سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع انقلاب پنجم؛ زندگی دوم در دنیای دیجیتال

استاد حسن عباسی در همایش فعالان رسانه‌ای تبریز با عنوان انقلاب پنجم؛ زندگی دوم در دنیای دیجیتال که در کانون بسیج استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شد با اشاره به اهمیت فضای مجازی اظهار داشت: زمانی بحث سینما حساسیت داشت و تلویزیون دارای اهمیت بود ولی امروز فضای مجازی از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است.

عباسی در تبیین چگونگی انقلاب‌های رخ داده در جهان تصریح کرد: انقلاب اول در جهان انقلاب کشاورزی بود و بعد از آن انقلاب صنعتی شکل گرفت اما انقلاب سوم، انقلاب جامعه اطلاعاتی بود.

وی یادآور شد: سینما و تلویزیون مربوط به انقلاب اطلاعاتی است که در آن جهان تبدیل به دهکده کوچکی شد و این کار را رسانه انجام داد.

رئیس اندیشکده یقین انقلاب چهارم را انقلاب جامعه دانشی خواند و با بیان اینکه انقلاب پنجم، انقلاب جامعه مجازی است، توضیح داد: این انقلاب باعث شد جهان تکانی بخورد و تمام معادلات تغییر کند، انقلاب فضای مجازی باعث شد یک فرد برای خودش آیدی بسازد و مطلب به اشتراک بگذارد.

وی تاکید داشت: در انقلاب مجازی نقش‌ها عوض گردید و یک مرد به راحتی خود را در نقش زن معرفی می‌کرد.

رئیس اندیشکده یقین با انتقاد از اظهارات وزیر ارتباطات، عنوان کرد: شنیدم که وزیر ارتباطات گفته بود اینترنت صاحب ندارد! برای وزیری که قبلا پست امنیتی داشته متاسفم چرا که نمی‌داند اینترنت صاحب دارد، صاحب اینترنت سازمان آژانس امنیت ملی آمریکا یا همان NSA است و رئیسش، یک ژنرال دریادار آمریکایی است.

وی ادامه داد: از همه عزیزان انقلابی می‌خواهم که قبل از وارد شدن به فضای مجازی یک درس در مورد NSA بگذرانند چرا که مسئولیت اینترنت آمریکا دست وزارت دفاع آمریکاست و یکی از راه‌های زمین زدن ما نیز در دست آن‌هاست.

عباسی در انتقاد از اجرای برنامه‌های دشمنان در داخل کشور، متذکر شد: نقدی که ما به دستگاه‌های اجرایی، اقتصادی و یا دیپلماسی وارد می‌کنیم این است که چرا در میدان تعریف شده دشمنان ایران بازی می‌کنید.

وی اضافه کرد: چرا حضرت امام(ره) یا قاسم سلیمانی در مقابله با دشمنان موفق بودند، به این خاطر که در مواجهه با آنان به صورت نامتقارن عمل کردند.

عباسی هدف دشمنان را تسلط نرم بر اذهان مردم ایران خواند و بیان داشت: آنان با ترساندن مردم سعی دارند این موضوع را پیش ببرند و البته در داخل نیز عده‌ای به این موضوع دامن می‌زنند که ما در برابر آمریکا ضعیف هستیم.

وی تصریح کرد: ترامپ در سازمان ملل گفت: ایران از ارتش آمریکا می‌ترسد به همین خاطر بلافاصله فیلم سربازان آمریکایی را در اینستاگرام منتشر کردیم که چگونه از وحشت خودشان را خیس کرده بودند.

سخنران ویژه همایش فعالین فضای مجازی با انتقاد از نحوه ورود فعالین این عرصه به دنیای مجازی، اظهار داشت: ما باید در فضای مجازی برنامه داشته باشیم، متاسفانه بیش از 80 درصد فعالین مجازی در این عرصه هدر رفت وقت و انرژی دارند که باید جلوی آن را گرفت.

وی ادامه داد: باید با برنامه در برابر فضای ایجاد شده توسط سازمان امنیت آمریکا ایستاد؛ اگر یادتان باشد ما چندین شبکه ماهواره‌ای ایجاد کردیم ولی دشمنان آنها را بستند چرا، چون نمی‌خواستند حرفمان شنیده شود.

گفتنی است در ابتدای این برنامه از مستند خدای جذابیت نیز رونمایی شد.

منبع: آناج

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.