سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع زندگی فاطمی(س) و تشیع علوی (ع)

استاد حسن عباسی رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال روز سه‌شنبه – ۱۰ اسفند ۹۵ – در مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر چرام با تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: دفتر زندگی شیعه 14 فصل دارد که از نبوی تا مهدوی است.

وی با بیان اینکه باید از همه ائمه اطهار و 14 معصوم در زندگی خود الگو بگیریم افزود: از این چهارده فصل وقتی از فرهنگ حسینی الگو گرفتیم فرهنگ ایثار و شهادت در کشور نهادینه شد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال تصریح کرد: اگر 13 سیره دیگر معصومین را در زندگی خود به کار گیریم 13 بن‌بست دیگر در زندگی ما شکسته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در علم و دانش باید از سیره امام جعفر صادق(ع) و امام محمد باقر(ع) الگو بگیریم تصریح کرد: در برابر مشکلات باید از امام موسی کاظم(ع) الگو بگیریم.

عباسی در ادامه اظهارات خود گریزی به موضوع قسط در جامعه زد و گفت: قسط مقابل ظلم و عدل روبروی جور است.

عباسی ایستادگی مردم ایران پس از این چند دهه را ناشی از حلال‌زادگی ملت دانست و با انتقاد شدید از حقوق‌های نجومی گفت: کسانی که اعتقاد دارند فیش‌های حقوقی نجومی قانونی است اعتقادی به رواج قسط در جامعه ندارند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: امنیت جامعه را مدیون شهدای مدافع حرم هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

استاد حسن عباسی در مسجد صاحب الزمان(عج) چرام طی سخنانی با عنوان” زندگی فاطمی(س) و تشیع علوی(ع) اظهار داشت: در دفاع مقدس به شیوه امام حسین (ع) بن بست‌ها را شکستیم.

وی با تاکید بر اینکه انسان اگر نقشه وجودش را نشناسد، در شهر وجودش گم می شود عنوان کرد: طبق نظریه مفسرین، اسلام یک کارکرد بیشتر ندارد و آن قسط است که اگر محقق نشد، پس اسلام پیاده نمی‌شود.

وی ادامه داد: قسط از عدالت بالاتر بوده و انبیا آمدند که فقط در اجتماع، قسط را پیاده کنند اگر در جامعه مردم قیام به قسط کردند و خواص قوام به قسط بودند، اسلام پیاده شده , ما باید مسئله مان پیاده کردن قسط باشد.

عباسی ابراز کرد: اگر مسئولی در جمهوری اسلامی به مقام دولتی رسید و 1000 میلیارد تومان ثروت دارد، ظلم می‌کند و انباشت ثروتشان خلاف اسلام است.

وی با اشاره به موضوع حقوق‌های نجومی، افزود: مدیر می‌گوید این حقوق‌های نجومی قانونی بوده این اتفاقی است که افتاده است ولی قسط چی می‌گوید وقتی یکی در کف خیابان با 45 هزار تومان یارانه زندگی می‌کند و یکی دیگر ماشین چند میلیاردی سوار می شود، این قسط نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

استاد حسن عباسی در مسجد صاحب الزمان(عج) چرام طی سخنانی با عنوان” زندگی فاطمی(س) و تشیع علوی(ع) و خطاب به مردم گفت: ای مردم راه دین اسلام، قسط است و باید به هر شخص باتوجه به سهمش، داده شود. برخی اوقات قسط می تواند یک قدردانی ساده باشد که با انجام این کار سهم آن فرد داده می شود. حکم قرآن و اسلام قسط است و شاخص این مطلب ادای سهم هرکس به افراد است. هدف انبیاء برپایی قسط در جامعه است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به ایستادگی و حلال زادگی ما نسبت به سایر کشور ها  بیان کرد: یکی از دلایل ایستادگی مردم پس از 38 سال برای دفاع از انقلاب، حلال زادگی ملت است چراکه باتوجه به آمار سازمان ملل یکی از مهمترین عوامل برتری ما نسبت به بقیه ملت هاست.

وی با اشاره به شهدای مدافع حرم اضافه کرد: بسیاری از این شهدا مشکلات زیادی داشتند اما بر اساس وظیفه ای که در خود احساس کردند، خون خود را برای اسلام و حریم اهل بیت(ع) فدا کردند. شهدای مدافع حرم برای برقراری امنیت کشور به شهادت رسیدند اما کسانی با سوء استفاده از همین امنیت، 180هزار میلیارد تومان را در بورس می بلعند. امنیتی که شهدا برقرار کردند، این افراد به نفع خود تمام می کنند که حرام آن هاست.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به حقوق های نجومی گفت: کجای دنیا کسانی که با 45 هزار تومان زندگی می کنند و افرادی دیگر ماشین های یک میلیاردتومانی سوار می شوند،باهم مساوی اند؟ آیا این قسط است؟ آیا چنین کسی دل در گرو استکبار جهانی دارد؟ باید محیط را برای آن دسته از افرادی که افزون بر سهمشان برمی دارند، ناامن کرد که این حکم اسلام است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: تروریست اقتصادی که در کشور رسوخ کرده و رانت خود را مبنا برای ارتقا ثروتش می دهد، دغدغه اش حل درد مردم نیست بلکه به دنبال پرکردن جیب خودش است.

وی تصریح کرد: اگر آمریکا استکبار و ام الفساد جهان است، پس چرا برخی از فرزندان فلان مسئول دستگاه فلان، در آمریکا مشغول است؟ حرام است مسئولی که فرزندش در آمریکا و انگلیس زندگی می کند و این مسئول به اسم مبارزه با آمریکا در کشور مسئولیت می گیرد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: اگر موشکی ساخته شده یا انرژی هسته‌ای به جایی رسید، کار افرادی نبود که در شرق و غرب تحصیل کرده بودند.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: یک سری گفتگوها یا جلساتی صورت می گیرد تا افراد جابجا شوند اما درد مردم ارتباطی به این جابجایی ها و جناح ها ندارد و برخی افراد بدانند که اگر مقابل دین ما بایستند، ما در مقابل دنیای آن ها می ایستیم.

منبع: چرام

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.