ای قدم برداریم کمتر شاهد این نوع آسیب ها از فضای سایبری خواهیم بود.

وی در پایان گفت: باید نهضت سواد مجازی در کشور شکل بگیرد تا به نقطه مطلوب برسیم.

منبع: کرمان خبر

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.