سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع شجره ملعونه و شجره سلامه

استاد حسن عباسی روز یک‌شنبه – ۱ اسفند ۹۵ – در همایش گفتمان انقلاب اسلامی در حضور اقشار مختلف مردم در تالار فرهنگ اندیمشک با بیان اینکه دفتر زندگی شیعه ۱۴ فصل دارد اظهار کرد: دین اسلام به عنوان سبک زندگی گاهی علوی، گاهی رضوی و مهدوی است که از سیره عملی ائمه اطهار برگرفته شده است.

وی گفت: حضرت فاطمه(س) بن‌بست‌ شکن در زندگی امروز است و بزرگ‌ترین درس که می‌توان آموخت، پرورش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است که می‌بایست با تفکر و تدبر دریابیم.

وی افزود: شهدای مدافع حرم به دنبال ظهور امام عصر(عج) حرکت کرده از این روی به مصاف تکفیری‌ها می‌روند.

عباسی درگیری‌های سوریه را جنگ و توطئه صهیونیست علیه مسلمانان دانست و افزود: شیفتگان غرب از پشت سر به دنبال خنجر زدن به نیروهای قاسم سلیمانی هستند.

این کارشناس علوم سیاسی عنوان کرد: دعوای امروز بر سر اسد یا سوریه نیست بلکه دشمن امروز به دنبال درگیری بلند مدت برای نابودی اصل اسلام و تجزیه کشورهای منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: امروز رسانه‌های معاند به دنبال القا کردن آن است که بگوید مدافع حرم به دنبال دفاع از یک شخص به نام اسد رفته و این یک دروغ بزرگ رسانه‌ای است. از ۸۰ کشور به سوریه تروریست صادر شده و مدافعان حرم نه برای اسد بلکه برای حفظ اصل اسلام و حریم الهی رفته‌اند و هر زمان که اصل اسلام در خطر باشد حضور پیدا خواهند کرد و مانع از خدشه‌دار شدن حرم الهی خواهند شد.

عباسی با اشاره به اینکه تا کی باید در مقابل توئیت کردن برخی که مشکل ریزگردها در خوزستان را به دفاع از سوریه، کمک به لبنان و سایر مناطق ربط می‌دهند ساکت بمانیم، گفت: برخی با بیان اظهاراتی دفاع از سوریه و کمک به لبنان را عامل به وجود آمدن مشکلات ریزگردها در خوزستان می‌دانند، اینها به دنبال مخفی کردن ‌نقاط ضعف خود و بازی‌های سیاسی هستند.

وی در پایان تصریح کرد: جریانی که امروز به اسم اسلام ترور می‌کند به مقام زن توهین می‌کند، همان جریان بنی‌امیه است که در ابتدای اسلام به دنبال به شهادت رساندن پیامبر بود و زمانی که دید تنها راه دشمنی با اسلام نفوذ به اسلام است خود را مسلمان خواند و برای بیش از چهار دهه مسؤولیت مهم را تصاحب کرد و در تقابل با امام علی(ع) و امام حسن(ع) بود و فرزندش در کربلا امام حسین(ع) را به شهادت رساند.

منبع: خبرگزاری فارس

استاد حسن عباسی در همایش گفتمان انقلاب اسلامی که در تالار فرهنگ اندیمشک برگزار شد گفت: کوته فکری برخی افراد و جریانها است که مشکلات ۲۵ سال گذشته کشور را در مواردی همچون کمک به فلسطین می بینند و امروز هم می گویند چرا به سوریه و بشار اسد کمک می کنیم و امروز هم رسانه های ضد انقلاب بر روی این موارد و حرف ها مانور می دهند.

وی در ادامه گفت: بودجه دفاعی کشور ما به نسبت کشورهای منطقه یکی از کمترین بودجه های دفاعی است. این بودجه حداقلی و محدود سیاست گذاری می شود، و امروز می بینیم با توجه به این سیاست ها دارای امنیت پایداری هستیم. در برخی موارد باید این بودجه را صرف خرید تسلیحاتی کرد که فقط در مواقع جنگ لازم و ضروری است و یا اینکه مقداری از این بودجه هزینه مقاومت اسلامی شد و نتیجه این شد که جمهوری اسلامی گوش رژیم صهیونیستی را گرفت .

رئیس اندیشکده ی یقین گفت: این یعنی ، امنیت پایدار،  گره زدن امنیت خود با امنیت دیگران، یا نا امن کردن دشمن به نحوی که قبل از اینکه بتواند ضربه ای به ما بزند، به او ضربه زد.

وی گفت: برخی که وزیر و یا معاون وزیر بوده اند حرفهایی می زنند که بهانه ای برای عناصر ضد انقلاب و خوراکی برای شبکه های بی بی سی ، VOA ، و… می شود. اینها بدنبال انحراف افکار عمومی و پوشاندن بی عرضگی برخی دستگاهها و سوء مدیریت ها هستند، می گویند” ایران به دیکتاتوری بشار اسد کمک می کند و مدافعین حرم و شهدا برای پول به سوریه می روند.”

عباسی در ادامه با اشاره به اینکه برخی افراد در کشور به این امنیت پایدار ضربه می زنند گفت: چرا به نیروهای سردار قاسم سلیمانی ضربه می زنید؟ در کشور هیچ شهید مدافع حرم اصلاح طلبی نداریم، امروز در ایام شهادت بزرگترین ولایتمدار تاریخ حضرت فاطمه (س) هستیم و اجازه نمی دهیم کسی به شجره طیبه توهینی کند.

وی در ادامه با تشریح بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شجره طیبه و شجره ملعونه گفت: امروز پس از گذشت قرن ها آل سعود با ادامه دادن راه شجره ملعونه، در مقابل شجره طیبه ایستاده است. حمایت های مالی و لجستیکی آل سعود و برخی کشورهای عربی از داعش و گروه های تروریستی برای نابودی اسلام واقعی از جمله این کمک ها است.

رئیس اندیشکده ی یقین گفت: براساس آیات قرآن هر چیزی که ریشه اسلامی داشته باشد مثل ولایت فقیه ثابت است و به آن شجره طیّبه می‌گویند و در مقابل آن شجره ملعونه قرار دارد که به‌تعبیر رهبر معظم انقلاب آل‌سعود شجره ملعونه است.

متاسفانه در این همایش هم برخی افراد طرفدار شجره ملعونه بدنبال برهم زدن سخنرانی دکتر عباسی بودند که با واکنش حضار روبرو شدند و با خجالت سکوت اختیار کردند.

منبع: اندیمشک جوان

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.