سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع در نبردی مشکوک ۶؛ رؤیای ۴۰ سالگی

استاد حسن عباسی، کارشناس مسائل استراتژیک در ششمین دوره سلسله جلسات ‹در نبرد مشکوک› که در دانشگاه بوعلی همدان – ۸ اردیبهشت ۹۷ – برگزار شد، بیان داشت: در سال 1385 منازعات بین ایران و آمریکا وارد مرحله جدید و منجر به ایجاد تحریم‌هایی علیه ایران در سال بعد شد که تشکل دانشجویی جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی‌سینا بر آن شد تا سلسله مباحثی تحت عنوان در نبرد مشکوک را از همان سال آغاز کند که تا کنون ادامه داشته است. عنوان این جلسه از فیلم سینمایی خوب، بد و زشت برگرفته شده است که هم‌اکنون 11 سال از آن می‌گذرد؛ اما باید توجه کرد که نبرد دیگر مشکوک نیست و به طور کامل علنی شده است و هیچ راه درمانی برای ایجاد رابطه وجود ندارد.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه اگر از روز نخست تکلیفمان با خودمان روشن بود که هیچ راه مذاکره و سازشی با ابرقدرتی که از موضع زور سخن می‌گوید، نیست، عنوان کرد: باید بدانیم که فقط در شرایطی می‌توان با آمریکا مذاکره کرد که دربرابر آن زانو بزنیم و اظهار پشیمانی کنیم و این امر هرگز از سوی ایران محقق نخواهد شد.

آمریکا ارزش لبخندهای ملت ایران را ندارد

وی افزود: آمریکا ارزش لبخندهای ملت ایران را ندارد؛ چراکه او شیطان بزرگ است و امروز که به جای اوباما و کری، ترامپ در رأس قرار گرفته است، همواره بر مواضع خود علیه ایران در منطقه پافشاری دارد و هر روز بر واژه “رژیم چنج”(تغییر رژیم) مباحثه می‌کنند؛ لذا همواره درصدد تغییرات حکومتی در ایران هستند. همه رؤسای جمهور آمریکا در این 40 سال به دنبال این هدف بودند که خوشبختانه به خواسته شوم خود نرسیدند و هرگز نخواهند رسید.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است، این است چرا ایالات متحده آن روز که ما از قدرت کمتری برخوردار بودیم، زورش به کشور نرسید؛ اما امروز که جمهوری اسلامی در موضع قدرت قرار دارد، ما را تحت فشار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قرار داده است؟!

عباسی به فرصت باقی مانده ۱۶ روزه تا ۲۲  اردیبهشت اشاره و ابراز کرد: این زمان ضرب‌العجلی است که ترامپ برای لغو برجام مشخص کرده است و چند خواسته از ایران را بیان کرده تا به برجام عمل کند.

رئیس اندیشکده یقین تشریح کرد: نخست اینکه برجام ده ساله باید ابدی شود و مصوبات برجام شماره 1، ابدی شود؛ دوم معلق شدن نظام موشکی ایران و خروج ایرانیان از منطقه و کشور سوریه و سپس برجام حقوق بشر را ایران بپذیرد.

وی اظهار کرد: باید توجه کرد که ما مسلمانان و شیعیان منتظر فردی هستیم که وی برای ایرانیان ظهور نمی‌کند؛ بلکه برای جهان ظهور می‌کند و یکی از مؤلفه‌های مقدماتی برای زمینه ظهور این است که کاخ سفید آمریکا تبدیل به حسینه شود و تا آن روز ایستادگی خواهیم کرد.

عباسی با بیان اینکه در پیش‌بینی اتفاقات آینده سه تا سناریو وجود دارد، عنوان کرد: نخست اینکه ترامپ بر روی مواضع خود ادامه دهد که در این صورت ایران به گذشته برمی‌گردد و غنی‌سازی را به 20 درصد می‌رساند؛ دوم کوتاه آمدن ایران در برابر برخی از خواسته‌های آمریکا که احتمال تحقق آن بسیار پایین است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با تأکید بر اینکه در مذاکرات هسته‌ای بر همگان ثابت شد که آمریکا قابل اعتماد نیست، ادامه داد: سناریوی سوم که احتمال تحقق آن بیشتر است و آن این است که اتحادیه اروپا برای  ایران تحریم‌های سه‌گانه جدید موشکی، حقوق بشر و منطقه‌ای وضع کند تا ایران تضعیف شود و برجام به دوسال دیگر تأخیر بیفتد.

بشقاب سوپ غیر قابل استفاده برای ایران قرار داده‌اند

رئیس اندیشکده یقین گفت: نام این استراتژی بشقاب لک‌لک است که در دوران چاوز علیه ونزوئلا اجرا کردند و هم‌اکنون علیه نظام جمهوری اسلامی به کار می‌گیرند؛ چراکه این جریان مانند داستان مهمانی لک لک به روباه است؛ به این معنی که در ظاهر تحریم‌ها برداشته شده است اما نمی‌شود از آن استفاده کرد چراکه ارتباط مالی جهان با ایران قطع است.

وی افزود: بشقاب سوپ در نظام بین‌الملل برای ایران قرار داده‌اند که امکان استفاده از آن وجود ندارد و در صورت ظاهر در مقابل چشمان مردم دنیا این است که تحریم‌ها برداشته شود اما درواقع اثری از آن ملموس نمی‌شود.

عباسی، افزود: در این استراتژی لک لک به مهمانی روباه رفته بود و از سوپی که روباه برای او ریخته بود نمی‌توانست بخورد چراکه منقار داشت، در برجام هم برخی از تحریم‌ها را برداشتند اما ما نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم چراکه یوترن (U-tern) وضع نشده و FATF هم اجازه این کار را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه در مورد یوترن اصلا مذاکره نشده بود، ادامه داد: بشقاب سوپی در نظام بین‌المللی جلوی ما گذاشتند که ما نمی توانیم از آن بخوریم، آمریکایی‌ها استاد این سبک طراحی‌ها هستند و فقط جلوی چشم مردم تحریم‌ها برداشته شده است نه به واقع.

عباسی اذعان کرد: احتمال اینکه فشار اقتصادی علیه کشور بیشتر شود، وجود دارد؛ اما ما در این شرایط به اتحاد ملی نیاز داریم باید صدایی محکم و یکپارچه یعنی صدای هیهات من  ذلت که درس امام خمینی(ره) به همه ایرانیان است، از درون کشور ایران شنیده شود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال اذعان کرد: نباید فراموش کرد که آمریکا شیطان بزرگ، ام‌الفساد قرن، ام‌الخبائث است که ادعای دموکراسی دارد؛ اما بن‌سلمان را به عنوان دیکتاتور در عربستان سعودی منصوب کردند.

وی با اشاره به اغتشاشات دی ماه 96 گفت: ضدانقلاب‌هایی که درصدد براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند، می‌خواهند چه کسی را جایگزین کنند؟! پسر پهلوی یا بیوه رجوی؟!

در چهل‌سالگی جمهوری اسلامی، قسط محقق نشده است

عباسی در ادامه سخنان خود به پرده زشت ماجرا اشاره کرد و ادامه داد: زشت این است که در چهل‌سالگی جمهوری اسلامی، قسط محقق نشده است؛ چراکه “قسط” کارکرد دین اسلام است و قسط در قرآن در مقابل ظلم است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال تأکید کرد: مردم قوام به قسط هستند؛ اما دولت‌ها در 40 سال گذشته قوام به قسط نبوده‌اند و باید توجه کرد که رؤیای چهل‌سالگی جمهوری اسلامی، قسط است؛ اما با توجه به تأکید امام خمینی و مقام معظم رهبری، قسط دغدغه دولت‌ها نبوده است. چرا قسط مسئله مورد توجه مسؤولان نیست؟ در دهه پنجم جمهوری اسلامی رویای 40 سالگی جمهوری اسلامی در کلمه قسط خلاصه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ، ملت ایران، نخستین مردمی هستند که پای اعتقاددات دینی خود ایستاده‌اند و در رکاب نائب امام زمان خود به خوبی حرکت می‌کنند و ترورها و تهدیدها را تحمل کرده‌اند.

عباسی عنوان کرد: این مردم لیاقت زندگی با شرایط بسیار بهتر را دارند که همه قوا باید در حق این مردم به خوبی کار کنند که باید در مرحله نخست اساتید دانشگاه‌ها و سپس جوانان را باور کنیم تا به توسعه اقتصادی دست یابیم. اگر امکانات  از بیرون کشور وارد شد، جوانان به دلیل عدم شغل و درآمد نمی‌تواند از این امکانات استفاده کنند؛ اما اگر از درون کشور توسط خودمان تولید انجام شود؛ در این صورت بخشی از ملت به تولید و بخشی به مصرف می‌پردازند.

رئیس اندیشکده یقین گفت: تبعیض امر بسیار مهمی است و رفع تبعیض در جامعه اسلامی بسیار ضروری و حیاتی است. سه عامل مهم سبب نابودی جامعه اسلامی می‌شود؛ تبعیض، فساد و فقر. اگر تبعیض و فساد را حذف کنیم در پی نتیجه این دو مورد، فقر نیز ریشه کن می‌شود.
.
وی بیان کرد: یکی از مسائل مهمی که در جامعه اسلامی و کشور ایران باید عمل شود، مقاوم سازی اقتصاد و فرهنگ است در حال حاضر ما شرمنده حجم عظیم نسل جوان هستیم که توانایی زیادی دارند ولی امکان اشتغال و ازدواج برای آنها فراهم نیست.
.
عباسی ادامه داد : ما در ایران از یک گوهری گرانبها بی‌اطلاع هستیم و آن عنصر حلال زادگی است؛ در نقشه خانواده ۲۰۱۷ جهان، درصد زیادی از کشورها وجود دارد که درصد فرزندان نامشروع متولد شده آنها بسیار زیاد است. اگر جامعه اسلامی ۴۰ سال ایستادگی کرد به این دلیل بود که مردم حلال زاده داشت و مادامی که پسران مملکت ما غیرت و دختران مملکت ما حیا دارند و حلال زادگی در کشور رواج دارد، اسلام زنده است و باید گفت که حلال زادگی مبنای توسعه یافتگی در اسلام است.
.
رئیس اندیشکده یقین با اشاره به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: کشور چهل سال با سختی به این نقطه رسیده است و دهه پنجم انقلاب اسلامی به همدلی همراهی و مشارکت است این دهه، دهه ای است که نسل اول کنار می‌رود نسل دوم به‌طورکلی مسؤولیت‌ها را از دست می‌دهند، فعالیت نسل سوم شروع شود و تمامی مسؤولیت‌ها را به دست می‌گیرند، اینجاست که جوانان جامعه باید به ایفای نقش خود آگاه باشد.
.
وی بیان داشت: من  به این دهه جدید خوش‌بین هستم، چرا که نظام سلطه ضعیف شده است. خوشبینم به مردمی که در ۲۲ بهمن ماه شرکت می کنند. من خوشبینم به مردمی که نسل حلال زاده را ایجاد کردند. خوش بینم چون شادابی و طراوت شما از نسل ما جدی‌تر است و تا این روحیه وجود دارد هیچ نگرانی از ساختار آینده نداریم.
.
رئیس اندیشکده یقین در نهایت گفت: جهانی تربیت کنید، ملی عمل کنید. این شعار بسیار مهم و کاربردی است ما باید رهبران جهانی تربیت کنیم تا افق دید را عمیق تر کنیم.

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.