حسن عباسی بیش از آنکه اهل گفتن باشد اهل شنیدن است

✍️ حسن عباسی بیش از آنکه اهل گفتن باشد اهل شنیدن است.
?هر بار که دیداری باشد تشنه محصولات و تولیدات است و عطش خواندن و دیدن هنوز در او زنده.
?دردمندانه به جای عافیت طلبی در میان موسپیدکردگان همسال خود با هر فریادش دهها جوان سرگشته و انقلابی خمود را نجاتبخش است.
?خود را #معلم_انقلابی بیش نمی‌داند و سعی میکند هر جا لازم باشد معبرباز کند یا سیم خاردارهای ذهنی و متوهمانه را با هزینه آبرویی و جانی از جلوی راه نسل نو بردارد.
?او قله دانش یا اسطوره و مراد نیست اما برای انقلاب یک سرباز تمام قد است که با سلاح کلام به جنگ استکبار درونی و بیرونی رفته و #قدرت_شبکه‌سازی و #بسیج‌گری جوانان را به رخ هر مدعی و صاحب تریبونی کشیده است.
?او را باید فاتح میدان های دست نخورده دانست. در #میدان_نیاز یا اولین شمشیر را می زند یا آخرین پتک را… پس از شنیدن گلایه هایم بر سر بی مهری ها و مصائب دست روی شانه های من گذاشت و گفت:

? فاستَقِم كَما أُمِرتَ

?همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن

? این آیه آنجا برای من معنی و حلاوت یافت که تعبیر و تفسیر رهبر انقلاب را در این باره خواندم*: یک روایتی از پیغمبر هست که فرمود: «شیّبتنی سورة هود» یعنی سوره‌ی «هود» من را پیر کرد؛ از بس بار این سوره سنگین بود. کجای سوره‌ هود؟ نقل شده است که مراد، همین آیه‌ «فاستقم کما امرت» است. چرا پیغمبر را پیر کند؟ چون در این آیه می‌فرماید: همچنانی که به تو دستور دادیم، در این راه ایستادگی کن، استقامت کن و صبر نشان بده. خود این ایستادگی کار دشواری است.

✍️ محمد لسانی – فعال و پژوهشگر رسانه

? @Hasanabbasi_ir

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.