سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع پروژه چیران، سرنوشت دو انقلاب

استاد حسن عباسی شامگاه دوشنبه ـ 13 اردیبهشت 95 ـ در همایش «پروژه چیران، سرنوشت دو انقلاب» در حسینیه امام خمینی(ره) در همدان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری، ایشان را عالمی متفکر و مصلح دانست و افزود: منافقان بعد از مشاهده حرکات اصلاح‌گرایانه شهیدمطهری و ترویج اسلام ناب محمدی توسط این اندیشمند بزرگ، تصمیم به ترور ایشان گرفتند.

وی با بیان اینکه علم باید مبنای اصلاح‌گرایانه داشته باشد در غیر این صورت بی‎فایده است، گفت: در حال حاضر بسیاری از علوم مبنای غیر توحیدی و شرک‎آلود دارند.

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال با تأکید بر اینکه از درون علم غیر توحیدی، مصلح اجتماعی موحد در مسیر انبیاء و اهل بیت(ع) بیرون نمی‌آید، خواستار توجه به علم دینی و توحیدی شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با طرح این سئوال که «راز انتهای دفاع مقدس چیست و آیا پایان مأموریت پاسدار انقلاب بازنشستگی است؟»، در پاسخ به آن به سخنان شهید بهروز غلامی اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار پایان مأموریت پاسدار انقلاب را «شهادت» می‌داند.

عباسی ادامه داد: امروز می‌بینیم که پاسداران واقعی اسلام در مسیر دفاع از آل‌الله به فیض عظیم شهادت نائل می‌آیند و در دفاع از اسلام از خود می‌گذرند.

پاسداری از اسلام = پاسداری از انقلاب اسلامی

وی پاسداری از اسلام در شرایط کنونی را مساوی با پاسداری از انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در طول دو سال گذشته رهبر معظم انقلاب بیش از 10 بار بر «انقلابی بودن» و «انقلابی ماندن» تأکید کرده‌اند که باید دید چرا ایشان بارها این دغدغه را مطرح فرموده‌اند؟

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال با اشاره به اینکه رهبری اخیراً تأکید بیشتری بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه، پاسداران، دانشگاه‎ها، مسئولان و… دارند، گفت: باید نسبت به این دغدغه معظم‎له حساس بود.

وی در پاسخ به این نگرانی، گریزی به اتفاقات رخ داده در کشور از سال 84 زد و افزود: در این سال یک سخنرانی در همایش ملی گاز انجام شد که فردی با طرح این سئوال که باید نسبت به تولید «قدرت ملی» روی آورد یا «ثروت ملی» فضای جامعه را به سمت خاصی برد.

عباسی در ادامه بحث گفت: چند ماه بعد این موضوع در فصلنامه مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، منتشر شد، در این فصلنامه عنوان شد که می‌خواهیم «جمهوری اسلامی» باشیم یا «انقلاب اسلامی»؟

طرح تفکر ارجحیت «جمهوری اسلامی» به «انقلاب اسلامی»/هدف، تهی‎سازی انقلاب!

وی اظهار کرد: مبنای آنها از طرح این مسئله این بود که اگر «انقلاب اسلامی» را قبول داریم باید آن را صادر کنیم پس نیازمند «قدرت ملی» هستیم، اما برای «جمهوری اسلامی» نیاز به «ثروت ملی» داریم.

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال ادامه داد: ادعای طرح‌کنندگان این سئوال این بود که ما انقلاب کردیم که به جمهوری اسلامی برسیم بنابراین دیگر نیازی به رجعت و عقب‌گرد به گذشته انقلاب نداریم!

وی با اشاره به اینکه در همان دوران در بیانات رهبری و تریبون‌دارهای تفکر انقلابی پاسخ این مطلب داده شد، افزود: البته موضوع سربسته باقی ماند تا اینکه در دو سال اخیر دوباره تفکر «انقلاب اسلامی» یا «جمهوری اسلامی» مطرح شد!

عباسی افزود: برخی ادعای ختم انقلاب اسلامی را مطرح کردند و با طرح نرمالیزاسیون، مدعی شدند که جامعه دیگر در شرایط انقلابی نیست و باید عادی‌سازی شود.

وی معنای این حرف را چنین عنوان کرد که دیگر رهبر انقلاب اسلامی نمی‌خواهیم چون رئیس جمهور داریم! وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لازم نیست چون ارتش جمهوری اسلامی کفایت می‌کند! دادگاه انقلاب اسلامی باید تعطیل شود چون دادگاه عمومی کافی است و… .

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال با بیان اینکه تمام نهادهای انقلابی با این پیش‌فرض مجمع تشخیص مصلحت نظام تعطیل می‌شوند، خاطرنشان کرد: باید نسبت به توطئه‌ها آگاه باشیم.

برای ایجاد تمدن نوین اسلامی نیاز به 200 انقلاب داریم

وی در ادامه برای ایجاد تمدن نوین اسلامی نیاز به 200 انقلاب داریم، در تشریح این مطلب گفت: تمدن امروز غرب که امروز به ما زور می‌گوید، یک انقلاب صنعتی، 12 انقلاب علمی، انقلاب‌های سیاسی و انقلاب‌های فرهنگی و اقتصادی متعددی داشت.

عباسی با بیان اینکه ما نیاز به انقلاب‌های متعدد در ابعاد مختلف علمی، اقتصادی و فرهنگی داریم تا در مسیر تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم، گفت: این در حالی است که برخی از همین یک انقلاب سیاسی سال 57 نیز خسته شده‌اند و درصدد کنار گذاشتن آن هستند!

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی ارتش اظهار کرد: ایشان فرمودند؛ دشمن از اینکه یک عمامه به سر در رأس کشور باشد مشکل ندارد، او با سیرت جمهوری اسلامی مشکل دارد نه صورت آن.

برخی از اطرافیان امام از انقلاب اسلامی خسته شده‌اند

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال ادامه داد: این فرمایشات معظم‎له نشان از آن دارد که دشمن به دنبال تهی کردن انقلاب اسلامی از درون است و در این راه توطئه‌های بسیاری را در دستور کار دارد.

وی تصریح کرد: برخی از اطرافیان امام راحل نیز مسیر دشمن را تسهیل می‌کنند چراکه از انقلاب اسلامی خسته شده‌اند.

عباسی در ادامه با اشاره به بخشی از توطئه‌های دشمن گفت: مدل اصلاحات شوروی با عنوان «فضای باز سیاسی و فضای باز اقتصادی» در 1376 توسط رئیس جمهور وقت مطرح شد که رهبری هوشمندانه در برابر این تفکر ایستاد.

وی با بیان اینکه با درایت رهبری مدل اصلاحات شوروی در کشور شکست خورد، اظهار کرد: صدها نفر از حامیان این تفکر از ایران فرار کردند و با پناهندگی در آمریکا و اسرائیل در «VOA» و «BBC» علیه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند.

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال ادامه داد: با شکست این مدل در سال 80، مدل «اصلاحات چینی» در مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد و چندین جلد کتاب در آن مقطع چاپ شد.

وی افزود: عوامل مسئله‌دار که یک پای آنها در اجلاس داووس بود و یک پایشان در دانشگاه شهیدبهشتی؛ به مجمع تشخیص مصحلت نظام نفوذ کردند و مدل اصلاحات چینی را نهادینه کردند.

آمریکا اعلام کرده‌ سردار سلیمانی در مسئله سوریه کنار گذاشته شود!

عباسی با اشاره به چگونگی فروپاشی کمونیسم چین توسط آمریکا اظهار کرد: آمریکایی‌ها بعد از نزدیکی به «چوئن لای» معاون مائو و برقراری ارتباط با او در قالب دیپلماسی «پینگ‌پنگ»، گفت‌وگوهای پنهانی را با این کشور رقم زدند.

وی ادامه داد: بعد از چوئن‎‌لای، فردی به نام «دنگ شیائو پینگ» روی کار آمد و با برقراری ارتباط با آمریکا و اعمال سیاست «درهای باز»، چین انقلابی را کنار گذاشت و جمهوری چین را مد نظر قرار داد.

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال اظهار کرد: «دنگ شیائو پینگ» بعد از پذیرش جمهوری چین و کنار گذاشتن چین انقلابی، اهمیتی به اهداف فراملی این کشور و دفاع از کشورهای مظلوم نداد.

هدف «ایران پروجکت»؛ «نفوذ و فروپاشی از داخل»

وی افزود: جالب آنکه رسماً آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که باید سردار سلیمانی و نیروی سپاه قدس در مسئله سوریه کنار گذاشته شوند و موضوع این کشور از طریق وزیر امور خارجه ایران  پیگیری شود.

عباسی با بیان اینکه دوستان ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام علاقه خاصی به شخصیت و سیاست «دنگ شیائو پینگ» چینی دارند و برای او کتاب‌های بسیاری نوشته‌اند! تأکید کرد: سیاست «درهای باز به سمت داخل» با سه رویکرد جذب سرمایه‎گذار خارجی، انتقال تکنولوژی و تولید کالای ارزان با هدف صادرات، سه شعار دولت بعد از مذاکره است که مربوط به چین سال 1356 است!

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها کاری با چین کردند که از این کشور کمونیستی فقط یک پوسته ماند اما از لیبرال‌ترین کشورها هم لیبرال‌تر شد.

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال با اشاره به مطالب کتاب «ترقی پول» نایل فرگوسن مبنی بر اینکه با لیبرالیزه شدن چین کمونیستی نصف این کشور آمریکاست و نصف دیگر آن چین؛ اظهار کرد: این پدیده را باید CHIAMERICA نامید.

وی با اشاره به پروژه «ایران پروجکت» با عنوان «نفوذ به درون ایران و فروپاشی از داخل» که 12 سال پیش توسط آمریکا کلید خورده است، افزود: باید نسبت به این پروژه هوشیار بود.

عباسی با بیان اینکه دو سالی است پروژه «ایران پروجکت» به پروژه «چینی کردن اصلاحات در ایران» تبدیل شده است! با لحنی کنایه‎آمیز گفت: واردات انواع امکانات، سنگ پا و میوه و… را از چین به ایران دیده بودیم، اما واردات «اصلاحات چینی» دیگر خیلی موجب حیرت است!

وی «چینی کردن انقلاب ایران» را مساوی با تبدیل مغز جمهوری اسلامی به لیبرال عنوان کرد و اظهار کرد: فاجعه تا بدان جا پیش رفته که وزیر دولت دو بار در سخنرانی‌هایش خود را لیبرالیزم دانسته و آن را خوب عنوان کرده است!.

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال با اشاره به اینکه برخی احزاب و دولتی‌ها خود را لیبرال مسلمان می‌دانند؛ گفت: وقتی فکر یک دولت لیبرالی باشد، رفته رفته از جمهوری اسلامی جز پوسته چیزی نمی‎ماند.

وی تأکید کرد: یاران شهید سردار همدانی به داخل سوریه می‌روند و می‌جنگند تا تروریسم عریان داعش را پشت مرزها نگاه دارند مبادا وارد خاک وطن شوند، به امید اینکه ما پشت جبهه و اسلام را نگاه داریم.

عباسی ادامه داد: این در حالی است که اسلام به سادگی توسط برخی دولتمردان ما از دست می‌رود و تن مدیران ما را وحشت فرامی‌گیرد وقتی که درصدد بیان حقیقت هستیم.

ما قائل به سیاست‎های باز به سمت بیرون هستیم

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: ما قائل به سیاست‎های باز به سمت بیرون هستیم.

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال با اشاره به ایجاد کارخانجات تولید سیگار در کرج و واردات پورشه و شورلت بعد از برجام اظهار کرد: انگار هرچه مذاکرات و توافق‌ها برای کشور بد بود برای پورشه‌سوارها و سیگاری‌ها خوب شد!

وی با بیان اینکه اندیشه تهی‌سازی انقلاب اسلامی از درون و لیبرالیزه کردن آن از مجمع تشخیص مصلحت نظام بیرون می‌آید، افزود: برخی مدعی هستند که امام راحل انقلاب را به دست آنها سپرده است! باید از آنها سئوال شود که آیا امام(ره) انقلاب را به شما سپرد که لیبرالیسم بیاید و زیرآب دین را بزند؟

عباسی با اشاره به اینکه با این وضعیت ایران نیز باید رفته رفته مثل چین که به CHIAMERICA تبدیل شد به CHIRAN مبدل شود، در ادامه سخنانش اظهار کرد: انرژی اتمی را که دادیم و رفت، حالا می‌خواهند فناوری موشکی را بدهند برود!

وی خاطرنشان کرد: امروز وقاحت به جایی رسیده که مسئولان ما عملاً و علناً از لیبرالیسم دفاع می‌کنند که تأیید آن چاپ سلسله کتاب‌هایی است که با پول بیت‌المال در مجمع تشخیص مصلحت نظام چاپ می‌شود.

عباسی گفت: برخی به خاطر رأی آوردن می‌گویند؛ مگر ما مسئولیم مردم را به بهشت ببریم و یا پلیس نمی‌تواند اسلام را پیاده کند و جملاتی از این دست.

خطر روحانیت منهای اسلام/«یوترن» برداشته شود

وی با بیان اینکه امام راحل، خطر «اسلام منهای روحانیت» در دوران بنی‌صدر را به خوبی دریافت و بنی صدر را کنار گذاشت، افزود: اگر امروز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی زنده بود خطری بدتر به نام «روحانیت منهای اسلام» را می‎دید، یعنی افرادی که در لباس روحانیت مسئولیت می‌گیرند اما لیبرالیزم را پیاده می‌کنند.

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال در بخش دیگری از سخنانش با گریزی به سیستم بانکی کشور، آن را ربوی دانست و ادامه داد: وقتی یکی از مراجع تقلید، کار بانک‌ها را ربا عنوان کرد، کسی گوشش بدهکار نبود؛ مسئولان نیز این مطلب را سانسور کردند، اما اگر همین مراجع، دولت را تأیید کنند، آنها را بالای سرشان می‎گیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه لبخند به آمریکا باعث شد 2 میلیارد دلار از پول ایران بلوکه شود، اظهار کرد: باید به این نکته اشاره کنیم که بعد از برجام نیز با وجود وعده حل مشکلات، در صورتی که «یوترن» برداشته نشود، اتفاقی رخ نخواهد داد.

عباسی ادامه داد: در یوترن، معاملات با ایران باید از چرخه نظام آمریکا عبور کند در غیر این صورت با فرد و یا شرکت خاطی برخورد می‌شود!

وی با بیان اینکه تنها راه حل مشکلات کشور توجه به اصل اقتصاد مقاومتی و تمرکز بر روی استکبارستیزی است، گفت: باید این نوید را نیز بدهم که دشمن نمی‌تواند پروژه‎‌های خود را در ایران اسلامی با وجود نعمت ولی فقیه و نیروهای بسیجی و ولایی پیاده کند.

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: باید همواره مطیع رهبری بوده و زمینه را برای ظهور حضرت حجت(عج) فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.