سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع تغییر به نفع مردم

استاد حسن عباسی روز چهارشنبه – ۲۰ اردیبهشت ۹۶ – در اجتماع پرشور حامیان حجت‌الاسلام رئیسی که در سینما فلسطین این شهر برگزار شد بابیان اینکه درد دین درد مردم است، اظهار داشت: اساساً دین برای مردم آمده، که درد مردم نیز اقامه قسط است و تنها چیزی که مردم را ناراحت می‌کند این است که حق آن‌ها در جامعه پایمال شود بنابراین باید در جامعه قسط را بسط داد.

وی با تأکید بر اینکه خواص جامعه باید قوام به قسط باشند، افزود: وقتی حکومت اسلامی شکل می‌گیرد مسئولان آن باید خود را ملزم به رعایت قسط کنند. انبیاء آمده‌اند که خواص قوام به قسط باشند.

رئیس اندیشکده یقین دغدغه و مسئله مهم امروز مردم در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را اقامه قسط دانست و عنوان کرد: تمامی شعارهای کاندیداهای شش‌گانه این دوره نیز به‌نوعی به این مقوله می‌پردازد و به تعبیر مقام معظم رهبری مردم از اینکه در جامعه و حکومت هنوز هم قسط اقامه نشده گله‌مندند، کارکرد دین هنوز هم به کام مردم ننشسته مقامات مسئول نیز کارکرد دین را نمی‌شناسند و مدل‌هایی که در جوامع غربی پیاده می‌شود به درد جامعه ما نمی‌خورد.

وی بیان کرد: 39 سال است این مردم پای جنگ، تحریم، سختی، فقر و تهاجم فرهنگی ایستاده‌اند اما ذره‌ای کوتاه نیامده‌اند اما از مسئولان گلایه‌مندند چراکه قسط در جامعه اقامه نمی‌شود و اگر این‌گونه بود سهم هرکسی به خودش پرداخت می‌شد. اگر از ابتدا تاکنون برخی مدیران جامعه اسلامی به زمین‌ خورده‌اند به دلیل این است که آن‌ها پیش از خودسازی خود را در معرض رأی مردم قرار داده‌اند و لایق ساختار حکومت اسلامی نبودند.

عباسی با اشاره به امتحانات بزرگی که برای مسئولان نظام اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون اتفاق افتاده تصریح کرد: درسی که پس از 39 سال در این نظام گرفته‌ایم این است که آن‌ها که خود را نشناخته‌اند حکومت را در دست‌ گیرند به بدترین شکل زمین می‌خورند.

وی عدم سازش‌پذیری با دشمنان، اطرافیان پاک دست، اعتقادات و باورهای محکم را از جمله ویژگی‌های یک سیاستمدار لایق دانست و با اشاره به اعتراضات صورت گرفته معدنچیان در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان گلستان افزود: مردم در اعتراض به برخی نارسایی‌ها با سنگ به اتومبیل رئیس‌جمهور هجوم آوردند و این امر فراتر از مسائل جناحی است و برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی این اتفاق رخ‌داده و مربوط به همه جناح‌های سیاسی و مجموعه نظام است و این به معنی عدم رعایت قسط در جامعه است.

رئیس اندیشکده یقین با تصریح بر اینکه مردم دعوای سیاسی ندارند بلکه مسئله آن‌ها عدم دریافت سهمشان است، بیان کرد: در مشاغل سختی همچون نظامیان، وضع معیشت بازنشستگان و کارکنان آن‌ها که هم باید امنیت جامعه را حفظ کنند و هم در سازندگی مشارکت داشته باشند و زخم‌زبان‌ها از دخالت در اقتصاد می‌شنوند، نامساعد است.

وی با اشاره به تضاد طبقاتی موجود در برخی مناطق مرفه‌نشین تهران و مناطق شهرستان‌های کشور عنوان کرد: مسئولان بالای شهرنشین با دیدن رفاه و تجملات مردم در این مناطق این‌گونه تصور می‌کنند که مردم شاد هستند و در رفاه به سر می‌برند حال‌ آن که مردم شهرستانی که نمی‌توانند نظراتشان را از طریق شبکه‌های اجتماعی به گوش مسئولان برسانند و موضع سیاسی نیز ندارند و برانداز و ضد دین نیز نیستند اعتراضشان به وضع موجود را با دیدن هریک از مسئولان این‌گونه اعلام می‌کنند.

عباسی بابیان اینکه سیستم بانکی کشور آلوده به رباست میزان تذکرات مراجع تقلید عظام دراین‌باره در طول یک سال گذشته را 61 مورد اعلام کرد و گفت: وقتی دولت‌ها کاغذ بدون پشتوانه را به اسکناس تبدیل می‌کنند و در جامعه می‌ریزند بدهی به بار می‌آورد و این قسط نیست و همین امر سبب شده مراجع بارها به این رویه اعتراض کنند اما همچنان به پیاده کردن فرمول‌های غربی در کشور تأکید می‌شود و ذره‌ای رئیس مجلس و رئیس‌جمهوری که خود از روحانیان مجتهد است توجهی به این امر نمی‌کنند.

وی افزود: امروز یک مسئول نفوذی در آمریکا تحصیل‌کرده می‌آید و جلوی مرجع تقلید می‌ایستد که شما از اقتصاد چیزی نمی‌دانید اما رئیس‌جمهور و رئیس مجلس در قبال این توهین سکوت می‌کنند. امروز سفره مردم آلوده به ربا شده و تنها راه نجات مردم کنار گذاشتن سیستم ربوی در بانک‌هاست.

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: بیکاری بیداد می‌کند و نگرانی از وضعیت اقتصاد و معیشتی به اوج خود رسیده و وقتی مشکل اقتصادی ایجاد شد مشکل اجتماعی پدید می‌آید و مشکل اجتماعی به سیاسی و سیاسی به امنیتی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب در خصوص درون‌زا بودن و توجه به ظرفیت‌های داخلی اظهار داشت: این قسط نیست که یکی آن‌قدر برخوردار باشد که هواپیماهای پهن‌پیکر برای سفرهای خارجه او تهیه کنند چراکه او می‌تواند صدایش را به گوش مسئولان برساند.

عباسی با تصریح بر برداشته نشدن تحریم‌ها ابراز چنین ادعایی را دروغ محض دانست و گفت: هنوز تحریم‌ها و محدودیت‌های معاملات بانکی برداشته نشده و کسی که به شیطان بزرگ اعتماد کند امروز مجبور می‌شود در همدان بگوید عده‌ای می‌خواهند در کشور دیوار بکشند و مجبور می‌شود مردم را از جنگ بترساند چرا که دستش در برجام خالی است.

وی تصریح کرد: آقای روحانی کسی بود که در اول انقلاب حجاب را اجباری کرد و طرفداران جریان فکری او همان کسانی بودند که پونز به پیشانی زنان بدحجاب می‌زدند که بعدها به اکبر گنجی‌ها معروف شدند و صادق زیباکلام تئوریسین این دولت نیز به‌اتفاق دکتر سروش طرح تصفیه دانشگاه‌ها را اجرا کردند و سبب شدند بسیاری از اساتید دانشگاهی به دلیل وضعیت لباس پوشیدن و اصلاح صورت خود آواره شوند.

رئیس اندیشکده یقین به قضیه اعدام منافقان در سال 67 اشاره کرد و افزود: آن‌کسی که بر روی حکومتی دست به اسلحه ببرد و در مقابل کشورش بایستد در هیچ کجای جهان زنده نمی‌گذارند در ثانی مجموع همه اعدام‌ها و کشتار منافقان و دیگران که نظام از ابتدا تاکنون انجام داده کمتر از 30 هزار نفر بوده و این آمار جعلی است و مدعیان به‌جای تشویش افکار عمومی بهتر است نام و نشان این افراد را ذکر کنند.

عباسی جمع‌آوری موشک‌های ایرانی را دیگر خواسته غربی‌ها از ایران دانست و در ادامه یادآور شد: تمام 4 سال گذشته از عمر دولت هر پروژه‌ای که توسط این دولت افتتاح‌شده توسط ارتش و سپاه و با امکانات آن‌ها ساخته‌شده و بعد دولت آن‌ها را افتتاح کرده از راه‌آهن گلستان تا پارس جنوبی و ستاره خلیج‌فارس و خطوط ریلی سراسر کشور که با بودجه و امکانات ارتش و سپاه ساخته‌شده و دولت هنوز هم پول آن‌ها را پرداخت نکرده تا جایی که فرمانده قرارگاه خاتم چند روز پیش مبلغ بدهی دولت به قرارگاه خاتم را 23 هزار میلیارد تومان ذکر کرده است.

وی بابیان اینکه سایه جنگ نظامی را مردم و نظامیان از سر کشور دور کردند، خاطرنشان کرد: 61 بار فقها اعلام کردند سایه جنگ باخدا و رسول بر سر ملت افتاده اگر دولت می‌توانست این سایه را دور می‌کرد.

رئیس اندیشکده یقین خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی اگر برجام فتح الفتوح بوده و حق ملت ما را گرفته است چرا باید از نمایش شهرهای موشکی واهمه داشته باشیم؟ اینکه در بدنه موشک‌ها می‌نویسند اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود این جمله امام راحل(ره) است نکند با جمله امام مشکل‌دارید وگرنه ماجرای موشکی مسئله ملی است و مذاکره پذیر نیست.

وی اجرای مقررات 2030 در کشور توسط آمریکا را دیگر خواسته‌های این کشور دانست و بیان کرد: اجرای این طرح خائنانه به‌صورت بی‌سروصدا از آموزش‌وپرورش با حذف آیات جهاد و شهادت و درس حسین فهمیده و در حوزه آموزش عالی و امور زنان آغاز شده و اگر واکنش مقام معظم رهبری نبود همچنان ادامه داشت و امروز مقام معظم رهبری درگیر کاپیتولاسیون فرهنگی شده‌اند و این سند غیرت، حیا و عفت جامعه را هدف گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.