شجره ملعونه، شجره فتنه است

شجره ملعونه، شجره فتنه است

در تاریخ طرح‌ریزی اسلام همواره یک رویه ثابتی که دیده می‌شو و آن کسانی است که از سر لجاجت، دعوت و معجزه نبی عصر خود را نمی‌پذیرفتند. «شجره ملعونه» پس از پیامبر اسلام ریشه دواند و امروز نیز در درون اسلام، خود را منافقانه مدعی اسلام جا زده است.

پیامبر اسلام(ص) در عالم رؤیا بوزینگانی را رؤیت کرد که از منبر او بالا می‌روند. سپس آیه ۶۰ سوره اسراء بر ایشان نازل می‌شود که: «وَإِذْ قُلْنَا لَكَ إِنَّ رَبَّكَ أَحَاطَ بِالنَّاسِ وَمَا جَعَلْنَا الرُّؤْيَا الَّتِي أَرَيْنَاكَ إِلَّا فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَالشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِي الْقُرْآنِ وَنُخَوِّفُهُمْ فَمَا يَزِيدُهُمْ إِلَّا طُغْيَانًا كَبِيرًا»

آنچه پیامبر اسلام(ص) در عالم رؤیا دید، جریانی از افراد لجوج و معاند است که امت اسلام با آن‌ها آزمایش می‌شوند. این افراد معاند، در ادامه‌ی خط لجوجی است که همواره در تاریخ بشریت بوده است؛ قرآن کریم در آیات ۵۹ تا ۶۱ سوره مائده، شیوه‌ی عمل این گروه معاند و لجوج را بیان می‌دارد که بر فسق و فجور اصرار دارند و حدود الهی را درمی‌نوردند. از این آیات چند نکته برمی‌آید:

۱- این افراد هرگز ایمان نمی‌آورند؛ و اگر هم علی‌الظاهر ایمان بیاورند، ایمانشان منافقانه و با هدف نفوذ است. (هرگاه جریان حق بر باطل غلبه یابند، نفاق شکل می‌گیرد. اهل باطل که نمی‌توانند آشکارا مسیر خود را طی کنند، به رنگ حق درمی‌آیند تا به این طریق هدف خود را پیش برند.)

۲- هر پند و اندرزی برای آنان بی‌اثر است؛ و نه تنها از مسیر خود بازنمی‌گردند، که بر طغیان‌شان افزوده می‌شود.

۳- این جریان، زمینه آزمایش مسلمین هستند و جامعه اسلامی با آن‌ها امتحان می‌شود.

از منظر مفسرین قرآن، «شجره» به معنای درخت و یا ریشه‌های فکری-اعتقادی است. از این حیث، «شجره ملعونه» دودمانی‌ست که تظاهر به اسلام کرده‌اند (یعنی منافقند) و در میان امت اسلامی دوا و بقاء دارند و در اعصار گوناگون، زمینه‌ی فتنه می‌شوند. شجره ملعونه‌ای که در رؤیای رسول جلیل القدر اسلام همچون میمون‌هایی رؤیت شدند که از منبر ایشان بالا می‌روند، بنی امیه هستند.

این نگاه، در آیه ۶۰ سوره مائده تکمیل می‌شود. در این آیه آمده است که یهودیان و کسانی که از مسلمین عیب جویی کرده و آن‌ها را تمسخر می‌کردند، به صورت میمون‌ و خوک‌ جعل شدند. حیوانات و نباتات خلق می‌شوند؛ اما در اینجا، قید «جعل» برای این افراد بکار رفته است؛ یعنی، سیرت و اخلاق این افراد همچون خوک و میمون جعل می‌شود. خوک، آیت و نماد بی‌غیرتی است. لذت جنسی این حیوان در تماشای مجامعت جنسیِ جفتِ او با خوک نر دیگری است. در ویژگی افراد معاند ذکر شد که این افراد بر فسق و فجور اصرار دارند و حدود الهی را درمی‌نوردند. نماد درنوردیدن مرزهای عفت، حیا و غیرت، خوک است. پیداست که چنین اخلاق جنسی هم اکنون از سبک زندگی آمریکایی به همه جهان شیوع پیدا کرده است.

سفیانی‌های امروز که در قالب القاعده، داعش، النصره، خادم الحرمین شریفین و… شناخته می‌شوند، حسب ظاهر بشر هستند، اما در واقع میمون‌هایی‌اند که از منبر پیامبر بالا می‌روند. احکام اسلام را به سخره می‌گیرند، خون مسلمین را می‌ریزند، با بیرق اسلام و با منابع و امکانات و بیت المال مسلمین، بر سر اسلام می‌کوبند. شجره ملعونه در خطبه ۹۷ نهج‌البلاغه به خوبی شرح داده شده‌اند. علی(ع) این خطبه، نسبت به عمل بنی امیه، آینده شناسی کرده‌اند. بخش‌هایی از آن در شماره بعدی این یادداشت ذکر خواهد شد.

برای مطالعه بیشتر به جلسه ۶۰۱ کلبه کرامت با موضوع «شجره ملعونه» (در ۹۴/۷/۲۳) مراجعه نمایید.

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

یک دیدگاه

  1. شجره ملعونه ریشه درمصر باستان فرعونی دارد.
    همان هائی که گوساله سامری ساختند ودربرابرش مراسم زنای دسته جمعی(مراسم اورگی یا اورجی)انجام دادند.
    همان هائیکه کلیمیان ،پیروان حضرت موسی (ع)،آن زمان را منحرف کردند.
    همانهائیکه حضرت عیسی بن مریم ،مسیح کلیمیان را برنامه ریزی کردند،که به صلیب کشیده شود،که نشد وشخص دیگری که شبیه عیسی بن مریم بود،به اشتباه به صلیب کشیدند وحضرت عیسی بن مریم(ع) ازنظرها غایب شدند.
    همانهائیکه پیروان حضرت عیسی بن مریم رابه انحراف کشاندند. وپدر-پسر- روح القدس راحقنه کردند.
    همانهائیکه دربه شهادت رساندن حضرت محمدبن عبدالله خاتم پیامبران دست داشتند.
    بقیه حوادث ناگوار راهم ازصدراسلام تاکنون،باعثانش همین شجره ملعونه است ،که برسربشریت آمده ومی آورند.
    کافی بادقت بیشتری به تاریخ نگاه کنید.