سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع فروپاشی آمریکا

نخستین جلسه از سلسله نشست های «بیداری دانشجویی» روز سه‌شنبه – ۲۶ بهمن ۹۵ – با موضوع «فروپاشی آمریکا» و سخنرانی استاد حسن عباسی برگزار شد.

استاد حسن عباسی با اشاره به تفاوت شاخص‌های رؤیای آمریکایی و رؤیای ایرانی- اسلامی گفت: رویای جامعه شیعی، مهدویت است که البته قرائت‌های مختلفی از آن انجام شده است. عده‌ای می‌گویند ما فقط منتظریم تا امام ظهور کنند اما رؤیای ایرانی اسلامی می‌گوید، حضرت در جامعه ما حضور دارند و این انقلاب و بیداری اسلامی را مدیریت می‌کنند.

وی با اشاره به سیره عملی ذلت‌ناپذیر امام حسین(ع) در مقابله با یزیدیان، گفت: فرهنگ عاشورایی امروز در ایران، لبنان، عراق، یمن و بحرین منشاء برکات زیادی بوده است و یک فرهنگ بن‌بست شکن در زندگی فردی و جمعی شیعیان بوده است.

عباسی افزود: مراکز تحقیقات استراتژیک غرب پروژه‌های متعددی در مورد فروپاشی و تجزیه ایالات متحده آمریکا در دستور کار داشته‌اند. نتیجه تحقیقات این بوده که افول آمریکا چند سال است که شروع شده و این کشور امکان خیزش ندارد و در سال‌های آینده، این شرایط به مراتب بدتر می‌شود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال خاطر نشان کرد: ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود به این موضوع اشاره کرد که رؤیای آمریکایی مُرد و من برای احیای آن آمده‌ام. منظور ترامپ از رؤیای آمریکایی، اقتصاد این کشور است که رؤیامحور است. رؤیای آمریکایی، آن چیزی است که شما در هالیوود می‌بینید و سازوکار آن اصالتی دارد که لذت و راحتی و رفاه در حد اعلای آن است.

وی گفت: به گفته نظریه‌پردازان آمریکایی، موتور محرکه جامعه کاپیتالیستی، طمع است. بدانید جامعه ای که شالوده و اصل آن طمع شد، بر اساس سنت الهی به سمت فروپاشی حرکت خواهد کرد. در اعتراضاتی که منجر به جنبش وال‌استریت شد، مردم از طمعی که پایه و اساس اقتصاد این کشور است، به ستوه آمده بودند و بعد از مدتی و همه‌گیر شدن این خواسته مردم، تظاهرات به جنبش ۹۹ درصدی در مقابل ۱ درصد تبدیل شد.

حسن عباسی اشاره کرد: شاخص دیگری که آمریکا را به سمت فروپاشی هدایت می‌کند، رشد یکسان و همزمان خشم و شهوت در جامعه آمریکا است. اگر این‌ها به اوج و نقطه انفجار برسند، آن زمان، همان لحظه‌ای است که حتی بدون شلیک یک گلوله، آمریکا از هم خواهد پاشید.

این تحلیل‌گر سیاسی گفت: ترامپ شخصی است که همچون گورباچف، آمریکا را به فروپاشی می‌کشاند. هنوز در ایالات مختلف آمریکا، اعتراضات علیه ترامپ ادامه دارد و در صورت جدایی یک ایالت، کشور دچار تجزیه کلی می‌شود. در صورت فروپاشی آمریکا، کشوری برای جایگزینی آمریکا نیست و این سبب انقلاب جهانی و یا جنگ جهانی خواهد شد. جنگ جهانی که منجر به کشتار میلیونی مردم جهان خواهد شد و بعد از آن یک سازمان ملل جدید با تقسیمات مرزی جدید شکل خواهد گرفت.

حسن عباسی در پایان خاطر نشان کرد: در نظام مهندسی اجتماعی دست جامعه دینی ما پر است و در این مسائل نیاز به ترجمه از دیدگاه‌های غربی نداریم. متاسفانه برای دردهای جامعه به قرآن و روایات مراجعه نکردیم و به غرب پناه آوردیم.

شایان ذکر است سلسله نشست های «بیداری دانشجویی» با حضور دانشجویان دانشگاه های مشهد و به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار می شوند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی

استاد حسن عباسی در اولین جلسه از سلسله جلسات بیداری دانشجویی با موضوع فروپاشی آمریکا که در مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: زندگی ما 14 حالت خواهد داشت و در شرایط گوناگون بهترین رویه‌ای که می‌تواند ما را نجات بدهد استفاده از روشی است که معصومین(ع) در آن شرایط انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه حسنین(ع) و زینب(س) ثمره فؤاد فاطمه هستند افزود: فؤاد محل رؤیت حق و باطل است یعنی بصیرت حوزه عقل بوده و رؤیت کار فؤاد است اما بسیاری از انسان‌ها قدرت فؤاد ندارند و کور هستند‌.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به تحقیقات مراکز استراتژیک غرب و آمریکا تصریح کرد: افول آمریکا چند سالی است که آغازشده و آمریکای گذشته دیگر باز نمی‌گردد و در سال‌های آینده شرایط آن بدتر خواهد شد.

عباسی تأکید کرد: هر ملتی زمانی در اوج حرکت فرهنگی است که رؤیای حرکت داشته باشد و رؤیای شیعه، مهدویت است که امیدواریم با ظهور حضرت مهدی(عج) جامعه آرمانی به وجود آید.

وی با بیان اینکه رؤیای ایرانی و اسلامی به ظهور اعتقاد دارد، خاطرنشان کرد: اعتقاد به ظهور، نهضت را  38 سال جلو برده و در لبنان، سوریه، نیجریه و عراق تکثیر شده است تا امروز کسانی مثل سیدحسن نصرالله و شیخ زکزاکی در جهان مقابل ظلم غرش کنند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به رؤیای آمریکایی و غربی، گفت: رؤیای آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و روسی فرهنگ مهاجم دارد یعنی همان چیزی که در هالیوود نمایش داده می‌شود و فیلم‌ها به سمت خورشید به اتمام می‌رسد یعنی توقع راحتی و رفاه به‌ حد اعلی را ایجاد می‌کند.

عباسی در ادامه تأکید کرد: اقتصاد آمریکا رؤیاپرور است و در فرهنگ آمریکا فقط طمع دیده می‌شود، در فرهنگ ایران، اسفندیار نماد طمع‌ورزی است.

وی خاطرنشان کرد: اساس تمدن آمریکا بر مبنای طمع است یعنی نظام اقتصاد کاپیتالیستی که در آن‌همه پدیده‌ها کالاست و موتور محرک جامعه کاپیتالیستی طمع است که جامعه را حریص می‌کند تا به حرکت درآید.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در مقابل حریص، زاهد است یعنی کسی که فقیر و ناتوان نیست و توانایی مالی دارد اما نمی‌خواهد تجمل‌گرا شود.

وی تأکید کرد: مطابق فرهنگ اقتصادی آمریکا، طمع جامعه را از ورشکستگی نجات می‌دهد و اگر طمع و مصرف زیاد را از اقتصاد غربی بگیرید جامعه آن‌ها نابود می‌شود.

عباسی تصریح کرد: طمع شالوده جامعه کاپیتالیستی است و هر تحول اقتصادی که می‌گوید بیشتر بخرید، برای تحریک اقتصادی جامعه مناسب است ولی این امر با تذهیب و زهد متضاد است.

وی ادامه داد: افرادی با حقه‌بازی در بورس 180 هزار میلیارد تومان از بخش دولتی را در جیب خود گذاشتند اما اگر همین مقدار به گردش اقتصادی وارد شود، می‌تواند موجب اتفاقات مثبتی شود.

وی خاطرنشان کرد: این سازوکار آمریکا را نابود کرده است و سرزمین فرصت‌ها بالاخره نابود می‌شود، امروز با اجرای سیاست درهای بسته و در اثر طمع به فلاکت رسیده است.

رئیس اندیشکده یقین گفت: آمریکا فرهنگی بنام طمع را زیرساخت تحرک اقتصادی خود قرار داده است و اگر طمع را از آن‌ها بگیریم می‌ایستد و نابود می‌شود.

عباسی افزود: تا بشر زکات و انفاق را جدی نگیرد نظام معیشتی آن درست نمی‌شود چراکه مردم وقتی طمع‌کار می‌شوند بیشتر می‌دوند و درنهایت چرخ صنعت بیشتر می‌چرخد اما بشر در یک‌زمان باید این چرخه را قطع کند و فقط شیعیان و مسلمان باید این کار را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه آمریکا رباخوار شده و بدون شلیک یک گلوله آمریکا جوری از هم می‌پاشد که کسی باور نمی‌کند چراکه تاروپود آن رباست.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: آمریکایی‌ها شنیع‌ترین سازوکار ضد اخلاقی را تصویر کرده و جهان را به این امر ترویج می‌دهند و بیماری تفریط همه آمریکا را گرفته است، بیماری‌ای که می‌گوید همه عالم در محضر من است و خودرأیی دارد که خطر عظیمی است.

عباسی با بیان اینکه با فروپاشی آمریکا زلزله در جهان اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: اگر یک ایالت از آمریکا جدا شود همه ایالت‌ها دومینووار جدا می‌شوند، لذا در مقابل این فروپاشی‌ها آمریکا سیاست درهای بسته را در پیش‌گرفته است که نمونه آن را در احداث دیوار مکزیک می‌توان دید.

وی افزود: انگلیس هم با خروج از اتحادیه اروپا سیاست درهای بسته را اجرا می‌کند اما ما تازه سیاست درهای باز را آغاز کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: درواقع آمریکا می‌خواهد مکزیک را از مرزهای اقتصادی خود جدا کند چراکه طبق تحقیقاتی در آمریکا در سال 2035 سه کشور کلید قدرت را در دست دارند؛ اول ترکیه که اجازه ندادند به اتحادیه اروپا بپیوندد، دوم مکزیک که با حضور مکزیکی‌ها در آمریکا به قدرت بزرگ تبدیل می‌شوند، سوم ایران، از آنجایی ‌که روش‌های اداره جهان را می‌داند و به سایر کشورها ارائه می‌دهد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اگر ما علاوه بر مستشاری نظامی در کشورهای منطقه مستشار فرهنگ و اقتصاد هم شویم درواقع سیستم‌عامل اداره جهان را ارائه داده‌ایم و ضریب نفوذ ایرانی‌ها بیشتر می‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌ها جهان به سمت انقلاب جهانی یا جنگ جهانی می‌رود، خاطرنشان کرد: اگر کشور سوریه را نجات دهیم اما نتوانیم در سازندگی و اقتصاد آن‌ها موفق شویم از این فرصت کشورهایی مثل چین استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: از دید برخی مسؤولان و بدنه جامعه، خارج فقط اروپا و آمریکا است، درحالی‌که ما می‌توانیم در یمن، عراق و سوریه از فرصت‌های پیش‌آمده استفاده کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکای پساترامپ، آمریکای ویژه‌ای خواهد شد چراکه ترامپ رئیس‌جمهور ضعیفی است که آمریکا را بیش‌ازپیش تضعیف می‌کند و آمریکا برای ما درس عبرت است و باید انگاره‌هایی که آن‌ها را ضعیف کرد کنار بگذاریم.

منبع: خبرگزاری فارس

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.