سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع جانمایی نقش دانشجویان در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی

استاد حسن عباسی شامگاه دوشنبه  – ۱۵ آذر ۹۵ – در گردهمایی بزرگ انقلابیون جوان که در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: ما با جنگی به نام جنگ ارزی مواجه هستیم و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری تاکید دارند که ارزش و آقایی دلار باید شکسته شود.

وی افزود: حدود 30 سال پیش امام خمینی (ره) فرمودند مارکسیسم به زباله‌دان تاریخ خواهد پیوست و دیدیم که سه سال بعد از هم پاشید و امروز هم امام خامنه‌ای می‌فرمایند 25 سال بعد اسرائیلی وجود نخواهد داشت، آن روزها خیلی‌ها حرف امام را جدی نگرفتند و امروز هم شاید خیلی‌ها حرف مقام معظم رهبری را جدی نگیرند اما ما انقلابیون به این وعده امام خامنه‌ای ایمان و اعتقاد راسخ داریم.

عباسی اظهار کرد: کشور چند هزار ساله ایران با جنگ نرم شکست نمی‌خورد زیرا مقاوم‌سازی در این زمینه صورت گرفته اما با جنگ ارزی ظرف 48 ساعت و کمتر قابل شکستن است.

وی اضافه کرد: کسانی که در نظامی به نام جمهوری اسلامی مسؤولیت دارند بدانند وارث خون امام حسین(ع) هستند زیرا که حاصل رنج تمام انبیا و ائمه اطهار، جمهوری اسلامی را بوجود آورده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال تصریح کرد: آمریکایی‌ها اعتراف کرده‌اند که در سال 90 در طول فقط یک روز به وسیله دلار توانستند 40 درصد ارزش ریال ایران را نابود کنند اما مسؤولان ما اغلب متوجه این موضوع نیستند و توطئه دشمنان را درک نمی‌کنند.

عباسی خاطرنشان کرد: در شرایط پسابرجام با قانون داماتو که مقام معظم رهبری هشدار دادند که اگر قانون داماتو تصویب شود یعنی نقض برجام و اگر آمریکا این کار را کند ما نیز مقابله‌ به‌ مثل می‌کنیم. آنها تحریم‌های 20 سال پیش را برای 10 سال دیگر تمدید کردند.

وی عنوان کرد: وقتی کشوری نمی‌تواند 20 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند چگونه می‌خواهد 50 میلیارد دلار جذب کند.

این فعال سیاسی ادامه داد: دشمن برای ترویج فقر در کشور ما تلاش می‌کند زیرا جامعه‌ای که فقیر و مسکین شد کمرش می‌شکند و ما از شما جوانان بندرعباس می‌خواهیم که سیستم پولی و ستون فقرات جمهوری اسلامی ایران را طوری مستحکم کنید که هیچ شیطانی نتواند آن را شکست دهد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: ما باید به سمت اقتصاد درون‌زا حرکت کنیم و پولمان را قوی‌تر سازیم. هدف استراتژیکی که توسط رهبری مشخص‌ شده این است که ریال ایران به یک پول باارزش تبدیل شود و ریال ایران به آقای ریال و آقای ارزهای جهان تبدیل شود.

وی تصریح کرد: امروزه برای فلج و نابود کردن یک کشور باید ارزش پول آن کشور را پایین آورد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه ما انقلاب اسلامی هستیم نه جمهوری اسلامی اظهار کرد: من همه ریخت و پاش‌ها و اختلاس‌های برخی از مسؤولان را با ذکر ارقام اطلاع دارم و می‎دانم و این در حالی است که در این کشور افرادی چون قاسم سلیمانی وجود دارند که نمونه یک مدیر جهانی است.

وی یادآور شد: این اتفاقاتی که در سوریه امروز می‌افتد جهاد صغیر، و جهاد کبیر به معنای ایستادگی و پیروی نکردن از کفار و مشرکین است.

عباسی بیان داشت: اقتصاد کشور ما بر پایه اقتصاد استکباری تدوین شده و به همین دلیل است که امکان فساد مالی در سیستم بانکی وجود دارد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال عنوان کرد: آمریکا در همه عرصه‌ها ورود کرده است و تلاش می‌کند همه چیز را تحت تسلط خود درآورد و امروز نیز مساله جهان این است که آمریکا مستکبر است.

عباسی با اشاره به اینکه آمریکا نیز با دوگانگی در هویت و بحرانی در این زمینه مواجه است، افزود: آمریکا خود را یک کشور دموکرات می‌داند اما دوستان و هم‌پیمانانش کشورهای مستکبر و غیر دموکرات جهان هستند و این برای آمریکا یک بحران هویتی ایجاد کرده است.

به گفته وی، در سال جاری تاکنون یک پنجم از بودجه مصوب در اختیار نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات و دفاع قرار گرفته است که با این حال تراز امنیتی خوبی در کشور انجام شده است ولی آیا همین رویه در حوزه‌های دیگر مانند تجارت، اقتصادی، کشاورزی و … هم وجود دارد؟

منبع: خبرگزاری فارس

استاد حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین در جمع دانشجویان دانشگاههای استان هرمزگان با بیان اینکه جنبش دانشجویی بعنوان جنبش پیشتاز نقش اساسی در تحرکات جامعه دارد، گفت: دانشجو  باید جامعه را از به خواب رفتن و به خلسه رفتن نجات دهد و  روز دانشجو را با یاد سه شهیدی که در زیر پای نیکسون و جریانی که شرایط ایران و کودتای ایران و شرایط غارت و چپاول را نهادینه کرده بود، قربانی شدند، گرامی می داریم و همچنان این روز برای ما  بعنوان روز استکبار ستیزی زنده است.

رئیس اندیشکده یقین  با بیان اینکه گفتن کلمه استکبار تبیین این است که یک نفر مقام کبریایی دارد، اظهار کرد: اگر فردی بعنوان مخلوق برای خود مقام کبریایی قائل بود او طلب مقام کبریایی کرده که در عربی مستکبر است. هر کس که مثل فرعون و نمرود، علو برتری برای خود در زمین جست و مقام کبریایی برای خود قائل بود، او مورد لعن و نفرین جامعه است. پس فقط خداوند مقام کبریایی دارد و ما افتخار داریم در حوزه استکبار ستیزی با این روحیه در درون خودمان  و در درون مناسبات اجتماعی و تمدنی مواجهه صورت بدهیم.

عباسی بیان کرد: مساله اصلی ما مساله ارتقای کیفی دانشجویی است بحرانی که امروز جامعه بشری و بویژه جامعه ما دنبال می کند پذیرش ایدئولوژی دانش گرایی است.

وی با اشاره به اینکه مبنای علوم انسانی غرب غیرتوحیدی است، تصریح کرد: اگر مدرک تحصیلی در یک رشته علوم انسانی در یکی از دانشگاه‌های ایران یا سایر کشورها بگیرید، ربطی به مبانی اعتقادی و جهان‌بینی شما ندارد. اگر دین نتواند با ساختار علمی ممزوج شود و از دلش علم بیرون بیاید آن دین سترون و عقیم است بویژه در علوم انسانی که خود دین منشا تولید آنهاست.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به اینکه ۴میلیون و ۶۰۰ هزار  نفر دانشجو و۷۰ هزار استاد در کشور وجود دارد، تصریح کرد: از نظر تعداد دانشجو و تعداد بیشتر دانشجویان دختر سرآمد هستیم که در این زمینه پیشتاز مشکلات اجتماعی هستیم. بنابراین باید شأن علم به گونه ای باشد که وجه توحیدی داشته باشد.

عباسی با بیان اینکه مبانی علوم انسانی غرب تثیلثی است، گفت: آنچه از نظریات در دانشگاه تدریس شده ذاتش تثلیثی است و با مبانی تثلیثی امکان رقم زدن جامعه توحیدی نیست و نوعی تعارض در ساختار علمی و فکری جامعه ماست و مجاهدتی که جوان انقلابی در جامعه باید دنبال کند این است که مطلق آنچه که غربی ها در علوم پیشرفته انسانی و غیرانسانی خودشان تولید کردند بدانیم و اشراف داشته باشیم اما در علوم انسانی توحیدی مجاهدتی نیاز است که در جامعه باز تولید شود و به نتیجه برسیم، جوانان انقلابی به سمت آن حرکت کنند.

رئیس اندیشکده یقین یادآور شد: در سال ۸۵ در مجله راهبرد استراتژیک این مسئله مطرح شد که ثروت ملی می خواهیم یا قدرت ملی؟ انقلاب اسلامی یا جمهوری اسلامی؟ اگر می خواهیم انقلاب اسلامی داشته باشیم باید انقلاب را به جهان صادر کنیم که هزینه دارد اما در جمهوری اسلامی ثروت تولید می شود.

عباسی با بیان اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به ارگان های مختلف حکم کردند انقلابی باشند، اظهار کرد: دشمن با شخصی که روحانی و عمامه به سر داشته باشد مشکلی ندارد بلکه با سیرت و محتوا مشکل دارد. اگر ثروت ملی انتخاب شود محتوا باید لیبرالی و غیر اسلامی باشد. چطور می توان اسلامی بود اما بانکداری ربوی، اختلاس وجود داشته باشد. هرجا اختلاس هست مربوط به نهادهایی است که بن مایه و جوهر آن دینی نیست.

وی افزود: موضع رهبری این بود که  آنچه در سال۵۷ رخ داد کف خواسته های ما، جمهوری اسلامی بود اما سقف خواسته های ما ظهور است و تا زمان ظهور انقلابمان ادامه دارد. انقلاب اسلامی مراحلی دارد و جمهوری اسلامی یکی از آن مراحل است و  اگر انقلاب اسلامی درخشیده و از مرزها فراتر رفته است و در یمن، نیجریه، بحرین و … هریک از علما درحال جنگ و فتوا هستند از برکت انقلاب اسلامی است.
رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با تاکید بر اینکه ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاست و تا زمانی که ظهور صورت نگیرد در انقلابیم، اظهار کرد: انقلاب بخشی از سبک زندگی ماست و روحیه انقلابی پادزهری برای بیماری و دردهای اجتماعی، اقتصادی، علمی و معرفتی است و هر روز ما را جلو می برد اما اگر روحیه انقلابی را کنار بگذاریم جمهوری اسلامی هستیم که جمهوری اسلامی یک مشکل دارد و این است که خدا را کنار بگذاریم و به سراغ کدخدا برویم که با دیدگاه رهبری در تعارض است، چون دیدگاه رهبری دیدگاه قرآن و اسلام است. از آنجایی که حرف رهبری ترجمان قرآن است پس حرف رهبری مقدس است و  رهبری اعلام کردند مبنای علوم انسانی غربی، غیرتوحیدی است و وقتی حرف یک نفر پیامبرانه است و از قرآن و اسلام دفاع می کند برای ما مقدس است اگر حرف نزند قرآن و اسلام بر زمین می ماند. چرا در نظام جمهوری اسلامی برای برخی سخت می شود که از اسلام و قرآن دفاع کنند. افتخار می کنیم که در ایران و در این دریا جوانان با یک پیام رهبری روبروی آمریکا می ایستند.
وی افزود: انتهای لیبرالیسم آزادی اخلاقی و اجتماعی هست و آمار نابسامانی و فروپاشی خانوادگی درد عظیمی است.
عباسی گفت: جوان انقلابی اول مشخص کند  که زمان خود را میشناسد یا نه؟ و این اجتماع بزرگ انقلابیون یعنی جمع مردان و زنانی که آماده اند وضع موجود را خوب بشناسند به وضع موجود نه بگویند و با حرکت اسلامی به سمت آینده بروند. آنجایی که تحرک نداریم جمهوری اسلامی و آنجایی که به سمت جلو حرکت می کنیم انقلاب اسلامی است.
تنها ما نیستیم که می گوییم برجام شکست خورد
وی بیان کرد: شش کشور خون‌خوار پای مذاکره نشستند و آنچه ما توسط مجید شهریاری تولید کرده بودیم را از چنگمان درآوردند اما دوستان حساس اند مبادا در مورد مذاکرات و برجام سخن بگوییم. داماتو با مطلق رای در سنا تصویب شد و تنها ما نیستیم که می گوییم برجام شکست خورد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: آدم انقلابی به دلیل ایمانش دشمن را ریز می بیند اما کسی که انقلابی نباشد دشمن را بزرگ می بیند، پس هر قدر ایمان انسان قوی تر باشد دشمنان انسان در چشمش کوچکتر هستند و اگر ضعف ایمان داشته باشد، دشمنان خدا و اسلام در چشمانش درشت به نظر می رسد.

عباسی با بیان اینکه وزیر و وکیل فرق بین انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی  را می دانند، تصریح کرد: ما در انقلاب اسلامی هستیم و جمهوری اسلامی پدیده ای بود که  سال ۵۷ شکل گرفت و یک مرحله ای از مراحل انقلاب اسلامی بود که ذخیره کردیم  و حتی پس از آن مراحل دیگری از جمله دفاع مقدس و… ذخیره کردیم.

وی تاکید کرد: بعد از انقلاب اسلامی به خودباوری نیاز داریم. فسادهایی که وجود دارد ربطی به اسلام ندارد بلکه همه مبانی اقتصادی و علوم انسانی از جمله اقتصاد اسلامی، روان شناسی اسلامی، جامعه شناسی اسلامی ، پزشکی اسلامی و… به اسم اسلام در جامعه رواج دارد اما مبانی همه آنها غیراسلامی است.

برای فلج و نابود کردن یک کشور باید ارزش پول آن کشور را پایین آورد

رئیس اندیشکده یقین بااشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه اگر مسئولان و مردم بتوانند اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی محقق و کشور را از جادوی مالی و پولی دشمن خلاص کنند و ارزش و آقایی دلار را در زندگی اقتصادی بشکنند، کشورهای دیگر را نیز  نجات داده‌اند و برای آنها الگو خواهند شد، اظهار کرد: امروزه برای فلج و نابود کردن یک کشور باید ارزش پول آن کشور را پایین آورد بنابراین  باید در جنگ ارزی پیروز شویم و ارزش و آقایی دلار از بین برود و ریال ایران به یک پول باارزش تبدیل شود.

عباسی خاطرنشان کرد: نظام اشتباه کرده است اقتصاد و معیشت مردم را دست کسانی می‌دهد که با مبانی غربی، مدرک آکادمیک از دانشگاه دریافت کرده اند. مشکلات ما با اقتصاد درون زا و اصلاح داخل حل می شود. اگر جوان خود را باور کردیم به پیشرفت  و شکوفایی می رسیم، چون در جامعه ما امثال حسن باقری وجود دارد که کشف نشده اند و باید به جوانان اعتماد کنیم.

منبع: هرمزپرس

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

3 دیدگاه

  1. لطفا ببخشید و حلال کنید .بخدا مثه بقیه ، ما هم عصبی شدیم دیگه ، یه کمی شم تقصیر شماس.

  2. آقا یکتا ! خواب تشریف دارید ؟! برادر ، یه حرکتی ، یه تحرکی ، یک ماهه یه سخنرانی جدید از استاد ارائه نکردی . اینجوری میخوایم بریم به جنگ غربگرایی ؟اگه شما سخنرانی های استاد رو در دسترس ملت قرار ندی ، پس دیگه هیچی . همه ش گزارش تصویری و اعلام مکان سخنرانی . پس کو خود سخنرانی ؟! لطفا پیامم رو نشر بدین . ممنون