سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع دکترین سیاست خارجی و انقلاب اسلامی در عصر کاتسا

استاد حسن عباسی عصر دیروز – ۲۲ آبان ۹۶ – در همایش دکترین سیاست خارجی و انقلاب اسلامی در عصر کاتسا در دانشگاه پیام نور مشهد با اشاره به راهپیمایی 20 میلیونی اربعین امسال گفت: امسال از 80 کشور در عراق گرد هم آمدند و هنوز این اتفاق در کام مردم ما هست و به خوبی سیاست خارجی ایران را نشان می‌دهد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به ماجرای شعب ابی طالب، بستن آب در جنگ صفین به روی حضرت علی(ع) و یارانش و قضیه کربلا، افزود: اهل باطل همیشه دست به تحریم می‌زنند و این امر در حال حاضر یک شیوع عمومی شده ولی این قدر آش شور شده که دیگر امکان نتیجه گیری از فضای تحریم را ندارند.

وی با اشاره به تحریم کاتسا توسط آمریکا بیان کرد: آنان می‌خواستند تحریم کاتسا تبدیل به حربه شود که از آن نتیجه بگیرند اما عملا با این کارشان جهان تحریم شد و در نتیجه این تحریم با شکست مواجه می‌شود.
عباسی با بیان این نکته که آمریکا برای اقدام علیه کشورهای دیگر از سازمان ملل اجازه نمی‌گیرد ولی در خصوص ایران این گونه نیست، متذکر شد: این که آمریکا چرا در مورد ایران مجبور است این تعداد قطعنامه تصویب کند بخاطر این است که تحریم‌ها خیلی در داخل اثر نداشته و فقط یک جو روانی در کشور ایجاد کرده‌اند تا ما را به زانو درآورند.

ضعف مبانی نظری و مدیریتی در حل مسائل اقتصادی داریم

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال خاطرنشان کرد: مشکل ما تحریم‌ها نیست بلکه ما ضعف مبانی نظری و مدیریتی در حل مسائل اقتصادی داریم.

وی ضمن اشاره به پیشرفت‌های موشکی ایران تصریح کرد: شهید طهرانی مقدم از هیچ، موشکی درست کرد اما با وجود اینکه در کشور زیرساخت‌ها، سواد و دانشکده‌هایی اتومبیل سازی داریم اما در کف خیابان‌ها اتومبیل خوب نمی‌بینیم، چون مدیر نداریم.

عباسی تاکید کرد: این فاجعه عظیمی است که ما امکانات ساخت اتومبیل را داریم، اما نتوانسته‌ایم یک مدل ماشین تولید کنیم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: باید از متخصصان جوان بخواهیم مدل‌های پیشرفته اتومبیل، هواپیما و موبایل بسازند و از اشتباهات و خطاهای آنان نترسیم، اما متاسفانه برخی این گونه القا می‌کنند که ما هیچ چی نیستیم.

برخی اساتید دانشگاه‌ها می‌گویند باید در خصوص موشکی هم مذاکره کنیم

وی با انتقاد از برخی اساتید دانشگاهی که می‌گویند باید در خصوص موشکی هم مذاکره کنیم، گفت: برخی از اساتید دانشگاه تهران نوشتند موشکی را بدهیم و مذاکره کنیم تا تحریم‌ها برداشته شود در صورتی که دفعه قبل هم مذاکره کردیم ولی چند درصد این تحریم‌ها برداشته شد؟ و امروز می‌بینیم که آمریکا، کاتسا را ایجاد کرده‌ است.

عباسی در خصوص اهمیت پیشرفت‌های موشکی برای کشور افزود: ما در منطقه بالاترین ضریب ناامنی را داریم چنانچه در این خصوص مذاکره کنیم که تحریم‌ها برداشته شود مطمئن باشید دشمن تحریم‌های جدیدتری اضافه می‌کند.

وی بیان کرد: همیشه بین شما و دشمن فاصله وجود دارد بنابراین باید برد سلاح شما به دشمن برسد، باید سلاح‌هایی داشته باشید که به او برسد چون آمریکا که دشمن ما است سلاحی دارد که به ما می‌رسد.

درد ما استادی است که می‌گوید موشکی و هسته‌ای را بدهید برود

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در نقد کسانی که توطئه آمریکا علیه ایران را توهم می‌دانند متذکر شد: آمریکا 16 استراتژی بین حد فاصل کاتسا و ایسا ایجاد کرد، هواپیمای ایران را در خلیج فارس زد، داعش را در منطقه به وجود آورد طوری که عراق هفت میلیارد دلار خسارت از این بایت دیده است و 320 هزار نفر در سوریه کشته شدند با وجود این توطئه‌ها یک گروه در ایران توطئه آنها را توهم می‌دانند!

وی با اشاره به دستگیری سوپرکماندوهای آمریکایی در خلیح فارس، خاطرنشان کرد:کدام قدرت جهانی توانست کاری کند که آمریکایی زانو بزند و دستش پشت گردنش باشد؟ شهید حججی وقتی قرار بود سرش را ببرند دیدید که با چه غروری راه می‌‌رفت اما سوپرکماندوهای آمریکایی که دستگیر شده بودند و قرار بود مدتی بعد آزاد شوند اشک می‌ریختند و عذرخواهی کردند.

وی بیان کرد: درد امروز ما آمریکا نیست بلکه درد ما استادی است که به جای تولید دستور العمل و نظریه جدید می‌گوید موشکی و هسته‌ای را بدهید برود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در خصوص دیپلماسی انقلاب اسلامی گفت: مردم سلیمانی و ظریف را در عرصه سیاست خارجی دیدند که یکی مظهر لبخند بود و دیگری مظهر غضب به نظر شما دیپلماسی کدام یک جواب داد؟ زبانی که غرب می‌فهمد زبان سردار سلیمانی است نه ظریف!

عباسی تصریح کرد: سلیمانی با کت شلوار و نه با فرم نظامی به مراسم جلال طالبانی در اربیل عراق رفت و به بارزانی هشدار داد. در این صورت بود که بارزانی مجبور به استعفا شد و طرح تجزیه کردستان شکست خورد؛ این روش دیپلماسی و مذاکره است که جلوی تجزیه منطقه را می‌گیرد.

وی خطاب به اساتیدی که توطئه آمریکار ا توهم می‌دانند خاطرنشان کرد: کسانی مانند سردار سلیمانی و شهید طهرانی مقدم سر کلاس‌های شما درس نخوانده‌اند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال به تجزیه منطقه توسط غرب در زمان گذشته اشاره کرد و گفت: غرب با ایجاد اختلاف در منطقه از آن بهره می‌برد و ما را به جان هم می‌انداخت؛ اما آن روزها گذشته است.

عباسی درد امروز ایران را تکرار اشتباهات برخی از اساتید دانشگاه در خصوص آمریکا دانست و افزود: این درد ما است که هسته‌ای رفت و هیچ چیز دست ما را نگرفت و باز دوباره باید سر موشکی این اشتباه را تکرار کنیم؟ در صورتی که به دست آوردن موشکی کار ساده‌ای نبوده چه کار باید کنیم که این افراد باور کنند آمریکا علیه ایران توطئه می‌کند.

وی با اشاره به برخی مشکلات در کشور گفت: یک بار باید بپذیریم مشکل ما ضعف مدیریتی است و نباید مشکلاتمان را به گردن دیگران بیندازیم آمریکا از این ضعف‌ها استفاده می‌کند و به ما ضربه می‌زند.

عباسی با یادآوری اینکه در زمان هاشمی رفسنجانی زمانی که آمریکا قانون داماتو را علیه ایران ایجاد و اجرا کرد سپاه و ارتش درگیر سازندگی شدند، گفت: در این قانون آمده بود که هیچ کشوری نباید بالای 20 میلیون دلار در ایران سرمایه گذاری کند بنابراین خیلی از شرکت‌های روسیه، ژاپن و مالزی خود را کنار کشیدند، با درگیر شدن ارتش و سپاه در سازندگی کشور این طرح به آمریکا ضربه زد و از زمین خوردن ایران جلوگیری کرد.

وی گفت: اکنون بدهی دولت به سپاه 24 هزار میلیارد تومان است. ارتش و سپاه بخش خصوصی را در مقابله با قانون داماتو ساماندهی کردند به خاطر همین است که دشمن به نیروهای مسلح گیر داده است. با این شرایط استاد دانشگاه می‌گوید توطئه‌های آمریکا توهم است.

عباسی در ادامه سخنان خود به ماندگاری حکومت الهی در مدت 39 سال در کشورمان اشاره کرد و گفت: در زمان هیچ پیامبری 39 سال حکومت الهی طول نکشیده است امروزه مردم لایقی به وجود آمده اند و حکومتی شکل داده‌اند و تمام سختی‌ها را تحمل کرده‌اند، دشمن به این خاطر با ما دشمن است که 39 سال حکومت ایران رکورد زده است.

وی تاکید کرد: درد ما شخصیت‌های دانشگاهی و سیاسی است که به شهدای مدافع و سردار سلیمانی از پشت خنجر می‌زنند و توهین می‌کنند نظیر همین افراد در جنگ صفین فاجعه درست کردند و در زمان ائمه، جامعه را تضعیف می‌کردند با کسی که خودش را به خواب زده نمی‌شود منطقی صحبت کرد.

وی به 14 استراتژی آمریکا علیه ایران شاره کرد و گفت: آمریکا علیه ایران قانون داماتو را تصویب کرد، زمان بوش ایران را محور شرارت خواندند و استراتژی‌های هویچ و چماق، پلیس بد و خوب، مکانیزم ماشه، شوک و بهت، قورباغه، آنفولانزای نیویورکی و… را در پیش گرفتند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه با استراتژی آنفولانزای نیویورکی میخواهند مردم از اسلام، مسئولین، حکومت و خودشان نفرت داشته باشند گفت: امروزه برخی همه اتفاقات و مشکلات کشور را به اسلام ربط می‌دهند در حالی که خروجی اسلام کسی مانند شهید حججی است. ما قبول داریم در جامعه فسادهایی وجود دارد اما این فسادها محصول لیبرالیسم است.

چرا در اقتصاد موفق نیستیم؟

عباسی تاکید کرد: چرا در اقتصاد موفق نیستیم؟ چون پشتوانه آن دلار است و باید آن را کنار بگذاریم، در این زمینه رهبر معظم انقلاب وارد صحنه شدند و میفرمایند باید این پول کنار برود چون این پول ارزشی ندارد پدر اقتصاد را در می‌آورد.

عباسی خاطرنشان کرد: تورم آمریکا 400 درصد است و این تورم را به کشورهای دیگر صادر می‌کند چون پولش مبنای اقتصادی دیگر کشورها است. خوشبختانه در حال حاضر کشورهای دنیا به سمت کنار گذاشتن دلار می‌روند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به تحریم کاتسا، گفت: در کاتسا کل کشور را تحریم کرده اند و من به آینده خوشبین هستم و بررسی‌ها نشان می‌دهد که وضعیت پروژه تحریم شکست می‌خورد چون آمریکا با این کار در واقع تمام دنیا را تحریم کرده است.

وی در خصوص حوادث منطقه و داعش بیان کرد: داعش دیگر برای ما تهدید جدی نیست و دشمن لایه هایی از تهدیدهای جدید را مطرح می‌کند که باید هوشیار باشیم.

منبع: جهان نیوز

استاد حسن عباسی در همایش «دکترین سیاست خارجی و انقلاب اسلامی در عصر کاتسا» که در محل سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مشهد برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام اربعین و حادثه زلزله در غرب کشور اظهار داشت: شیرینی و شهد راهپیمایی چند 10 میلیونی اربعین که از دیدگاه رسانه‌های غربی بزرگترین تجمع انسانی برروی کره زمین هنوز در کام مردم ما است؛ این فضا به‌خوبی پیام سیاست خارجی انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از زمان پیامبر(ص) تاکنون محروم کردن یک شیوه عمومی برای اهل باطل شده افزود: اما اینقدر این آش شور شده که دیگر امکان نتیجه بهتر گرفتن از تحریم وجود ندارد و جواب نمی‌دهد به طوری که عملاً جهان تحریم شده و خاص ایران و سپاه نیست.

عباسی با بیان اینکه افرادی نظیر حسن تهرانی مقدم از هیچ، سیستم موشکی ساختند، گفت: ما دانشگاه فنی و صنعتی برای خودروسازی داریم و اینگونه نیست که دانشجوی ایرانی نمی‌تواند اما ما مدیر نداریم و اینکه امکان را این نداریم که اتوموبیل و هواپیما بسازیم درد بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه ما قبل از انقلاب هر سلاح پیشرفته غیر از موشک بالستیک را داشتیم، گفت: وقتی حسن تهرانی مقدم و چند جوان لیسانس مکانیک ساخت آن را شروع کردند ما حتی شبیه آن را نداشتیم اما ربع قرن بعد حدود 50 تا 60 نوع موشک را تولید می‌کنیم.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: اما چطور می‌شود با سطح سواد لیسانس مکانیک که به عنوان سربازی وارد این کار شدند ما توانستیم موشک بسازیم اما نمی‌توانیم خودرو بسازیم؟

عباسی با بیان اینکه برخی از استادان علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه می‌گویند موشک‌ها را بدهیم تا تحریم‌ها برداشته شود گفت: مگر دفعه قبل چه میزان از تحریم‌ها برداشته شد؟ به‌جای آن مادر تحریم‌ها به‌نام کاتسا آمد؛ عقل هم چیز خوبی است شما به جای گیر دادن به موشک، از مدیران خودروسازی و دیگر صنعت‌هایی که نتوانستند کشور را به جایی برسانند که دستمان جلوی دیگران دراز نباشد انتقاد کنید.

وی خاطرنشان کرد: ایالات متحده دشمن ماست و از هر تهدیدی، کودتا و تحریم علیه ما استفاده کرده و وقتی دشمن ما آمریکا است باید سلاحی داشته باشیم که به سلاحی که او در مقابل ما دارد برسد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به اینکه استاد دانشگاه تهران می‌گوید ما توهم توطئه داریم، تصریح کرد: قانون ایسا و کاتسا و برنامه‌هایی که علیه ما طراحی کردند، توهم توطئه است؟ شلیک به هواپیمای مسافربری، ساماندهی داعش، کشتن320 هزار نفر در سوریه و غیره توهم توطئه است؟ من نمی‌دانم چنین کسی چطور اسمش استاد دانشگاه است.

عباسی با بیان اینکه توطئه یعنی کسانی علیه افراد دیگری طراحی کنند گفت: تعداد اقدامات و استراتژی‌هایی که در مدت دو سال در کنگره و سنا از طرح سیدا به کاتسا رسیده نشان از توطئه‌ای است که این افراد علیه ایران انجام می‌دهند و می‌گویند ایران باید تحریم شود.

وی با اشاره به دستگیری سوپرکماندوهای آمریکایی در خلیح فارس، خاطرنشان کرد:کدام قدرت جهانی توانست کاری کند که آمریکایی زانو بزند و دستش پشت گردنش باشد؟ شهید حججی وقتی قرار بود سرش را ببرند دیدید که با چه غروری راه می‌‌رفت اما سوپرکماندوهای آمریکایی که دستگیر شده بودند و قرار بود مدتی بعد آزاد شوند اشک می‌ریختند و عذرخواهی کردند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال ادامه داد: درد ما آمریکایی‌ها نیست؛ دردمان استادی است که از بیت‌المال کشور حقوق می‌گیرد و به جای اینکه نظریه‌ای برای بهتر شدن اوضاع مردم تبیین کند می‌گوید هسته‌ای و پس از آن موشکی را هم به غرب بدهیم؛ درحالی که پاک کردن صورت مسئله که دیگر استاد علوم سیاسی دانشگاه بودن نمی‌خواهد و هرکسی می‌تواند این حرف را بزند.

وی تصریح کرد: آن کسی درس دیپلماسی می‌دهد که جلوی تجزیه را در منطقه می‌گیرد و کسی است که سرکلاس استادی که می‌گوید هسته‌ای و موشکی را بدهیم برود درس نخوانده است. استاد دانشگاه باید تصمیم پخته شده در اختیار تصمیم گیرنده قرار دهد نه اینکه صورت مسئله را پاک کند و فقط سرمقاله در روزنامه بنویسد و توییت بزند.

عباسی با بیان اینکه درد ما این است که هسته‌ای رفت و هیچ چیز دست ما را نگرفت، گفت: حال باید کشور همان اشتباه را در زمینه موشکی تکرار کند چون آمریکا تشر زده است؟ مگر آمریکا چه کسی است؟ آمریکا باید دیگر چه کند که استاد دانشگاه تهران باور کند که آنان علیه ایران توطئه می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشکلات ما به دلیل مدیرانی است که ضعف مدیریت دارند و مشکل را به گردن دیگران می‌اندازند که آمریکا از ضعف این مدیران استفاده می‌کند تا به ما ضربه بزند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال ادامه داد: طبق تحریم‌های آمریکا هیچ کشوری نمی‌تواند بیشتر از 20 میلیون دلار در زمینه نفت‌وگاز در کشور ما سرمایه گذاری کند؛ در زمان هاشمی نیروهای مسلح ارتش و سپاه وارد سازندگی شدند و ایران روی پا ایستاد.جاده‌ها، تونل، راه‌آهن، پل‌ها و غیره را احداث کردند و قرارگاه خاتم 23 هزار میلیارد از دولت طلب دارد آن وقت از دولت با تفنگ و بی‌تفنگ می‌گویند؛ در حالی که شما نمی‌توانید از بخش خصوصی یا کشور خارجی بخواهید برایتان کار انجام دهد و پولش را ندهید.

رئیس اندیشکده یقین افزود: سپاه منابع داخلی را به کار گرفت و آنچه کمپانی خارجی انجام نمی‌داد را برعهده گرفت بنابراین اگر در این کشور کاری انجام شده است کار همین مردم انقلابی است.

وی با اشاره به اینکه بودجه نظامی ما 12 میلیارد دلار و پایین‌ترین رقم در منطقه است، افزود: ما یک چهارم عربستان بودجه نظامی داریم و این همه تهدید؛ با این بودجه کم، ارتش و سپاه نیروی انتظامی باید امنیت فراهم کنند، کار فرهنگی انجام دهند، علم تولید کنند و کتک نیز بخورند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه طبق برنامه آمریکاهایی‌ها اگر تحریم‌های 1375 عمل می‌کرد ایران باید سقوط می‌کرد، گفت: اما این اتفاق نیفتاد و آمریکا فهمید این امر بخاطر نیروهای مسلح کشور است پس به این نتیجه رسید که باید نیروهای مسلح را تحریم کند.

وی خاطرنشان کرد: پیکر شهید حججی در کشور آن چنان کار فرهنگی می‌کند که هیچکدام از دستگاه‌های فرهنگی ما نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند و این همانند است با کار امام حسین(ع) که 1400 سال اسلام را زنده نگه داشته است.

عباسی ادامه داد: اما درد ما آن کسی است که خود را شخصیت علمی و سیاسی مملکت می‌داند اما از پشت خنجر می‌زند و می‌گوید مدافعان حرم برای پول و دیکتاتوری مثل بشار اسد به سوریه می‌روند بنابراین لحن این افراد اصلاً دوستانه نیست چون وقتی یک نفر شبهه دارد با ارائه سند با او حرف می‌زنیم اما وقتی یک نفر نمی‌خواهد بیدار شود نمی‌شود با او منطقی حرف زد.

وی در راستای اثبات توطئه آمریکا به ایران در طی سال‌های گذشته گفت: آمریما تاکنون حدود 15 استراتژی علیه ایران به کار برده است نظیر استراتژی چماق و هویج، پلیس خوب و پلیس بد، چیکن استراژی، مکانیسم ماشه، استراتژی قورباغه و غیره را دنبال کرده است که برای مثال در استراتژی قورباغه مانند روش طبخ آن در فرانسه، می‌گفتند کاری می‌کنیم محیط بین الملل طوری داغ شود که ایران در آن آب‌پز شود.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: در عید سال 1386 تحریم جدیدی علیه ایران بستند که معروف به تحریم‌های هسته‌ای شد و به دنبال آن طرح و استراتژی آنفولانزای آمریکایی برای برهم زدن وضعیت روانی در کشور را دنبال کردند در این راستا که برای مثال مردم در برابر مشکلات تقصیرها را از اسلام بدانند درحالی که خروجی فقه اسلام شهید حججی است.

وی با اشاره به اینکه در سال 95 مراجع بیشتر از 60 بار گفتند که بانک‌ها ربوی هستند، خاطرنشان کرد: ما اگر مشکلات اقتصادی داریم به دلیل اقتصاد ربایی است و مقصر آن استادان اقتصاد دانشگاه‌هایی است که به‌عنوان مسئول بالاسر اقتصاد کشور قرار می‌گیرند. فسادی که در جامعه وجود دارد تحت‌تاثیر لیبرالیسم است.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: مقام معظم رهبری محکم ایستاده‌اند که دلار باید از اقتصاد ما جدا بشود چون اقتصاد پولی است که پشتوانه مالی ندارد به بیان دیگر کاغذ بی‌ارزشی تبدیل به اسکناس می‌شود که پشتش طلا نیست و ریشه آن در اسلام نیست بلکه اسلام راه‌حل آن را داده است. استراتژی آنفولانزای نیویورکی که گفتم در سال 86 آمریکا در پیش گرفت در این راستا بود که مردم به اسلام، ایرانی بودن، مسئولان و حتی همدیگر شک کرده و مقصر بدانند که دو سال بعد در ماجرای فتنه خود را نشان داد.

وی با بیان اینکه آمریکا اکنون به استراتژی “بشقاب لک‌لک” رسیده گفت: این استراتژی برگرفته از انیمیشنی است که لک‌لک به مهمانی دعوت می‌شود اما بشقاب به‌گونه‌ای بود که مهمان نمی‌توانست غذا بخورد و آمریکا قبلاً این استراتژی را علیه ونزوئلا انجام داده است. اجرای این استراتژی درباره ایران بدین صورت است که از این به بعد ما با دنیا مراوده داریم اما نمی‌توانیم از این سفره جهانی استفاده کنیم و به قول وزیر خارجه این بزرگترین پروژه ایران هراسی اقتصادی است.

عباسی افزود: با این وجود من خوشبینم چرا که تا سه، چهار سال آینده وضعیت پروژه تحریم با شکست روبه رو می‌شوند چون آمریکا در واقع همه دنیا را تحریم کرده است.

وی با بیان اینکه شیشه عمر آمریکا دلار است، گفت: 46 درصد اقتصاد جهان دارد دلار را کنار می‌گذارد و آمریکا اینگونه جلو برود کمتر از اسرائیل که گفته شده بود که 25 سال آینده را نمی‌بیند دوام می‌آورد و در این میان خوشبختانه ما سردمدار شکستن آقاییِ دلار در جهان هستیم.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه پیروزی راهپیمایی اربعین را با شکست وهابیت در نظر بگیرید، گفت: امروز عربستان می‌خواهد به سمتی برود که به قول خودش ایدئولوژی نفرت را صادر کند و به سمت لیبرالیسم برود چون آمریکایی‌ها فهمیده‌اند دیگر وهابیت و داعش جواب نمی‌دهد و می‌خواهند عربستان را یک کشور لیبرالیسته کنند و این نشان می‌دهد که وهابیت را شکست داده و در واقع نه فقط داعش و القاعده بلکه تفکر وهابیت به عنوان یک اسلام انحرافی را شکست دادیم.

عباسی با بیان اینکه اقتصاد جهان 62 تریلیون دلار بدهی دارد، گفت: استاد دانشگاه ما صدای این امر را نمی‌شنود چون برخی از آن‌ها نانشان در این امر است اما امیدوارم‌ ارتباط اقتصاد ما با دلار قطع شود و ارتباط ریال ما با پول هر کشوری ایجاد شود و بتوانیم روابط پولی دوجانبه برقرار کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.