قسط، کارکرد دین است

هر چیزی یک کارکردی دارد که با آن شناخته می‌شود. به فرموده‌ی علامه جوادی آملی، کارکرد دین #قسط است. «… لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ…» یعنی به مُر اسلام، سهم هرکس هرآنچه که هست به او پرداخت شود؛ همچنین سهم هرکس هرچه که نیست از او بازپس گرفته شود. اما خواص باید قوام به قسط باشند: «… كونوا قَوّامينَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالقِسطِ…» متاسفانه خواص ما قوام به قسط نیستند.

اگر دین در جامعه‌ای برپا شد و قسط محقق نشد، شهد و شیرینی دین به کام مردم نخواهد نشست.

نباید در درون حکومت اسلامی کسانی با مناسبات و ویژه‌خواری‌ها، ثروت‌های چند هزار میلیاردی داشته باشند و گروهی دیگر با 45 هزار تومان یارانه زندگی خود را سر کنند.

علی(ع) شهید قسط بود. فرمود اگر مهر زنان‌تان کرده باشید، پس می‌گیرم؛ و امروز دغدغه‌ی مقام معظم رهبری فیش‌های نجومی‌ست.

اصلِ «#از_کجا_آورد» باید زنده شود. تک‌تک مسئولین جمهوری اسلامی به تبع مسئولیتی که داشتند باید مشخص بشود از کجا آورده‌اند.  ما در قبال خون کسانی که نوعروس و فرزند شیرخواره‌شان را گذاشته و در دفاع از کیان اسلام و انقلاب اسلامی هزاران کیلومتر آنطرف‌تر از مرزها می‌جنگند و پرپر می‌شوند، مسئولیم.

ایستادگی مقابل گردن‌کشان و زورگویان و زورمداران و اهل زر و تزویر، مشتی به مراتب کوبنده‌تر از مشتی‌ نیاز است که در سوریه بر دهان داعش کوبیدیم. هرکس در حکومت دینی مسئولیتی داشته، بر منبر پیامبر اکرم(ص) تکیه زده است؛ اگر فراتر از آنچه حق او بود گرفته، باید پس گرفته شود.

?برای مطالعه‌ی بیشتر به جلسه‌ی 499 #کلبه_کرامت با موضوع «کارکرد اسلام» مراجعه شود.
? www.kolbeh-keramat.ir/index.php/session-list-home/499-jalase-499

استاد_حسن_عباسی
مشهد، 5 دی ماه 1395

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.