سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع زندگی در سبک جهاد کبیر

استاد حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین یک‌شنبه شب – ۲۵ مهر ۹۵ – در جمع اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و مردم کرمان با اشاره به مبانی زندگی آمریکایی و اسلامی گفت: زنگ خطرجدی رواج زندگی به سبک آمریکایی در کشور به گوش می رسد.

وی با بیان اینکه در دوران فعلی مقوله مهمی بنام شهید زایی در ادبیات اسلام وارد شده است گفت: یکی از افتخارات خانواده ها شهید زایی است وباید دید خانواده شهدا چه مسائلی را رعایت کرده اند که به این افتخار دست یافته اند.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال با تاکید براینکه برخی دانش آموزان خواستار اعلام پیام خود به خانواده ها مبنی بر ازدواج در سن دانش آموزی هستند گفت: تنها پیام رسان این مسئله هستم و می دانم والدین نیز مسائل و موضوعات مهمی در رد این درخواست دارند اما نباید از نظر دور داشت که مطرح کردن ازدواج از سوی یک جوان نشان از تقبل مسئولیت وی است ،چیزی که در سنین بالای 30 سال شاهد حذف شدن آن هستیم.

عباسی با اشاره به این بیان قرآنی که اطاعت از کفار نکنید گفت: هر انسان مسلمانی که بخواهد در تبعیت و اطاعت کفار باقی نماند لاجرم باید جهاد کبیر را بپذیرد.

حسین شهید عرصه جهادکبیر

وی سپس به برخی شاخصه های اطاعت از کفار اشاره کرد وگفت: امام حسین شهید عرصه جهاد کبیر بود زیرا تبعیت از یزید نکرد، یا پیامبری چون یحیی که شهید جهادکبیر و ابراهیم که مبارز جهاد کبیر بود و همه این افراد به سبب عدم تبعیت از طاغوت به جهاد کبیر روی آوردند.

عباسی با بیان اینکه نفوذ پذیری نشانه ذلت است گفت: در مقابل آن شخصیت نفوذ ناپذیر، عزیز و گرامی است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه معنای این گونه مسائل را در کلام رهبر انقلاب خطاب به دانش آموزان داریم که وی ویژگی افسر جنگ نرم ایرانی و آمریکایی را در تقابل هم مطرح کرده اند.

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: در تفکیک این دو حوزه باید گفت امروزه از طریق ماهواره، سینما، سریالها، بازی های رایانه ای وتکنولوژی دعوت به تبعیت از کفار می شویم .

وی افزود: از سویی آمریکا چشم خود را به روی فجایع در یمن، عراق و سوریه بسته است و سوریه جایی است که 300 هزار نفرانسان در 6 سال گذشته در آن کشته شدند.

عباسی گفت: آمریکا در واقع فرعون زمان و یزید زمان است و سد عن سبیل الله انجام می دهد و سبک زندگی که به ما معرفی می کند بر اساس روح آمریکایی است.

وی در تشریح روح آمریکایی و زندگی به سبک آمریکایی اظهار کرد: این مدل زندگی در هنر، علوم انسانی، سینما و کارتون و… به دیگر انسان های جهان تحمیل می شود.

روح آمریکایی در زندگی مردم دنیا

رئیس مرکز بررسی های دکترینال با اشاره به مبانی 7 گانه روح آمریکایی گفت: پیام آمریکایی اولین بخش از این روح و سبک و سیاق زندگی آمریکایی است و پیام آمریکایی، نفی عاقبت و نفی آخرت و دم را غنیمت دانستن و لذت بردن تا نهایت است.

وی گفت: آمریکا این پیام خود را در قالب لیبرالیسم به دنیا می چشاند و در واقع همه مسائل را مباح دانستن و حذف حرام و درمقابل همه چیز را حلال دانستن شالوده اصلی این پیام است.

عباسی یادآورشد: بنیان تفکر کفر امروز در لیبرالیسم است.

سبک زندگی آمریکایی مبتنی بر لذت بی حد و حصر

وی با اشاره به اینکه ایدئولوژی آمریکایی سه لایه دارد اظهار کرد: رؤیای آمریکایی اولین لایه این ایدئولوژی است و بر این اساس رؤیای آمریکایی سبک زندگی مبتنی بر لذت بی حد وحصر و دنیا گرایی مطلق و راحت طلبی است که حتی در تولیدات آمریکا نیز این راحت طلبی به چشم می خورد که برای نمونه موتورهای تولید آمریکا را اگر مقایسه کنید برای راحتی بیشتر دسته موتور را تا جلوی راننده پیش آورده است.

عباسی افزود: ما مخالف راحت طلبی نیستم اما انسان گاهی در سختی شخصیت خود را پیدا می کند .

وی در ادامه لایه بعدی ایدئولوژی آمریکا که در راستای روح آمریکایی تعریف می شود را ارزش‌های آمریکایی دانست که مهم ترین آن خودخواهی و حرص و طمع است که جنبش وال استریت چند سال قبل نیز با پلاکاردهایی که در خشم از طمع و حرص بیش از حد بود، راه افتاد.

عباسی در ادامه موضوع بیداری آمریکایی را در این محور بیان کرد وگفت: در طول عمر 200 سال، آمریکا 5 دوره بیداری را داشته که یکی از مهم ترین آن بیداری در مبارزه با برده داری بود که هنوز برخوردهایی از این دست را در برخورد با سیاه پوستان آمریکا می بینیم.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال با اشاره به اینکه سبک زندگی آمریکایی از سن دانش آموزی بروز می کند افزود: خروجی این نوع زندگی که بر سه محور مشروب، موسیقی تند(راک،جاز ) و موادمخدر است، بیماری و خشونت و سایر عوامل ضد انسانی در جامعه است.

وی با اشاره به تحقیقات دانشمندان مبنی بر ایجاد حالت های بیماری زا در لحظه طلوع آفتاب و ساعتی قبل از آن که در اسلام به بین الطلوعین معروف است، ناشی از حرکت زمین گفت: در اثر این مدل حرکت زمین و نیز تاثیر جو بر آن کسانی که در این ساعت خواب باشند دچار بیماری و خشم و نیز حالت های ناخوشایند کسالت بار می شوند.

عباسی تصریح کرد: این لایه های سبک زندگی، هویت آمریکایی را معرفی می کنند .

وی افزود: حال باید دید ما زندگی مان براساس این مدل زندگی است یا خیر اگر این چنین باشد تبعیت از کفار است که متاسفانه در تهران اخیرا مسائل زیادی برای رواج این نوع زندگی شاهد هستیم که درآغوش کشیدن سگ، پوشش های آنچنانی، مشروب و مواد مخدر به راحتی قابل مشاهده است.

اسلام، معرف روح الهی است

رئیس مرکز بررسی های دکترینال تاکید کرد: در مقابل این روح آمریکایی ما روح الهی و ایمانی را داریم که اسلام معرف آن است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین با وجود آنکه خود حقیقت محض بود اما به سبب داشتن این روح الهی و ایمانی به جایی رسید که خون خدا شد، گفت: اگر کسی روح آمریکایی بگیرد نمی تواند این روح الهی را درک کند. مبانی روح الهی نیز شامل پیام اسلامی، رسالت ایرانی و اسلامی ، ارزشها، هویت الهی و دیگر اهداف الهی می باشد.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم کل قرآن را در یک کلام بیان کنیم آن بیان واحد قرآن، ایجاد قسط در میان مردم است افزود: هدف تمام انبیا همین ایجاد قسط و عدل بوده است.

سهم زیادی که در دست افراد است باید گرفته شود

وی اظهار کرد: برای این منظور برای هر کسی در جامعه اسلامی سهمی است و کسی که سهمی بیشتر دارد باید آن را پس داده و یا از وی گرفت و به دیگرانی که سهمی ندارند ، داد. در قضیه فیش های نجومی عده ای سهم های چند میلیونی گرفتند در حالی که دراین کشور مردم با 40 هزار تومان های یارانه زندگی کردند که باید سریع تر تصمیم گیری شوند .

رئیس مرکز بررسی های دکترینال با اشاره به اینکه خواص در اسلام باید قوام بالقسط باشند گفت: این گفته قرآن است و به معنای مجری اجرای قسط و عدل است.

وی با تاکید براینکه در جامعه ای که قسط نباشد پیام الهی درک نشده، افزود: رسالت ایرانی و اسلامی در مرتبه بعد واقع می شود که باعث شده رزمندگان ما در سوریه بجنگند تا این کشور کامل از بین نرود و مهم تر از آن اینکه اگر در سوریه نجنگیم باید در خیابان های کرمان جلوی داعش بایستیم. ابتدا داعش در سیستان و بلوچستان و حتی جاده های استان کرمان با تیراندازی ها و قتل و کشتار مردم توسط این گروههای تروریستی قصد شکل گیری داشت که به جایی نرسید اما امروزه شاهد ایجاد داعش در سوریه و عراق هستیم.

رؤیای ایرانی تحقق مسئله ظهور است

وی از رؤیای ایرانی در مقابل رؤیایی آمریکایی یاد کرد وگفت: رؤیای ایرانی تحقق مسئله ظهور است و مشتمل بر ارزش های ایرانی و اسلامی است که مهم ترین آن مسئله شهادت طلبی است.

عباسی با تاکید بر اینکه شهادت طلبی رسیدن به زندگی متعالی است تصریح کرد: مفهوم دیگری بنام ایثار در رویای ایرانی مطرح است که معامله با خداوند و فروختن خود و زندگی به خداوند و نه غیر اوست.

وی نوع حرکت امام حسین(ع) را از نوع حرکت های ایثارگرانه دانست و گفت: انسان نباید مسحور رسانه و علوم انسانی غرب شود و مسحور شدن به معنای خود فریفتگی در برابر تمدن غرب است. طبق گفته روایات اگر ذکر یا مسئله ای شما را بیاد خدا نیاورد موجب غفلت است .

وی زندگی اسلامی را حیات طبیه و در مقابل آن زندگی آمریکایی را نماد حیات خبیثه دانست و گفت: در تحقیقی که رسما از سازمان ملل منتشر شده است نرخ نامشروع بودن فرزندان در کشورهای مختلف جهان بررسی شده و متاسفانه براساس این آمار رسمی بزرگان مدعی تمدن غربی باید نگران حلال زادگی نسل های خود باشند.

وی افزود: در کلمبیا 80 درصد، در برزیل 65 درصد، در کشورهای مدعی مانند فرانسه وانگلیس 56 درصد و48 درصد و در آمریکا نیز 44 درصد فرزندان نامشروع و خارج از رابطه ازدواج بوده است.

توسعه یافتگی در اسلام مبنایش حلال زادگی است

عباسی اظهار کرد: توسعه یافتگی در نظام اسلامی براساس حلال زادگی است و این مسئله بسیار مهمی است که سایر مبانی توسعه غربی را زیرسوال می برد، اینکه چرا کسی که ربا می خورد کسی که اهل انفاق و..نیست شهید نمی شود به همین موضوع بر می گردد که اصل نظام اسلامی بر مبنای لقمه حلال و نطفه حلال است.

این متخصص حوزه مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه تمدن غرب از پروراندن اسطوره ها عاجز بوده و اسطوره را تنها در فیلم هایش دارد، گفت: حیات آمریکایی فرهنگی منحط است که خروجی آن انسان هایی است که مشخص نیست از کدام پدر و مادر به وجود آمده اند.

وی اظهار کرد: شیطان به خداوند گفت در انسان ها وسوسه ایجاد می کنم و خداوند فرمود برو و در مال و فرزندان آنان که بنده صالح نیستند شریک شو و شراکت شیطان در نسل فرزندان نامشروع همین جا و در زندگی به سبک آمریکایی رخ داده است.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال با انتقاد از برخی افراد در داخل کشور گفت: برخی ها می گویند چرا گیر داده اید به حرام زادگی ملت های دیگر. مگر مشکلات دیگر ما حل شده که این مسئله را چسبیدید ما در پاسخ می گوییم شما مدافع شیطان نشوید، اگر از دید آنها این مسئله زنا نیست و فرزندان حرام زاده تنها خارج از رابطه ازدواج بدنیا آمده اند باید بگوییم قرار نیست ما با عینک آمریکایی دنیا را ببینیم عینکی که قرآن و علی (ع) و دیگر ائمه به ما داده اند باید مبنای نگاه ما باشد .

استاد عباسی با تاکید براینکه مبنای بسیاری از علوم انسانی در غرب مسئله تثلیث است که از نظر اسلام رد شده است گفت: مبنای تمام این علوم غیرتوحیدی است که حتی رهبر انقلاب نیز در خصوص علوم انسانی غرب و آثار بزرگان آنها تذکر داده اند زیرا امثال فروید وهگل و امثال آنها بارها مسئله تثلیث را در قالب اسامی مشخص تبلیغ کرده اند.

وی به وجود 100 مبنای دوگانه منفی و مثبت در دین اسلام اشاره کرد و افزود: باید با نفی مسائل منفی، دنباله رو مسائل مثبت باشیم به طور مثال به جای ترس توکل داشت، بجای دنیاپرستی آخرت طلب باشیم .

حسن عباسی اظهار کرد: جهاد کبیر یعنی زدودن و انکار تثلیث و گذاردن مبانی توحیدی به جای آن است که در درجه اول باید بتوانید تفکیک کنید راه درست از غلط و سپس راه درست را طی کنید.

تا عشق به حسین(ع) هست کسی به ما ضربه نمی زند

رئیس مرکز بررسی های دکترینال خاطر نشان کرد: می توان با مراجعه به قرآن این راه را پیدا کرد که در سوره انفال گفته است: شما تقوا بورزید تا خداوند فرقان را به شما عنایت کند که فرقان همان تشخیص دو راه درست و غلط از یکدیگر است.

وی سپس به ماه محرم وایام عزای امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: تا زمانی که کشور ما، امام حسین (ع) داشته باشد ذلت نمی پذیرد. اگر نتوانند حسین و تفکرحسینی را از ما بگیرند، ما نجات یافته ایم. جوان حسینی باید بداند هیچ چیز و هیچ کس برای ما جای امام حسین(ع) را نمی گیرد و تا این عشق به حسین باشد این کشور از سوی هیچ معاندی ضربه نمی بیند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.