استاد حسن عباسی در گفت‌وگو با شبکه خبر دانشجویان البرز؛ کاهش رتبه علمی کشور در جهان طی سه سال گذشته

استاد حسن عباسی در گفتگو با خبرنگار شبکه خبر دانشجویان البرز، با بیان اینکه دولت یازدهم در روند تولید علم موفق نبوده است، خاطر نشان کرد: بر اساس آماری که اعلام شده است در سه سال گذشته رتبه علمی ایران در جهان چند پله پایین آمده است و این خروجی نشان می دهد که تولید و راندمان دانشگاهی ما آنگونه که باید موفق نبوده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه ها در ماه رمضان 93  فرموده اند مبنای علوم انسانی غرب غیر توحیدی است، اظهار داشت:، مهم ترین توصیه ای که می شود به جامعه دانشگاهی کرد این است سراغ تولید ( یعنی در واقع نفی علم غیر توحیدی که مشخصا علم تثلیثی است و تبیین علم توحیدی ) بروند و اگر این اتفاق در وزارت علوم و دانشگاه ها رخ ندهد بقیه فعالیت ها بی فایده است.

وی با اشاره به نقش دانشجویان در اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: مهم ترین نقشی که دانشجویان در اقتصاد مقاومتی داشته باشند ، اولا مقاوم سازی اقتصاد از نظر مبانی نظری آن می باشد، چون مشکل اصلی اقتصاد ما این است که مبانی نظری اقتصاد ما انحرافی و التقاطی است به این معنا که الان پایه اصلی اقتصادی که در دانشگاه های ما تدریس می شود اقتصاد ربوی است.

عباسی ادامه داد: دانشجویان در مسئله کرسی های آزاد اندیشی و مبانی نظری انتقادی علم اقتصاد می توانند این کار را انجام دهند و در جریان تولید علم بومی و  روش های بومی برای اصلاح وضع اقتصاد کشور شریک باشند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: مورد دوم هم در سبک زندگی کشور است و امروزه گران زیستی به خصوص برای ازدواج جوانان و موارد دیگر آفت شده است. اگر دانشجویان الگوهایی برای نفی گران زیست بتوانند ارائه کنند قطعا موثر خواهد بود و می تواند در جامعه فراگیر شود و مورد دیگر هم که باید به آن پرداخته شود و دانشجویان در آن نقش دارند در بحث تولید می باشد.

منبع: شبکه خبر دانشجویان البرز

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.