سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع از مدیریت بحران تا هدایت فتنه

استاد حسن عباسی، رئیس اندیشکدهٔ یقین، یک‌شنبه‌شب – ۵ دی ۹۵ – در همایش پایان فتنه پایان فریب در محل تالار ابن سینا در مشهد مقدس با اشاره به مبارزه حضرت عیسی(ع) با فتنه زمان خود در زمینه ربا گفت: حضرت عیسی(ع) ، قربانی فتنه مالی به نام ربا شد که با اینکه در حکم جنگ با خداوند است، امروز بی حد و حصر همه جا رواج دارد و این مسؤولیت ما را که میراث‌دار انبیای الهی هستیم سنگین تر می کند.

حکومت اسلامی ایران فرصتی بی سابقه در تاریخ است

وی با اشاره به آیه قرآن کریم درباره آزمایش کسانی که ایمان می آورند، افزود: فتنه ها برای مؤمنان هرگز تمامی ندارد و هر چه ایمان فرد یا جامعه ای بالاتر باشد، ضریب فتنه ها نیز بیشتر خواهد بود.

عباسی، انقلاب اسلامی ایران و تشکیل حکومت اسلامی و استمرار آن به مدت 38 سال را آرزوی انبیا و اولیای الهی و امری بی سابقه در طی تاریخ خواند و تصریح کرد: طی 38 سال گذشته، بیش از 400 تن از سران دول جهان با رهبر حکومت اسلامی ایران دیدار کرده اند در حالی که این فرصت و ساختار برای هیچ پیامبر و حتی غیرمعصومی فراهم نشده است.

 رئیس اندیشکدهٔ یقین ادامه داد: بنابراین فرصت حکومت اسلامی فرصتی استثنایی است که توسط مردمی استثنایی رقم خورده، از این رو مردم ایران حتی با فتنه های بالاتر از زمان انبیا آزموده می شوند.

گرامیداشت 9 دی یعنی آماده مقابله با فتنه های عظیم تر هستیم

وی با بیان اینکه گرامیداشت 9 دی به معنای این است که ما آماده مقابله با فتنه های به مراتب عظیم تر از آنچه تاکنون بوده است، هستیم، گفت: سبک زندگی قرآنی و مؤمنانه اینگونه است که هر آن آماده مواجهه با فتنه ای باشیم که غرب از این آمادگی به مدیریت بحران و قرآن کریم از آن به علم هدایت در فتنه تعبیر می کند.

راه مقابله با فتنه از دیدگاه امیرمؤمنان علی(ع)

عباسی با بیان اینکه از دیدگاه امیرمؤمنان علی(ع) ، فتنه به معنای مخلوط شدن حق و باطل و قرار گرفتن باطل به جای حق است، اظهار کرد: به فرموده آن حضرت برای مقابله با فتنه ابتدا باید حق و باطل را از هم تفکیک، حق را به عنوان معروف و باطل را به عنوان منکر تبیین و سپس امر به معروف و نهی از منکر کرد.

وی اضافه کرد: اینکه امروز امر به معروف و نهی از منکرهای ما جواب نمی دهد برای این است که باطل را منکر و حق را معروف معرفی نکرده ایم و وقتی باطل، معروف شناخته شد، زمینه فتنه فراهم می شود.

رفع حصر، کوتاه نگری و ساده اندیشی است

تحلیلگر سیاسی با اشاره به اینکه اساس فتنه شناسی در شناخت حق و باطل است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم می‌فرماید تقوا بورزید تا به شما فرقان(قوه تشخیص حق و باطل) بدهیم، در حالی که سران فتنه 88 متناسب با مسؤولیت‌های متعددی که در نظام داشتند، تقوا نداشتند لذا با سر زمین خوردند.

وی با انتقاد از زمزمه های متعدد برخی اصلاح طلبان در مجلس جهت رفع حصر سران فتنه، گفت: رفع حصر و ممنوع التصویری، عین کوتاه نگری و ساده اندیشی است؛ برخی در مجلس صبح تا شب دغدغه شان این است که باغیان را از فتنه مبرا نشان دهند.

مسؤولی که سیاستش عین دیانتش نباشد آن جایگاه را غصب کرده است

عباسی با تأکید بر اینکه سیاست در واقع همان دیانت در عمل است، افزود: اگر مسؤول و مدیری در عمل سیاستش عین دیانتش نباشد آن جایگاه را غصب کرده است. چنین فردی دینداری اش حتی در حد اداره خانواده اش هم نیست که آنها را از ارتکاب خلاف حفظ یا از آنها برائت جوید.

رئیس اندیشکدهٔ یقین یادآور شد: نسل جوان ما باید بداند که الگویش جوانان مؤمن انقلابی هستند که تا شهادت پیش رفتند و ویژگی اصلی همه شان، تقوا بود.

وجوه داخلی و خارجی فتنه 88

وی اظهار کرد: فتنه 88 یک وجه خارجی داشت که در انستیتو بروکینگز (سابان سنتر) طراحی شده بود و یک وجه داخلی به صورت فشار از پایین و چانه زنی از بالا داشت.

عباسی تصریح کر د: در برنامه طراحی شده در سابان سنتر، 9 روش فروپاشی جمهوری اسلامی ایران مورد اشاره و بررسی قرار گرفته بود که یکی از مؤثرترین آنها انقلاب مخملی از سوی اصلاح طلبان معرفی شده بود و یک روز پیش از انتخابات این متن را ترجمه و در اختیار مسؤولان قرار دادیم و حتی روزنامه وطن امروز هم خلاصه آن را منتشر کرد اما متاسفانه ما را مسخره کردند چرا که اصولا دشمنی آمریکا را قبول نداشتند.

رئیس اندیشکدهٔ یقین با تأکید بر اینکه نظام و مردم ما در فتنه 88 نه از میرحسین که از هاشمی رفسنجانی ضربه خورد، افزود: نقش و مسؤولیت هاشمی در فتنه 88 باید به روشنی تبیین شود؛ پس از گذشت 7 سال از فتنه 88 هنوز به گونه ای سخن می گویند که گویا کشور در دوران اصلاحات و سازندگی دست شان نبود و در آن دوران هیچ بلایی سر کشور نیاوردند که امروز سایر دولتها را متهم به ویرانه کردن کشور می کنند.

وی با بیان اینکه این موضع بی انصافانه دودی در چشم هاشمی خواهد شد، گفت: فتنه 88 تنها اطرافیان امام و مدعیان انقلابی بودن را تکان نداد بلکه برای بسیاری نیز مایه عبرت شد که باید سریعتر از دیگران حق و باطل را تشخیص داده و تبیین می کردند.

منبع: خبرگزاری رسا

استاد حسن عباسی در سلسله نشست‌های “پایان فتنه پایان فریب” که در سالن ابن سینای مشهد برگزار شد، اظهار داشت: ربا در دوران حضرت عیسی خیلی زیاد بود، بزرگان یهود در بیت‌المقدس رباخواری می‌کردند و عیسی مسیح (ع) که به برخورد اخلاقی معروف بود یک بار برخورد خشنی داشتند و آن زمانی بود که وارد بیت‌المقدس شد و دید که میزهایی گذاشته‌اند و پول‌ها خرید و فروش می‌شوند، چند میز را از بین برد و علمای یهود متوجه این امر می‌شوند که فکر عیسی مسیح (ع) برای زراندوزی آنها خطرناک بوده و پیش پادشاه روم می‌روند و سبب به صلیب کشیدن پیامبر خدا می‌شوند.

عباسی خاطرنشان کرد: عیسی (ع) در مواجهه با این انحراف بشری اتفاقات بدی را به جان خود خرید و امروز باید بدانیم برای تک تک احکام وحیانی، ائمه و پیامبران زیادی شهید شده و یا آزار دیده‌اند و در این زمینه اقدامات مؤمنان بسیار مهم است.

وی ادامه داد: هرکسی ادعای ایمان داشته باشد خدا او را با فتنه آزمایش می‌کند و به همین علت هیچ‌گاه تمام نمی‌شود؛ ما با دو دسته آزمایش عجین هستیم نخست آزمایش‌های روزمره است که لحظه به لحظه انسان را می‌آزمایند و دوم آزمایش فتنه است و هر چه انسان مؤمن‌تر باشد ضریب فتنه‌ها بالاتر و هر چه در اجتماع مؤمن بیشتر باشد فتنه زیادتر است؛ وقتی یک ملت ادعای جمهوری اسلامی کردند؛ آرزوی پیامبر را نسبتا محقق کردند و نخستین بار است که حکومتی به نام اسلام با دو عبد خدا تمام کفر و نفاق را به چالش کشیده‌اند و این فرصت و ساختار برای هیچ پیامبری به وجود نیامده است.

رئیس اندیشکده یقین تأکید کرد: وقتی 9 دی را گرامی می‌داریم یعنی ما برای فتنه‌های عظیم‌تر از حمله صدام و بنی صدر  آماده‌ایم و سبک زندگی مؤمنانه نیز همین است. مدیریت بحران در کشورهای غربی یک علم است که کشور را از وضعیت بحرانی به حالت عادی بازمی‌گرداند و در تفکر علمی قرآنی هدایت فتنه نامیده می‌شود. باید گفت کسانی‌که در فتنه 88 روبه‌روی رهبری ایستادند در زمان علی(ع) جلوی وی می‌ایستادند و در زمان حضرت مهدی(عج) با او مقابله می‌کنند.

عباسی افزود: فتنه در نهج‌البلاغه یعنی زمانی که حق و باطل روبه‌روی هم قرار می‌گیرند، هرگاه جای حق و باطل عوض شدند فتنه آغاز می‌شود و حکام و بزرگواران گفته‌اند که باید حق و باطل را از هم تفکیک کرده سپس حق را معروف کنیم و باطل را منکر و بعد از آن امر به معروف انجام دهیم.

وی بیان کرد: ساختار نظام بانکی و مالی ما ربوی است و مقامات مسئول می‌گویند که مراجع تحت تأثیر القائات عوام هستند یعنی منکری به نام ربا، معروف شده و حق، منکر عنوان شده و فتنه‌ها به همین صورت شکل می‌گیرد و همین مال‌ها جمع می‌شود و افراد روبه‌روی ولی فقیه قرار می‌گیرند. اگر حق و باطل جایشان تغییر کرد هر قدر امر به معروف و نهی از منکر کنید تأثیری نداشته و  تنها باید امام حسین(ع)  بیاید و خونش ریخته شود تا اسلام نجات داده شود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به حضور برخی از افراد در جریان فتنه خاطرنشان کرد: مشاهده می‌کنیم افرادی که هیچ معرفتی ندارند صبح تا شب زندگیشان این است که افراد را از فتنه مبرا بدانند، فتنه 88 فتنه عظیمی بود و البته باید نظام یک بار دیگر پوست می‌انداخت و نامش را رهبری 10 سال پیش ریزش‌ها و رویش‌ها گذاشته بودند.

وی با تأکید بر اینکه همه سران فتنه اسیر فقدان تقوا هستند، خاطرنشان کرد: وقتی کسی مسئول می‌شود باید تقوای او به گونه‌ای باشد که تمام زیردستان را شامل شود؛ اگر کسی رئیس جمهور، نماینده و یا وزیر شود و سیاستش به اندازه دینش نباشد آن مکان را غصب کرده است.

عباسی با بیان اینکه اتاق‌های ترور در رژیم صهیونیستی، انگلیس و آمریکا برنامه‌ریزی کردند تا بتوانند دانشمندان هسته‌ای را به شهادت برسانند، اظهار داشت: اگر قرار است که به موقعیت ممتازی برسیم باید امتحان‌های بزرگتری داشته بدهیم و از همین حالا تمرین تقوا کنیم. در فتنه 88 به علت فقدان تقوا در مدعیان بر انقلاب‌گری به اینجا رسیدیم.

وی بیان کرد: بعد از گذشت 7 سال باید بدانیم که فتنه 88 یک وجه خارجی و یک وجه داخلی داشت، وجه خارجی آن در سابان سنتر بود که گزارشی که توسط 6 نفر بود را منتشر کرد که 9 راه در آن 147 صفحه برای سرنگونی ایران آمده بود؛ یک راه آن  حمله نظامی بود که برای آن یک میلیون و 200 هزار نفر فارسی‌زبان نظامی نیاز داشتند و منتفی شد و بعد از آن کودتا دومین راه حل بود و سومین راه انقلاب مخملی بود.

عباسی ادامه داد: وجه داخلی فتنه این است که یک حرکتی صورت گرفت به نام فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا و در دوره دوم آمده بودند روحیه انقلابی را از بین می‌بردند برخی رسالت داشتند که بگویند انقلاب تمام شده برای اینکه بساط انقلاب را از بین ببرند؛ بعضی‌ها وظیفه خود می‌دانند که انقلاب را خفه کنند و بگویند که ارباب بزرگ و کدخدا به ما هواپیما داد، اما باید بدانیم که ما برای اینکه هواپیمای ایرباس بگیریم، انقلاب نکردیم بلکه قرار بود تولید کنیم.

وی ادامه داد: برخی افراد بهانه‌ای را طراحی کردند و در سال 78 نخستین ضربه را به نظام بزنند وقتی داستان کوی دانشگاه رقم خورد مسئله در واقع ضد نظام بود و شاهد بودیم برخی از آن‌ها که در تلویزیون‌های کشورهای دیگر بودند، علیه همه چیز شعار دادند و ما از همان ابتدا این جریان را جریان وطن فروش می‌دانستیم.

عباسی با بیان اینکه بیش از 300 نفر از اصلاح‌طلبان در تلویزیون‌های خارجی به ایران توهین می‌کنند، خاطرنشان کرد: فرق اصلاح‌طلبانی که تقاضای فشار به ایران را دارند با وزیر امور خارجه عربستان  و نتانیاهو چیست؟

وی افزود: در سال 88 همه اعضای ستاد اصلاح‌طلبان آمدند و سیاست فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا را اجرا کردند و ملغی کردن نتیجه انتخابات را از رهبری خواستند اما اگر امام خامنه‌ای را شناخته بودند این‌گونه حرف نمی‌زدند، مسئله آنها واتیکانیزه کردن ولایت فقیه بوده و اهمیت ولایت فقیه اینجا مشخص می‌شود که توانستند با بسیاری از مسائل به خوبی برخورد کرده و مشکلات را برطرف کنند.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: کسانی که امروز منشور حقوق بشری را می‌نویسند در سابقه مسئولیت‌هایشان هیچ عقبه‌ای در این زمینه ندارد.

عباسی خاطرنشان کرد: اگر ما رانت در درون حکومت نداشتیم چگونه برخی وزرای ما به ثروت‌های کلان رسیدند؟ مسئله ما فقط فیش‌های حقوقی نجومی نیست، بلکه رانت‌های نجومی است. باید عین امام راحل با ساده زیستی مدیریت کنیم. وقتی مدیران به چنین ثروت‌هایی رسیده‌اند امروز چیزی مثل مسکن مهر را “مزخرف” می‌دانند و باید گفت ساز و کاری که تو با آن به این ثروت رسیدی، مزخرف است.

وی با اشاره به درخواست‌هایی که برای رفع حصر سران فتنه داده می‌شود، خاطرنشان کرد: ما در حال شناسایی  بقیه افراد منتسب به فتنه هستیم و آنها هم باید به حصر بروند. نظام در این زمینه نجابت به خرج داده و کوتاه آمده و رأفت اسلامی در مورد آن‌ها به کار برده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به تشکیل معاونت حقوقی رئیس جمهوری اظهار داشت: مهم‌ترین اشتباه این بود که در معاونت حقوقی ریاست جمهوری تعداد زیادی حقوقدان استخدام شده‌اند تا هر روز از یک خبرنگار، سخنران و یا دیگر مواردی از این دست شکایت کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

14 دیدگاه

  1. خدا وکیلی اگه مدعیان اصلاح طلبی یکی مثل استاد رو داشتند تمام فعالیتهای ایشون رو با ضریب رسانه ای بالا سر وقت منعکس میکردند و نهایت استفاده رو از ایشون میبردند نه مثل این وبسایت که خوب که خبر بیات شد و از مد روز افتاد تازه به فکر بارگزاری سخنرانیهاشون می افتند باور کنید بیشتر ضربه ها رو ما به خاطر همین نوع استفاده از رسانه در همه ی زمینه ها میخوریم

  2. برادر چرا لینک دانلود تصویری دکتر رو نمیذارین ؟؟؟

  3. سلام
    لطفا حدالامکان لینک های دانلود را هم زودتر بگذارید تا بیشتر استفاده کنیم
    ممنون

  4. دستت درد نکنه یک ساعته دارم دنبالش میگردم پیدا نمیکنم..
    اینجور سخنرانی ها تا وقتی جدید هستند خیلی جذاب ترند.. هرجا برای دانلود میگردیم فقط کلبه کرامات و یا سخنرانی های قدیمی ترش هستند

  5. لطفا یک قسمت مشخص برای دانلود و مشاهده بگذارید گزارش به درد ما نمیخوره .
    راستی سخنرانی 16 آذر رو من نمیتونم پیدا کن لطف کنید لینک اش رو بگذارید.
    ❤????❤????

  6. واقعا ممنونم امید جان .
    اینجا فقط خیر میزارند.? ??????????????

  7. اقا سلام با یه بدبختی فلیل صوتی این سخنرانی رو پیدا کردم لینکشو برای شما قرار میدم دو قسمت هست. نمیدونم چرا بچه های این سایت کم کاری میکنن یا دسترسی ندارن به استاد
    التماس دعا هم واسه خودم هم اون بنده خدایی که این فایل صوتی رو اپلود کردن
    http://raztv.ir/uploads/film/raztv_abbasi951005-1.mp3
    http://raztv.ir/uploads/film/raztv_abbasi951005-2.mp3

  8. یا اله العاصین درسته که ما در گرداب گناهان غرق شده ایم ولی تو خوب میدانی که دل هایمان فقط به عشق تو و بندگان صالحت میتپد . ما یک سر بیشتر نداریم و آن را هم با کمال میل در راه تو تقدیم کرده ایم و میکنیم و خواهیم کرد …