چه کسانی از تخریب حسن عباسی سود می برند؟

سال گذشته پس از جنجال های بسیار در خصوص تقطیع سخنان مرحوم آیت الله خوشوقت درباره حضرت رقیه(س) بودیم که این موضوع با بی اخلاقی برخی از رسانه ها آغاز گردید و توسط برخی از مذهبیون و مداحان به آن دامن زده شد. روشی که اخیراً برخی از رسانه ها برای رسیدن به اهداف سیاسی شان در پی گرفته اند و در جدید ترین نمونه آن یک سایت خبری با تقطیع سخنرانی حسن عباسی در اردیبهشت سال ۸۵ در دانشگاه همدان سعی در القاء اهانت حسن عباسی به عزاداران حسینی نموده است.

به گزارش باشگاه استراتژیست های جوان به نقل از سرویس فرهنگی پایگاه 598، پیشرفت تکنولوژی و عدم توجه به پیامد های فرهنگی توسعه بدون مرز وسایل ارتباطی می تواند آثار منفی بسیاری در افول اخلاقی جوامع بشری به همراه داشته باشد که استفاده ابزاری از رسانه های جمعی برای اهداف شخصی از نمونه های این بی اخلاقی ها می باشد.

سال گذشته پس از جنجال های بسیار در خصوص تقطیع سخنان مرحوم آیت الله خوشوقت درباره حضرت رقیه(س) بودیم که این موضوع با بی اخلاقی برخی از رسانه ها آغاز گردید و توسط برخی از مذهبیون و مداحان به آن دامن زده شد.

روشی که اخیراً برخی از رسانه ها برای رسیدن به اهداف سیاسی شان در پی گرفته اند و در جدید ترین نمونه آن یک سایت خبری با تقطیع سخنرانی حسن عباسی در اردیبهشت سال ۸۵ در دانشگاه همدان سعی در القاء اهانت حسن عباسی به عزاداران حسینی نموده است.

انتشار فایل صوتی 30 ثانیه ای از سخنرانی دو ساعته خود نشان از میزان صداقت منتشر کنندگان می باشد که با تقطیع سخنان و فراموشی محدوده زمانی بیان این مطالب سعی در جوسازی علیه سوژه مورد نظرشان می نمایند.

جالب است یکی از روحانیونی که در واکنش به این فایل صوتی به سخنرانی علیه حسن عباسی پرداخته است از ارادت مندان حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی بوده که این امر به خوبی ماهیت این گونه اقدامات را آشکار می سازد.

البته این پایان ماجرا نبوده و در روزهای گذشته برخی از مداحان بدون اطلاع کامل از متن سخنرانی شروع به موضع گیری و بیان انتقاداتی علیه حسن عباسی نموده اند.

این اولین باری نیست که اشخاص مختلف با تقطیع سخنان اساتید حوزه و دانشگاه این گونه بی اخلاقی ها را انجام می دهند و سال گذشته نیز برخی از رسانه ها با انتشار بخشی از سخنان حسن عباسی وی را به اهانت علیه یکی از علما محکوم نمودند و حتماً آخرین بار هم نخواهد بود.

منبع: پایگاه خبری و تحلیلی 598

درباره حسین