استاد حسن عباسی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس؛ نظام سلطه، از ایمان سردار سلیمانی واهمه دارد

دشمنان همواره تلاش کرده‌اند با توطئه‌های خود اسلام را نابود کرده و جهان اسلام را تحت سلطه خود قرار دهند اما وقوع انقلاب اسلامی سدی بر سر راه توطئه‌های دشمنان بود و توانست 40 سال به حکومت اسلامی خود ادامه داده و عرصه را بر دشمنان تنگ کند.

مفسران دینی انقلاب اسلامی را تداوم مسیر انبیا دانسته و معتقدند این انقلاب تا زمان آغاز حکومت اسلامی امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت، خبرگزاری فارس برای ریشه‌یابی، آشنایی با فرصت‌ها و تهدیدهای انقلاب اسلامی با حسن عباسی، کارشناس مسائل استراتژیک گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌خوانید.

فارس: فلسفه تاریخ شیعه چیست؟

عباسی: در نگاه شیعه فلسفه تاریخ به دو قسمت تقسیم می‌شود که قطعه اول آن از زمان حضرت آدم تا زمان پیامبر (ص) به نام نبوت بوده و قطعه دوم آن از زمان امام علی (ع) شروع و تا زمان آخرالزمان به نام امامت ادامه دارد که این فلسفه به‌صورت خطی بوده و صفر تا صد دارد.

کسی که در جاده دنیا و آخرتی که انبیا ترسیم کرده‌اند حرکت کند یقیناً سعادتمند خواهد شد و در روز معاد رستگار خواهد بود.

قطعه دوم تاریخ و فلسفه اسلامی با مشکل مواجه شده است، یک هزار و 400 سال است که چهار تیره امویان، عباسیان، عثمانیان و وهابیان با مرکزیت عربستان سعودی به اسم اسلام جلوی حرکت اسلام را گرفته‌اند.

امروزه داعش و دیگر گروه‌های تکفیری و تروریستی وهابی بوده و این جریان وهابی اسلام منحرفی است که در حادثه کربلا سر برید و امروز نیز سر می‌برد؛ این شجره ملعونه تا آخرالزمان نیز ادامه خواهد داشت.

امویان نیمی از ائمه اطهار (ع) را به شهادت رساندند، عباسیان نیم دیگر ائمه اطهار (ع) را شهید کردند، عثمانیان در مقابل علویان می‌ایستند و جریان وهابی نیز حدود 102 سال است که تلاش می‌کنند چهره اسلام را خراب کرده و اسلامی خشن را به نمایش بگذارند.

فارس: منشأ فتنه‌ها علیه اسلام چیست؟

عباسی: امروزه جنگ‌هایی که با نام اسلام افراطی توسط 70 گروه در منطقه صورت می‌گیرد با پول‌های عربستان حمایت می‌شوند تا بتوانند درنهایت اسلام را بدنام کنند.

منشأ فتنه رژیم سعودی است؛ دشمن اصلی اسلام، آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست بلکه وهابیت در عربستان است، چراکه آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌تبع جریانی که به دنبال تخریب اسلام در جهان است حرکت کرده و عمل می‌کنند.

قطعه دوم فلسفه تاریخ اسلامی با 25 سال خانه‌نشینی امام علی (ع)، شهادت امام حسن (ع)، شهادت دیگر ائمه و … دچار نوسان شد و بعد از زمان امامت امام حسین (ع) اوج مظلومیت ائمه اطهار (ع) شروع شد.

فارس: آیا می‌توان ریشه انقلاب اسلامی را در مسیر انبیا دانست؟

عباسی: بعد از غیبت کبری امام زمان (عج) و پس‌ از اینکه دشمنان شیعیان را شناسایی کرده و آنها را دستگیر می‌کردند تبلیغات و جریان اسلام و شیعه پنهانی و مخفی شد و می‌توان گفت ریشه انقلاب اسلامی از این نقطه آغاز شده است.

نایبان مخفی امام زمان (عج) در قم نهضت پنهان اسلامی را آغاز و 57 نفر در عراق، سوریه، اصفهان، کاشان و… ادامه می‌دهند تا اینکه آیت‌الله بروجردی برای آرام نگه‌داشتن شرایط حوزه و جدا کردن آن از حکومت تلاش کرده و فعالیت‌های فرهنگی را آغاز کرده و 700 طلبه را تربیت می‌کند.

امام خمینی (ره) نفر 60 و ولی‌فقیه (امام خامنه‌ای) را می‌توان شصت و یکمین نایب مخفی امام زمان (عج) دانست که از شاگردان آیت‌الله بروجردی بوده است. هر کدام از این 61 نفر انقلاب‌های گوناگونی در حوزه‌های فکری، فرهنگی، معرفتی و سیاسی را رقم زدند.

اگر آیت‌الله سید رضی کتاب نهج‌البلاغه، آیت‌الله کلینی کتاب اصول کافی، آیت‌الله مجلسی کتاب بحارالانوار و … را ثبت، ضبط و نگارش نمی‌کردند انقلاب اسلامی به نتیجه نمی‌رسید.

انقلاب اسلامی با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های طولانی به این مرحله رسیده و جوانان ایران اسلامی باید به سه نکته اساسی ازجمله سلسله حرکت آدم تا خاتم، سلسله حرکت امام علی (ع) تا امام زمان (عج) و سلسله حرکت 61 زعیم شیعه تا انقلاب 57 توجه کنند.

انقلاب اسلامی استمرار حرکت انبیا، ائمه اطهار (ع) و زعماست.

فارس: مهم‌ترین عامل تداوم انقلاب اسلامی چیست؟

عباسی: امروزه انقلاب اسلامی در مرحله نظام‌سازی قرار داشته و وارد مرحله دولت‌سازی نشده است و جوانان باید بکوشند با موفقیت از دوره دوم گذر کنیم، یکی از مهم‌ترین عوامل تداوم انقلاب اسلامی وجود مردمی بصیر بوده است. دشمنان تلاش می‌کنند تا این مردم را از حکومت جدا کند و برای تحقق این هدف توطئه‌های بسیاری را برنامه‌ریزی کرده است.

رئیس‌جمهور دیوانه آمریکا از لفظ ملت تروریست برای ایران استفاده کرده است این در حالی است که با کشتار سرخ‌پوستان بومی فقط بیش از 200 سال از عمر تمدن آمریکا می‌گذرد و بر اساس فرموده امام خمینی (ره) ذات آمریکا تروریستی است و نمی‌توانند از این ننگ رهایی پیدا کنند.

دشمنان یک عده انسان دلقک و خودباخته را در رسانه‌های خود قرار داده و آنها نیز از مردم ایران می‌خواهند مساجد را آتش زده و … در اینجا باید از دشمنان و منافقان پرسید که آیا می‌خواهند فرزند محمدرضا پهلوی، همسر رجوی، انسان‌های خودفروخته و … را به‌جای زعمای شیعه قرار دهند؟

جوانانی که انقلاب اسلامی را درک نکرده‌اند باید بدانند انقلاب اسلامی فقط بابت بدحجابی، دست‌نشانده بودن شاه، فقر، تبعیض و … به وقوع نپیوست بلکه یکی از مهم‌ترین دلایل انقلاب انفجار انقلاب اسلامی و دین‌مداری بوده است.

انقلاب اسلامی همانند صدر اسلام باید یک‌تنه با توطئه‌ها و تهدیدهای دشمنان مبارزه کند.

فارس: چرا دشمنان از سردار سلیمانی واهمه دارند؟

عباسی: ملت ایران شهدای زیادی در نبرد با داعش در سوریه و عراق تقدیم اسلام کرده تا تروریست‌ها و تکفیری‌ها نتوانند وارد این کشور شوند و قطعاً ملت ایران نخواهند گذاشت ایران به افغانستانی دیگر و کشوری جنگ‌زده با درگیری‌های داخلی تبدیل شود.

باید گفت سردار سلیمانی در مبارزه با داعش در برابر ژنرال‌های اصلی امپراتوری سلطه ایستاده بود، وی در تمام‌روزهای مبارزه با داعش از لباس نظامی استفاده نکرده لباس خاکی بسیجی را بر تن کرده است و این امر نشان می‌دهد جنگ اصلی هنوز شروع نشده است.

تمام سرداران ارتش‌های دنیا لباس‌های نظامی بر تن می‌کنند در حالی‌ که مدال‌ها و افتخارات بر دوششان آویزان است اما بر اساس اذعان دشمنان که بارها گفته‌اند از سردار می‌ترسند می‌توان گفت نظام سلطه از ایمان درونی و قلبی سردار سلیمانی واهمه و ترس دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.