سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع گزارشی به دکتر شریعتی در سوریه …آری این‌چنین شد برادر

استادحسن عباسی کارشناس مسائل راهبردی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که عصر امروز در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: روز 16 آذر روزی است که می‌توان در محیط دانشگاه و دانشجویی، دانشجویان، دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کرده و به تبیین آینده که مربوط به زندگی دانشجویان می‌شود، پرداخت. البته می‌توان در این روز محیط منطقه‌ای و بین المللی را نیز تبیین کرد.

وی با بیان اینکه طرح دیدگاه‌های مختلف و تبیین نظرات یکی از ضروریات کلیدی است، گفت: اسلام پاسخ هر نحله، مکتب و فکری را دارد و از این قابلیت برخوردار است که در محیط تضارب آراء در حیطه‌های مختلف با دو منبع قرآن و عقل به سوالات پاسخ دهد.

این کارشناس مسائل راهبردی افزود: در کشمکش‌های 16 آذر باید ویترینی ایجاد شود که در آن نظرات مختلف مطرح شود، لذا شاید بهتر بود کسانی که امکان طرح نظرات خود را ندارند، نظر خود را بیان می‌کردند.

عباسی بیان کرد: اینکه گفته می‌شود آمریکا را جمهوری اسلامی خواهیم کرد، شعار و بلوف نیست بلکه وعده الهی است. اکنون نئولیبرالیسم نفس‌های آخر خود را می‌کشد و برای اداره جامعه بشری ترسی ندارد و جوانان ما نه در برابر تروریست‌های داعشی دله دزد، بلکه در برابر فرماندهان ناتو، رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس می‌جنگند و چند سال است که توانسته‌اند آنها را به عقب بکشانند و این موضوع یک معنا دارد و آن این است که وزنگاه به سمت میدان دشمن در حرکت است.

وی خاطرنشان کرد: امروز نئولیبرالیسم نفس‌های آخر را می‌کشد و همه بشریت منتظرند که ببیند حرف اسلام و مدل جدید اقتصاد اسلامی چیست. مارکسیسم، نئومارکسیسم، لیبرالیسم و نئولیبرالیسم پاسخ خود را پس داده‌اند و با مشکل روبرو هستند.

این کارشناس مسائل راهبردی گفت: انقلاب اسلامی پاتکی به مدرنیته بود. امروز گفتمان جوانان انقلابی تمدن‌سازی است. امروز سخن از مرگ فلسفه، ایدئولوژی و سقوط علم اقتصاد در غرب می‌رود و کتابهای متعددی در زمینه مرگ فلسفه و ایدئولوژی نوشته شده است.  جوانان امروز در بازگشت به خویشتن خود به سرعت به خودآگاهی رسیدند و حقیقت را در نهج‌البلاغه می‌خوانند.

وی با اشاره به وضعیت ایران در منطقه، گفت: امروز دوست و دشمن اذعان دارند که مستقل ترین کشور سیاسی جهان جمهوری اسلامی ایران است و جوانان انقلابی از جامعه شناسی به جامعه سازی رسیده‌اند؛ البته معرفت توحیدی امروز هدف قرار گرفته و گفتمان انقلابیون مهدویت در افق و قسط در انفاس است.

این کارشناس مسائل راهبردی در پایان خطاب به جوانان، تصریح کرد: در زندگی هیچگاه خدا را فراموش نکنید تا خدا نیز شما را فراموش نکند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

استاد حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین عصر امروز (دوشنبه) طی سخنانی در مراسمی که به مناسبت 16 آذرماه روز دانشجو در تالار شیخ انصاری دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: 16 آذر روزی است که محیط دانشگاه و دانشجویی، محیط ارائه دیدگاه‌ها و نظرات در افق‌های دور می‌شود، از این رو شور و نشاطی را در 16 آذر هر سال شاهدیم.

وی افزود: اسلام پاسخ هر نحله و مکتب فکری را داراست و این قابلیت را دارد که در محیط تضارب آرا بتواند با 2 منبع اصلی قرآن و عترت و عقل پاسخ دهد، کشمکش‌های 16 آذر باید تبدیل به ویترینی شود که در آن بتوان به مطالبات دانشجویی پاسخ داد.

رئیس اندیشکده یقین در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: پس از انقلاب، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها، بیرون از مرزها با ما می‌جنگیدند، امروز در عمق خاک آمریکا و انگلیس در حیطه خاک آنها جنگ می‌کنیم، گفته بودیم آمریکا را جمهوری اسلامی خواهیم کرد، این یک شعار یا بلوف نیست بلکه یک وعده الهی است.

وی ادامه داد: داعشی‌ها حتی دله دزد هم نیستند، اگر جوانان ما با فرماندهان ناتو و رژیم صهیونیستی می‌جنگند و 55 ماه است در سوریه و عراق توانسته‌اند آنان را به عقب برانند، نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

حسن عباسی با بیان اینکه امروز نئولیبرالیسم دیگر نفس‌های آخرش را می‌کشد، گفت: همه بشریت می‌خواهند ببینند حرف اسلام درباره اقتصاد چیست، لیبرالیسم در فرهنگ، اقتصاد و سیاست به بن‌بست رسیده است، انقلاب اسلامی ایران پاتکی به مدرنیته بود.

وی اضافه کرد: مطمئن باشید برای مواجهه به تفکر نئولیبرال و نئومارکسیست در اسلام پاسخ قانع‌کننده‌ای از بطن آیات و روایات و عقل وجود دارد، امروز روح‌ها، اندیشه‌ها و ذهن‌ها توسط هالیوود و علوم انسانی غربی به تسخیر آنان درآمده است، تمدن‌ستیزان و ضدفرهنگ‌هایی که حتی با آثار تاریخی هم کار دارند، تروریست‌های تکفیری هستند که در سوریه جنایت می‌کنند.

رئیس اندیشکده یقین در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: شرایط به گونه‌ای رقم خورد که با رهبری امام، انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد، کسی باور نمی‌کرد که خروج از دامن غرب نیفتادن به دامن شرق را به دنبال داشته باشد. انقلاب اسلامی ایران که ضدمارکسیست و ضدلیبرال بود در ایران پیروز شد.

وی با بیان اینکه غربی‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عراق بعثی را تقویت کردند تا علیه ایران اقدام کنند، یادآور شد: همه دنیا آن زمان امیدوار بودند بتوانند انقلاب را از پای درآورند و نابود کنند اما پس از 8 سال مقاومت در جنگ تحمیلی یک وجب از خاک ایران به دست دشمنان نیفتاد، عرصه و صحنه منازعه با کلیت استکبار در دوران جنگ تحمیلی نه در ساحل دجله و اروند در اقیانوس عالم بود، در 2 هزار کیلومتر جنگ ادامه داشت.

حسن عباسی در پایان خاطرنشان کرد: مسیر انقلاب پس از جام زهری که امام از آن یاد کرد، دچار رخنه شد اما بعد از فوت ایشان، بذری که امام کاشته بود شروع به رشد کرد اما تجمل‌گرایی ارزش شد، از چاله لیبرالیسم فرانسوی در ابتدای انقلاب به چاه لیبرالیسم تحصیل‌کرده‌های آمریکایی افتادیم.

منبع: خبرگزاری فارس

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

23 دیدگاه

  1. سلام تو این آدرس یک پوستر برای این مطلب کار کردم . خیلی ساده است ولی در حد وسع منه.
    http://salabat.blog.ir/page/poster

  2. حاجاقا
    برادرگرامی
    اخوی بزرگوار
    عزیزم
    مای هانی
    لطفن فایل تصویری برامون بذار گلم 🙂

    • معاونت پایگاه

      عزیز دل
      برادر گل
      صبور بابا

      ما که تیم حرفه‌ای فیلم‌برداری نداریم! یه سایت زدیم تا از هرجا که شده مطلب جمع کنیم!

  3. خسته نباشید
    خواهشن فایل تصویریشو بذارید
    ممنون

  4. سایت بی صوت(سخنرانی) به چه ماند؟ آری، به زنبور بی عسل

    • معاونت پایگاه

      تمام تلاش ما برای نشر افکار استاد این است که روحیه‌هایی مثل نظر بالا را اصلاح کنیم. روحیه‌هایی تنبل و خودخواه که بدون بررسی و توجه به شرایط قضاوت کرده و رفقای خدمتگذار و دلسوزشان را در هر پست و مقامی به سادگی با زبانشان می‌رنجانند و آن‌ها را مورد ایذا قرار می‌دهند. امید داریم تا قشر مومن مذهبی با ارتقاء تقوی و افزایش بصیرت خود چهره‌ای مودب و واقع‌بین را در جامعه به نمایش بگذارد. 🙂

      • به نام خدا
        سلام.
        معاونت پایگاه!
        جنبه خیلی خوب چیزیه….

        روحیه طنز نداری، حداقل تحمل نظر مخالف رو داشته باش…
        ما هم عمری سر کردیم و خون دل خوردیم تا در طیف “بسیجیان بد عنق و خشک” که خودشون رو هم -متاسفانه- مومن میدونن، قدری طراوت ایجاد کنیم، بینش و بصیرت و خلق خوش تزریق کنیم… از منش نبی اکرم و رحمتا للعالمین ( ص ) بگیم…
        ولی با دیدن شما خستگی در وجودمون ماسید، اخوی…

        اگر مومن و معتقد به خدای محمد هستی، اگر شیعه ی علی هستی، نظر من رو بعد خوندن تایید کن، نه اینکه رد و کنسل کنی…
        اگر هم تایید نکردی، من و خودت، حداقل میدونیم وضع از چه قراره…

        • معاونت پایگاه

          علیکم‌السلام
          داداش ما که تهش اموجی گذاشتیم که! شما که خودت اهل دلی چرا برداشت طنز نکردی! از مشکلات نگارش مکتوب اینه خوب حسو منتقل نمیکنه!

          • پس با این وصف باید بگم…
            خیلی کوچیکتم، دادا..
            اگه تند بود لحن کلامم شرمنده…
            ارادت…

            آقا این سخنرانی دکتر قصه دار شده چرا؟! 1 ماه رد شد .. خبری نیست؟

          • یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

            بزودی… إن شاء الله

  5. یه انتقاد
    خداييش خیلی ضعیفه سایت
    سایت مصاف یا فاراقلیط سریع سخنرانی های استاد رائفی پور رو ميذاره در عرض یکی دو روز، ولی شما بعد از دو هفته هنوز سخنرانی دکتر عباسی رو نذاشتید

    • معاونت پایگاه

      نکته اینجاست اون‌ها رسمی‌اند و توسط خود موسسه پشتیبانی می‌شوند. اما ما سایت رو خود‌جوش و از سر علاقه زدیم و همچنان داریم ادامه می‌دیم. برای همین دسترسی نداریم که همیشه همراه استاد باشیم و برنامه‌ها رو ضبط کنیم. اگر دقت کنید گزارش‌ها رو هم خودمون نمی‌نویسیم بلکه اون‌ها رو هم از خبرگزاری‌ها نقل می‌کنیم. امیدواریم یک روزی سایت رسمی برای استاد عزیز ایجاد بشه تا ما و شما شاهد هم نظم و هم انسجام در ارائه برنامه‌های استاد باشیم.

  6. پس این سخنرانی چی شد!؟!؟!!؟!!!؟!!!؟

  7. صوت رو لطفا قرار بدید،

  8. صوتشو بذارین لطفا

  9. سلام، چرا صوت سخنرانی روز دانشجو دانشگاه تهران رو نمیذارید؟؟
    خدا خیرتون بده

  10. ای دبیر بخش خبری محترم
    بدان و آگاه باش که برای ما فایل سخنرانی بسیار ارزشمند تر از خبری اندک و کوتاه است.
    با تشکر

  11. سلام …
    جان مادرت فایل صوتی این سخنرانی رو بذار ….

  12. چی شد این سخنرانی؟!؟!
    چرا پیگیری نمیکنید!!!!

  13. فایل صوتی سخنرانی کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  14. لطفا صوتش رو زود بگذارید.ممنون.

  15. سلام
    پس چی شد این سخنرانی رو چرا برای دانلود در سایت قرار نمیدید؟!؟!