سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع پایانی بر آغاز فتنه‌ها

اختتامیه پنجمین دوره جشنواره مردمی رسول آفتاب امروز  ـ 9 دی  94 ـ با حضور چهره‌های فرهنگی در حوزه هنری برگزار شد. استاد حسن عباسی در این مراسم با اشاره به اینکه روز 9 دی ماه روز تبیین فتنه است، گفت: فتنه پدیده تمام نشدنی در زندگی مؤمن است و انسان با فتنه‌های مختلف آزمایش می‌شود و اگر فرد آمادگی داشته باشد از آزمایش و امتحان نمی‌هراسد. فتنه وقتی رقم می‌خورد که حق از باطل قابل تشخیص نیست.

وی افزود: برای جلوگیری از فتنه نیاز است که حق از باطل تفکیک شود و بعد از آن امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد و برای این اتفاق لازم است که حق به عنوان معروف معرفی شود و بعد امر به معروف صورت گیرد اما در کشور ما قبل از تبیین حق و باطل مستقیم سراغ امر به معروف و نهی از منکر می‌رویم.

راه مقابله با فتنه این است که همواره خود را در فتنه ببینیم

عباسی با اشاره به زمان رخ دادن فتنه، گفت: هنگامی که حق و باطل جایشان عوض شود، فتنه رخ می‌دهد و آن زمان مفهومی چون امیرالمؤمنین یزید جایگزین لفظ اصلی می‌شود و داعش داعیه‌دار اسلام می‌شود. جریانی به نام داعش ظواهر اسلام را رعایت می‌‌کند اما در باطن فاسق است. در این شرایط است که برای حفظ اسلام خون حسین نیاز است تا درخت اسلام سر پا بماند. یک راه کلیدی و اصلی در مقابله با فتنه وجود دارد آن هم این است که خود را همواره در فتنه ببینیم.

این کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی گفت: درد امروز جامعه ما عدم درک درست از توحید است و ما با عبارت یکتاپرستی خود را راحت کرده‌ایم و اگر فتنه گریبانگیر ما بشود به خاطر همین مسئله است. امروز هر کس از دانشگا‌ه‌های ما در رشته‌های علوم انسانی فارغ‌التحصیل می‌شود در ذهنش موحد نیست و تحصیلات او تثلیثی است و این یک فتنه معرفتی است. اگر این سخن در جامعه دانشگاهی زده شود مطلق اساتید جلوی آن خواهند ایستاد و 9 دی ریشه در همین مسائل دارد.

نظام بانکی ما ربوی است

عباسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نظام بانکی حاکم در کشور گفت: نظام بانکی ما ریشه در مسائل ربوی دارد و رسانه‌های ما شبانه‌روز در حال تبلیغ منکری به نام ربا هستند. فتنه‌‌ها در طول تاریخ، بشر را نابود کرده و باطل جای حق را گرفته و تبلیغ می‌شود.

وی افزود: چقدر بعد از نماز جمعه برای حجاب راهپیمایی شد اما تاکنون یک بار برای توحید و یا ربا در بانک‌ها راهپیمایی نشده است. 191 نفر از چهره‌های اسلامی در مورد نظام بانکی ربوی حرف زده‌اند اما هیچ اراده‌ای برای زدودن آن وجود ندارد. تا کی مردم برای زدودن باطل وارد میدان شوند، پس خواص کجا هستند؟

امروز با 3موج فتنه درگیر هستیم

عباسی گفت: امروز با سه موج فتنه درگیر هستیم، فتنه اصغر،‌ فتنه اوسط و فتنه اکبر؛ سازمان ملل و سازمان‌های تابعه آن چون یونسکو، یونیسف، فائو و … مانند اختاپوس در حال استعمار جهان هستند. فتنه اصغر از سوی جناح استکبار جهانی خود را حق معرفی می‌کند که اتفاقاً در داخل کشور هم هوادارانی دارد.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به فتنه اوسط گفت: اسلام تکفیری، فتنه اوسطی است که در جهان اسلام نفوذ کرده است. سنی‌های تکفیری و شیعه‌های تکفیری که در حقیقت نه سنی هستند و نه شیعه از سیستم جاسوسی انگلستان پول می‌گیرند که تفرقه ایجاد کنند. این جریان می‌خواهد اسلام را تخریب کند تا بعد از 30 سال اثری از زیرساخت‌های اسلام نماند در حالی که نظریه‌پردازان غربی معتقدند اسلام می‌تواند نجات‌بخش بشریت باشد.

در فتنه اکبر مشکل مالک نداریم، به عمار نیاز داریم

او با اشاره به فتنه اکبر گفت: در این نوع از فتنه، حق و باطل در جبهه خودی با هم ممزوج می‌شوند. در این فتنه ما مشکل مالک اشتر نداریم همانطور که امروز کمبود قاسم سلیمانی نداریم بلکه کمبود عمار داریم. هنرمندی که برای فتنه فیلم بسازد و یا شاعری که برای فتنه شعر بسراید نیاز داریم. امروز چه کسی جرأت دارد برای فتنه فیلم بسازد او را طوری روی آنتن تلویزیون بایکوت می‌کنند که پشیمان شود. در این فتنه آنقدر فشار می‌آورند که امیرالمؤمنین مجبور می‌شود مالک را وادار به عقب‌نشینی کند.

عباسی گفت: امروز در ایران فتنه، فتنه استحاله جمهوری اسلامی از درون است و دشمن از درون می‌خواهد لیبرالیسم را شکل دهد. در ابتدای انقلاب یک نفر مانند بنی‌صدر بود که معتقد به اسلام منهای روحانیت بود که امام هشدار داد و این خطر زدوده شد ولی امروز خطر دیگری وجود دارد آن هم روحانیت منهای اسلام است روحانیتی که جرأت حرف زدن از اسلام را ندارد.

ایشان گفت: لیبرالیسم فتنه اکبر است و اگر با این فتنه مقابله نشود در آینده در مورد ایران همان چیزی را باید شاهد باشیم که امروز در مورد چین شاهدیم.

تثبیت قلب باید انگاره اصلی ادبیات باشد

وی در پایان سخنانش با اشاره به هنر و ادبیات گفت: هنر امروز هالیوودی و ادبیات داستانی غرب ایجاد تشویش و ناآرامی در جان آدمی می‌کند اما قصه قرآنی هدفش ایجاد آرامش در قلب است. قصه قرآنی اسطوره نمی‌سازد و  تثبیت قلب انجام می‌دهد. تثبیت قلب باید انگاره اصلی ادبیات ما باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

4 دیدگاه

  1. سلام دوستان عزیزی که سایت رو مدیریت میکنید نمیدونم شما باید طی گذروندن چه مراحلی صوت جلسات استاد عباسی رو توی سایت بزارید اما واقعاحیفه که نظریه پرداز قدری مثل دکتر عباسی صداش به گوش ما نرسه باخودم خیلی فکر کزدم که شاید دلیلی غیر از اهمال کاری و تنبلی برای نگذاشتن صوت ها دارید اما به نتیجه ای نرسیدم
    لطفا صوت ها رو هرچه زودتر ثرار بدید تو سایت

    • یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

      اگر قبلا به سایت سر زده باشید، هزار و یکبار دلیل قرار ندادن صوت و تصویر سخنرانی ها را گفتیم. ما به سخنرانی ها دسترسی نداریم. مسئولیت ضبط سخنرانی ها با ما نیست.

  2. با سلام
    صوت استاد برای ما همه ی زندگی نیست
    ولی بدون اون خیلی چیزا کمه برامون
    صوت ها رو هدفمند کنید
    بزارین صدا به صدا برسه
    اگه نمیتونید منو استخدام کنید
    این کارو میکنم
    وسلام

  3. سلام..
    توروخدا این.سخنرانی هارو اپلود کنین دگ.
    الان یک ماه هست حد اقل سخنرانی جدید گوش نکردیم..
    لطفا مثل سایت مصاف باشین ما هر روز میایم.سر میزنیم دریغ از یک سخنرانی…