به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حسن عباسی در نشست انسان تراز کودک تراز از سلسله نشست های رواق حکمت در تالار فجر همدان با تشریح مفاهیم شهروندی اظهار کرد: وقتی صحبت از شهروند می شود در تئوری های جامعه شناسی به مفاهیم متعدد آن در زبان یونانی، لاتینی، فرانسوی و غیره بر می خوریم که باید مراقب باشیم تکثر آنها ما را دچار گمراهی نکند.
وی گفت: وقتی ما از فهم بورژاری حرف می زنیم باید بدانیم که آنچه از دل آن خارج می شود سبک زندگی بورژاری است که مشخصه آن سوداگری است و در هر جامعه ای که مبنای آن سوداگری صرف باشد جامعه ای که در آن تن به کار نداده و از طریق کار کردن پول ثروتمند می شود، چنین جامعه را بورژاری می نامند.
رئیس مرکز بررسی های دکترینال کشور با شرح مفهوم شهروند در مباحث قرآنی افزود: در قرآن کریم ما کلمه و معنائی به نام هجر داریم که به معنای شهر می باشد که تفاوت آن با سایر معانی شهر در فرهنگ غربی و اروپائی این است که شهر در این جوامع به معنی گودالی بوده که آب در آن جمع شده و راکد و ایستا می باشد اما هجر, هاجر و هجرت نوعی تکامل, سیر و حرکت را می طلبد و فکر هجرت است که در آن معنا می یابد.
وی بیان کرد: کلمه متمدن که از زبان عبری بوده به نسبت سایر معانی مربوطه در فرهنگ غربی به عمق معنی هجر نمی باشد چرا که در هجرت در کنار پاسخ دادن به نیازها باید به دنبال این باشیم که همه آحاد جامعه هجرت کنند لذا پیامبر(ص) می فرمایند به شما بگویم که مهاجر کیست؟ مهاجر کسی است که از حرام خدا عبور کند.
وی تصریح کرد: اگر ما از کنار حرام خدا عبور کردیم اهل هجرت هستیم در حالیکه نقیض این امر حقوق شهروندی است که امروزه به ما می گوید ناقض و نفی کننده حدود الهی باشیم.
عباسی با بیان اینکه سازو کار اقتصاد جهانی بر پایه ربا می باشد اظهار کرد: ما در زندگی غربی نوعی از روابط مالی را انتخاب می کنیم که پول در آن کار می کند و این یعنی ربا یا سود خوری که در عمل نفی و نقض حدود خداوند متعال است بنابراین چون در این جا از کنار حرام خدا عبور نکردیم پس مهاجر نیستیم.
وی افزود: هنگامی که تک تک افراد جامعه خود را مهاجر دیدند خود را به هاجر تبدیل کرده و جوهر و زندگی افراد نیزهجرت می شود لذا از تک تک انسان های مهاجر است که که جامعه هجری به وجود می آید در این صورت وقتی تشکیل یک شهر را می دهیم دیگر معنی گودالی که آب در آن جمع شده و راکد است و دچار گندیدگی می شود را نمی دهد بلکه همچون رودی می شود که در مسیر خود پاک تر و پاک تر می گردد.
رئیس اندیشکده یقین، مبنای تفکرات غربی و شرقی را مفاهیمی چون تثلیث و ثنویت دانست و افزود: انسان تراز جامعه هجری, هاجر است که مفهومی برای فهم ثنویت توحیدی می باشد در حالیکه مبنای فهم در عالم غرب بر تثلیث بوده و هر چه بر پایه تفکر یونانی شکل است نیز تثلیثی است یعنی سه ریشه دارد لذا مبنای معرفتی آن نیز سه گونه است که مسیحیت تحریف شده آن را در خود هزم نموده و سه وجه پدر پسر روح القدوس را ایحاد می کند.
عباسی درباره بنیان های معرفتی در شرق نیز افزود: دنیای شرق برعکس غرب دارای بنیان های دوریشه ای بوده یعنی می گویند شب و روز سیاه و سفید و غیره اما مشکل اینجاست که آنها می گویند همان طور که شب و روز لازم و ملزوم هم هستند حق و باطل و خیر و شر نیز ضروری یکدیگر بوده و تعادلی بین آنها وجود دارد و از همین نطقه نیز دچار انحراف می شود لذا پایه تفکرات تثلیثی و ثنویتی هر کدام یک نوع انسان را تربیت کرده و تحویل می دهد.
وادی تباین از شاهکارهای قرآنی است
رئیس مرکز دکترینال کشور وجود وادی تباین را از شاهکارهای قرآنی برشمرد و افزود: در قرآن برخلاف تثلیث غربی و ثنویت شرقی, پایه های معرفتی از4 لایه تشکیل شده که شامل وادی توحیدی, وادی ترادف, وادی متضاد ضروری و وادی تباین می باشد که شاهکار قرآن نیز در وادی تباین بوده یعنی دوگانه هائی مطرح می شود که باید یکی را پذیرفت و دیگری را رد کرد مثل شک و یقین کفر و ایمان نورو ظلمات هدایت و ضلالت واساس مسلمانی نیز که نفی همه الهه ها و گواهی بر یکتائی خداوند است.
وی یادآور کرد: ما باید از انگاره های باطل هجرت کنیم تا بتوانیم هاجر باشیم چرا که مفهوم هاجر از مفاهیم توحیدی بوده و باید مراقب بوده وپس از زدودن ثنویت و تثلیث به سراغ این برویم که چگونه هجرت کنیم.
عباسی ضمن تبیین دیگاه غرب نسبت به انسان ابراز کرد: این دیگاه که برپایه انسان مداری و حیوانیت انسان بوده که منظری از انسان را به ما نمی دهد و به همین دلیل هرآنچه را که تولید کرده اند نیز ایرادات عجیبی دارد درحالیکه در قرآن برای شناخت انسان از فطرت آغاز کرده که دارای 4 لایه صدر ,شغاف, قلب و فواد می باشد.
وی افزود: ما باید بر این 4 لایه وجودی خود مسلط شویم وگرنه دیگر هجرتی اتفاق نمی افتد وچون اکثر انسانها اسیر دولایه روئی بوده و از آنجا که انسان شدن بعد از لایه سوم یعنی قلب رخ می دهد انسان تراز کسی است که بداند درکدام لایه بوده و به چه مراحلی از ایمان رسیده است.
وی ابراز کرد: انسان تراز برای اینکه بتواند جامعه هجری را تشکیل دهد بایدبه ادب حضور دست پیدا کند موضوعی که پیامبر(ص) در حدیثی آن را بیان فرموده و امام( ره) نیز در گفته های خود به این موضوع پرداخته اند.
عباسی انسان محوری و تفرد را از مشکلات جامعه بشر امروز دانست و اظهار کرد: اولین نتیجه تفرد عنانیت است در حالیکه انسان تراز خود را در محضر خدا دیده و پس از درک حضور, درک حدود کرده و درنهایت حفظ حدود نیز می کند.
وی با تاکید بر نقش درک حضور در تربیت فرزندان تصریح کرد: وقتی فرزندان این گونه تربیت شدند دیگر به بیماری غربی ها دچار نمی شود.
رئیس اندیشکده یقین با تبیین نقش کارتون ها فیلم ها انیمیشن اسباب بازی ها در ایجاد مخاطرات تربیتی فرزندان در عصر حاضر بیان کرد: واقعیت این است که ما غفلت کرده و فکر کردیم که مشکل در دانشگاها و دبیرستان هاست در حالیکه نسل جدید دیگر مفهوم ها را دنبال نمی کند بلکه باید این مفاهیم را ببیند چرا که ما در عصری قرار گرفته ایم که تصویر جای تصور و مفهوم را گرفته است.
وی درباره مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان گفت: ما می توانیم فرزندان خود را در برابر هجمه دشمن واکسینه کنیم لذا با جدی گرفتن آثار نمایشی که دارند تفکرات خود را ارائه می دهند می توانیم با به کار گیری افراد خوش ذوق و حساس وهمچنین تبیین این مفاهیم برای کودکان آنها را واکسینه کنیم.
منبع : خبرگزاری تسنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن عباسی در نشست فرهنگی «کودک طراز» و «انسان طراز» که شب گذشته در تالار فجر همدان برگزار شد، اظهار داشت: واژه شهر، جامعه، پلیس (یونانی)، سیویلیزیشن، مدینا، مدینه و … به معنی محل سکونت انسان در جوامع و تمدنهای مختلف معنای و کارکردهای متفاوتی دارد و به تبع آن افراد این جوامع انسانی ساکن آنها نیز مفاهیم مختلفی را در بر میگیرند که از آن به عنوان شهروند، سیتیزن، مهاجر و … نیز تعبیر میشود، اما آنچه که ما در این جلسه بر روی آن تأکید داریم، به معنای انسان هاجر از مهاجر و هجرت است که قرآن نیز از آن نام برده است.
وی با بیان اینکه هرکدام از این جوامع و انسانها یک سبک زندگی برای خود دارند، افزود: باید دقت کنیم که این تکثر مفاهیم در زمینه جوامع که ما در ترجمه فقط شهر و شهروند مینامیم، ما را گمراه نکند، اما آنچه ما در این جلسه به آن میپردازیم انسان هاجر است به معنی آن که همواره دارای نوعی سیر و تکامل است، یعنی ساکن نیست و مدام در حال تغییر است.
رئیس اندیشکده یقین افزود: تمامی کلمات و معانی که در زبانهای مختلف کلمه شهر و شهروندی را بیان میکنند به اندازه کلمه هجر بار معنایی ندارند، چرا که توجه به ریشه این واژه، هاجر کسی است که از حرام خدا برای رسیدن به تکامل جدا شده و به سمت تعالی حرکت میکند، بنابراین ملاک هجرت تنها حرکت فیزیکی نیست، بلکه ممکن است هجرت انسان درونی باشد.
وی با بیان اینکه جامعه امروزی بورژوایی غربی، نظامی اقتصادی ساخته که افراد آن جامعه تبدیل به یک سوداگر به معنی منفعت و سودخواری شده که در نهایت نفی و نقض حقوق خدا را دنبال میکند.
عباسی یادآور شد: اگر تک تک افراد یک جامعه خود را مهاجر دیدند و حدود خدا را رعایت کردند، از مهاجر به هاجر تبدیل میشوند، در این صورت جوهره زندگی ما هجرت میشود.
وی اضافه کرد: انسان هاجر از حرام خدا میگذرد و حدود و قوانین الهی را رعایت میکند، در این صورت وقتی شهری با حضور این انسان تشکیل میشود، سکونی ندارد که در آن بگندد.
رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه پیروی و تبعیت از نظام غیر الهی راه به بیراهه است، تصریح کرد: نظام اقتصادی جوامع جهانی براساس ربا است و متاسفانه ما نیز بدون آن که اقدام به نظامسازی اقتصادی بر اساس مبانی الهی خود بکنیم، تنها با الصاق پیوستهایی در داخل این اقتصاد ربوی را به کار میبریم.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تمدن بشری الگوهای معرفتی برای خود برگزیده است، گفت: الگوی تثلیثی مسیحی غرب که ریشه در فلسفه یونانی دارد، همواره در همه دورانهای تمدنی این جامعه خود را بروز داده، به گونهای که این تثلیث، در انگارههای باستانی یونانی، رنسانس، مسیحیت تحریف شده و … تا جامعه مدرن امروزی بروز دارد.
عباسی افزود: در سمت دیگر عالم، الگوی معرفتی شرق بر مبنای ثنویت است، یعنی مفاهیم متضادی مانند خیر و شر، خوب و بد، روز و شب، طلوع و غروب، حق و باطل و… که همواره دو انگاره متضاد در کنار هم دارند و حرکت مشخصی را پدید میآورد.
وی بیان داشت: نتیجه تثلیث معرفتی در نسبت و تلفیق با اقنومهای سهگانه، بستر و زمینه معرفتی را برای غرب رقم میزند که حاصل آن معرفت سه وجهی است، این مفهوم، در دوره مدرن خود را در الگوی فکری اندیشمندان و متفکرانی همچون هگل در تز، آنتیتز و سنتز و یا فروید در اید، ایگو، و سوپرایگو و … نشان میدهد.
رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: الگوی ثنویت نیز مبتنی بر جهانبینی خاص آنها همچون ین و یانگ و بر اصل تضاد استوار است به نحوی که هر دو با هم و برای تعادل لازم هستند و هریک بدون دیگری ناقص است.
وی با بیان اینکه اسلام، الگوی معرفتی ثنویت دیگری ارائه میدهد که از آن به عنوان الگوی توحیدی نام میبریم، خاطرنشان کرد: قرآن کریم چهار نوع ثنویت متباین، متضاد ضروری (الگوی شرقی ین و یانگ در اینجا قرار میگیرد)، ثنویت مترادف که بین دو مفهوم به لحاظ رتبی تباین وجود دارد و ثنویت توحیدی را معرفی میکند که الگوی توحیدی حرف جدیدی است و کارکردش به نحوی است که یک طرف ثنویت تثبیت میشود و طرف دیگر به محاق میرود مانند حق و باطل، خیر و شر.
عباسی با اشاره به اینکه اشتباه چینیها این است که ثنویت ضروری را به خیر و شر و حق و باطل هم تعمیم میدهند، افزود: در این حالت دیگر نفی شر و باطل وجود ندارد، بلکه باید بین دو وجه ثنویت تعادل برقرار شود، درحالی که در الگوی توحیدی همواره یکی از دو طرف متضاد نفی میشود.
وی اظهار داشت: آنگاه که الگوی معرفتی توحیدی را بپذیریم، در این صورت حرکت از گذارههای باطل به سمت حق، هجرت نام میگیرد و انسان هاجر به سوی تکامل و حق حرکت میکند.
رئیس اندیشکده یقین با تأکید بر اینکه خداوند در نظام آفرینشی خود اول خالق است و سپس جاعل، گفت: خداوند باطل را خلق نمیکند و از او شر سر نمیزند، انسان نیز نمیتواند خالق باشد، در عین حال جاعل هست و انگارههای باطل نه مخلوق خداوند بلکه جعل انسانهاست.
وی سپس با بیان اینکه رسیدن به توحید در معرفت، این است که نگاه ثنویت ضروری و تثلیثی را از اعتقادات خود بزداییم، خاطرنشان کرد: معرفت انسان طراز در جمهوری اسلامی ریشه در نگاه متفکران غربی ندارد، بلکه نشأت گرفته از قرآن است که باید به آن توجه داشته باشیم.
عباسی در ادامه با بیان اینکه غرب در شناخت انسان تنها در بعد مادی و جسمی پیش رفته و فهمش در بعد معنوی و غیر جسمی انسان ناقص است، افزود: در حقیقت پیاز وجودی انسان از دیدگاه چهار لایه است که صدر، شغاف، قلب و فؤاد است.
وی با بیان اینکه در ترجمه سطحی ما همه این لایهها را دل مینامیم، اضافه کرد: لایه اول (صدر) لایهای است که شما با آن خوشحال و ناراحت میشوید، آن جایی که حضرت موسی(ع) میفرماید «رب اشرح لی صدری»، لایه دوم (شغاف) محل حب و بغض و عشق و نفرت ماست، که خداوند در قرآن در مورد زلیخا میگوید «قد شغفها حبا».
رئیس اندیشکده یقین افزود: لایه سوم (قلب) محل کفر و ایمان است آنجایی که به پیامبر(ص) عرض کردند ما ایمان آوردیم و قرآن گفت به آنها بگو نگویید، ایمان آوردید بگویید اسلام آوردید، چون ایمان به قلب شما وارد نشده است.
وی با اشاره به اینکه اسلام آوردن در صدر و ایمان آوردن در قلب است، گفت: انسانهایی که در اصطلاح میگوییم، عاقل هستند به لایه سوم رسیدهاند اما غرب فقط دو لایه اول را معرفی میکند و فراتر از آن نمیرود.
عباسی تصریح کرد: لایه مرکزی و چهارم انسان فؤاد است، یعنی محل شک و یقین که ایمان به ایقان و مؤمن، موقن میشود.
وی با اشاره به اینکه انسانها بیشتر در لایه اول و دوم گیر میکنند، خاطرنشان کرد: انسان طراز و هاجر کسی است که مراقب بیماریهای قلبش باشد، اما متأسفانه امروز با وجود پیشرفت علوم پزشکی، متخصصی نداریم که بتواند بیماریهای درونی انسان را بشناسد.
رئیس اندیشکده یقین با اشاره به تعریف نظامسازی قرآنی گفت: نظامسازی قرآنی یعنی اینکه علاوه بر جسم انسان، روح او نیز درمان شود، بنابراین فردی مثل بوعلیسینا علاوه بر آن که دانشمند و پزشک بود، حکیم و فیلسوف نیز بود و در کنار جسم، روح انسان را نیز درمان میکرد.
وی با بیان اینکه انسانی که به سرزمین وجودی خود تسلط پیدا نکند، نمیداند کجا و چطور هجرت کند، بیان داشت: انسان طراز انسانی است که بداند به چه مراحلی از اسلام و ایمان رسیده است.
عباسی با تأکید بر اینکه قرآن نقشه انسان را مشخص کرده تا چطور به تعالی و رشد برسد، افزود: ادب حضور یکی از نقشههای حرکت انسان در قرآن است، یعنی انسان طوری تربیت شود که بداند عالم محضر خداست و نباید معصیت کند و همیشه خودش را در برابر و حضور خالقش بداند، چیزی که مخالف آن در غرب به انسان میآموزند.
رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: در غرب به انسان میآموزد که همه چیز در اختیار بشر است و همه عالم در محضر بشریت است نه خدا و همین فرهنگ را نیز وارد ایران اسلامی کردند.
وی با بیان اینکه ترویج این فرهنگ منجر به بروز نوعی سبک زندگی تفردی شده است که فرهنگ تک فرزندی از جمله نتیجههای آن است، گفت: امروز در غرب شاهدیم خبری از عمه، خاله و عمو و دایی نیست و این مفاهیم کارکرد خودش را از دست دادهاند.
عباسی تصریح کرد: تفرد و فردگرایی مانند ویروسی است که مثل خوره به جان فرهنگ ما افتاده و هیچ کسی هم متوجه آن نیست، آن گاه چطور انتظار داریم در آینده انسان طراز شکل بگیرد.
رئیس اندیشکده یقین گفت: اولین تأثیر تفرد این است که بشر با خودش میگوید همه چیز باید به من سجده کند و من هر طور که بخواهم زندگی میکنم.
وی با اشاره به طرح مسئله ادب حضور از نگاه امام خمینی(ره) در کتاب سرالصلاه بیان داشت: نخستین تأثیر ادب حضور، درک حضور است که همیشه خودمان را در برابر جمع بدانیم و دومین تأثیر آن حفظ حضور و سومین تأثیر آن درک حدود است که بدانیم در مقابل کودک، بزرگ، زن، بچه، غریبه، آشنا و … هرکدام چطور باشیم و در آخر نیز حفظ حدود است.
عباسی افزود: نسخه شفابخش درمان خود محوری و تفرد، ادب حضور است یعنی کودکی را تربیت کنیم که مدام خود را در حضور دیگران و در محضر خدا بداند.
وی با اشاره به مفهوم کودک طراز یادآور شد: کودک طراز کودکی است که تأدیب شود و ما باید نسل بعد را در محضر خدا تعریف کنیم و اگر خودمان را در محضر بدانیم، همه جا یک رو هستیم و دیگر فرقی بین باطن و ظاهر نخواهیم داشت.
رئیس اندیشکده یقین با تأکید بر اینکه امروز فیلمهای سینمایی و انیمیشنها و بازیهای کامپیوتری کودکان ما را تهدید میکند، اضافه کرد: باید این نکته را بدانیم که کودکان امروز ما دیگر دنبال واژه و مفهوم نیستند، بلکه همه چیز به وسیله تصویر به آنان القا میشود و دیگر از تخته سیاه و گچ دریافت مطلوب ندارند.
وی خاطرنشان کرد: امروز جامعه غرب برای ساخت یک فیلم 180 میلیون دلار هزینه میکند، یعنی چیزی حدود چهار برابر بودجه سینمایی کشور است و از همین جاست که باید متوجه شویم آنها چطور به وسیله تصویر، ذهن و فکر کودکان ما را تسخیر میکنند.
عباسی گفت: تصور ما این است که خطر جوانان و نوجوانان ما را در دانشگاه و دبیرستان تهدید میکند، غافل از اینکه ذهن و فکر کودکان ما را هر طور که دوست دارند، تسخیر میکنند و همین جنگ نرم است.
وی ادامه داد: کودکان خود را به راحتی در اختیار تفکرات دشمن قرار دادیم، بعد انتظار داریم در 20 سال آینده انسان طراز داشته باشیم.
رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه میتوانیم در مقابل این هجوم دشمن، کودکانمان را واکسینه کنیم، گفت: ما در کشور 700 هزار معلم داریم که میتوانند با ذوق و سلیقه برای همه این برنامهها راهکار ارائه دهند و کلیدی دست کودکان دهیم که ذوب این مطالب نشوند.
وی تصریح کرد: کودک طراز برای نیل به انسان طراز باید توحید و ادب حضور را بیاموزد و با این راهکار دیگر نگرانی در آینده نخواهیم داشت.
منبع : خبرگزاری فارس
به گزارش خبرنگار مهر، حسن عباسی شامگاه دوشنبه پس از سخنرانی در دانشگاه بوعلی سینا همدان با عنوان “خوب، بد، زشت در نبردی مشکوک” به تالار فجر همدان آمد و در محوریت موضوع کودک طراز،انسان طراز به ایراد سخن پرداخت.
وی در سخنان خود با بررسی هویت شهروندی از نگاه اسلام و غرب به تبیین پیام های انیمیشن های معروف ساخته شده در جهان پرداخت و از لزوم ایجاد جبهه رسانه ای در مقابله با آن سخن راند.
رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه رویکردهای جامعه مدنی غربی با ارزش های اسلامی سازگار نیست، عنوان کرد: دهه چهارم انقلاب اسلامی دهه نظام سازی است.
عباسی ادامه داد: شش نظریه در خصوص هویت شهروندی در جهان وجود دارد که در بین آنها نظریه هجر اسلامی جایگاه ویژه ای دارد.
سازه های اقتصاد جهانی بر مبنای ربا ریخته شده است
وی با تاکید براینکه پیامبر اسلام (ص) شهروند مسلمان را به دوری از حرام فراخوانده است، اذعان داشت: سازه های اقتصاد جهانی هم اکنون بر مبنای ربا ریخته شده و سود خواری نفی حرام است.
این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: جوهره شهروند ایرانی هجرت است که به دنبال آن هدایت نیز خواهد آمد.
عباسی با تاکید براینکه انسان طراز از حرام دوری می کند،اذعان داشت: دین مسیحیت از اصل خود تحریف شده و پایه های نظریه دموکراسی تسلیسی است که از سوی همه نظریه پردازان سکولاریسم بر آن تاکید می شود.
وی بیان داشت: استفاده از برخی واژه های قرآنی در برخی تعابیر روزمره آن را از معنی تهی کرده است.
رئیس اندیشکده یقین با تاکید براینکه باطل خلق نشده بلکه انسان آن را جعل کرده اند، ادامه داد: انسان طراز در مرحله اول به دنبال معروف جویی است و از حرام دوری کرده و به دنبال تقوا ورزیدن است.
عباسی عنوان کرد: متفکرین غربی نقشه درستی از انسان ارائه نمی دهند چرا که او را نشناخته اند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس فلسفه اسلامی در فطرت انسان چهار لایحه صدر،شغاف،قلب و فوائد وجود دارد، عنوان کرد: غم و خوشحالی در لایه صدر و خوشحالی و ناراحتی در لایه شغاف شکل می گیرد.
انسان طراز مراقب بیماری های نفسانی قلب خود است
رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه در لایه قلب کفر و ایمان متجلی می شود، اظهار داشت: انسان طراز مراقب بیماری های نفسانی قلب خود است.
عباسی ادامه داد: وزارت بهداشت در ایران نگران سلامتی جسم مردم به سبک داروینیسم است و به دنبال حل بیماری های روح نیست.
وی با اشاره به اینکه متخصص شناخت بیمارهای روحی را در کشور نداریم، ادامه داد: در نظام قرآنی درمان جسم همراه با روح باید باشد همان کاری که ابوعلی سینا آن را انجام می داد.
عباسی با اشاره به اینکه انسانی که بر سرزمین وجود خود مسلط نیست،نمی تواند مانع تردد افکار آلوده اطرافیانش شود، بیان داشت: انسان طراز باید از این مراحل بگذرد و در نهایت به نفس مطمئنه برسد.
محور قرار گرفتن انسان درد امروز عالم است
وی اذعان داشت: محور قرار گرفتن انسان درد امروز عالم است، در گذشته تعداد کودکان خانواده ها زیاد بود و اکنون که خانواده ها اکثرا دارای یک فرزند هستند در آینده او طلبکار جامعه خواهد شد.
رئیس دانشکده یقین با تاکید براینکه باید کودکان را در محضر دیگران قرار داد تا از خود محوری بیرون بیایند، افزود: متاسفانه در محضر همه هستیم غیر از خدا،کودک طراز فردی است که از این آسیب بزرگ اجتماعی دور باشد.
عباسی افزود: فیلم های سینمایی، انیمیشن ها و بازی های کامپوتری همه به دنبال آسیب زدن به تفکرات کودکان هستند و از این امر غفلت ورزیده ایم.
وی با اشاره به اینکه 413 استاد فلسفه در ایالات متحده آمریکا محور تفکر سازی انیمشن های پرهزینه دنیا هستند، اذعان داشت: دشمنان در حال باور سازی برای کودکان هستند به طوری که تنها برای یک انیمشن 450 هزار میلیارد تومان هزینه می کنند.
رئیس اندیشکده یقین افزود: این مقدار چهار برابر کل بودجه سینمایی کشور است و در جنگ نرم آنان به راحتی بر روی تفکرات سوار شده و در خانه های ما راه یافته اند.
عباسی با تاکید براینکه هم اکنون عصر القا نظرات در قالب کتاب و تابلو تخته سیاه نیست بلکه نظرات فلسفی با ساخته شدن و پخش فیلم به مخاطبان داده می شود، اذعان داشت: فیلم های سینمایی با مقاصد فلسفی ساخته میشوند و در نسل های آینده کتاب های درسی دیگر معنی پیدا نمی کنند چرا که با تصاویر معانی به دانش آموزان القا می شود.
وی افزود: در سالهای آتی بازی های کامپیوتری جای کتب درسی را خواهند گرفت و علوم توسط آنها در ذهن دانش آموزان وارد می شود.
رئیس اندیشکده یقین با تاکید براینکه بررسی این نوع جنگ نرم دشمن جایی در حوزه و دانشگاههای کشور ندارد و این امر در کشور جدی گرفته نمی شود، اظهار داشت: کودکان ایرانی در برابر هجمه های رسانه ای جامعه دشمن از طریق بازی های رایانه ای رها شده اند.
منبع : خبرگزاری مهر