نامۀ سرگشادۀ حسن عباسی خطاب به فرماندۀ ارتش جمهوری اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم

امیر سرلشکر سید عطاءالله صالحی
فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم
با تقدیم احترام

مستحضرید که تقطیعی یک دقیقه‌ای از یک جلسه از سلسله جلسات دروس تخصصی دانش دکترینولوژی در دانشگاه تهران منتشر گردیده که شنیده‌ام موجب رنجش دوستان من در ارتش جمهوری اسلامی شده است. مایل بودم در روزهای قبل مصدع اوقات شوم و مراتب عذرخواهی قلبی خود را به جای آورم تا جناب‌عالی به جامعه ارتش انقلابی اسلام تقدیم بفرمایید، اما در تماسی که با استاد ارجمندم امیر دریادار کوچکی داشتم، ترجیح بر این شد تا پس از رفتن من به دادسرای نظامی باشد که شائبۀ تأثیر بر دادگاه پیش نیاید؛ از این‌رو پس از حضور در دادسرای نظامی، امروز فرصتی حاصل شد که با تأخیر چند روزه، مراتب عذرخواهی خود را به جناب‌عالی به عنوان فرماندۀ برادران غیور ارتشی تقدیم نمایم. اما برای شفافیت موضوع، چند نکته را به استحضار جناب‌عالی می‌رسانم:

1ـ تقطیع مطالب علمی، فلسفی، روایی، و قرآنی در تاریخ همواره به عنوان یک اقدام رذیلانه مطرح بوده است؛ مانند آن‌که مشرکی، آیۀ قرآن را تقطیع می‌کرد که «لاتقربوا الصلوه» و نتیجه می‌گرفت که به نماز نزدیک نشوید؛ حال آن‌که این آیه قبل و بعد دارد و فهم و استنباط از آن، نیازمند در نظر داشتن همۀ آیه است.

2ـ به تبع، تقطیع «یک دقیقه‌ای» از جلسۀ 230 دورۀ طرح‌ریزی استراتژیک در افق 1414 در دانشگاه تهران، به تاریخ 1389/04/03 موسوم به کلبه کرامت نیز مصداق همان رفتار است. دورۀ طرح‌ریزی استراتژیک در افق 1414، مبتنی بر کلیات دانش دکترینولوژی است که در تنها کرسی نظریه‌پردازی مستمر علوم انسانی در سطح تهران است که از 1385 تاکنون در یک بازۀ زمانی ده ساله استمرار داشته و به توفیق الهی، اکنون به جلسۀ 650 رسیده است.

الف‌ـ مباحث علوم اقتدارآفرین که در این سلسله جلسات مطرح شده‌اند، طیف وسیعی از موضوعات را در بر دارد که نه تنها شامل مباحث سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، فلسفی، جامعه‌شناسی، ژئوپلتیک، ژئواستراتژیک، و ژئوکالچر است، که حوزه‌های روان‌شناسی، کلام، ارتباطات، هنر، منطق، حقوق اساسی، تاریخ، امنیت، و علوم قرآنی را در بر می‌گیرد. اندیشه‌جویان این کلاس‌ها تاکنون 284 پایان‌نامۀ دکتری و کارشناسی ارشد را در موضوعات مذکور دفاع کرده‌اند.

ب‌ـ تعدادی از افسران جوان ارتش نیز در جمع دانشجویان این دوره‌ها هستند که موفق به اخذ گواهی فارغ‌التحصیلی شده‌اند. هم‌چنین تعدادی از فرماندهان ارتش، سپاه، و نیروی انتظامی نیز به صورت غیرحضوری از این مباحث استفاده می‌کنند که امیر سرافراز ارتش اسلام سرتیپ پوردستان از آن جمله هستند که همواره در طول سالیان ـ از 1389 به این سو ـ پیگیر دریافت فیلم کلاس‌ها بوده و از طریق دفترشان، کتباً ما را مورد محبت و لطف خود قرار داده‌اند.

ج‌ـ در طول جلسات متعدد از 650 جلسۀ برگزارشده در این دوره، به دفعات به ابعاد گوناگون نقش استراتژیک ارتش جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب قدرت ملی پرداخته شده است؛ برای نمونه در جلسۀ 205 که در 1388/12/06 در دانشگاه تهران برگزار شد، با توجه به عملیاتی شدن پروژۀ ساخت ناو جماران، به طور مبسوط به موضوع ضرورت اجرایی شدن قابلیت استراتژیک نیروی دریایی ارتش در قالب نیروی دریایی راهبردی پرداخته شد. البته ـ و احتمالاً ـ مستحضرید که ایدۀ نیروی دریایی استراتژیک، در جلسات دکترین مشترک نیروی دریایی ارتش و سپاه در 1374 مطرح شد. آن جلسات که در دفتر فرماندهی وقت نیروی دریایی برگزار می‌گردید توسط خود آقای شمخانی مدیریت می‌شد، و برادرانی چون سردار فدوی، یا بزرگانی هم‌چون دریادار شهید رودکی و مرحوم تیمسار دانه‌کار در مباحث درگیر بودند. ماحصل آن مباحث را در سال 1375 در قالب ‹دکترین دست دراز› نگاشتم که نخستین متن استراتژیک نیروی دریایی شد و اکنون پس از بیست سال به‌مرور، اهداف پیدایش نیروی دریایی استراتژیک بیش‌ازپیش نمایان می‌شود.

د‌ـ در سخن از دورۀ خدمت در نیروی دریایی، خالی از لطف نیست که از مأموریت‌های بازرسی مشترک در سطح نیروهای مسلح نیز یاد کنم که اوج هم‌دلی ارتش و سپاه بود؛ چه در بازرسی‌های عملیاتی که همراه با تیمسار یگانه‌فر به نمایندگی از ارتش و سپاه می‌رفتیم و از ایشان بسیار آموختم، و چه در بازرسی‌های اعزامی از ستاد کل نیروهای مسلح در بازۀ 1370 تا 1375 تحت فرمان شهید صیاد شیرازی که در گروه عملیات زیر نظر تیمسار شاهین‌راد توفیق خدمت داشتم و در کنار تیمسار پیرایش که ارشد تفنگداران دریایی ارتش بود بازرسی از نیروهای تکاور و تفنگدار ارتش و سپاه را بر عهده داشتیم. در ماجرای تشویق جناب آقای حبیب سیاری  در جریان بازرسی سراسری سال 75-1374، پس از بازدید از جزیرۀ ابوموسی، و ارزیابی از تیپ تفنگداران و تکاوران دریاییِ تحت امر ایشان، همان شب در ناو خارک در جلسۀ نهایی بازرسی، با توجه به حسن فعالیت ناخدا سیاری، به اتفاق تیمسار پیرایش، درخواست تشویقی در سطح ارتقاء وی را با ارزیابی کیفی مثبت از مدیریت ایشان تقدیم کردیم که مورد تأیید شهید صیاد واقع شد.

۳ ـ تقطیع یک قطعۀ یک دقیقه‌ای از جلسۀ ۲۳۰ دورۀ کلبۀ کرامت از سوی جریان ضدانقلاب، اجرا و ابتدا در یکی از صفحات شبکه‌های اجتماعی مربوط به عناصر سلطنت‌طلب باستان‌گرا نشر یافت و سپس در سایر صفحات ضدانقلابیون  و همچنین فتنه‌گران بازنشر داشت.

۴‌ ـ در مجموع ۹۱% از این فضاسازی، در شبکه‌های اجتماعی از سوی ضدانقلاب خارج‌نشین و لیبرال‌های وطنی و عناصر فتنۀ سبز، و ۹% آن از سوی رسانه‌های رسمی انعکاس داشته است. عصر امروز [۱۳۹۵/۰۵/۱۱] مقرر است که در جلسه‌ای در سازمان حفاظت اطلاعات، مستندات این فضاسازی ضدانقلابیون و لیبرال‌ها در فضای سایبر تحویل شود که حاوی نکات حیرت‌انگیزی از ترفندهای فتنه‌گران است؛ البته مجلد مستندات به محضر جناب‌عالی تقدیم خواهد شد.

5 ـ نکتۀ مهم این است که تلاش لیبرال‌ها و ضدانقلاب از این فضاسازی عمدتاً برای منحرف کردن اذهان عمومی از اهم مسائلی مانند اقامۀ قسط به‌ویژه در حوزۀ فیش‌های نجومی، رکود فراگیر اقتصادی، خیانت آمریکا در پسابرجام، مذاکرات شهریور 1365 پاریس، انتشار ابعاد محرمانۀ مذاکرات اتمی در رسانه‌های غربی، ناامنی‌ها و تروریسم منطقه‌ای، رجز‌خوانی عربستان برای ایران، و عدم پیگیری جنبش مردمی مقاومت اقتصادی در کشور بوده است.

از این رو، جناب‌عالی و جامعۀ معظم ارتش جمهوری اسلامی، مطمئن باشید که پاسخ ما در حوزۀ جنگ نرم و جهاد کبیر، علیه پاشنه‌های آشیل لیبرال‌های فتنه‌گر، سهمگین‌تر از پیش خواهد بود، چراکه فرمود «و قاتلواهم حتی لاتکون فتنه» ان‌شاءالله.

حسن عباسی
رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال

منبع: پایگاه رسمی اندیشکده‌ی یقین

دانلود به‌صورت PDF

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

58 دیدگاه

  1. چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی، وقتی داغ میکنی استاد باید فکر خنکای آب هم باشی! آدم پوست پیازی تر از خودت نیست، خدا رو شاکرم که بلاخره یه کسی شاکی شد که هیچکدوم از اون پارتی های استاد به کارش نمیاد! و باید بگه غلط کردم! همین نامه مراتب پایبندی ایشون رو به اندیشه های جذابشون میرسونه! جالب اینکه سخن سخیف خودش رو با آیات قرآن هم مقایسه میکنه!
    دست توانمندی هم در پاچه خواری دارند، البته وقتی اون یکی دست زیر سنگ گیر باشه!

  2. سلام
    آقای دکتر. نامه سرگشاده شما را خواندم. اما متاسفانه توضیحی در مورد آن جمله (یک دقیقه ای) تقطیع شده در آن ندادید که اگر منظور آنچه بقول شما ضد انقلاب بیان کرد نبود پس منظور چه بود؟ کلی گویی شما قانعم نکرد. جملات تقطیع شده شما پس معنی اش چه بود؟ خوشحال میشوم توضیح دهید

    • معاونت پایگاه

      1. اینجا پایگاه اندیشه‌جویان است نه پایگاه رسمی خود ایشان.
      2. جلسه 230 کلبه کرامت جله اصلی است که آن کلیپ از آن جدا شده لطفا آن جلسه را مراجعه کرده و مشاهده بفرمایید
      3. فرض بر این است که در این سایت سلسله مطالب را خوانده‌اید تا به این نوشته رسیده‌اید لذا در نوشته‌های قدیمی‌تر این موضوع مطرح شده.

  3. نظر شما در انتظار بررسی مدیر است.
    همش بخاطر زدن بچهاى انقلاب هست
    چون زمان انتخابات ریاست جمهورى داره میرسه
    نیروهاى تاثیر گذار رو میزننددیکه همه میدونن که مفسد اقتصادى مفسد اجتماى وطن فروش
    نفوذى وخاعن فحشا در کنسرتحا وغیره که همه میدونن پوره از صدا سیما گرفته تا تو خیابونها وتو مدیرها همه وهمه راحت وبدون هیچ باز خواستى کارشون انجام میدن ببا فاحشه غربى با ویزا امده گشته و رفته هچکس بازداشت نشد
    شتر دیدى ندیدى

  4. اقای روحانی شما با قراداد برجام بد فرجامتان باعث یاس و ناامیدی جوانان خلاق وبااستداد و باعث بیکاری دانشمندان و خانه نشینی انها شده اید. حالا بجای پاسخگویی به مردم ، دهان مدافع مردم و انقلاب میخواهید ببندید زهی خیال باطل. دوستار دکتر حسن عباسی

  5. ای روحانی خبیث که خواستی با این فتنه گریت خیانتهایی بی سابقه به ملت را لاپوشانی کنی و از طرفی نذاری ملت با سخنان استاد عزیز پی به رابطه ات و عقد اخوتت با اسرائیل پب ببرند و بی شرمانه و دیوث منشانه رفتی زیر پتو و با کدخدا برجام را آبستن کردید…
    خدا نگذره ازت که با دشمن خندید به دوست طعنه زدی و چهره منافق و کریهت را بوضوح نشون دادی وشک ما را برطرف کردی
    این روحانی!
    بدون طوفانی در راهه و تو و پدرانت و کدخدایانت را به درک واصل خواهد کرد و دردم از اینه که لباس پیغمبر تنت کردی تا راحت تر به اسلام و نظام و ولایت خیانت کنی اما خدا هم هست خدا بیداره و ناظر
    خدا شما را لعنت کرده که این همه بی شرم شدید و لباس حیا را از تن بیرون کردید و تنتون را به کدخدا فروختید
    خواهشن این نظررا حذف نکنید1
    میبینید چقدر به استاد یعنی یک مسلمان واقعی که خدا گفته مومن نزد خدا عزت داره را چطور بی آبروی میکنند!
    پس بذارین ما هم چهره حقیقی و زشت و کثیف اونها را با کلمات نشون بدیم …
    استاد تو یک مرد واقعی هستی و تو قهرمان منی…

  6. من انقلابی ام

    دستگاهی به این حساسی چرا باید تحت تاثیر فضاسازی قرار بگیرد!؟

  7. درودبردکترعباسي،مرگ برمنافق،مرگ برفتنه گر

  8. وقتی صفدر حسینی ذخیره نظام است جای شما همان کنج زندان است

  9. تحلیل بنده از صحبت های جناب آقای حسن عباسی در ۷ بند.
    ۱. فتنه ۸۸ یک تهدید داخلی بود.
    ۲. سپاه و بسیج با این تهدید مقابله و آن را خنثی کرد.
    ۳. عده ای (طرفداران فتنه) در داخل این مساله را برنمی تابند و به همین خاطر با سپاه مشکل دارند.
    ۴. این عده به دنبال یک نیروی نظامی هستند که به تهدیدهای داخلی کاری نداشته باشد.
    ۵. وظیفه ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران حفاظت از مرزها و کیان کشور و مقابله با تهدیدهای خارجی است.
    ۶. با توجه به وظیفه تعریف شده ارتش، عملا در موردی مثل فتنه ۸۸ کاری از دست ارتش برنمی آید.
    ۷. این مساله به هیچ عنوان نقد ارتش یا نشان دهنده ضعف آن نیست بلکه نشان دهنده تقسیم
    کار و پرهیز از موازی کاری در نیروهای مسلح است.
    با توجه به موارد یا شده حرف آقای عباسی قابل دفاع است و به هیچ عنوان توهین و یا حتی نقد ارتش هم نیست.

  10. نوید نماینده

    از اینکه این مرتیکه دغل باز متوهم با شکایت ارتش به بازداشتگاه رفت خوشحالم… بالاخره هر کس باید بفهمد زر مفت زدن هزینه دارد… استادهای دروغین و متوهم به این دلیل دهانشان را به هر چرندی باز میکردند چون احساس میکردند حرف مفت زدن هزینه ندارد… نخیر اینطوری ها هم نیست، زر که می زنی باید هزینه آن را هم بدهی.

    • کافر همه را به کیش خود پندارد

    • معلومه که خیلی سوختی که این چاک بی ادب رو باز کردی، چرا همه مخالفان استاد عباسی طرفدار اصلاحات و بی بی سی هستند، از جمله همون آقای ارتشی ای که اومد پشت تریبون از استاد عباسی بد گفت و از روحانی دفاع کرد، چرا هیچ کدومتون جواب ندادید که روحانی سال 65 با اسراییلی ها بدون اجازه امام مذاکره کرده یانه؟؟ ترسیدید دور بعد رد صلاحیت بشه؟؟؟؟

    • تو اول برو تربیت یاد بگیر و بعد بیا نظر بده. همین آدم هایی مثل شما هستند که محیط نت را فاسد کردن.

  11. سلام ما را به استاد عباسی برسانید و به ایشان بفرمایید این پروپاگاندایی که شبکه های ضدانقلاب به راه انداختند و برخی رسانه های داخلی ها آن را همراهی کردند، در حد یک نمایش مضحک بود که همه شاگردان استاد را به شگفتی و تعجب وا داشت. احمق ها فکر کردند می توانند با نیروهای خدوم ارتش استاد عباسی را منهدم کنند. می خواستند ارتش مقتدر را تحریک کنند تا استاد را ضد امنیت ملی جلوه دهند و با دستان یک دوست، دوست دیگر انقلاب را بزنند.
    خبر مهمی که به دوستان می خواهم عرض کنم این است که وقایع اخیر به نوعی نشان دهنده این است که تاثیرگذاری سخنرانی های استاد عباسی فراتر از پیشبینی ها بوده که شبکه های ضد انقلاب از دویچه وله تا رادیو فردا و حتی شبکه بی بی سی فارسی را پای کار آورده است و اگر هشیار باشیم، باید فهمیده باشیم که طرف مقابل احساس خطر زیادی از استاد کرده و مطمئن باشید این اتفاقات پس لرزه های ضربات مهلکی است که استاد عباسی بر پیکره آنها وارد کرده است که تمام قد وارد گود شده اند. پیامی که این اتفاقات به ما می رساند، مهمتر از خود اتفاق است. بیشتر از این نمی توانم بگویم.

  12. حسن عاشق علی

    ارتش شاهنشاهی آیا در برابر انقلاب اسلامی و مردم به پا خاسته ایران که از نظر شاه حالت فتنه و براندازی داشت ساکت و بی طرف بود ؟ ارتش شاه با تمام قوا توسط افرادی نظیر ارتشبد اویسی – قره باغی – ازهاری و . . . . در میدان و وسط معرکه بود و انقلابیون را سرکوب می کرد , قتل عام و کشتار تظاهرکنندگان در رور هفده شهریور میدان شهدا ( ژاله ) مشت نمونه ای از خروار است

    اما ارتش جمهوری اسلامی در طرح براندازی و فتنه سال هشتاد و هشت کجا بود ؟

    آیا ارتش شاهنشاهی با ارتش جمهوری اسلامی نباید تفاوت داشته باشد ؟
    و این تفاوت را مردم کجا باید ببینند ؟
    ندای ,, این عمّار ,, ؟ امام جامعه در ماجرای فتنه یادمان نرود
    و اما نامه ی سرگشاده ی حکیم حسن عباسی به فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران دو راه را پیش پای ارتش باز کرده است
    اول اینکه ارتش به روال گذشته پایش را می کند در یک کفش و اصرار بر بی طرفی و خنثی بودن در حوادثی از قبیل فتنه هشتاد و هشت دارد که با باز شدن چشم و گوش مردم مسئولیت عواقب آن را باید پذیرا باشد .
    دوم اینکه مانند سپاه پاسداران و بسیج حضور در میدان و معرکه ی انواع فتنه ها را بر می گزیند که دلخواه خدا و اسلام و قرآن و ولایت و امام جامعه و امت حزب الله است و چه از این بهتر .
    در هر حال بار دیگر حکیم حسن عباسی با درایت و تیزهوشی و آینده نگری خاص خود و با شکستن نفس اماره و ارسال نامه به فرمانده ارتش درس تازه ای به ما داد و آن اینکه نقشه ی شوم لیبرال های خائن و منافق و نفوذی و دشمنان اسلام و انقلاب و ولایت را نقش برآب کرد و ثابت نمود که شیر همچنان شیر است چه در بند اسارت باشد چه در هوای آزاد و روباه همچنان روباه است چه حقوقدان باشد چه نوکر کدخدا و چه روباه گلاسکو .

    • سلام
      صحبت های شما بوی نفاق میده
      این صحبت ها ایران را به کشورهایی شبیه خواهد کرد که ارتش آن ها با توان نظامی که باید از مرزها دفاع کند بیاید و درگیر جنگ داخلی شود تا هم زیرساخت های کشور نابود شود و هم مردم بی گناه کشته و آواره شوند.
      در هر حالتی ارتش باید مدافع مرز ها باشد و کاری به حاکمیت نداشته باشد. حال کشور میخواهد شاهنشاهی باشد یا خواه اسلامی یا لیبرالیستی
      ورود ارتش به مسائل سیاسی آن را مشغول به کارهای بیهوده کرده و حاصل آن ورود داعش و امثالهم به کشور خواهد بود.

  13. یوسف فرشیدی

    باسلام وادب
    این حقیر به عنوان یک ارتشی ضمن اینکه از نوع موضع گیری دکترفروزش درجریان فیلم تقطیع شده ی اخیر از سخنرانی دکترعباسی، انتقاد دارم و باتوجه به شناخت عمیقی که از دکترعباسی براساس سخنرانی هایشان به دست آورده ام، عنوان میکنم که حرکت به دوراز اخلاق تقطیع سخنرانی ایشان و اقداماتی درصدد تخریب ایشان، بیانگر این است که دکترعباسی مسیر را درست و صحیح رفته و اگرغیرازاین بود باید تعجب میکردیم و این نظر برگرفته ازبیان امام راحلمان است که فرمودند هروقت مورد تشویق دشمنان واقع شدید ، بدانید راهتان را اشتباه رفته اید واگر موردهجمه ی دشمنان قرارگرفتید بدانید مسیرتان درست است.
    درپایان ضمن دعابرای تعجیل درظهورحضرت حجت عج و سلامتی وطول عمر امام خامنه ای ، موفقیتهای روزافزون دکترعباسی وهمه ی خادمان واقعی این کشوررا از خداوندمتعال خواستارم.
    باتشکرفراوان یوسف فرشیدی نیا
    کارشناس ارشد حقوق بین الملل

  14. ارتش به اينم اعتراض كن:
    https://telegram.me/www_598_ir/5265
    توهین ظریف به ارتش‼️
    اونایی که با برش ۱ دقیقه ای از سخنرانی ۲.۵ ساعته دکتر عباسی نتیجه گرفتند که به ارتش توهین شده، از این حرفای ظریف چه نتیجه ای میگیرند؟!

  15. اقایانی که در دفاع از این مرد مجنون به طرفداری برمیخیزید اگاه باشید و بدانید در دوران پایانی رژیم ستم شاهی این ارتش بود که به سمت مردم امد و این انقالاب را به کمک امام ره شکل دادند اگر نمیدانید بدانید که ارتش یک ارگان مردمی است ولی بعضی از ارگان ها فقط مسئولی هستند و یک ذره به فکر رفاه مردم نیستند
    میدانید چرا ارتش به این حال و روز افتاده است چون از 28 مردادی میترسند اقایانی که به فکر مردم نیستند و در تلاشند که این ارگان مردمی را بکوبند تا قدرتش ذره ذره کم شود ولی جناب عباسی این را بدانید به کوری چشم دشمنانی چون شما و دیگر اقایان ارتش قدرتمند تر از همیشه در خفا به کار خود مشغول است اسمان ایران دریای ایران خاک ایران در دستان شیرمردان پدافند نیروی دریایی هوایی و زمینی استوار خواهد ماند.اری

    • به کوری چشم خودت و اربابای انگلیسی و آمریکاییت که باهاشون همنوا شدی، مهم این دنیا نیست کاش اون دنیا هم زبونت همین قدر دراز باشه بتونی جواب خدا رو بدی که چرا به عنوان ارتشی سال 88 که ندای أین عمار رهبری رو شنیدی سکوت کردی؟

  16. بله این مرد کسی است که به نظر بنده بدون هیچ دانش قبلی درباره موضوعی نظر میدهد. اقای حسن عباسی آیا شما میدانید که ارتش این مملکت دارای چه خصوصیاتی بوده است(قبل از انقلاب) و الان دارای چه خصوصیاتی است( زمان حال) ارتش در زمان شاه قدرتمند ترین ارگان کشوری بوده است که به عبارتی با وزارت اطلاعات اون موقع( ساواک) همتراز بوده است و اسم ارتش لرزه بر اندام دشمنان می انداخت در زمان جنگ تحمیلی انواع کمک ها را به مردم اسیب زده رساند و با اینکه در ان زمان نیروی انتظامی وجود نداشت انواع گروگان گیری ها با کمک تیپ 65 نوهد رفع میشد. بله اقای عباسی میدانید چرا الان ارتش در این اوضاع است و به تعبیر شما اگر جهان را اب ببره ارتش را خواب ببره؟چون الان ارگانی به نام سپاه پاداران وجود دارد که بیشتر اقایان که خودتان هم میدانید به این ارگان کمک های مالی تسلیحاتی رفاهی و ….. میکنند> اری پدر بنده یک ارتشی است> ارتشی که در تمام مدت زمانی که شما درحال فرار از دست موشک های عراقی بودید پدران ما در ارتش با جان فشانی خاک این وطن را به بیگانه ندادند.ولی درحال حاضر باید با ماشین مسافرکشی کنند> اری جناب عباسی ما کماکان منتظر اراجیف شما هستیم

    • چرا باور کنم باغیرت هستی، زمانی که آقای ظریف اعلام کردن آمریکا با یه بمبش ما رو نابود میکنه چرا به غیرتت برنخورد؟؟؟ پس تو هم آدم همونایی، ارتشی یعنی صیاد شیرازی که دشمن حاضره برای ترورش هزینه کنه، نه تو

  17. از ارتشی ها و سپاهی ها بصیرتی ندیدم
    این همه توهین نسبت به ارتش و سپاه مستقیم و غیرمستقیم صورت گرفته و میگیره
    واکنشی ندیده ایم ولی با این پروپاگاندای رسانه ای خوب بازی خوردن
    اساسا مشکل اسلام همیشه این بوده عالمان بابصیرت کم داشته

  18. این سرگرد ارتشیه چی میگفت انگار منتظر همچین سوژه ای بود که این اراجیف رو بگه مثلا میگفت که شما انتظار دارین مثل ارتش ترکیه جلوی مردم بایستیم که مثل ترکیه روی سرباز های ما آب دهن بندازن! ! یا کار ارتش مقابله با مردم نیست . آخه یکی هم نیست جواب این رو بده که کی ازتون خواسته جلو مردم بایستین !؟؟؟ جلوی فتنه باید می ایستادین جلوی از هم پاشیدگی ایران می ایستادین جلوی فتنه ای که مشخص بود نقشه استکباره باید می ایستادین . شما از ترس انداختن آب دهن ….. از یک طرف هم همش ادعای پیروی از حضرت آقا رو هم میکرد

  19. استاد عباسی واقعا بزرگی خودشون رو به همه نشون دادن.گناه نکرده و عذر خواهی…
    من خودم تو ارتش خدمت کردم ولی واقعا از جملات فرماندهان ارتش ناراحت شدم.آب به آسیاب دشمن ریختن.
    این هجمه های نابحق لیبرال های وطن فروش نمیتونه افتضاح خائنانه ای که از برجام شروع شده و تا فیش های کهکشانی ادامه داره رو از یاد ببره.

  20. سبحان شاهمرادی اصولگرا

    درود بر دکتر حسن عباسی عزیزم

  21. روزگاری است که ما را نگران میداری

    سر خم می سلامت
    شکند اگر سبویی

    مردی به نام حسن عباسی

  22. از اين همه ادب از استاد تشكر مى كنيم واينكه احازه ندادند دشمنان و منافقان، سوء استفاده كرده و فتنه ايجاد نمايند.

  23. سلام جناب آقای دکتر حسن عباسی

    احتمال زیاد میدهم که شما این نظر را نمی خوانید

    اما می نویسم

    شما خیلی عزیز تر و بزرگوارتر از آن چیزی بودید و هستید که خیلی ها در مورد شما زود قضاوت کردند

    چطور به خودشان اجازۀ اینچنین زود قضاوت کردن را دادند؟

    من از شما که این نظرا را می خوانید و پاسخ میدهید این سوال را می پرسم چرا باید شخصی محترمی که طبق گفتۀ استاد عباسی جلسات ایشون رو پیگیری می کردن باید بعد از پنج سال ایشون رو بخاطر تقطیع فیلمی به دادگاه فرا بخوانند چرا واقعاً ؟

    جناب دکتر ، حکیم ، استاد ، علامه ، حسن عباسی ما همیشه از شما حمایت می کنیم و دوستدار شما بودیم و هستیم ان شاءالله،هر جا هستید تنتون سالم و سلامت باشه انشاءالله .

    • معاونت پایگاه

      علیکم‌السلام
      همانطور که حدس زدید ما در درباره پایگاه و زیر لگو نوشتیم که این سایت غیر رسمی است و توسط اندیشه‌جویان ایشان اداره می‌شود.

  24. . درود بر استاد گرانقدر حسن عباسی.

  25. شما حتی حرف خودتونو قبول نمیکنید

    • محمد کراقلی

      مگه آقای روحانی حرف خودشو قبول میکنه؟
      یه بار میگه ما انقلاب اسلامی نمیخوایم ما جمهوری اسلامی میخوایم
      بار دیگه میگه ما اسلام انقلابی نمیخوایم ما انقلاب اسلامی میخوایم!

  26. خداوند خیر دنیا و آخرت به برادران ارتشی و سپاهی و استاد عباسی عطا فرماید ان شاالله همه باهم و متحد و یکدل در رکاب آقا امام زمان(عج) بر علیه منافقین و کفار صهیونیستی بجنگیم و عاقبت بخیر بشویم.

  27. نشد. اینجور نمیشه. متن کامل سخنرانی رو پخش کنید تا همه بفهمیم واقعا منقطع کاری بوده یا نه.

  28. یه مشت تعریف و تمجید از خود بود. عذر خواهی وجود نداره تو این نامه

    • محمد کراقلی

      مرغ یه پا داره

    • محمد کراقلی

      اولا پاراگراف اول خط 5 »»»:::امروز فرصتی حاصل شد که با تأخیر چند روزه، مراتب عذرخواهی خود را به جناب‌عالی به عنوان فرماندۀ برادران غیور ارتشی تقدیم نمایم:::«««
      ثانیا اونا تمجید نیست سابقه دوستی و روابط حسنه دکتر با “برادران غیور ارتشی” هست

    • اگر به شما که جزء جایی نیستی نسبت دروغ بدن قبول میکنی؟؟؟ چرا حرف سلطنت طلبا و بی بی سی و با شما جماعت آپاچی یکیه؟؟؟؟

  29. نظر زیر رو برای خبرانلاین فرستادم، مدعیان ازادی بیان منتشر نکردند!
    http://www.khabaronline.ir/detail/561860/Politics/parties
    از عصرایران انتخاب و… انتظاری نیست اما امثال شرق و خبرانلاین دیگه چرا این همه مسخره؟
    همون اول گزارش رو ببین: متولد ازنا…! استاد متولد امامزاده حسن تهران هست
    باید از حضرات پرسید از 502 جلسه تدوین و منتشر شده کلبه کرامت، چند جلسه را به طور کامل دیده اید؟
    انصاف هم خوب چیزیه! ما مثلا اهلش نیستیم شما دوستان که ماشا الله ادعای ازادی بیان دارید دیگه چرا؟
    رسانه ی با انصاف و حرفه ای! پروژه های کلبه کرامت چیپس و پفک و فوتبال و گلشیفته فراهانی و یوگی و ارتش هست؟
    خبرانلاین ماشا الله! شرق ایول الله…
    منتشر کن ای رسانه ای که ادعای توهین استاد به ارتش را داری و توهین های مخاطبانت به سپاه را منتشر میکنی…

  30. رسانه های لیبرال استاد رو مجبور کردند که بخاطر گناهی که مرتکب نشده عذرخواهی کند و جام زهر رو به استاد نوشاندند و استاد هم با بصیرتی مثال زدنی و بخاطر اختلاف نیافتادن بین نیروهای انقلاب، از خود گذشتگی کرد و این کار را انجام داد… منتهی کلام آخر اینکه وقتی این موج علیه استاد در رسانه ها تا چند روز آینده خوابید، روسیاهی این ماجرا بر پیشانی کسانی که این جنجال بیخود را درست کردند باقی خواهد ماند و همانطور که استاد فرمودند جواب ما سهمگین تر از گذشته خواهد بود…
    خداوند دشمنان مارو از احمق ها افرید..حاا از این ب بعد میزان گسترش و نفوذ نظرات استاد در جامعه رو خواهیم دید..مایه تاثر و تاسفه که فرماندهان ارتش ساده ترین و پیش پا افتاده ترین اصول مواجهه با اطلاعات و اخبار رو متوجه نیستن. هنوز نمیدونن تفاوت خبر سیاه و سفید و خاکستری چیه. نمیدونن با یه قطعه ی بریده شده از اطلاعات نمیشه تحلیل و برآورد درست از موضوع داشت. من نگران روزی هستم که اینها بخوان با شیطان بزرگ وارد کارزار بشن. آیا در اونجا هم به اطلاعات ناقص اعتماد می کنن و به نتیجه ی غلط میرسن؟! کاری کردن که استاد بزرگ منشانه به خاطر گناهی که نکرده عذرخواهی کنه. واقعیت تلخه و این به ضرر ارتش شد که اینقدر بی مهابا موضع گرفت.

    • محمد کراقلی

      ارتش عزیز باید از فلان و فلان شکایت کنه که سال 65 در پاریس از امریکا درخواست کردند که به ارتش ما چنگ و دندان نشان بده و برای ارتش قهرمان ما هزینه درست کنه…امیدوارم بتونم در کمیسیون اصل 90 از اون شخص شکایت کنم

    • سرکار سرباز :متاسفم برات احتمالا درخانواده ای بزرگ شدی که آداب برخورد بابزرگان را بلد نبوده اند که بتو بیاموزند.اگرتربیت خانوادگی داشتی عادلانه قضاوت می کردی وبه هردوطرف احترام می گذاشتی باعرض معذرت ازتمامی عزیزانی نظردادند.

  31. سلام.
    ای والله استاد
    یکی هستی و تکی
    کور بشه چشم فتنه و فتنه گر
    خواب اختلاف بین ارتش و سپاه را ببینند روسیاهان فتنه گر..

  32. سلام علیکم
    درود بر دکتر عباسی که همیشه بهترین شیوه را برای حل مسائل انتخاب میکند. امروز دشمنان داخلی و خارجی از هر قسم برآنند که با هر وسیله ممکن دست به تخریب چهرهها زده و انقلابی ها را به هر نحو ممکن از صحنه خارج کنند و این کار را با اشکال مختلف از جمله تقطیع سخنرانی ها و غیره انجام میدهند و این عده از دشمنان میدانند که به پایان عمر خود بسیار نزدیک شده اند واین آخرین تکاپوی کفر در زمینه اختلاف انگیزی است و باید دوستان هوشیار باشند و به آیه 6 سوره حجرات که میغرماید ای کسانی که ایمان آورده اید اگر شخص فاسقی خبری برای شما بیاورد درباره آن تحقیق کنید مبادا به گروهی از روی نادانی آسیب برسانید و از کرده خود پشیمان شوید عمل کنند.

    • معاونت پایگاه

      علیکم‌السلام

      باید مراقب واکنش‌های بعدی برای فتنه‌سازی تا انتخابات آتی بود.

    • محمد کراقلی

      فرصت خوبی برای دکتر هست که خیانات و جنایات دار و دسته نیویورکی ها رو بیشتر بر ملا کنه

  33. احسنت.ما چندوقت قبل شاهد هوچی گری افرادی بودیم که بخاطر تصادف چندسرباز کل نیرو های مسلح رو بردن زیرسوال.چندوقت قبلش شاهد گله افرادی بودیم که برای دستگیر شدن چند سرباز تک آور نیروی دریایی آمریکا ناله میکردند وچندوقت قبلش شاهد سخنان فردی بودیم که گرد غم بردل تمام انقلابیون انداخت وکسی که قرار بود برود حق مارا ازآمریکا بگیرد فکرمیکرد آمریکا بایک موشک میتواند کل ایران را ازکاربیندازد.حالا همان افراد یکدفعه مدافع ارتش شده اند.ازشما متشکرم دکتر حسن عباسی که خون به دل این دیوثان سیاسی کرده اید که اینگونه به خون شما تشنه اند.

  34. این همه صغری و کبری چیدی و از اینکه چقدر از ارتشیها و فرماندهانشان شاگرد تو بوده اند و اینکه این کار دشمن بوده!! یک دفعه بگو غلط کردم و خلاص شو ای علامه دهر!!

    • محمد کراقلی

      با سواد اولِ نامه پاراگراف اول خط 5 رو بخون»»» :::امروز فرصتی حاصل شد که با تأخیر چند روزه، مراتب عذرخواهی خود را به جناب‌عالی به عنوان فرماندۀ برادران غیور ارتشی تقدیم نمایم::: ولی طبق یافته های اندیشمندان لیبرال مرغ همچنان یک پا دارد

    • تو چرا مثل عقده ای ها نظر می دی؟ کجا استاد عباسی مچتونو گرفته که این جور می سوزی؟

  35. چشم فتنه کور شد

  36. واقعا بچه های اندیشکده به داشتن همچین استادی افتخار کنید.
    و البته بار دیگر نشون دادن که استاد مسلم استراتژی هستن! که چطور یه تهدید رو به فرصت تبدیل میکنن!

  37. یک بنده خدا !

    احسنت به دکتر عباسی ولی من در عجبم چطور کسی ک از ارتش زود جواب آقای عباسی رو داد حداقل سواد رسانه ای را نداشت و نفهمید ک این توطئه ای از طرف دشمنان این کشور است البته فکر کنم اولین سایتی ک در تاریخ سه مرداد این کلیپ و خبر و نشر داد سایت هیملر بود ک از طرفداران هیتلر است

    • معاونت پایگاه

      آنطور که ما رصد کردیم اولین منتشر کننده این کلیپ شبکه سپهر آزادی (وابسته به ضد انقلاب) در فیس‌بوک و تلگرام بوده است.