سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع چهل سالگی انقلاب اسلامی و دهه پنجم انقلاب

دکتر حسن عباسی روز دوشنبه – ۷ اسفند ۹۶ – در دانشگاه بجنورد پیرامون موضوع “دهه پنجم انقلاب” سخنرانی کرد.

دکتر عباسی در دانشگاه بجنورد گفت: از امسال تا دهه فجر سال آینده بحث 40 سالگی جمهوری اسلامی ايران است. آمریکایی ها و جان بولتون در این زمینه گفتند ایران 40 سالگی خود را نخواهد دید و از سوی دیگر حرکات سعودی ها و اسرائیلی ها تشویق کننده این هستند. اما قطعا اینطور نمی شود .

وی افزود: در دوره ائمه و پیامبران ملتی نبوده اند که ساز و کار خود را با دیانت جلو ببرد ولی کشور ایران رکورد 39 سالگی خود را زد . از زمانی که ترامپ آمد جنگ هيبريدي را علیه ایران آغاز کرد. در طول 5 ،6  ماهه گذشته این گسل ها را فعال کردند. ماجرای دی ماه یکی بود که 7,8 روزه جمع شد. کليات ساختار جنگ های هيبريدي بر علیه ایران اتفاق افتاد. در چند ماهه گذشته ، ما رکورد زدیم و جنگ های هيبريدي را پشت‌سر  گذاشتیم . این صرفا به علت وجود ولی فقیه نیست که این انقلاب پابرجا مانده است . در واقع امامان چنین مردمی همراه نداشتند. روبروی آنان امت نبود که بتواند 39 سال دوام بیاورد. امسال در راهپیمایی 22 بهمن 55 میلیون جمعیت داشتیم که نشان از قدرت مردم و حکومت است.

وی در خصوص انقلاب اسلامی گفت: ما به قبل از اسلام برگشته بودیم . در اکثر انقلاب ها عده ای انقلاب را به نفع خودشان مصادره کردند. در صدر اسلام مخالفان پیامبر پس از فوت ایشان دوباره روی کار آمدند و امامان را شهید کردند. دشمنان پیش بینی میکردند انقلاب اسلامی به اینجا برسد. یعنی ضد ارزش ها دوباره ارزش شود که اینطور نشد. درواقع  بسیاری از مسئولان خواستند این را اجرا کنند اما مردم مقابل آنها ایستادند.

دکتر عباسی گفت: در انقلاب انبیا و ائمه و حتی شوروی و زاپاتا و… افرادی انقلاب را به دست گرفتند و ضد ارزش ها را ارزش کردند. ایران بعد از انقلاب چهار دوره امید به مردم داشته است. به ترتیب خیزش امید به سازندگی ، امید به گفتگوی تمدن ها ، امید به محرومیت زدایی و امید به تعامل با کدخدا.  پس از هر امید به سمت ناامیدی رفته ایم. یک موج امید فروکش میکرد و دیگری شروع میشد.  در این دهه موج امید برای مردم چیست؟صرفا معیشت است ؟ قطعا نه.

رئیس انديشکده یقین گفت: چه چیزی باعث شده مردم اينگونه پایدار بمانند؟ پاسخ پیچیده است . چرا در انقلاب پیشرفت و پس رفت وجود دارد و رهبری نیز عذرخواهی کردند ؟ اما چرا لایه های مدیریتی پاسخگو نبوده اند و مشکل جمهوری اسلامی ایران چیست که مدیر با سر می خورد زمین ؟ دانشجویان میپرسند چرا مسئولان وقتی مسئول میشوند زمین میخورند و چرا در صنعت و اشتغال موفق نبوده ایم؟

وی افزود : پاسخگو ترین مکان برای حل مسائل کشور حوزه و‌دانشگاه است. رییس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی اخیرا گفتند نمیشود علم دینی تولید شود. رییس جمهور هم بعد از آن گفت: مگر علم دینی و غیر دینی دارد؟ جای تاسف است . اقای روحانی سال ۹۳ گفته مگر علوم انسانی یهودی اسلامی دارد؟ رهبری در پاسخ گفتند مبنای علوم انسانی غرب، غیرتوحیدی است و این با مبانی اسلام سازگار نیست .

دکتر عباسی خاطرنشان کرد: دانشجو‌ میگوید بانک الان ربوی است. پس جمهوری اسلامی چه کاره است؟جواب این است که مدیران اصلا دغدغه ای برای تولید علم دینی ندارند. رییس جمهور رییس شورای عالی انقلاب فرهنگیست .در این پنج سال آقای روحانی چه کاری کرده است ؟ مدیران نظام به آرمان های مردم پایبند نیستند. این میشود که رییس جمهور میگوید علوم انسانی دینی – غیر دینی ندارد. پس مسئولان کم کاری کرده اند. دلیل موفقیت در موشک‌و عدم موفقیت در خودرو تعهد مدیران آن بخش است. برای درست کردن خودرو پاسپورت مدیران ایران خودرو را بگیرید. ببینید درست می شود یا خیر.

وی یادآور شد: عمده مشکلات جمهوری اسلامی این است که عده ای تفکرات منحط غرب را پیاده میکنند. هرجایی که اسلام پیاده شد کاملا موفق بودیم.امروز وزرای ما افتخار میکنند به تفکر لیبرال. چرا نمیگویید اقتصاد لیبرال ۶۳ تریلیون دلار بدهی دارد و شکست خورده است؟ رهبری به خاطر مشکلات عذرخواهی کردند درحالی که باید مسئولان عذرخواهی میکردند.

عباسی درخصوص دهه پیشروی انقلاب اسلامی گفت: دهه پنجم انقلاب دهه عدالت و قسط است. این مسیر مجاهدتش کمتر از مجاهدت در مسیر های دیگر نیست. مردم از جناح ها خسته اند.  نسل شما باید مقسطین باشد. رفع تبعیض و فساد افق دهه پنجم انقلاب است .

دکتر حسن عباسی در بخشی از سخنان خود با اشاره به علوم اسلامی و غربی گفت: به زودی بی اعتمادی مطلقی به علوم غربی بوجود می آید. اساس علوم غربی، تثلیث است.شما چه کاری برای تغییر آن‌کردید؟؟ علم کنونی تثلیثی هست. نه فقط در سیاست. بلکه در زیست شناسی و فیزیک. جمهوری اسلامی زمانی که افرادی که صلاحیت لازم ندارند مسئول شوند و بگویند نمیشود از پا می افتد. حال که فهمیدیم علوم تثلیثی است ، ما مبتنی بر توحید چطور علم تولید کنیم؟ ما به‌جای طبیعت ، خلقت بگذاریم علم دینی تولید میشود. سطح بالاتر خلقت جعل است به عنوان یکی از اسامی خداوند. توحید یعنی در عالم جعل دوگانه ای است که یکی از آن واقعیت دارد. مثلا دروغ و راست. خیر و شر .‌حق و‌باطل و… . یک مورد انکار شود و دیگری پذیرفته شود میشود توحید.

منبع: دانشجویان بیدار

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.