چه شد که کربلا بوجود آمد؟

از منظر امام سجاد(ع) بخوانید…

پاسخ این سؤال در نظام ۶ طبقاتی است که امام سجاد(ع) در جامعه شناسی خود به این نحو توصیف نمودند:

  1. شیرها. اینان حاکمان سیاسی‌اند که همیشه به دنبال راهی برای تسلط بر دیگران‌اند و نمی‌خواهند مغلوب شوند. برای دست‌یابی به مدارج بالا، نیاز نیست تا تقوا داشته باشند، بلکه همان مسیر سیاست قبل از اسلام را اگر بدانند، می‌توانند رشد کنند. در جامعه‌ی اسلامی امروز نیز چنین است، هر کسی که بخواهد به مجلس، شورا و ریاست جمهوری راه یابد، کافی‌ست به مردم دروغ بگوید!
  2. گرگ‌ها. تُجاری که هنگام خرید یک کالا مذمت آن را می‌گویند و هنگام فروش کالا مدحش می‌کنند.
  3. سگ‌ها. مردم از زبان آن‌ها آسایش ندارند و اگر مدح آن‌ها را می‌گویند برای خلاصی از زبانشان است. (این گروه در واقع نظام رسانه‌ای و امپراتوری رسانه‌ای در همه‌ی جهان است.)
  4. روباه‌ها. دین فروشانی که ادیان خود را به قیمت روز می‌فروشند. (اینان یعنی عمروعاص‌های زمان، آن چه را که به زبان می‌آورند، به آن باور ندارند.)
  5. خوک‌ها. توده‌ای از مردم مخنث (خنثی) که در نسبت با حق و باطل خنثی هستند. حق و باطل برای ایشان فرقی ندارد پس به هر زشتی و فحشایی که دعوت می‌شوند، اجابت می‌کنند.
  6. بره‌ها. این افراد مؤمنان هستند؛ که پنج طیف دیگر، پشم‌شان را می‌چینند، گوشت‌شان را می‌خورند و استخوان‌شان را می‌شکنند.»
    ادامه دارد….

زمانی که یک جامعه به این ۶ طبقه رسید، حتماً در آن کربلا واقع می‌شود و امام حسین(ع) به مسلخ می‌رود! زمانی که دیدند دین جدشان توسط ۵ طبقه اول مصادره شده، ایستادند و گفتند: «فلان بن فلان مرا بین شمشیر و ذلت مخیر کرده؛ من و ذلت، هیهات!»

 امروز که ۳۹ سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، در جامعه‌ی ما نیز این ۶ طبقه شکل گرفته‌اند؛ آیا ادامه‌ی این مسیر در سال پنجاه و نهم انقلاب اسلامی نیز به واقعه سال ۵۹ هجری منتهی خواهد شد؟!

 اگر می‌خواهیم حسینِ زمان خود را ذبح نکنیم، می‌باید شمر زمانه‌ی خود را بشناسیم؛ شمر، سرباز امام علی(ع) بود، سردار امام حسن(ع) و قاتل امام حسین(ع) بود. مبادا چنین بلایی بر سر ما بیاید! اگر سیاسی هستیم، مراقبت کنیم تا شیر نباشیم؛ اگر تاجر هستیم، گرگ نباشیم؛ اگر رسانه‌ای هستیم، سگ نباشیم؛ اگر عالم دین، منبری و مداح هستیم، روباه نباشیم؛ و اگر از توده‌ی مردم هستیم، همچون خنزیر (خوک) نباشیم.

طبقات شش‌گانه جامعه مسلمین در دوره اُموی به روایت امام سجاد (ع)

برگرفته از بیانات استاد حسن عباسی
۳۰ شهریور ۹۶

 

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.